روايات

رواية المتدينه والمغرور الفصل الخامس 5 بقلم سو علي

رواية المتدينه والمغرور الفصل الخامس 5 بقلم سو علي

رواية المتدينه والمغرور الجزء الخامس

رواية المتدينه والمغرور البارت الخامس

رواية المتدينه والمغرور الحلقة الخامسة

حوريه وصلت الشركه بتاعت عز و هي مش عارفه مين صاحب الشركه دي و صلت عند السكرتيره
حوريه بهدوء: لو سمحتي انا يالي قدمت امبارح علي الشغل
السكرتيره: ايوه حورية عبدالله صح
حوريه: ايوه
السكرتيره: طيب المدير مستناكي جوه
حوريه خبطت علي الباب
عز: ادخل
حوريه دخلت و عز كان مديها ظهره و بعدين لف
حوريه بصدمه: انت بتعمل ايه هنا
عز بخبث: انتي يالي بتعملي اي هنا دي شركتي
حوريه بصدمه: شركتك معقول
حوريه كانت طالعه بس وفقت علي صوت عز
عز: انتي رايحه فين خلاص دخلتي الشركه مش هتطلعي منها
حوريه بغيظ منه: انا مش هشتغل هنا خلاص
عز بخبث طلع ورق: اقراي الورق ده
حوريه خدت الورقه و قراته و اتصدمت

 

 

عز: اتصدمتي صح لو مشيتي هتدفعي 20مليون جنيه
حورية اتصدمت و هي بين حيره هتدفع المبلغ ده ازاي
حوريه بهدوء: خلاص انا هشتغل هنا ابد امتي
عز بخبث: شطوره هتبدي من انهارده
حوريه: ماشي بعد اذنك
حوريه مشيت بسرعه و دموعه سابقه
عز بغضب: و لسه يا حوريه هتشوفي الويل
حوريه راحت مكتبه بعد شويه جاه واحد بيشتغل هنا
انس: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
حوريه: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته مين حضرتك
انس: انا بشتغل هنا انتي جديده
حوريه: ايوه
انس: اتشرفت بمعرفتك و اتمني نكون اصحاب
عز كان معدي شويه راح شاف انس و سمع اخر كلمه الغضب عماه و الغيرة كمان
عز بغيره: انتوا جاين تشتغلوا ولا تتعرفوا
حوريه: حضرتك ملكش دعوه نتعرف بقي نتكلم ملكش فيه
عز الغضب و الغيره عموه راح علي المكتبه بتاعه راح مكسر كل حاجه تقابلوا في وشه
عز في نفسه: هو انا ليه غيران كده
بعد 3شهور من شغل حوريه
انس تقرب من حوريه بقوا اصحاب بس بحدود
في يوم
انس راح لحوريه
انس: حوريه
حوريه: نعم
انس: ممكن تديني رقم ولدك
حوريه فهمت و اتكسفت عشان هي بدات تعجب بي انس و انس كمان
عز معدي من جمب المكتبه و سمع كلام انس و حوريه

 

 

اتعصب و الغيره عمته
عز: ليه ان شاءلله
حوريه كانت هترد بس انس رد: حضرتك انا هتقدملها و حضرتك اكيد هتحضر الخطوبه
عز اتعصب ازاي هتتجوز ازاي
عز: مبروك
حوريه روحت البيت و حسه بحساس غريب مش عارفه
حوريه قالت لابوها و امها واخوها انس جاه و اتقدم و و و افقوا عليه و الخطوبه يوم الخميس الجايه
حوريه و انس قالو لكل اللي في الشغل و عزموهم و بركولهم
عز سمع الخبر قلبه وجعه طيب وجعه ليه كده معقول اكون حبتها نفض الافكار دي من دماغه
جاه يوم الخطوبه
عز راح يحضر الخطوبه و شاف حوريه كانت اية من الجمال 💖
عز سرح في جمال حوريه
انس شافوه و رحب بيه حس في حاجه غريبه
الخطوبه تمت و الناس بركتلهم و مشيوا كلهم ماعدا عز
عز راح يبركلهم
عز بوجع: الف مبروك يا انسه حوريه و أستاذ انس
حوريه حست بوجعه و قلبها اتوجع طيب اتوجع ليه هي دلوقتي مخطوبه
انس: الله يبارك في حضرتك
عز انسحب و مشي راح لمكان بعيد جداا مفيش حد فيه
عز بصراخ: يارررررب يوم ما احب احب البنت اللي كنت هنتقم منها يارررررب ااااااااه ارحمني يارررررررب
قعد يعيط اكيد استغربتوا ان عز المغرور يعيط بس يالي بحب بيتوجع كده عز اتعرف انو بحب حوريه

 

 

ياتري حوريه هتحس بعز ولا لا؟
ياتري انس هيعرف بحب عز لحوريه ولا لا؟
ياتري حوريه و عز هيتجمعوا معا المتدينه و المغرور و هيبقوا واحد؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المتدينه والمغرور)

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى