رواية المتمردة والوحش الفصل السادس عشر 16 بقلم روان محمود
رواية المتمردة والوحش الجزء السادس عشر
رواية المتمردة والوحش البارت السادس عشر
رواية المتمردة والوحش الحلقة السادسة عشر
شهد.جدي مات
شادي.ايه طب استني انا جاي معاكي
شهد بتعيط.لا لا خليك انت لسه تعبان
شادي.انتي هبله ولا ايه قدامي
شادي خرج هى وهو من المستشفى ع بيت جدها
شهد قاعده فالطريق تعيط
كده تسيبني لوحدي ياجدي لا بقي حرام حتي انت لا أهل ولا جد ولا حد خالص ليه كده حرام انا عملت ايه استاهل كل ده انا كرهت نفسي
شادي.اهدي يشهد مش كده حرام الكلام اللي بتقوليه دة مش انتي يوم ماجدي مات قولتيلي انك جنبي ومش هتسبيني ولا مسواش حاجة عندك
انتي عارفه انك كل حاجه عندي متعمليش كده وتعيطي قدامي متتحسسنيش اني ضعيف بس بقي
شهد.ايهئ ايهئ هو كان احن واحد عليا كان بيحبني اووي
انا مش هعرف أعيش من غيره
شادي.والله انا بحبك وبعدين انا احن منه ماتقوليش كده وزعق ع أساس أنه ادايق عشان تسكت وازاي يعني ماتعرفيش تعيشي معايا بعد كده اسكتي وادايق وضير وشه
شهد.خلاص انا سكت بس متزعلش ايهئ ايهئ وبدأت تعيط تاني
شادي كان حاسس بيها شدها لحضنه جامد واحتواها
اسكتي بقا والله لو مسكتي لاعمل كل اللي انا عايزة والعربيه انتي حره
هتسكتي ولا أوقف العربيه واجيب عيال
شهد بصتله باستغراب وحست أنها افتقدت حضنه وحنانه
قربت منه وشالت دراعه ودخلت تحت دراعه
شادي استغرب بس حضنها اوي
واول ماوصلوا
شادي.يلا ننزل واهدي
شهد.مسكت فدراعه شادي متسبنيش
شادي.شهد اهدي والله ماهسيبك واسكتي بقا متقوليش كلام من ده انا متعود تشتميني مش تعاكسيني انا ماسك نفسي بالعافية ولا….وقرب عليها
شهد نزلت من العربيه وجرت
ووصلت للبيت هو ضحك ع برائتها وكسوفها
ماشي يشهد أما نشوف اخرتها معاكي
دخلوا البيت لقت خالها فاوضه جدها ومرات خالها وقرايبهم فالبيت كله
شهد اول ماشافت خالها مسكت فدراع شادي بخوف
شادي فهمها ع طول وقرب منها وهمسلها انا جنبك متخافيش اهدي محدش يقدر يجي جنبك
شهد ابتسمت وراحت ع جدها باسته وقعدت تعيط
وغسلوه وادفن
ولما رجعوا بعد مااناس مشت
مرات خالها نادتلها فاوضه وادتها جواب من جدها قبل مايموت
وطلعت وسابتها
شادي قلق عليها لما مشت وسابته وراح وراها بعد ما مرات
خالها طلعت من الاوضه
شهد.فتحت الجواب
شهد حبيبتى متزعليش عليا ومتعيطيش انا رحت لربنا اللي بيحبني وقولي لشادي انك بتحبيه يابنتي قبل مايضيع منك
انا عارف انك بتحبيه اوي بس خايفة من الجواز منة لله أبني شادي راجل هيحافظ عليكي وامنيه ع نفسك يابنتي
وافر حي متعيطيش عشان أبقى مبسوط انا بحبك اوي اتمنالك حياه سعيدة مع جوزك وأول ولد سميه عمر دي وصيتي انا عارف ان انتي وجوزك بتحبوه
ودلعي جوزك يابنتي عشان ميبصش بره انا زي ابوكي
بحبك اوي يشهد وروحت للي انا بحبه ربنا
شادي دخل فشهد اتكسفت يشوف الكلام اللي جدها كتبه فخبته ورا ضهرها ووشها بأن عليه التوتر
شادي.شهد انتي كويسة مالك
شهد.لا لا انا كويسة
شادى باستغراب مخبيه ايه ورا ضهرك
شهد.ايه ايه ولا حاجة
شادي لاحظ توترها
قرب عليها جامد وحاوطها بيده من الجانبين
شادي.بقولك هاتيه
شهد.شادي أبعد كلام جدي كاتبهولي مينفعش تقرأه كلام خاص شادي.هاتي لاما والله
وقرب عليهاواكتر وخطف بوسة رقيقة من شفايفها وبعد أكمل ولا هتجبيه انا أساسا نفسي اكمل
وقرب اكتر
شهد.لا لا خلاص خد
وجت تديههوله لسه خيمسكه شهد شدته تاني مابلاش
شادي.شده في ايه ماخليكي مترددة كده
شهد جريت لا خر الاوضه بعيد عنه ووافقه عن الباب
شادي قرأ الكلام وابتسم وعرف انها بتحبه من زمان بس خايفة من خطوه الجواز وبعدين قعد يضحك جامد ويبصلها
ع توترها ووشها اللي أحمر اوي وكسوفها وكأنها عايزه الأرض تبلعها
شهد اضايقن من ضحكة عليها ..ماتضحكش كدة ع فكره الكلام ده مش صح
شادي قرب عليها..آمال مالك اتكسفتي ووشك قلب ميت لون ليه هههههههههههههههه شكلك مسخرة دانتي ماتطلعتيش بنت دانتي ساعه الحد بتموتي من الكسوف وبتغرقي فشبر ميه
شهد.شادي لما اضايقن هارى بتكسفني وتدايقني لي
شادي قرب عليها اكتر..وبهمس بحبك
شهد حطة وشها فالأرض وايديها ع صدره
شهد .شادي ابعد بقاحرام عليك تعمل كده فيا
شادي.قرب اكتر وهمسلها فودنها
هتهربي مني لحد أمته
قلبك وعنيك وقلبك وجسمك حتي بيقولوا انك عايزني ليه بتبعدي ليه خايفه
شهد.شادي انا خايفة أبعد بقا متبوظش اعصابي اكتر من كده
شادي قرب اكتر ودفن رأسه فشعرها وكتفها
بحبك يأبت افهمي بقا انة اللي اعصابي باظت مش قادر خلاص بتعملي فيا ليه كده خايفة من ايه
انتي مبتحبنيش ومش عايزاني لو كده والله أبعد عنك فثانيه واطلقك
شادي.انا بحبك ومقدرش استغني عنك متبعدش عني انا بس
خايفه و
قاطعهابقبله عميقة ع شفايفها
بحبك يأبت مش قادر خدها فحضنه كأنه هيكسر ضلعوها من قوتها
بقولك هو انتي لابسه ايه تحت العباية دي وشد العباية من السوسته الخلفية
عيب ياشادي اتلم لسه جدي ميت عيب واحنا فاوضته وبعدين
شادي.دي وصية جده لازم نجيب عمر ههههه استن بس هقولك هو لون القميص أحمر باين صح
شهد.هههههههههههههههه عيب بقا الله سيب العباية حد يدخل علينا
والله مانا سايبها دي وصية جدو مانا سايباها بقالي كتير هموت عليكي يأبت
شهد.هههههههه انت قليل الأدب
شادي.وانتي اول مره تعرفي دي احسن حاجة فيه انتي لسه شوفتي حاجة
تعالي اقولك كلمه سر والمرة نجرب سرير جدو
شهد.لا لا وطلعت تجري منه
شدها ووقعها ع السرير ع ضهرها
وفتحلها السوسته للآخر .وبدأ يقبل كل جزء من ظهرها
وبدأ يزيل العباية بالكامل حتي ظهر ذراعها من الخلف وبدأ يقبلها بالكامل
شهد.أبعد بقي الله والله عيب كم مش عشان جوزي يعني
هسيبك اوعى
وهي بتقاوم ققلبها ع وشها وبدأ يزيل باقي أجزاء العباية
شادي.هو في حد حلو كده يخرب بيت حلواتك
وبدأ يقبل فمها ثم وجهها ثم رقبتها وأجزاء من صدرها
شهد.اوعى بقى أبعد بقا شأدي عيب انا مراتك لينا بيت
الله بقي بدلع ومياصه
شادي.اموت انا بحبك وبعشق كل حاجة فيكي ايه ده هي مراتي حلوه كده ماتيجى ونجيب مليجي وشد الغطا عليهم
شهد.لا لا مليجي مين اوي بقى شادي الله بطل بقا
شادي.اموت فشادي ودلعك انا هقولك بس والله بالراحة خالص
شهد استسلمت لكلامه
ولسه بيزيل الفستان بالكامل
لقي موبايله بيتهز وبيرن
شهد.موبايلك
شي.متهربيش انا مش هسيبك بحبك يأبت
رد ع موبايلك
شادي.اوووف مين الرخم ده والله انا حد بصصلي فالجوازه دي
شهد زقته ورفعت الغطا
وحمدت ربنا أنه ملمسهاش لأنها نفسه يلمسها وهي ياسمينا
شادي.الو ياحيوان
محمد.ههههههههههههه حيوان وانا اللي متصل اعزيك انت ومراتك انا غلطان يعني يابرنس
شادي.مردودالك يامحمد حسبي الله ونعم الوكيل حد يعزي حد الساعه 2الفجر
منك لله كل ليله تبوظها عليا مش بقولك هع علاقتي بيك لاما هقطع الخلف بسببك منك لله
اول مره قريت عملت حادثة وتاني مره تدخل علينا وتالت مره تليفون دانت أو حد مسلطك عليا مش هتعمل كده اووي وف
شهد قامت وليست وصلت
وخلصت وقعدت تضحك ع كلامه مع محمد
محمد هههههههههه دانا شكلي بوظتلك الليله
شادي.دانا هبوظلك وشك لما اشوفك
محمد.ههههههه أعيش وابوظلك كده ههههه مش هتجيب عيال بسببي ولا هتشرفني هههه
وزمان مراتك فاكر انك متفق معايا ههههههه عذاب انت لامؤاخذه هههههههههههه دانت مسخره طبعا ملازم تبقي لامؤاخذه مانت اول يوم نمت زي العجل جنبها
شادي.شادي.طب اقفل بقا ياعجل عشان لما ابقي اجي ابقي
ادبحك ياحيوان
قفل وبص لشهد. لقاها ميتته ع نفسها من للضحك هههههههه
شادي.شادي.ماشي تضحكي ليكي يوم طبعا ماصدقتي ولبستي انا الواد محمد باصصلي فالجوازه دي
شهد.ههههه شكلك وحش اوي قدام صاحبك
ههههه نمت عجل هههه حلوه اوي عيب اوى وانت ظابط بقى منظر ك وحش
شادي.اخرسي وخلي يومك يعدي انتي وهو
شهد انا هلع انام مع مرات خالي وهو هينام معاك انت والرجاله
شادي.نعم ياختي
شهد هي قالت مينفهش إلا كده
شادي.لا مش هسيبك هخاف عليكي
شهد.خلاص بقى معلش يوم واحد
شادي .طيب بس رقمي ع موبايلك اول رقم لو شكيتي فحاجه ا ل واحد تتصلي بيه لو شكيتي ماشي انا مش واثق فخالك ده
شهد.حاضر واللع تصبح ع خير
شادي.ماشي ماتنسيش
راحت نامت مع مرأت خالها
وهو نايم جنب خالها بس خايف منه وحاسس انه مش مظبوط
خالها قام اتسحب من جنبه وهو حس بيه
بس فال ممكن بكون رايح الحمام لأنه مرانه موجوده وان بعض الظن إثم
شهد حست الاوضه بتتفتح
اتصلت بشادي وشادي اصلا كان ماسك موبايله مش مطمن
خالها.شهد بصوت وأي الحقي شادي تعبان فالاوضه اللي هناك دي
شهد.شادي طب تعالي بسرعه
خالها خده وقفل الباب انت بتعمل ايه
خالها.خالها انتي فكرك جوزك يعرف يحميكي
شهد رنت ع شادي وهي بترجع بضرها أبعد عني ياحيوان الحقني ياشادي انا فالصالون
شادي كان فتح زسمع كل حاجه
جري وكسر الباب وضربه وخدها فحضنه وطلع بيهاوالله لاسجنك يابن الكلب
وطلع وركبوا العربيه وحاول يهديها كتير وهي خايفه وبتترعش لسهمن
شادي اناةغلطاناني سبتك معاه اصلا انا مش راجل اصلا
شهد قعدت تعيد وهو هدى بعد شويه وجيه ياخدها فحضنه
شاديي اخدك فحضني ولا هتخافي
شهد.انت الحضن الوحيد الأمان بالنسبالي انا بتعب لما مببقاش فحضنك
شادي شدها لحضنه جامد ورأس ؤاسها وروحوا
وناموا مع بعض فاوضه الجد
شهد قامت صلت الفجر وقعدت تتأمل فشادي اد ايه ربنا عرضها حبيبها عمر بقي جوزها والأمان والدفا اللي فحضن شادي وهي مبتديلوش مقابل عرفت اد ايه بتحبه واد ايه هي بعشق ملامحه وتفاصيل مبتحسش أن في راجل فالدنيا إلا هو
بدأت تلمس شعره وتحسس ع وشه وهو نايم
وبدأت تبوس عينيه وخده وانفه ونظرت لشفتاه التي دائما تقبل عليها لتقبلها
لمست شفايفه بأيديها ثم اقتربت وقبلته قبله خفيفه حتي لا توقظه
شهد نومه خفيف وصحي اول ماحس بنفسها وهي بتتامله بس سلبها يشوف هتعمل ايه
لحد مالمست وقبلت شفايفه
جايه تبعد عنه لقت ايد بتمسكها وتشدها تأتي لتعمق القبلة الخفيفه
شادي.كنتي بتعملي ايه هههه وانا نايم كملي وأنا هعمل نفسي نايم
شهد وشها أحمر مكانتش تعرف أنه صاحي
شادي.بس تعرفي انا حبيت كده اوي دانتي بتموتي فيا بقا
تعالي أما اديني دوس تقوية بقا فالحب
شهد لا لالا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي :اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المتمردة والوحش)