رواية المراد الفصل الرابع 4 بقلم ملك بكر
رواية المراد الجزء الرابع
رواية المراد البارت الرابع
رواية المراد الحلقة الرابعة
وقفها وهو بيقولها : استني هنا رايحه فين ؟
ليله : رايحه شغلي
مراد : انتي لسه تعبانه
ليله : اظن أنا اللي احدد سواء كنت تعبانه ولا لاء مش انت ؟
مراد : طب متروحيش بعربيتك اركبي معايا
ليله : لاء
مراد : انا بعرفك مش باخد رايك … عندك معاد انهارده ؟
ليله : اه … الساعه ٢
مراد : طيب كويس … لو عايزه توقفيها ومتروحيش وحاسه انك اتحسنتي ممكن متروحيش
ليله : لاء هروح وأكمل … بس ياريت تسيبني في حالي وتشوف عروستك وتحضر لفرحك يا عريس
مراد : يلا علشان منتأخرش
في الشركه
دخلت ناهد لليله وقالتلها : تسنيم كانت عايزاكي بس انا مشيتها
ليله : احسن … الواحد مخنوق اوي يا ناهد … وحاسس أن الدنيا وحشه
ناهد : فتره وهتعدي … اهم حاجه انك تثبتيله انك قادره تعيشي من غيره … انبسطي واخرجي واعملي اللي انتي عايزاه
ليله : م قادره … أنا بجد تعبانه
ناهد : دي شئ طبيعي … بس هيا فتره صغيره بس اللي تزعلي فيها وبعدين ارجعي لطبيعتك
ليله : ربنا يسهل … عندنا شغل ايه انهارده
عند الدكتوره
ليله : اهتمام مراد بيا كان أكبر انجازاتي … من وانا صغيره وانا متعلقه بيه … واي حاجه انا عايزاها بطلبها منه … اللي بينا كان أكبر من الحب … تخيلي اني اعرفه من اول يوم ليا في الدنيا … على قد م هو شخصيه بارده شويه بس بفرح اوي لما بخرجه عن شعوره … أنا الوحيده اللي بخرجه عن شعوره اصلا … تسنيم ظهرت في حياتنا من وانا في الثانوي … هيا اكبر مني بسنه … دخلت حياتنا يوم ٢٠١٥/٧/١٩ … ومن وقتها والحياه اتغيرت … او تقدري تقولي أن أنا اللي اتغيرت
فلاش باك
خيريه : تعالي يا ليله ويا ملك ويا مليكه سلموا على طنط ماهيتاب وتسنيم
سلموا عليهم وخيريه قالت لولادها ياخدوا تسنيم ويقعدوا معاها وخرجوا الجنينه
ليله كانت مع مليكه بعيد عن ملك وتسنيم شويه : مش عايزه اقعد معاها حاساها تنكه
مليكه : يا ستي شويه وهتمشي
ليله : بس اول مره نشوفهم يعني … عمر م ماما حكت عنهم
مليكه : تلاقيها صاحبتها من زمان
_: حبايبي المقطقطين
كان صوت مراد اللي جه من وراهم
ليله جريت عليه واتشعلقت في رقبته : مراد … شوفت مين عندنا
مراد : مين
ليله : صاحبة ماما وبنتها الرخمه
مراد : وهو انتي اتعاملتي معاها علشان تقولي عليها رخمه
ليله : انت اصلا لو شوفتها مش هتحبها
مراد : وانتي اي رايك يا مليكه
مليكه : والله دمها واقف بس اهو شويه وهتمشي
مراد : اممم … اومال ملك فين
ليله : قاعده معاها
مراد : اهي ملك اللي جدعه فيكوا وبتعرف تتعامل مع اي حد
مليكه : ماما اللي قالتلنا اقعدوا معاها بس احنا خلعنا ودبسنا ملك
مراد : يا اندال … تعالوا نشوفهم
راحوا وملك قامت بدور أنها تعرفهم على بعض وليله مأنكچه في مراد جامد
وتاني يوم نزلت ليله من اوضتها بدري ودخلت تفطر معاهم واتفاجئت ان تسنيم هيا مامتها قاعدين معاهم
ليله باستغراب : صباح الخير
ردوا عليها التحيه وخيريه قالت : اقعدي يا حبيبتي وانا هطلع اصحي مراد
دخل مراد : أنا صاحي من بدري وجاهز … احنا عندنا ضيوف ولا اي
خيريه : ضيوف امبارح يا حبيبي … اصل طنطك سعاد اخدت ڤيلا في الكومباوند اللي جنبنا
مراد : نورتوا والله
سعاد : بنورك يا حبيبي
مراد : خلصتي فطارك يا ليله ولا هتأخريني كالعاده
ليله : كلت خلاص … يلا بينا
باااك
ليله : ومن ساعتها مشوفتش يوم حلو … متعرفيش أنا مفتقده يوم من الايام اللي كنت عايشاها قبل م تدخل حياتي وتدمرها كده … مراد من حقي أنا … أنا اللي اعرفه قبلها … أنا اللي اتمنيته قبلها واكتر منها … أنا اللي المفروض اكون حرمه مش هيا … أنا اللي المفروض عياله يقولولي يا ماما مش هيا … ازاي ممكن احلامنا تروح لناس عمرهم م حلموا بيها
ايمان : لسه النهايه مجاتش يا ليله … خلي عندك ثقه في نفسك … أنا عارفه انك قويه بس ده مش كفايه … لازم اساسا تقابلي مشاكل في حياتك وتتعلمي منها
ليله : طب أنا تعبت انهارده … ممكن ننهي الجلسه
ايمان : اه طبعا … بس مش عايزه كلمه منه تأثر عليكي وترجعك لحالتك الصعبه
ليله : متقلقيش أنا مبتهزمش بسرعه … ونعمل كل جهدي علشان انهي الجوازه دي قبل م تبدأ
ايمان : وانا واثقه فيكي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المراد)