رواية المراد الفصل الثالث 3 بقلم ملك بكر
رواية المراد الجزء الثالث
رواية المراد البارت الثالث
رواية المراد الحلقة الثالثة
نزلت تحت بأقصى سرعه ومليكه وراها
مليكه : ليله رايحه فين
مردتش عليها لحد م راحت عند مراد
ليله : الكلام اللي سمعته ده صح ؟
مراد : كلام ايه بالظبط
ليله : جوازك من تسنيم بعد اسبوعين ؟!!!
مراد : احنا اتفقنا امبارح على كده
ليله : طب وانا ؟
مراد : أنا عا….
قاطعته : انت خلاص … ضيعت مني
سابته وجريت على اوضتها ومليكه وراها
ليله : مراد خلاص ضاع مني … هيا اللي خدته … هيا اللي كسبت
مليكه : ليله اهدي
وتقدروا تقولوا أن ده هدوء ما قبل العاصفه
بدأت ترمي اي حاجه تقابلها وتمسك اي حاجه ترميها قدامها لدرجة أن الشبايك اتكسرت
ليله : لاااااااااا … مراااااااد
كانت مليكه بتحاول تهديها وتوقفها بس هيا كانت زي الثور الهايج وكل اللي في البيت اتجمع في الأوضه وهيا مستمره وكانت منهاره بالمعني الحرفي
ليله : اااااااااااااه … ليه كده
مراد قرب عليها : ليله
ليله : ابعد عنيييييييي … اااااااااااااه
ام مراد (خيريه): يا ساتر يارب
ملك : ايه اللي حصل
مليكه : عرفت أن مراد هيتجوز
مراد : اهدي يا ليله متعمليش في نفسك كده
ليله ببكاء هيستيري : لييييه كده … اشمعنا اناااااااااااااا
كانوا بيحاولوا يهدوها ومش قادرين عليها وطلبولها الإسعاف وادولها حقنه مهدئه ونقلوها ع المستشفى
في المستشفي ملك رنت على مليكه
ملك : طمنيني
مليكه : شويه وهتخرج … هديت شويه
ملك : خير إن شاء الله
بالليل كانت قاعده في اوضتها ومعاها خيريه
خيريه : ليله … بقيتي احسن ؟
ليله بدموع : هو حبيبي وهيا خدته … هو حبيبي وهيا خدته
خيريه : لا حول ولا قوة الا بالله
ليله : هو حبيبي وهيا خدته
خيريه : ليله مراد هيتجنن ويشوفك وانتي كل م تشوفيه تنهاري
ليله : هو حبيبي وهيا خدته … هو حبيبي وهيا خدته
خرجت من الأوضه بعد م نيمتها بصعوبه
مراد : بقت كويسه ؟!
خيريه : حالتها صعبه اوي يا مراد ومبتقولش غير كلمه واحده بس … هو حبيبي وهيا خدته
مراد : طب عادي لو دخلت اتطمنت عليها
خيريه : هيا نايمه دلوقتي انا م صدقت نيمتها
دخل مراد براحه ولقاها نايمه وبقايا دموعها على وشها
مراد : محدش هيقدر ياخد مكانك يا ليله … انتي الوحيده اللي في قلبي … بس انا لازم انتقملك منها … زي م هيا حاولت تفرق بينا بدل المره الف … أنا هندمها ع اليوم اللي فكرت فيه أنها تإذيكي … ومتقلقيش احنا لبعض … دلوقتي أو بعدين … بس انتي ساعديني … أنا مكنتش متخيل أن ممكن حالتك توصل لكده … بس وحياة كل دمعه نزلت منك هنتقملك منها
خلص كلامه وطبع قبله رقيقه على خدها وخرج
تاني يوم
تسنيم : يعني اي ايه اللي جابك … جايه اتطمن على ليله
مراد : اتطمني … بقت كويسه
تسنيم : هو اللي خلاها تتعب بالشكل ده أنها عرفت معاد فرحنا
مراد : دي حاجه متخصكيش …. اتفضلي بقا
تسنيم : همشي يا مراد … بس متنساش المؤتمر اللي معاده اتأجل ده
مراد : احنا في ايه وانتي في ايه … بلا مؤتمر بلا زفت
تسنيم : خلاص متعصبش نفسك يا حبيبي … همشي أنا بقا
عند ليله
مليكه : ليله ممكن تبطلي عياط بقا
ليله : هو ح … حبيبي … هيا خدته … مني
ملك : بدل م تولولي كده فكري ازاي هتخربي الجوازه
ليله : مراد حبيبي … مش هيسيبني
ملك : واهو سابك اهو هتعملي ايه
ليله : مراد مسابنيش … مراد بيحبني … مراد ليا أنا وبس … انتي فاهمه
مليكه : ومين قال عكس كده بس يا حبيبتي
بعد شويه دخل مراد ومعاه دكتور
ليله ضحكتله اول م شافته : مراد … انت رجعتلي
قرب منها وقالها : أنا معاكي علطول … ومتقلقيش عمري م هسيبك
وشها كشر مره واحده وقالت : لا انت سيبتني … تسنيم … انت حبيبي وهيا خدتك مني
تابعت بهستيريه : هو حبيبي وهيا خدته … هو حبيبي وهيا خدته
بعد حوالي نص ساعه
الدكتور : أنا شايف أن حالتها دي صعبه شويه وممكن تتحسن بطريقه
مراد : ايه هيا
الدكتور : لو ودتوها لدكتور نفسي يتابع معاها ويحاول يخرجها من حالتها
مراد : بس هيا مش مجنونه
الدكتور : محدش قال إنها مجنونه بس متنساش الصدمه اللي اتعرضتلها
مراد : طب في طريقه تانيه مثلا … زي أن احنا ننفذلها اللي هيا عايزاه مثلا او نلغي الخبر اللي عرضها لكده
الدكتور : للاسف مش هيفيد … لأن حاليا عقلها واقف عند سماعها للخبر ده ومش قادر يتقبل اي خبر جديد حتى لو كان كويس … لكن لو تابعت مع دكتور هتحكيله اللي مضايقها ولما توصل للحظه دي ممكن تبدأ تستوعب اخبار تانيه
تاني يوم مراد مع ليله قصاد العياده
ليله : أنا مش مجنونه
مراد : محدش قال انك مجنونه انتي بس تعبانه شويه
ليله : متسبنيش تاني
مراد : أنا معاكي اهو … بس انتي هتدخلي مع الدكتوره وانا هقعد هنا استناكي
ليله : وعد!!
مراد : وعد
عند الدكتوره واسمها ايمان
ايمان : أنا مش الدكتوره بتاعتك اعتبريني صاحبتك وبس
ليله : أنا اصلا هنا ليه ده مش مكاني
ايمان : بتيجي فتره على الإنسان وبيبقى مضغوط والدنيا جايه عليه … والفتره دي كل انسان بيتعرض ليها … هل ده معناه أنه مجنون … الدكتور النفساني ده مجرد دكتور بتفضفضي معاه علشان ترتاحي
ليله : أنا عمري م هرتاح … أنا وصلت لحاله صعبه … هو حبيبي وهيا خدته مني
ايمان : عرفتيه ازاي
ليله : هو اللي مربيني … اكبر مني ب ٧ سنين و ١١ شهر و ١٦ يوم
ايمان : وفين مامتك وباباكي
اتنهدت ورجعت بالزمن ورااا اوي وبدأت تحكي
فلااش باااك
خيريه وهيا تحمل طفله لسه مولوده : بسم الله الرحمن الرحيم
ام ليله ( عائشه ) : خلي بالك منها يا خيريه بعد أما اموت
خيريه : انتي هتقومي بالسلامه يا حبيبتي وتربيها وتجوزيها وتشوفي اولادها
عائشه : كان نفسي بس مش بايدي … أنا خلاص بودع الدنيا … وصيتي ليكي تخلي بالك منها وتعتبريها زي ولادك … هيا ملهاش حد بعدي أنا وأبوها
خيريه : شدي حيلك انتي وبس وربيها معايا
عائشه : حالتي وحشه وعلاج السرطان صعب يا خيريه … هاتي اشيلها واشبع منها شويه
خيريه وهو بتديهالها : بسم الله الرحمن الرحيم
عائشه : هسميها ليله
خيريه : تتربي في عزك يا حبيبتي
تاني يوم الصبح
خرج الدكتور من غرفة عائشه
الدكتور : البقاء لله
خيريه : لا حول ولا قوة الا بالله
تمت الدفنه وروحت خيريه بليله وجمعت عيالها
خيريه : دي يا حبايبي اخت خامسه ليكوا … عايزاكوا تحموها ومتزعلوهاش
مراد : مش هنزعلها ابدا يا ماما … مش كده يا احمد
احمد : اه طبعا … هيا زي ملك ومليكه
ملك : بس دي صغيره خالص
خيريه : علشان لسه مولوده يا حبايبي
مليكه : هتكبر شويه ونلعب معاها
خيريه : إن شاء الله يا حبايبي … عايزين كلنا نكون عيله حلوه ومحدش يفرقنا
بااااااااك
ايمان : وفين باباكي
ليله : بابا وعمو عملوا حادثه وهما راجعين من السفر وماتوا
ايمان : ومين اللي حكالك كل ده
ليله : ماما خيريه … هيا بالنسبالي امي وابويا وعمرها م فرقت بيني وبين اي حد من ولادها
ايمان : طيب قدامنا ٥ دقايق و الجلسه تخلص … ف هنقف هنا ومعادنا يوم الخميس الساعه ٢
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المراد)