رواية المسيطر الفصل الثالث 3 بقلم منار همام
رواية المسيطر الجزء الثالث
رواية المسيطر البارت الثالث
رواية المسيطر الحلقة الثالثة
تاني يوم انهار صحيت علي ايد بتتحرك علي وشها فتحت عنيه وكان شهين.
شهين: بنوتي اصحي كل ده نوم
انهار اتعدلة في نومتها.
: صباح النور
سهين باسه من خدها.
: صباح الجمال يا جميل…
انهار بنعس: في اي يشهين. في حاجه.
شهين: لا صحصيحي. معاعي كده وركزي معاي
انهار فرقة عنيه علشان تصحصح.
: اهو يا شهين اتكلم.
شعين: بصي تقريباً بابا عزم عمو ابراهيم واكيد الز’فت فارس هيجي معاه بصي حولي متقعديش تحت كتير انا لو عليه متزليش خالص بس اكيد ماما هتصمم تنزلي، وخلتي مليكه اوووف انا لو عليه عايز كل ما يجي اخدك ونروح اي حتا. بس علشان بابا ومنظره و مستحيل اروح الشغل وسيبك انتي ولمت’خلف ده. تفضلي قعده جنبي علطول وي لو وجهلك كلام متردتيش.
انهار بتبصله بستغراب وسرعته في الكلام
شهين: متبصليش كده فاهمه.
انهار: انا ممكن اقول اني تعبانه وفضل هنا
شهين: ده هيزيد الطين بله كلهم هيجو يقعدو معاكي هنا. انا ولله لو عليه هدفنه في ارضه بس علشان بابا و عمو ابرهيم. يلا الظهر ان ماما بتنادي ادخلي البسي حاجه وااسعه وانا هتناكي هنا علشان ننزل سو.
*****
ابراهيم وهو بيحضن ياسين
: اي يا جدع مبسألش فاكر زمان منكش بنبعد عن بعض لحظه.
ياسين: يااااه كانت ايام…. اتنهد بحز’ن وكمل…
فاكر مرقعتك مع عز كانت يام.
ابراهيم: ربنا يرحمه هو مراته.
مليكه و شهد قانو وقفين: ربنا يرحمهم
فارس كان وقف بيعد مستني انهار ومش طايق نفسه
ياسين: اي يا فارس باشا مش هتسلم ول اي.
فارس حضن ياسين
: برضو كده يعمو ياسين دا انتي علطول في بالي
ياسين: اه ما انا وخد بالي برضو.
في الحظه دي شهين وي انهار كانو نزلين وشهين حاطتط ايده علي وسط انهار و بيقلها كلام في ودنها… وده استف’ز فارس اوي.
فارس ب’ضيق: اي يا شهين مش عيب تسيب ضيوفك كده.
شهين اتقدم منه ورد عليه بجمود. وسلام عليه
: مش فاضي
فارس بعد عن شهين ب’غل
فارس ابتسم وراح علشان يسلم علي انهار.
تلفون شهين رد وكان رقم من ارقم صحبات انهار
شهين : انهار زميلتك بترن.
انهار راحت خدت التلفون وبعدت عن الدوشه.
انهار: الو
صحبته بضيق: اي يا هانم قافله تلفونك ليه من امبارح الدنيا خر-بنه علشان حضرتك لزم تعرفي ان المس بتاعت الفيزياء ماماته ما’تت وهتلغي الدرس.
انهار: اسفه ولله شهين وخد مني الفون.
صحبته: امم ابن عمك هو ده رقمه صح.
انهار: اه
صحبته بخبث: طاب تمام المس امها ما’تت يا حرا’م ولله فقد: ان لام صعب اوي يعني علي الي خسر لاتنين. صعب
سلام علشان ماما بتنادي
انهار بدموع: س سلام .
شهين جه عليه شفه وهي بتعيط مسك ايدها ودخل اوضه بعيد عن الكل. قعدها وقعد جنبه.
شهين: بنوتي بت’عيط ليه.
انهار وهي بتمسح دمو’عه
: فيش
شهين: مش قلنا كد’ب لا يا بنوتي.. البت الـــــي كانت بتكلمك قلتلك اي.
انهار بدموع وصوت شهقاته.
حكتله كل حاجه
شهين با’س راسه وعنيها.
: خلاص يا روحي فكك منه ونتي مش اول وحده ول لاخر وحد يحصل معاه وبعدين دي غيران منـــــــك.
انهار وهي بتمسـح دمو’عه.
: وهي هتغير مني علي اي.
شهين: طاب انتي عارف ان البت دي معجبه بيه وحولت كذا مره تكلمني بحجت انه بترن علـيـكـي.
انهار: اممم ونت مبسوط
شهين بضحك: لا ابدآ ولله لمه كانت بترن ونتي مش موجوده. كنت بقفل علطول. وبعدين البت دي مش مظب’وطه. بتكلميه ليه
انهار: ولله انا مش بكلمه بس هي الي اصرت تخدي رقمي. ومش عارفه بعدين جابت رقمكك منين.
شهين حط راسه علي كتفها
: بقولك اي فكك منهم وخلين قعدين هنا…
انهار: مش هينفع يا شهين ويلا بقا بطل دلع
شهين: بقا انا شهين باشا يتقلي بطل دلع…..
انهار: شهين يلا
شهين: مش عايز اطلع ورخم ده ربره اعايز اقت’له خلص.
………. اما بــــره…
فارس: احم عمي ياسين انا عايز اتكلم معاك في موضوع.
ياسين: خير اتفضل يا ابني
فارس: انا طالب منك ايد بنت اخوك انهار لجواز
شهين بصوت عالي
نــــــــــــــــعـم مين دي الي طالب ايده ده انا هطلع رو’حك.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية المسيطر)