رواية المشاكسة والنقيب الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية المشاكسة والنقيب البارت الثامن والعشرون
رواية المشاكسة والنقيب الجزء الثامن والعشرون
رواية المشاكسة والنقيب الحلقة الثامنة والعشرون
فهد: ان شاءلله خير ياجماعه وادعولها كلها كام ساعه وهنعرف ولسه هيكمل كلام بيسمع صريخ الممرضه وبيسمع خبط بيجري علي الاوضه وبيلاقي
فهد: في اا لسه هيكمل يلاقي سيلا بتصرخ ووقعه علي الارض
سعاد: الحق يادكتور مريضه زي منت شايف شلت الاجهزه ونزله صريخ كده
فهد: اخرجيييي بررره
سعاد: بس يادكتور
فهد: قولتها كلمه اخرجي بره
سعاد: حاضر
يبدا فهد يقرب من سيلا
فهد بهدوء: سيلا انتي سمعاني
بتكون سيلا علي وضعها من صراخ وبكاء
فهد: اهديي يا سيلا انا جنبك كلنا جنبك سيلا طيب انتي شيفاني شايفه اي ردي عليا
سيلا: انا انا مش شايفه حاجه ولا قادره احرك رجلي قيد النور انا مش شايفه حاجه
وقتها بيصدم فهد
فهد: انا قدامك يا سيلا
سيلا: بتبدا تحسس بديها وبتقول انا انعميت صح انا مش شايفه وبتدخل في حاله هستريه من صراخ تاني
وبيبدا فهد يقرب منها وبيديها سرنجه مهدأ وبيشلها يحطها علي سرير ويوصل اجهزه تاني
وبيطلع وبيلاقيم قاعدين مستنينه
فهد:انا اسف علي الي هقوله بس الانسه سيلا فعلا شكوكنا طلعت صح وفقدت بصرها مع اعاقه الي حصلت ليها سببلها هستريا من الصراخ والبكاء ودتها حقونه منوم
عدي بيقف من صدمه في جنب
وبنلاقي مرام سبتهم وجريت علي جنينه تحت تبكي وبينزل مراد وراها
اسينات بتقعد من صدمه مكانها ان اختها خلاص مستقبلها ضاع
وبتقعد هبه مكانها بصدمه
هبه: بنتي انعمت يا محمد بنتي مبقتش تشوووف يامحمد
محمد ببكاء: ياارب خلاص ياهبه اهم حاجه بنتي عايشه
هبه: فقدت اعز ماليها ليييي كده دي مبتأذيش حد
وفي لحظه مالكل مشغول بيسمعه صووت كف قووي بيبصه ناحيه الصوت بيلاقو سيف ضرب عدي
سيف: انت سبب انت سبب لي سيلا فيه امشييي متورنيش وشك امشييي
خديجه بتجري علي جوزها: اهدا يا سيف خلاص امشي ياعدي من هنا دلوقت امشيييي
بيمشي عدي ودموع في عنيه
ادم بيقف جنب اسينات طيب يافهد مفيش حل
فهد: لا طبعا في حل ونجاحه كبير ولكن لازم تكون نفسيتها عدله وبحاله الانسه فيها مش هينفع لحل ده نهائي
اسد: انا هتكفل بعلاج النفسيه ليها وان شاء الله في خلال شهور هتتعالج
محمد: طيب وبعدين
فهد: بعدين في الوقت هتكون بتتعالج نفسيا هتكون بتتعالج بردو جسمنيا يعني هنشوف دكتور علاج طبيعي يبدا يتعامل معاها عشان تبدا تمشي اول مهتبظا تمشي ده هيساعد اسد علي تحسين نفسيتها
سيف: كل ده في قد اي كده هياخد كتير
فهد: والله ياعمي مقدرش احدد لان ده هيكون با اراده سيلا سنه سنه ونص علي حسب
اسينات ببكاء: كده احنا عالجنا نفسيه ورجلها وعنيها ملهاش امل ترجع تشوف
فهد: لا طبعا
اسينات بخضه: ااااي مفيش
فهد: خليني طيب اكمل كلامي لا طبعا في امل كبير انها هتسافر امريكا هناك دكاتره معرفي كتير وقتها هتتعرض علي دكتور زميلي اسمه اندرو ده دكتور شاطر جدا مختص لعمليات زي كده هعرضها عليه وقتها هيحدد امتي ولكن بعد تحسن جزء كبير من نفسيتها لان الجزي هيكون باقي هيتحسن بعد العمليه
سيف: احنا موافقين ومستعدين ندفع كل امولنا بس ترجع تشوف
فهد: ان شاءلله كل فتره محتاجه بس الراحه التامه ميحصلش دوشه حوليها محدش يديقها وحافظو علي ان نفسيتها تكون تمام وبعدوها عن اي حاجه تديقها
هبه: عنيا عوزه اشوفها عوزه اخدها في حضن وقبل متكمل كلمه بتقع من طولها
بيجرو عليها كلهم
اسينات: ماما ماماااا
فهد: وسعو بعد اذنكم سعااااد يا سعااااد
سعاد: نعم يا دكتور
فهد: تعالي معايا شوفي المدام
سعاد: حاضر
بيخدوها الاوضه وبيكشفو عليها بيكون عندها هبوط من قله اكل وزعل بيبدا فهد يفوقها
فهد: ينفع كده يعني
هبه: اي حصل
فهد: حضرتد اغما عليكي بسبب قله اكل لازم تاكلي عشان سيلا تلقيكي وتلاقي دعمك كده سيلا هتتعب اكتر
هبه ببكاء: انا عوزه بنتي وحششتني عوزه اخدها في حضني
فهد: هتطلع انهارده اوضه عاديه وان شاء الله هتكون معاكي في البيت بس بعد اسبوع
محمد: بجد يادكتور
فهد: ايوه ياعمي والله متقلقوش ارتاحو
عند مرام ومراد
بتكون مرام قاعده بتعيط ومراد قاعد سيبها تطلع الي جوها
مرام: هي سيلا هتكون كويسه يا مراد صح
مراد: متقلقيش ايوه هتكون كويسه بس انتي لازم تكوني قويه عن كده عشان اهلك وعشان سيلا
مرام: سيلا وحشتني اوي يا مراد
مراد حب يفرفشها ويخفف شويه عنها
مراد: بس حلو طلعنا بنعيط اهو امال فين انا الاسد ومعرفش اي وسبع رجاله في بعض طلعتي خيخا
مرام: بتمسك ايده تعضها
مراد: ااااااه يابنت العضاضه دنتي كنتي بريئه من شويه ارجعي عيطي تاني ابت
مرام: احسسسن عشان انا بطله
مراد: طاايب ا لسه هيكلم لقي فون بيرن ثواني وجيلك
مراد: الو
……: احنا عرفنا معلومات عن البنت يافندم
مراد: حلو اوي وبعدين
…..: تقرير هيكون علي مكتبك يافندم كمان ساعه
مرااد: انا هعمل حاجه وجاي مش هتاخر
..: تمام يافندم في رعايه الله
مرام: في حاجه ولا اي
مراد: مكالمه شغل بس تعالي اطلعك واطمن عليهم واستاذنهم واجي بليل
مرام: طيب
بيطلع مراد ومرام وبيطمنو علي حاله سيلا وبيعرفو الي حصل
مراد: بالله عليكي يا طنط تخلي بالك من نفسك وتاكلي الاكل ده كله بدل محبسك اللهم بلغت ههه
هبه: تسلم ياحبيبي متقلقش روح شغلك يابني
مراد: ان شاءلله هكون معاكم علي تلفون
سيف: تعاله يا مراد عايزك
مراد: نعم ياعمي
سيف: عوزك تحاول تعرف مين الي خد فلوس بتاعت عدي
مراد: حاااضريا عمي بس عندي شغل كده وهفضا لحوار ده هو فبالي
سيف: تمام ياحبيبي ربنا معك
مراد: يلا عوزين حاجه سلام
بينزل مراد ويركب عربيه وبيكون بيكلم في الفون مع حد
مراد: يعني اييي يعني
…: والله يفندم زي ما بقولك
مراد: انا في سكه اهو اقفل بقا كده
وبيقفل مراد مع المجهول هنعرفه حلقه جايه
وفاجاه بيفرمل العربيه وبيلاقي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المشاكسة والنقيب)