رواية المشاغبة والامبراطور الفصل العشرون 20 بقلم شروق مجدي
رواية المشاغبة والامبراطور الجزء العشرون
رواية المشاغبة والامبراطور البارت العشرون
رواية المشاغبة والامبراطور الحلقة العشرون
دخل يونس وياسين سريعا للداخل توقف كل منهم بصدمه نادين لا تتحرك بيد نادر
وندى ب اللانش يرحل بعيد عنهم بسرعه كبيرة
يونس بغضب : اسعاف اسعاف
واتصل سريعا بغفر السواحل للصعود خلف اللانش
ونظر حوله بضياع لاول مره لا يفهم شئ
فهو توقع ان كل شئ بخير بخير فقط
اقترب من سور الباخره ولاكن لفت نظره كلام محفور بشئ حاد على عمود الباخره التى كان تختبئ خلفه ندى نظر بغضب : ( تحياتى لك عزيزى الامبراطور من ماركوس حفرت ذلك لتظل ذكرى لك )
ريم بصدمه: انا مش فاهمه ازا……..قاطعها يونس بغضب: ماسمعش صوتك خااااالص فاهمه انتى عارفه الى حصل ده معناه اى
حضر لانش صغير للامبراطور بسرعه كبيره
نظر بدموع لنادين ثم نظر لياسين: خد بالك منها
ورحل سريعا اتجه لاسفل الباخرة وجذب اللانش وصعد خلفهم سريعااا
وصلت الاسعاف ونقلت نادين للمشفى ومعها نادر وياسين
وظلت ريم بالمكان مع رجال الشرطه فهى تشعر انها السبب هى قصرت بعملها نعم قصرت كثيرا
………………………………….
ظل يونس خلفهم بسرعه كبيره يحول الاقتراب منهم ولاكن المسافه بعيده للغاية هو يعلم من البداية ان مستحيل الوصول لهم
ولاكن بالفعل بعد وقت هاجمت غفر السواحل اللانش ووقف يونس واتجه لهم بقوه
ولاكن نظر بصدمه لايوجد أحد
اللانش لشخصين ولد وبنت اجانب وكل شئ طبيعى
ظابط بهدوء : وضح ان تم التبديل وهما بعيد
يونس بغضب شديد: رااااااحت فين
الظابط بتوتر : يونس باشا ارجوك اوراقهم سليمه لازم نمشى لو سمحت
اتجه يونس بغضب للانش ورحل بقوه ودموع تغرق وجهه ان يفقدها فهو تألم قلبه فقط لدقائق لم يعرف اين هى كيف يتحمل فقدانها وظل يتصل بكل الجهات لمتابعه الامر ويحاول عدم خروجها خارج البلاد والسيطرة على الامر
………………………………….
وصل سريعا ياسين للمشفى ونادر واتجه سريعا لغرفه العمليات بقلق وخوف عليها فهى فقدت دماء كثيره
حاول ياسين الاتصال بيونس للاطمئنان على اخته ولاكن لا يرد
ولاكن ياسين يعلم جيدا ان يونس سيفعل المستحيل لإنقاذها
اتجه لهم مراد سريعا : فى اى اى حصل
قص عليه نادر ما حدث
جلس مراد بجوار ياسين بقلق : ان شاء الله خير
بعد قليل وصلت ريم بدموع لهم : عامله اى
ياسين بتعب: لسه جوا مش عاااارف
نادر بخوف : وندى
ياسين بتعب: ربنا يستر
عدت عده ساعات ولم يخرج احد من الغرفه
ويونس لا يرد وظل الجميع بحاله خوف
ريم بتوتر: روح انت يا ياسين شوف اختك انا هفضل هنا
ياسين بخوف : مقدرش ازاى اسيب اخته وهو مجاش شافها عشان بيدور على اختى مقدرش اسيبها
أمنى عليها ونزلت دموعه بخوف عليها وعلى اخته
بعد قليل
وصل يونس ببرود تام وجلس امامه وظل ينظر للفراغ
ياسين بخوف : ندى فين يا يونس ندى فين
يونس ببرود وهو ينظر امامه بتوهان: مش عارف
نادر بغضب : ياعنى اى مش عارف …….. اى البرود ده
ظل مراد ينظر ليونس بأستغراب
ريم بخوف : ندى لازم تظهر
اتجه لها يونس ببرود قاتل وهمس لانه بمستشفى : انتى بالذات تخرسى خالص مش عايز اسمع صوتك……..هو ده شغلك ها ماركوس بيدور هاااااا
فين شغلك يا حضره النقيب هاااااااا ماركوس عامل ثوره علينا و اتحد كتير من اعضاء المافيا معاه
اوهم الكل ان عصابه البلاك تحاول تخطف أو تغتال الدبلوماسي وفى الحقيقه ……… الكل بيجهز لخطف ندى ونادين عشان يعلم على فريق الامبراطور الى علم عليهم
فين شغلك هااااا فين فين معلوماتك فييبين
ونظر لياسين : عايز اختك ها
ثم نظر لنادر : وانت عايز الى كانت اختك
واكمل بدموع وخوف عليها : روح بقه دور عليها فين ها عند انهى واحد فيهم ماركوس اختفى شوفوهم فين وفى انهى بلد دور بقه دور
ياسين بخوف : اكيد لسه مخرجتش من مصر
يونس بغضب: ويمكن خرجت ولو خرجت فين بقه انهى دولة انهى فريق مافيا دور متاااااهه انت هتدور فى متاهه لو خرجت تبق كارثه كااااارثه انهى فريق خطفها اصلا اصلا فريق البلاك اصلا مش هو الى بيجهز للاغتيال مش هو
ونظر لريم بغضب : فريق البلاك فى فرنسااا مين مين بقه الى كان هنا فى مصر يا افلاطون
نظرت ريم بصدمه وجلست بدموع : انا اسفه بس انا كل معلوماتي صح والله
يونس بغضب: ضحك عليكى اوهمك بداااا كشفك يا هانم
ظلت تبكى بقوه فهى حقا اخطأت تلك المره
تألم ياسين لدموعها لايعرف يغضب منها ام عليها
بعد عدت ساعات لم يفارق يونس هاتفه للمتابعه بقوه
و يتذكر حديث نادين له وهو يخاف ان يفقدها
خرجت نادين لغرفه العنايه المركزه
بعد قليل خرج الطبيب لهم
يونس بتوتر : طمنى ارجوك
الطبيب بهدوء : الحمد لله عدت على خير الاصابه بمكان حساس ان شاء الله ميبقاش ليها اى ناتج سلبى
يعد ٢٤ساعه ان شاء الله تتنقل غرفه عاديه عن اذنكم
تنهد يونس براحه المهم انها بخير فقط بخير
ياسين بفرح : ان شاء الله خير
بعد قليل
تحدث شخص ليونس بالهاتف واغلق معه ونظر لياسين بتوتر : لو مرجعتش اعرف انى فشلت الاقى روحى مش هرجع من غيرها خد بالك من نادين امانه عندك
ياسين بخوف : احنا فريق واحد انا جى معاك
يونس بغضب : افهم لازم حد هنا عشان التانيه
عايز تروح اتفضل وانا هفضل هنا مش ها سيب اختى تعيش لوحدها انا
نظر له ياسين بدموع : يونس
قاطعه هو بحزن : انا الى لازم اروح يا قناص خد بالك من اختى لو مارجعتش
ونظر لريم بغضب: معلش محتاج حضرتك معايا للاسف
وقفت امامه بدموع : انا اسفه
نظر لها ببرود: فى شغلنا ده الاسف مرفوض
بكت مره اخرى بحزن
يونس ببرود هستناكى تحت وتركهم ورحل سريعا
ابتعد نادر ومراد قليلا عنهم
جائت ترحل ولاكن أوقفها ياسين بحب : انا واثق فيكى يا حبيبتى
نظرت له بحزن : انا قصرت يا ياسين
ابتسم بدموع : كلنا بنغلط خدى بالك من نفسك
نظرت له بدموع فتح هو يده لها اتجهت بدون تردد داخل احضانه بقوه
احتضانها الاخر بحب وهمس لها بعشق: ارجعيلى يا ريم انا بحبك هستناكى وواثق فيكى
نظرت له بحب : لا اله الا الله
ياسين بعشق : سيدنا محمد رسول الله ♥️
تركته ورحلت سريعا للاسفل
جلس ياسين بدموع لاول مره الاختيار صعب فهو يعرف ان يونس هو الافضل لإيجادها لأنه اكفاء منه بالقدرات
ولاكن قلبه يؤلمه على اخته هل بعد ان وجدها ترحل هكذا وعلى حبيبته ايضا هو اكتشف انها ليست مجرد صديقه فقط بال عالم اخر له واحده
اقترب نادر منه بتعب : ان شاء الله ترجع ان شاء الله
ياسين بتعب: ياااااارب رجع الكل ياااااارب
………………………………….
اتجه يونس وريم لمبنى المخابرات العامة المصرية واتجه للداخل سريعا
الظابط بهدوء: هما حاليا هنا على. حدود سيناء بيجهزه للرحيل بليل لإسرائيل ومن هناك بقه لاى بلد (تانى فكان النهار قد ظهر واقترب ليل اخر )
يونس ببرود قاتل: تمام جهز الفريق الى طالع معايا
الظابط بتأكيد: الفريق جاهز و الهليكوبتر جاهز
اتجه يونس وريم سريعا للخارج لمعشوقته بخوف شديد
………………………………….
ظلت هى تبكى بخوف و ترتعش فهى فاقت وجدت نفسها هنا بمكان شبه مغاره تحت الارض مربوط يدها برباط قوى
بكت بقوه : انت فين يا يونس فين
اتجه لها شخص بخبث : اهلا اهلا بالجميلة الى وقعت ظابط قوات خاصه وباعت الناس الى ربوها عشانه
نظرت له برعب وخوف : انا مش فاهمه انت بتكلم عن اى انا مابعتش حد لا دول ولا دول
اقترب منها ونظر لها بخبث : بس بصراحه تستاهلى يحبك انا كا ماركوس عجبتينى اوى اممممم مكنتش اعرف ان بنت الهلالى حلوه كده …….. الفستان يجنن عليكى لو كنت اعرف انك كده كنت خدتك من زمان من الجوكر
نظرت له برعب وظلت تغطى نفسها بيدها و تلعن نفسها انها رفضت ترتدى فستان يونس فكان اكثر احتشاما من هذا
دخل رجل اخر : فعلا طلعت حلوه اى رايك ننزلها المزاد الجى
ماركوس بتفكير : هتبقى حاجه حلوه اوووى هايجننه عليها تمام موافق
ندى بصدمه ودموع : مزاد اى احنا فين
اقترب منها ماركوس بخبث ووضع يده على شعرها ابتعدت هى برعب و اغمضت عيونها و همست باسمه هو منقذها او كما كانت تقول بطلى : يونس
ابتسم ماركوس بخبث عليها : ده مزاد للبنات الحلوه الى زيك كده بيشتريها اكتر واحد بيدفع فيها بتبقى ملكه هههههههههههه
اه للامبراطور بتاعك مش هيجى هنا مش هيعرف انسى احنا كلها شويه وبخ هههههههههههه
احنا فى اخر حدود سيناء شويه وتبقى بإسرائيل ومن هناك بقه نطير
باى يا حلوه واتجه للخارج
ندى بخوف وهى تبكى بقوه : يونس يونس انت فين
………………………………….
وصلت الهليكوبتر بعيد عن المكان بقليل
نزل الامبراطور بقوته ومعه الفريق المكلف بالعملية
ومعهم افلاطون
يونس بغضب لريم : غلطه كمان و هانسفك فاهمه
ريم بحزن : حاضر
اقترب هو و المجموعة بحظر شديد وكانت ريم تجلس تتابع الموقف بسيارة وتجهز للاشاره للاقتراب منهم والرجوع بهم للهليكوبتر بعد ان اعطت لهم معلومات قويه بمداخل ومخارج وعدد الناس بالمكان ومن هى العصابه الى قامت بالخطف مع ماركوس
وايضا مكان تواجد ندى تحت الارض
لحظات وسمعت ندى صوت انفجارات بمكان
و ضوضاء شديده بالمكان وضرب نار
ندى بفرح : يونس
اتجه سريعا لها وضرب الباب بقوه كسره
ندى بفرح : يونس
اتجه هو لها سريعا وهو يحمد ربه انه وجدها : انتى كويسه ها حد عملك حاجه
نظرت له بدموع: لا لا
حاول فكها سريعا حتى يخرجها من المكان قبل ان يقترب احد
ندى بدموع : انت كنت بتخونى معاها يا يونس
نظر لها هو بصدمه: ده وقته انتى شايفه ده وقته
ندى بغضب ودموع : ايوه ده وقته عيزا اعرف حالا
يونس بغضب من جنانها : اه ياندى كنت بخونك معاها ارتحتى
وفكها وتحدث بغضب : قومى بقه نغور من هنا
نظرت له بغضب : مش قايمه واهو وجذبت الحبل مره اخرى ووضعته حول يدها بغضب
نظر لها بصدمه : ده وقته ده وقته العند و الجنان ده اخلصى هتموتى
ندى ببرود: قولت لا انا عيزا اموت انا حراااا
جذبها يونس بقوه وحملها على ظهره : انا مش ناقص جنان
صرخت بقوه وغضب : الحقووووونى
يونس بصدمه : يابنت المجانين
اتجه لهم ماركوس ومعه اتنين حراس معهم السلاح : حلوه الدخله اووووى عجبانى بس مين فينا عايش بقه للاخر
يونس وهو ينزل ندى ببرود قاتل من جنانها : انا هربيكى يا حيو،انه ونظر ل ماركوس ببرود: اكيد أنا و بلحظه ضرب رجاله بالسكين بعنقهم و هجم عليه وكسر رقبته
ونظر لها بغضب
ندى بخوف : اتفضل اتفضل يلاه نمشى حضرتك
اقترب منها ببرود قاتل اغمضت عيونها بخوف منه
تحدث هو ببرود : لاخونتك ولا زفت ولا روحت يومها ليها اصلا من اول ما حبيتك ملمستش ست تانى
نظرت له بفرح و تشبست بعنقه : بجد يا يونس
نظر لها بغيظ وأبعدها عنه بغضب : ممكن نخرج بقه لان المكان ها ينفجر ولا ننفجر معاه ونخلص
ندى بفرح اوكى اوكى يلاه شيل
نظر لها ببرود : لى اتشليتى
جلست بغيظ : الفستان ضيق ها تشيل ولا لا
تحدث احد الظباط : يونس انت لسه هنا يلاه بسرعه
نظرت له ببرود وربعت يدها
اتجه لها وحملها بين يديه فهو يعرف جنانها و عنادها الذى صوف يقتلها بيوم بسببه
وضعت يدها حول رقبته وابتسمت له بحب
نظر لها بعشق : انتى مجنونه
نامت على صدره بفرح ضحك على جنانها واتجه بها للخارج سريعا
وركب السيارة وانطلقت افلاطون للهليكوبتر بعد ان تم تفجير المكان بالكامل
………………………………
وصلت ندى بعد وقت للمشفى ورقدت لياسين بدموع
احتضنها هو بقوه : ندى حبيتى حمدالله على السلامه
ندى بدموع نادين عامله اى
مراد بهدوء: لسه مش عارفين عنها حاجه
وجلس الجميع ينتظر ورفضت ندى ان تذهب لترتاح بدون الاطمئنان على نادين
وجذب ياسين يد ريم وقبلها بحب وظلت بجواره
اقترب منهم احد الظباط ليطمئن عليهم كان معهم بالمهمة وتحدث بهدوء : حمدالله على السلامه
يونس بأستغراب: الله يسلمك شكرا
الظابط بإعجاب لندى : دى اخت حضرتك يا يونس باشا اصلها شبهك شوية
جذبها يونس من خصرها بتملك له : لا بنت عمى
ونظر لها بعشق : و مراتى
ابتسمت له بفرح و احتضنته بقوه
وابتسم الجميع عليهم
بعد مرور وقت اتجه الطبيب لغرفه نادين و خرج لهم بحزن
………………………………….
مهو الحياة مش ديما وردى 🙈😰
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المشاغبة والامبراطور)