روايات

رواية المتمردة والثعلب الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم كتابات ولائيات

رواية المتمردة والثعلب الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم كتابات ولائيات

رواية المتمردة والثعلب البارت الثاني والثلاثون

رواية المتمردة والثعلب الجزء الثاني والثلاثون

رواية المتمردة والثعلب
رواية المتمردة والثعلب

رواية المتمردة والثعلب الحلقة الثانية والثلاثون

بعد عده ايام
مهند: محمود شوفت المصيبه الي حصلت
محمود: ايه في ايه
مهند: تعرف مين حط القنبله
محمود: مين
مهند : المافيا يا محمود كشفو هويتها
محمود : كدا الوضع خطر
مهند : احنا قبضنا عليهم قبل ما توصل المعلومات لبره بس لازم نوصل للي معاه المعلومات
محمود: رلمي تعبان وصعب نقوله
مهند : بالعكس رايه مهم جدا انت عارف انه لع عيون في اماكن كتير
……………………..
ملوك: مين دي يا مراد
مراد: دا القمر ماشي علي الارض يا خالتو
ملوك: يا واد اتحشم انا حماتك
مراد: دي البنت الي كانت مع ادهم بس فين شعرها الطويل وايه الي كسر اديها ومعلقاها كدا وايه دا بس بالرغم ان شاكلها دايس عليها قطار بس قمر
قال جملته الاخيره وهو ماسك ايد ملوك وداخل عند رامي وبيبصو علي الي خرجت من عنده في ضيق
رامي: هي مين دي يا ابني
ملوك : راندا انتي هنا
رامي : كانت ماشية بس انت بتتغزل في مين كدا ومش خايف من مراتك
خرجت رندا
ملوك: مين الي كانت خارجه من عندك دي يا رامي وشكلها متضايق
رامي: دي الرائد ريناد كانت معايا في المهمة
مراد:ك بس مين جاله قلب يعمل فيها كدا حد يجيله قلب يعمل في القمر دا كدا
رامي: مراد احترم نفسك واتلم احسن والله مش هيحصلك كويس
مراد: هدي نفسك بس يا بوص انا معرفش انها تخصك وايه قفشتك متلبس ب رندا ولا ايه دي خارجه مولعه نار
رامي: وانتي كمان يا امي خلي زفته دي تلم نفسها مبقتش صغيره علي كدا وخليها تبطل تلزيق دا انا كنت بشيلها وهي في اللفه
ملوك: يا ابني الروايات واكله دماغها بس سيبك منها ريناد دي بقي زميلتك زميلتك يعني
رامي : لاء هي مهمة دي بس وخلاص
ملوك: اهلها مين شكلها بنت ناس
رامي : بنت اللواء مهاب الكردي مدير امن الجيزة وعمها اللواء عبد الناصر الكردي
ملوك : معقول بنت كاريمان ياااه وانا اقول الجمال دا كله مش غريب عليا طالعه حلوة لامها
رامي : انتي تعرفيها
ملوك : حد ميعرفهاش ست اتيكيت وشيك وبنت ناس دي بتعمل انشطه في النادي حلوة اوي بس ازاي بنتها تبقي ضابط وتمسك مسدس دا كاريمان رقيقه اوي
مراد : اكيد طالعه هاجين حلوة زي امها وحمشه زي ابوها بس اكيد امها مش حلوة كدا زيها
رامي: مراد والله لو مخرستش (اخذ يبحث بجواره ) ل هتشوف
ملوك : انت تعبان بتدور علي ايه يا حبيبي بس
رامي : حطوها فين بس الطبنجه يا امي خليني اخلصك من لسان الزفت ابن اختك دا بس
مراد: حرمت يا حكومه والله انا اسف
مي اخت مراد دخلت عليهم : ايه في ايه صوتكم عالي
رامي : اتفضلي يا اختي خدي جوزك دا من هنا
مي : عملت ايه يا مراد
مراد: رامي حبيبي طخني بايدك انا موافق
رامي : طيب يا خفيف طالما خايف كدا لم لسانك
مي : هببت ايه يا مراد
مراد : ابدا مش انا دي رندا الظاهر دخلت ضايقته
مي : رندا دي مجنونه معلش يا حبيبي المهم النرفزه والحركه المفاجاه غلط عليك انا هروح اشوف الممرضه فين علشان تستلم ريكوست ادويتك واجي وخرجت
مراد: الله يكرمك ويطعك ما يحرمك استر عليا انا مش اد اختك
ملوك: ايه يا مراد مالك يا حبيبي هي البت دي بتعمل فيك ايه
مراد: بنتك مفتريه يا خالتي دي دكتورة جراحه يعني مضمنش زعلها
رامي : طيب اتلم بقي
مراد بهمس لخالته: واضح انك هترمي البوم العرايس يا ملوك وتفرحي بابنك
ملوك : يسمع من بقك ربنا يا حبيبي بس هنقدر علي اتنين ضباط في البيت
مراد: يعني احنا كنا طايلين
رامي: بتتوشوشو في ايه هناك
ملوك: لاء يا حبيبي بقوله يرح يشوف مصالحه وانا معاك
رامي: لا يا امي روحو كلكم انا جايلي زمايلي ومينفعش تكونو هنا
ملوك: ليه هيعاكسوني يا رامي وبعدين ما انا اعرفهم واحد واحد خد كل يا حبيبي علشان تخف
…………………………
ريناد: ادهم انا عاوزة تعملي خروج مش عاوزة اقعد
ادهم: ايه بس خير مالك دا انا هعرفك علي المدام لسه
ريناد: ماشي اعملي خروج وهتعرف عليها برضه
ادهم : طيب خدي ادويتك وانا هروح ل رامي اطمن عليه واجيلك تاني
ريناد: متروحش تقطع عليه خلوته عنده حبيبته يا سيدي
ادهم: ايه حبيبة مين رامي انتي بتهزري صح
ريناد: لاء مش بهزر روحت اطمن عليه لقيتها داخله جري تترمي عليه وتعيط وتقوله سلامتك يا حبيبي ( بصوت تريقه علي رندا ) بنات مايصه
ادهم: اممم طيب اروح الحق اخر الفيلم بقي واتفرج
…………………….
محمود : ادهم اذيك
ادهم : اهلا يا محمود اهلا مهند ايه الاخبار
مهند: احنا عاوزين رامي وكويس انك هنا علشان تكون معانا
ادهم : خير في ايه
محمود: تعالي وهتعرف كل حاجه
ادهم : طيب يلا واما نشوف مين دي الي عنه
..
ايه دا طنط اذيك يا ست الكل
ملوك : اهلا اهلا بولادي حبايبي اذيك يا مهند وازي مراتك
مهند: بخير يا طنط وهتبقي ام وتعقل اهي
ملوك: دي عاقله وست العاقلين ربنا يقومها بالسلامه ويتربي في عزك
وانت يا محمود ايه مش ناوي تريح قلب مامتك
محمود: والله يا ست الكل وقعت علي بوزي وهنخلص كدا من كام حاجه وهنعمل كتب كتاب علطول
ادهم : مستعجل اوي مش مفروض رامي الاول قبلك
رامي : ملكش دعوة ب رامي يا ادهم خليك في نفسك
ملوك: قوله ياادهم يا ابني
ادهم: الا مين دي الي كانت هنا وعاشت دور الحنيه عليك
رامي : حنيه ايه جبت الكلام دا منين
ادهم: من وغمز له ومولعه نار فوق وعاوزة تخرج انهارده
ملوك: انا هسيبكم انا يا ولاد واروح اصلي عن اذنكم
اتفضلي يا ست الكل
خير العصابه متجمعه كدا بدري ليه
مهند : بنطمن عليك
محمود: يعني نمشي
ادهم : نجيبلك الي بالي بالك
رامي: لاء شكلكم في مصيبه
محمود: اه فعلا عندك حق قوله يا مهند
مهند: بص يا رامي الي حصل ……………
رامي: يا نهار اسود وبعدين
محمود: جينالك نعرف رايك
رامي: ادهم اوعي تعمل لها اذن خروج خليها هنا وياريت تنقلها في غرفه جنبي وتكون داخليه ملهاش منافذ خارجيه بدون حديد عليها
محمود: اطلب حراسه مشدده عليها مع اسوره متابعه
رامي: بص يا مهند انا هروح بنفسي
ادهم مقاطعا ا: فكر انك خارج الموضوع مش هتتحرج يا رامي لان دا خطر عليك ودا مفيهوش اي نقاش انا ممكن اكون مكانك بس انت لاء ودي اومر
رامي: يعني ايه
ادهم : يعني الي سمعته الرياسه بنفسها متابعه حالتكم وتعليمات مشدده علشان احنا محتاجينك
تنفس بضيق وهو يقول انا مكنش مفروض اعمل العمليه قبل ما اطمن
محمود: احنا اهو يا باشا معاك ولا انت مش واثق فينا
رامي: اسمع الي هقوله بالحرف الواحد ويتنفذ 0……….
وانت يا ادهم عاوز كرسي عاوز اطلع ل ريناد ضروري
ادهم: ممنوع يا رامي للاسف بس ممكن اجيبهالك هنا
رامي: مش هترضي بعد الزفت دي ما علينا
محمود: ايه شكلك عملت مصيبه
رامي: مش ناقص تريقه كل واحد عرف هيعمل ايه اتفضلو
اه هات جهازي وطبنجه جنبي
مهند: ليه هتموت مين
رامي: انجز يا مهند انا خلقي ضيق
ادهم : انا هروح اجيبلك العصفورة بس شغلتك بقي تقعدها معاك اكبر وقت ممكن وهجهز لها الغرفه الي جنبك
……………………
لا ولا هنزل في حته خالص
ادهم: دا تحت يا ريناد تعبان جدا وحالته وحشه ومعاه مامته ست كبيره خايف تتعب من زعلها عليه اقعدي معاها بس شويه
وكمان حضرنالك الغرفه الي جنبه
ريناد: ليه ان شاء الله
ادهم : مؤقتا لان حمام غرفتك فيه مشكله هيكون فيه صيانه ودي الغرفه الوحيده الفاضيه كانت محجوزة لاي حد من اهله معاه حابب يرتاح انتي عارفه غصب عننا
ريناد: انا هخرج انهارده مش محتاجه غرفه
ادهم : للاسف في تلوث في الجرح بتاعك ومكناش عاوزين نقلقك اول ما اطمن عليكي مش بس هخرجك لاء وهوصلك بنفسي
ريناد بضيق : ماشي يا مهند اما اشوف اخرتها معاكم ايه اتفضل هلم حاجاتي وجايه معاك
ادهم: ارتاحي انتي ساره هتكون هنا وتكون مرافقه ليكي
ريناد: لاء هتصل بعائشه بنت خالي تكون جنبي متشلش هم
ادهم: تمام خلاص سيبي كل حاجه ولما تيجي الانسه عائشه تلمها علشان متجهديش نفسك انا هنتظرك بره
واتصل ب رامي وشرح له ما حدث
…………………….
بسم الله ماشاء الله تعالي يا حبيبتي شكل مامتك خالص
ريناد: اهلا بحضرتك يا طنط وحضرتك تعرفي ماما
ملوك: الا اعرفها في حد ميعرفش القمر تعالي يا حبي اقعدي معايا
ريناد: انا جيت علشان اطمن علي المقدرم رامي
ملوك: هو نايم بس كويس انك جيتي تقعدي معايا بدل ما انا لوحدي
…………………..بعد مرور يومين
محمود: تمام يا باشا طيرنا روح الغراب خلاص
رامي : برافو يا محمود كدا مفيش خطر عليها
محمود: عيب عليك دا احنا رجالتك
رامي : وكدا هي هتقدر تمشي
محمود: والله لو مش عاوزها تمشي اعتبر اني مبلغتكش
رامي : انت ايه الي بتقوله دا
محمود: صحيح ياباشا كتب كتابي اخر الشهر تكون اتعافيت
رامي : مبروك يا محمود
محمود: عقبال الي بالي بالك
رامي : هو مين دا بقي ان شاء الله
محمود: ولا حاجه سلام يا صاحبي
……………………..
ياااه محدش بيرتاح الا في بيته
كاريمان : يا قلبي وحشتيني ونورتي البيت
عائشه : ليه هو كان النور مقطوع
كاريمان : لاء يا قلبي كان منور نص نص
عائشه : اممم طيب يا كوكي سيبيها ترتاح بقي ونجهز لاكل
كاريمان: روحي يا قطه جهزي الاكل وانا هقعد وبنتي في حضني اشبع منها وحشاني
ايه دا انتي معلقه ايدك ليه كدا
ورابطه شعرك
ريناد: اصلي قصيته وايدي جرح بسيط بس انت عارفه الداخليه بقي بتهول المواضيع
كاريمان : يا نهار كل دا وبسيط لالا انتي هتسيبي الشغلانه المهببة دي
ريناد: طيب ارتاح بقي ونكمل خناق بعدين
…………………
ملوك: مالك يا رامي
رامي: مفيش يا امي زهقت وعاوز اخرج
ملوك: عندك حق المستشفي بقت وحشه من غير ريناد
رامي: ريناد مالها ومال اني زهقت
ملوك بخبث : انا جبت سيرتك انا بقول عليا اتعودت الكام يوم دول علي قاعدتها معايا
انا هتصل بيها مش عاوز تطمن عليها
رامي: واطمن عليها ليه من بقيت اهلي
ملوك: ياريت دي حتة بت مفيش منها بس يا نعمل ايه بفكر مسيبهاش بجد واخطبها لسالم ابن اخويا بيدور علي عروسه
رامي: بنرفزه انتي برضه مبتبطليش تجوزي الناس ثم ان سالم اصلا رخم زي اخته
ملوك: يمكن هي تستلطفو عموما انا هفاتح مامتها في الموضوع دا
رامي: امي بقولك ايه متعمليش لينا مشاكل في شغلنا انا بقولك اهو وابعدي عنها
ملوك: انا بعمل شاكل ثم ان انت مالك ومالها انا شايفه ان سالم لو شافها مش هيسيبها هي راحت فين
رامي: هي ايه دي
ملوك صورتها كانت معايا علي الموبايل ابعتهاله ونشوف
رامي : لاء بقي كدا كتير ازاي تبعتي صورت ريناد للزفت دا بدون اذنها انا مش هسمح ب كدا ابدا
ملوك: وانت ايه عصبك وتعلي صوتك عليا وانت مالك كانت من بقية اهلك طالما انت مش بتفكر فيها سيبني اشوفها له وهو زي ابني ودا اخر كلام عندي وانا ماشيه ولما تعرف تكلمني باسلوب احسن من كدا ابقي اشوفك
وخرجت وتركته يحترق
واتصل ب ادهم : ايوه يا ادهم انا لازم اخرج بمزاجك او غصب عنكم واغلق الخط
ادهم: ماله دا
………………………
ريناد:بنرفزة شديده ماما ماما ايه دا مين عمل كدا انا مش معقول اغيب كام يوم تعملو كدا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المتمردة والثعلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى