رواية المحجبة الحسناء الفصل الثامن 8 بقلم سارة بكر
رواية المحجبة الحسناء الجزء الثامن
رواية المحجبة الحسناء البارت الثامن
رواية المحجبة الحسناء الحلقة الثامنة
كانت تقف في الخارج تستمع لهم
هايدي: بس كده تمام اوي
في اوضه البنات
نورا: هي سما اتاخرت كده لي وراحت فين اصلا.
بسنت: والله مش عارفه سما بقلها فتره كده بتختفي وبتتصرف بطريقه غريبه اوي.
نورا: طب هي فين.
دخلت لهم، اقولكوا انا هي فين.
نورا وبسنت: هايدي
هايدي: اه تحبو اقولكوا سما صحبتكوا فين دلوقتي وبتعمل اي.
نورا: وانتي تعرفي من اين
هايدي: اقول ولا امشي
بسنت: هاتي العندك ي هايدي واخلصي.
هايدي: سما دلوقتي مع اسر واحمد ومصطفي
تغير لون وجه كلا من نورا وبسنت.
هايدي: كده انتو عرفتوا هي مع مين فين في اوضه المشرفين علي الرحله بيعملوا اي بقا داا المهم في الموضوع كله
بسنت بزعيق، اخلصي ي هايدي
هايدي: صحبتكوا راحت تقبض تمن اني انتو وقعتو في حب احمد ومصطفي وكل حاجه كانت بتحصل معاكوا من التخطيط بتعها وكل صدفه كانت هي المخططه ليها وهي الادت ليهم رقم التليفون بتعكوا يعني باعتكوا واشترتهم هما بتتفق معاهم عليكوا
نورا: انتي اكيد كذابه سما عمرها متعمل كده ابدا عمرها.
بسنت وهي غير قادره تسيطر علي دموعها يعني اي كل دا كان مجرد لعب دي كلها لعبه من تخطيط سما. يعني اي احنا كنا زي العرايس الاستاذه سما بتحركهم علي المسرح طب ازااي
. هايدي: لا خدو الكبيره انا سمعتهم بيقولولها شكرا علي الكام يوم الاحنا اتسلينا فيهم دول يعني كانوا بيلعبوا بيكوا انتي وهي وهي عارفه اني هما مش بيحبوكوا وبردو ساعدتهم
دخلت سما، اي مالكوا في اي ازيك ي هايدي اي ي جماعه في اي.
دخلوا وراها عندما اشارت لهم
مصطفي: في اي ي بسنت مالك ردي
احمد: انتو بتعيطوا لي ي نورا انتي تعبانه في حاجه.
سما: في اي
بسنت: هو سوال واحد بس لي عملتي فينا كده
سما بعدم فهم. عملت اي ي بسنت قولي
نورا: متعمليش فيها عبيطه ي سما قولي لي عملتي كده فينا مش احنا أخواتك ولا اي
مصطفي: ي بسنت قولي حصل اي في اي مالكوا.
بسنت: لو سمحت ي بشمهندس مصطفي متدخلش.
مصطفي بستغراب، بشمهندس في اي ي بسنت.
بسنت: اسمي البشمهندسه بسنت ي بشمهندس
احمد: في اي ي جماعه مالكوا في اي ي نورا سما عملت اي ردو كده مش هينفع
نورا: لحظه لو سمحت ي دكتور احمد.
احمد: دكتور في اي
سما بزعيق، ممكن اعرف انا عملت اي ممكن اعرف في اي انا مش بحب الكلام بالالغاز داا قولوا علي طول.
هايدي بستفزاز، وكمان لكي عين تزعقي صحيح الاختشوا ماتوا.
اسر: لو سمحتي يا انسه اتكلمي معاها عدل.
بسنت بجمود، لا هي بتتكلم صح الاختشوا ماتوا
نورا بغل، راحه تتفقي مع مجموعه ولاد علينا علشان يوقعونه ف حبهم ويتسلوا بينا شويه وخلاص انتي ازاي تعملي فينا كده ازاي احنا كنا اخوتك وصحابك لي تعملي فينا كده وتبعينا برخيص لي
بسنت: بصي ي سما انا مش مصدقه كل الكلام داا انا لو انتي قولتيلي انك معملتيش كده والله هصدق والله هصدق قولي انتي فعلا اتفقتي معاهم علينا
سما وهي تمنع دموعها من الهبوط اخذت نفس طويل. اه ي بسنت انا اتفقت معاهم عليكوا اه انا فعلا عملت كده بس انتو مش فاهمين حاجه بص….
قاطعتها بسنت بزعيق مش فاهمين مش فاهمين اي لا احنا فاهمين كل حاجه كلوا انتي عملتي كده بطيبه نيه انك تخليهم يحبونا صح
سما: صح
نورا بتصفيق، براڨو عليكي ي سما انتي اي مفكرانا هنصدق التمثليه الانتي هتعمليها دلوقتي.
سما: تمثلية اي ي نورا انتو ازاي تفكره فيا بشكل داا انا لا يمكن اني ازي اي واحده فيكوا
بسنت بدموع، احنا مكناش نتخيل منك كده ابدا ي سما انتي اخر واحده كنت ممكن افكر انها تعمل كده
سما بزعيق، خلاص خلصتوا انا المش متخيله انتو ازاي تفكره فيا بشكل داا ازاي لما يحصل سوء تفاهم علطول تفكره اني ممكن اخنكوا كده انتو اسبتولي انكوا طول عمركوا مش بتثقوا فيا. انتو عارفين انا مريت بكام مرحله علشان تكونه فرحانين انا لما عرفت اني احمد بيحبك ي نورا ساعدتوا انو يقرب منك بذات لما عرفت انك انتي كمان بتحبي ولما شوفت مصطفي بيعشق بسنت وبيحترمها وعوزها في الحلال ساعدتوا انو يقرب منك ي بسنت علشان هو داا الشخص الهيحبك وهيحترمك وهيقدرق بذات لما لقيتك بتحبي واحد كل حاجه في دماغوا من وهو صغير انو يلعب ب البنات. انتو مستوعبين اني اكون مع واحد كل لما يشوف وشي يهزاء فيا عارفين يعني اي هايدي الانتو بتتكلموا معاها دلوقتي دي تقول عليا اني بلعب علي شباب الدفعه محمود ودكتور احمد ومصطفي واسر لي اصل كانت بتشوفني بقعد معاهم وهي اصلا متعرفش احنا بنتكلم في اي لكن واخده بشكل وفي الاخر تقولوا عليا اني خينيه.
نورا: ياا احنا عملنلك مشاكل كبيره اوي كده طب انا عن نفسي هفكك من مشاكلي سلام
بسنت: خلاص ي سما الموضوع خلص كفايه كده
سما: قصدكوا اي بداا كلو يعني كده خلاص شكرا ليكوا اوي وربنا يسعدكوا
بسنت و نورا: ويسعدك
مصطفي: استني ي بسنت.. خرج مصطفي وراها و اوقفها
بسنت وهي في عيونها دموع لا تقدر ان توقفها، خلاص ي مصطفي سما سبتني سما مبقتش معايه
مصطفي: اهدي ي بسنت اهدي هي ملهاش ذنب والله ملهاش ذنب خلاص يلا نروح انا هروحك بالعربيه بتعتي تعالي الشنطه بتعتك جاهزه
بسنت: اه.
مصطفي: طب يلا تعالي حتي اجي اقول لباباكي علي الخطوبه.
بسنت: مش دلوقتي
احمد: استني ي نورا انا بقولك استني
نورا: عاوز مني اي مش كفاية كده ولا اي
احمد: اهدي وبطلي عياط عينك هتوجعك اهدي
نورا: انت عارف يعني اي تكون متعلق بحد اوي وفجاه يبيعك جربت الاحساس داا
احمد: معلش هي مكنش قصدها.
نورا: احمد لو سمحت انا مش عوزه اتكلم في الموضوع داا انا عوزه اروح
احمد: طب تعالي انا هوصلك بعربيتي يلا
سما وهي حابسه دموعها، انت واقف لي ي اسر امشي وسبني انتا كمان واقف لي.
اسر: انا عمري مهسيبك ي سما ابدا
سما وهي غير قادره ان تمنع دموعها من النزول، انا خلاص مش قادره ي اسر امشي وسبني انا انسانه مش كويس انا واحده وحشه انا خنت صحابي بس انا والله كان قصدي خير والله انا كنت بفكر فيهم قبل مفكر في نفسي انا بحبهم اوي ي اسر انا كل حد يقرب مني واحبوا واتعلق بي اجرحوا ويسبني وانا اتعب في الاخر ارجوك ي اسر سبني سبني قبل ما احبك اكتر من كده واتعلق بيك اكتر من كده سيبني ي اسر روح حب واحده مش بتضيق حد ولا بتزعل حد سيبني
اسر وهو يشدها لكي تاتي الي صدره لكي يخبيها في قلبوا لكي ينشل منها كل ذلك الحزن والزعل لكي يطمانها انه معها حتي اخر نفس لكي يبث في قلبها الحب والحنان، سما ثقي فيا انا معاكي وهفضل معاكي علي طول وكل حاجه هترجع زي الاول صدقيني انا معاكي.
سما وهي تشدد علي احتضانه زي الطفله التي تحضن ولدها لكي يحميها، متسبنيش ي اسر اوعدني انك مش هتسبني اوعدني اني كل حاجه ترجع اوعدني انك ترجعنا انا واخواتي زي الاول اوعدني ي اسر اوعدني انك هتكون ضهري واماني واوعدني انك مش هيجي يوم وتسبني اوعدني ي اسر.
اسر وهو يمسح تلك الدموع التي كان يخطط ان يرها لكي يكون سعيد لكن في ذالك الوقت لا يرغب ان يره تلك العيون البنيه تبكي، اوعدك ي سما اوعدك بس انتي كمان اوعديني تكوني سما القويه العنيده المن الصعب عليها انها تنزل دمعه واحده اوعديني
سما: انا اه من بره قويه جدا وعنيده جدا بس من جوه ببكي بدل الدموع دم ي اسر انا ضعيفه اوي لكن ابان قويه بس انا اوعدك اني ارجع سما تاني
مره 10 ايام علي ابطالنا
بسنت بسنت. افاقت بسنت من تفكيرها علي صوت مصطفي، نعم ي مصطفي
_ بقولك ابوكي بيقول اني الاسبوع الجاي الخطوبه قولتي اي
” انا مش عوزه خطوبه ي مصطفي انا عوزه نلبس الدبل وخلاص من غير مزيكا ولا فرح تمام
رد بحزن: ماشي ي بسنت.
كانوا يجلسوا في كافيه
احمد: نورا مصطفي كلمني وبيقولي اني بسنت مش هتعمل حفله خطوبه وانتي اي رايك هتعملي.
نورا بنفعال، حفله خطوبه اي اه رد عليا انتا شيفني كويسه اوي يعني علشان حفله خطوبه و حفله زفت.
احمد: اهدي ي نورا مالك في اي عصبيه لي طول الوقت الله انا باخد رايك.
نورا: انتا بتزعقلي قبل حتي ما نتخطب رسمي دحنا قرين فاتحه. يبقا نفضها سيره بقا
احمد: لا اهدي ي نورا ابوس ايدك اهدي خلاص مش هنعمل حفله خطوبه يبقا الاسبوع الجاي في ڨيلتي هتكون الخطوبه بتعتك وبتاعت بسنت كمان تمام.
نورا بأسف، متزعلش مني ي احمد انا بس متعصبه شويه
احمد: لا ي قلبي انا اصلا مقدرش ازعل منك
مره اسبوع علي نفس الحال
نورا وبسنت بيروحوا الكليه لكن مش بيشوفوا سما خالص قلقوا عليها اوي
سما في الاوضه 24ساعه مش بتشوف حد ولا بتكلم حد
تحت قدام بيت سما
اسر. يوه ردي بقا ي سما بقالي 15يوم معرفش عنك حاجه كلمتك مليون مره مش بتردي ياتره يكون حصلها اي
نورا: بسنت سما بقالها اسبوعين مش بتيجي الكليه لحسن يكون حصلها حاجه
بسنت: اه فعلا انا خيفه عليها اوي
نورا: انا عندي فكره انا هسال احمد يسال اسر.
بسنت: اه اسر صح.
احمد: تعالي ي نورا انا عوزك.
نورا: وانا كمان كنت عوزاك
احمد: الموضوع الانا عوزك في يخص سما
_ وانا كمان كنت عوزاك في نفس الموضوع.
احمد: سما اتعمالها جواب انقطاع عن الكليه علشان بقالها اسبوعين مش بتحضر اي محاضره ولا حتي بتيجي متعرفيش مالها.
نورا باسف، لا انا معرفش اي حاجه عنها
مصطفي: مالك ي بسنت
_ مش عارفه ي مصطفي خيفه علي سما اوي حسه انها حصلها حاجه
“خير ي بسبس يلا نروح
في بيت سما
يا سما يا بنتي قوليلي مالك في اي مش بتروحي الكليه لي ممكن تعرفيني
_ انا هقولك كل حاجه ي ماما… قصت سما علي امها ما حدث معها حتي حضن اسر
الام: طيب ي حبيبتي سبيهم يهدو شويه وكل حاجه هترجع زي مكانت واكتر اه علي فكره اسر داا كل يوم يجي يسال عليكي وعوز يشوفك وانا بقولوا انك مش موجوده او انك نايمه اه وفي جواب جه من الكليه بتعتك علشان بقالك اسبوعين مش بتروحي….
_لا انا هروح بكره ان شاء الله وممكن اسافر المانيه هكمل الدراسه هناك
الام: لا طبعا انتي عبيطه هتروحي لوحدك
_ي ماما دي بعثه لزم استغلها.
الام بقلت حيله، طب ي سما ما انتي لزم تمشي كلامك
رن هاتفها و اخيرا ردت
اسر. اي ي سما مش بترودي عليا لي انتي كده البتبعدي ي سما انا هموت واطمن عليكي عامله اي.
سما عايشه ي اسر هكون عامله اي بخير بص انا هروح بكره الكليه تعالي انتا كمان عوزاك في موضوع مهم سلام
_ بسرعه كده انتي والله وحشااني اوي خليكي شويه
” انا اسفه بس تعبانه شويه
_ طب خلاص خليكي علي راحتك سلام
في منزل نورا
رن هاتفها و كان هو
الو اي ي نورا عامله اي عندي ليكي خبر تحفه سما هتيجي بكره الكليه
نورا : بجد ي احمد طب انتا عرفت ازاي.
احمد: اسر هو البيقولي انها هتيجي بكره الكليه.
نورا: الحمد لله انا هتصل ب بسنت افرحها
_ طب انا مش نويه تفرحيني
” بحبك ي احمد بس علشان جبتلي خبر حلو زي داا
اغلقت معه و كلمت بسنت بسرعه
بسنت: بجد ي نورا والله انا كنت زعلانه اوي بس الحمد الله دلوقتي فرحت
_ طب هنكلمها ولا اي
“سبيها بظروفها سلام
في صباح اليوم التاني
كانت هتنزل لكن رن هاتفها…..الو اي ي اسر تحت البيت طيب
نزلت سما
اسر: وحشتيني ي سما
_انت اي الجابك هنا
” حبيت اكون اول واحد يشوفك بعد الغيبه الطويله دي
_شكرا ي اسر علي كل حاجه عملتها معايه
اسر: بس انتي خسيتي اوي كده لي معندموش اكل ههههههه
سما وهي تركب السياره، اه يا ظريف
في الكليه.
بسنت: سما اتاخرت اوي مش انتي قولتي انها جايه النهاردا
نورا : اه احمد قالي كده.
بسنت: مش معقول هي دي سما خست اوي وتحت عينيها اسود وبقت غريبه اوي
في مكتب احمد اهلا وسهلا ي سما ليكي واحشاا ي شيخه.
اسر: اتلم يلا انا واقف
سما بعد ازنك ي دكتور احمد انا فضلي سنتين واخلص واتخرج فنا بطلب من حضرتك انتا واستاذ اسر واستاذ مصطفي علشان انتو صحاب الكليه دي انكوا توافقوا علي البعثه لكليه المانيه.
مصطفي: لي بس كده ي انسه سما
احمد: سما انتي عوزه تروحي المانيه لي.
سما: مش عوزه اقعد هنا عوزه اخرج بره شويه.
اسر بزعيق، لا مفيش سفر فاهمه
سما: من غير زعيق لو سمحت لو مرحتش كليه المانيه هعمل انقطاع وهسافر انا بردو بس محدش هيعرف انا هسافر فين
اسر: ممكن تسبونه شويه
احمد تعالوا شوفتوا اخر الاخبار
نورا وبسنت، خير في اي
مصطفي: سما هتسافر المانيه سنتين.
نورا وبسنت، نعععععم طب لي.
احمد: بالحصل اكتر واحده مضروره في سما انتو كنا احنا جمبكوا لكن هي لا.
بسنت: عندم حق ي احمد.
نورا: طب هنسبها تسافر ولا اي.
بسنت: لا طبعا.
مصطفي: ي جماعه انا من وجهت نظري انها تسافر اعصبها هترتاح.
في المكتب
اسر: انتي عوزه تسبيني لي ي سما كل لما اقرب منك تبعدي لي انا معاكي عوزه تسبيني سنتين من غير ما اشوفك او حتي اطمن عليكي
_معلش ي اسر سيبني علي راحتي انا لما هبعد شويه ممكن ارتاح علشان خاطري ي اسر سيني انا هرجع سما القويه تاني.
اسر والدموع تغمر عيونه، هستناكي ي سما اقوه من الاول واول لما تيجي هتجوزك اوعدك هستناكي وحبي ليكي مش هيقل ابدا بلعكس انا حبي ليكي هيزيد كل يوم انتي بس اوعديني انك تحبيني .
سما: اوعدك ي اسر حبي ليكي مش هيقل واوعدك اني اول لما اجي هتجوزك علي طول مع السلامه…… هتوحشيني ي سما….. وانت كمان هتوحشيني اوي سلام
خرجت وجدتهم يقفوا امامها
نورا وبسنت. انتي راحه فين…. انا مسافره هكمل درستي بره.
نورا: مين قالك اني هنسيبك تسافري اصلا
بسنت: انتي من امتا بتقراري لوحدك من امتا
نورا: مفيش سفر مفهوم ولا لا
بسنت: سما احنا فهمناكي غلط احمد ومصطفي فهمونا كل حاجه سمحينا ي سما ارجوكي.
سما وهي تحتضنهم انا كمان عوزاكوا تسمحوني معلش.
نورا: خلاص بقا ولا اي المهم دلوقتي مفيش سفر .
سما: لا خلاص انا حجزت كل حاجه .
بسنت: طب نعمل خطوبتنا الاول.
سما: خطوبتنا انتي بتجمعي لي انتو بس.
نورا: لا يحلوه احنا خطوبتنا احنا التلاته يوم الجمعه وهنخرج بكره نجيب الحاجات
سما: لا مش هينفع انا هسافر يوم السبت هكون تعبانه
بسنت: احنا حجزنا القاعه خلاص…… خلاص يا فندم
نورا: احنا هنيجي نبات عندك يوم الخميس والجمعه علشان هتوحشينا اوي….. تنوره ي حبايب قلبي
اسر واحمد ومصطفي مش معقول احنا هنخطب في نفس اليوم زي ما كنا بنقول مش معقول
احمد: شوفت بقا
اسر: انا عندي فكره تحفه مصطفي واحمد فكرت اي اسر اسمعوا………………..
في بيت سما
نورا. ي سما قومي بسنت قومي سما قومي بسنت قومي يلا بقا احنا عرايس لزم نروح الكوافير يلا بقا انتي وهي اخلصوا يلهواااااااي قومي ي بت انتي وهي.
سما: اي يبنت المجنونه متسربعه اوي علي اي كتك نيله عروسه اي انتي عروسه اعوزو بالله
بسنت: الواحد مش عارف يريح شويه منكوا لله اي اي.
نورا: في عرايس تنام لحد دلوقتي احمد هريني رن وانتو التلفونات بتعتكوا مبطلتش رن وانتو ولا اكنموا هنا نايمين في ترعه
بسنت: طب يلا بقا نلبس.
سما: هتلبسوا لبسي ي شحاتين.
نورا: احنا بايتين معاكي من امبارح هدومنا اتوسخوا
سما: ميغلاش عليكوا حاجه ي قلبي يلا بس نلبس بسرعه
نزلوا من البيت وجدوهم ينتظروهم في الاسفل
اسر: داا كلوا تاخير ي ابله منك ليها.
بسنت: اهدي ي منار مالك.
نورا: احنا اسفين يا ابو صلاح.
اسر: لا كل واحد فيكو يلم خطبتوا
بسنت: يلم هو احنا معيز ولا اي
في المول. مصطفي: يلا كل واحد بقا مع المزه بتعتوا ساعه واحده بس علشان نروح الڨيلا الكوفير مستني هناك
احمد: تعلي بقا اما انقي فستان ليكي
نورا: لا والنبي انتا اخر مره كنت معايه فيها كنت هتحيبلي عبايه زي بتاعت ستي
احمد: اعمل اي انتي اي حاجه بتكون عليكي حلوه اعمل اي علشان محدش يبصلك غيري
عند بسنت
مصطفي: بصي انا شوفت فستان هنا هيكون حلو اوي عليكي بصي هناك اهو
بسنت: انتا بتستهبل ي مصطفي دا فستان فرح مش خطوبه
مصطفي: انا كان نفسي يكون فستان فرح علطول بقا
عند سما
اسر: بصي بقا الميكاب يكون خفيف متحطيش عدسات متحطيش روج كتير متبينيش شعرك متحطيش كحل ولا اي حاجه من الحاجات دي متلبسيش فستان ضيق متلبسيش كعب
سما: تحب احضر الخطوبه ولا بلاش لو مش حابب خلاص مفيش مشكله
اسر: انتي بتهزري
سما بعصبيه: انا ولا انتا امال ابان عروسه ازاي.
اسر: خلاص حطي حاجات خفيفه كده.
سما: تمام يلا بقا نحيب الفستان
_لا انا جبت الفستان خلاص.
سما: نعم من غير ما تاخد راي تمام يلا علشان عوزه اروح
في الڨيلا كانت بسنت ترتدي فستان من اللون الاڨوايت والماس من اللون الكشمير به حزام كشمير اسفل الصدر وبعض مسحيق التجميل وحجاب من الكشمير
كانت نورا ترتدي فستان من اللون الاڨوايت والماس من اللون الكحلي وحزام اسفل الصدر من اللون الكحلي وبعض مسحيق التجميل وحجاب من اللون الكحلي
كانت سما ترتدي فستان من اللون الاڨوايت والماس من اللون الزهري وحزام اسفل الصدر من اللون الزهري وبعض مسحيق التجميل وحجاب من اللون الزهري وكانت المفجاه ان ذالك الفستان هي الاختارتوا في المول فرحت بي اوي
كانوا سما ونورا وبسنت يشبهن الاميرات حقا كانوا مثل القمر وزادهم جملا الحجاب كانوا يستهلوا ان يطلق عليهم لقب المحجبات الحسناوات وكان الفساتين تشبه بعضها لكن كان الاختلاف في الالوان.
كان كلا من احمد واسر ومصطفي يرتدون حليه سوداء وببيون من نفس لون فستان كل حسناء وكانوا في غايه الوسامه
خرجت كل واحده الي البلكونه
بسنت… مصطفي بصي بقا انا عاوز اقولك اني عمري محبيت حد قدك ابدا ابدا وهفضل احبك وانا جايبلك هديه ويارب تعجبك اخرج مصطفي بوكس كبير وبه منزل في بالون زي فيلم up وسابو والبيت طلع في بلكونت بسنت. افتحي ي بسنت
فتحت بسنت البيت كان في كثيرا من الشكولاتات وعلبه قطيفه كشمير بها خاتم انا بحبك ي بسنت
احمد.. انا بقا عاوز اقول لنورا انا من اول يوم ليا ف الكليه وعيني شفتك وانا حلمت انك انتي تكوني من نصيبي حبيتك وخليتك تحبيني وكنت كل ما اشوفك اخد منك صوره من غير ما تعرفي والهديه دي ليكي ي قلبي بلونه كبيره اوي افتحيها ي نورا
فتحت نورا البلون كان في صور ليها كتير وهي مش واخده بالها وكاتب علي ضهر كل صوره كثيرا من الكلام الغرامي وكان في علبه قطيفه كحلي بها خاتم.
احمد: الخاتم داا لو شوفتوا مش ف ايدك متعرفيش انا ممكن اعمل اي ههههههه
نورا: بحبك
اسر. انا بقا مش عارف اقول اي ليكي ي سما انتي غيرتي حياتي كلها غيرتيني وخلتيني احبك ووعدي ليكي هيفضل زي ما هو والهديه دي متعبرش عن حبي ليكي خالص كانت علبه من اللون الزهري متعلقه ف بلون كبير مكتوب عليه بحبك ي سمسمتي . الخاتم دااا بكل ثروتي انا بعت جزء من شريكاتي او كل شريكاتي وجبت لك الخاتم داا وبردو قليل عليكي اوي بحبااااااااااك ي احلي ملاكي
سما: وانا كمان بحبك
مرر السنتين وسما وبسنت ونورا اتخرجوا وعملوا الفرح ف يوم واحد وكل يوم كان بيعدي علي سما وبسنت ونورا كانت بيزيد في قلبهم الحب لاحمد واسر ومصطفي وعاملوا الفرح في يوم واحد ولبسوا فساتين زي بعض وعاشوا ف سعاده
بسنت خلفت ولد وبنتين، نورا خلفت ولدين وبنت، سما خلفت ولد وبنت
وفضلوا اصدقاء وكانت اي مشكله بتوجهم بيحلوها سوء
النهايه
مغزه الروايه اني نحب بعض بجد ونحافظ علي بعض ونخاف علي بعض والصحاب يفضلوا ف ضهر بعض ديما وميتخلوش عن بعض ابدا ونهتم بمشاعر بعض.
تمت بحمد الله ♥
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المحجبة الحسناء)