روايات

رواية المريض والدكتوره المجنونه الفصل الثالث 3 بقلم سندس عمر

رواية المريض والدكتوره المجنونه الفصل الثالث 3 بقلم سندس عمر

رواية المريض والدكتوره المجنونه الجزء الثالث

رواية المريض والدكتوره المجنونه البارت الثالث

المريض والدكتوره المجنونه
المريض والدكتوره المجنونه

رواية المريض والدكتوره المجنونه الحلقة الثالثة

:-ضحك ضحكه شيطا*نيه
عاصم
ايه يا ابن اخويا عايز تمشي من المستشفى لي هتتجنن اكتر…
ملك
انت مين…؟!!
سوفيان بعصبيه
وربي ما هسيبك يا عاصم..!
عاصم
هتعمل ايه مفكر انك ممكن تعمل حاجه..؟؟؟؟
سوفيان
هعمل وهعمل كتير انت اللي موت اختي..!
عاصم
انا.. انا هموت بنت اخويا برضو..!
سوفيان
اه يا زباله اقسم بربي ما هسيبك..
عاصم
وله احترم نفسك انا لو ساكتلك فا ساكتلك علشان انت في مستشفى غير كده والله العظيم كان زمانك ميت…!!
سوفيان
والله لوريك يا عاصم…
عاصم
ايوا عايز اشوف هتعمل ايه..؟!!
سوفيان
انت مفكر انك لما تعمل فينا كده هطول حاجه من الورث تبقي بتحلم…
عاصم
لا هطول وهتشوف..
سوفيان
هتاخد ورث ازاي وانا عايش بعد موت ابويا وامي واختي اللي انت قتلتهم الورث ليا انت ملكش فيه يبقي ليك في حاله واحده ان انا موت بس انا مموتش..!
عاصم
لا ما انت هتموت دلوقتي انت والقطه ولو هتسالوني هتموت القطه دي لي علشان هيا شافت كل حاجه يعني هتبقي خطر عليا…
ملك
مش هتقدر تعمل حاجه انت مفكر نفسك ايه بقولك ايه ياض انت امشي من هنا بدل ما اديك بالشلوط اموتك فيها…
سوفيان
يا شيخه اتنيلي شلوط ايه اللي هيموتو انتي عبيطه يا بت….
ملك
هوف بحاول اخلي يخاف علشان ميعملش لينا حاجه…!
عاصم
انت ياض انت وهيا يلا امشو قدامي..
ملك
وانت مفكر كده اننا هنيجي معاك يا ابو كرش يا معفن انت…!
عاصم
لسانك اطول منك..
ملك
تحب اقصلك منه حته تلم بيها كرامتك اللي بقت متبعتره علي الارض….
سوفيان
بوم كسف جبهه…
استووووووب..
_____________
“طبعا كلكم مستغربين وبتسالو نفسكم ازاي سوفيان بيتعامل بالطريقه دي وبالبرود دا وبيهزر واخته لسه ميته.. بس هيحصل حاجه كلكم هتتفجوا تبعو بقيت الاحداث”
عاصم
انت ازاي بارد كده انت بتتعامل عادي واختك لسه ميته..!
سوفيان ببرود
يلا الله يرحمها..!
عاصم بصدمه!…
دا انا حته اعرف انك بتعشق اختك ازاي مش زعلان عليها..!؟
سوفيان
اوعي تعمل نفسك زعلان عليها دانت حته اللي مموتها..!
عاصم
“لا مش زعلان انا بس مستغرب منك… المهم.. يلا انتو الاتنين امشو قدامي..”
سوفيان
“مش هنروح في حته”
عاصم طلع المسد*س..
“ما انتو لو ممشتوش قدامي همو*تكم وهنا ايه رايكم بقي”
ملك ببرود
وريني هتعمل ايه..
عاصم
“بقول امشو قدامي”
سوفيان
قولنا مش هنروح في حته واعلي ما في خيلك اركبوا..
“عاصم كان لسه هيد*وس علي الزنا*ت فاجاء حد ضربو علي دماغو”
و عاصم وق*ع علي الارض..
“ملك بترفع راسها لقت ساره اخت سوفيان”
ساره
“يلا بسرعه نخرج من هنا”
“سوفيان جري عليها وحضـ نها”
حبيبتي انتي كويـ سه…!
ساره
“اه يا حبيبي انا كويسه يلا بقي نخرج بسرعة قبل ما يفوق..”
“وبالفعل خرجوا من المستشفى ووقفوا تكسي وقالو ليه علي مكان الفيلا بتاعت سوفيان..
ساره بحزن
” انا مش قادره اعيش من غير بابا وماما يا سوفيان..”
سوفيان
“يا حبيبتي هو دلوقتي في مكان احسن بكتير هما في الجنه”
ساره
بس هما وحشوني اوي..
سوفيان
ووحشوني انا كمان واحنا لو بنحبهم بجد هندعي ليهم بالرحمه..
ملك بتحاول تفرفش الجو
ايه يا جدعان متفقو بقي شويه احنا ما صدقنا خلعنا من ابو كرش دا تقلبوها حزن تاني…
ساره
“بجد يا ملك انتي طيبه جدا وبريئه اوي شكرا انك سعدينا”
ملك
“انتي زي اختي وانا كان لازم اعمل كده واجب علينا اننا نساعد بعض واي حد كان هيعمل كده..!
ساره
لا مش اي حد هيعمل كده مفيش دلوقتي اي حد طيب لو حد مكانك كان قال انا مالي وانا ادخل نفسي في مشاكل لي بسبب ناس انا معرفهمش انما انتي سعدينا ووقفتي جنبا ولو انتي مكنتيش جيتي بدري شويه كان زماني ميته…!
سوفيان
اه صحيح هو ايه اللي حصل احكولي انتي انقذتيها ازاي يا ملك….!
ملك..
السواق
اتفضلو يا بشوات وصلتو..
نزلو من التكسي..
ملك
كام يسطا…
السواق
40 جنيه..
ملك
نعم يا اخويا لي 40 جنيه جايبنا من الهند وانا مش واخده بالي…
السواق
هو انا هجيبك من الهند ب 40 جنيه انتي عبيطه..
ملك
انت كمان بتغلط طب بص يلا هما 20 جنيه عجبك.. عجبك مش عجبك اقسم بالله ما انت واخدها ها…
السواق
انتي كمان بتتامري عليا..
ملك
كلمه تاني وهخليهم 10 ها ايه رايك.. هتاخدها وله مش هتاخدها..
السواق
خلاص هتيها دا انتي عيله تنحه وبارده…
ملك
والله ما شوفت ابرد منك وغور من هنا علشان معملش معاك الغلط..
السواق مشي..
كل دا وساره وسوفيان واقفين ومصدومين من اللي بيحصل..؟!
سوفيان
” ايه اللي انتي عملتي دا انا لو معايا فلوس كنت اديتو 50 جنيه مش 40 بس..
ملك
“دا اسمو تبزير ايه دا وهو اللي طماع اصلاا..
ساره
احم طب يلا نخش جوه ونحكي ل سوفيان ايه اللي حصل.. بظبط..
ودخلو الفيلا واول ما دخلو شافو راجله كتير واقفين..
ملك
يا حوستي السودا ايه دا…!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المريض والدكتوره المجنونه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى