روايات

رواية اللغز الفصل السابع عشر 17 بقلم سالي محمد

رواية اللغز الفصل السابع عشر 17 بقلم سالي محمد

رواية اللغز الجزء السابع عشر

رواية اللغز البارت السابع عشر

اللغز
اللغز

رواية اللغز الحلقة السابعة عشر

سمعت صوت تكسسيير خوفت يكون أمجد جري ليع حاجه فتحت الباب لقيت ف كرسي واقع ع الارض وامجد نايم ع بطنه خوفت قولت أمجد يا أمجد رد بلاش تخضني قربت منه اشوف ماله لقيت دماغه بتجيب دم والاولاد كمان اتخذوا من الصوت ولما لقيوا والدهم كدا صرخخوووا وانا فضلت اعيط مش عارفه اعمل اي بس قومت جبت قطن وشاش ومطهر وطهرت الجرح وحطيت مرهم ولفيت دماغه بالشاش بس هو مش بيفوق نايمته ع رجلي حاولت افوقه معرفتش مش بيرد جدار الحمايه بقي ضعيف لما أمجد اغمي عليه وفجأه اتفتح الباب بقوه وبصوت عالي اتخضينا انا والاولاد وصرخننا بس الولاد قاموا يعززوا جدار الحمايه ويقولوا التعاووويز لكن ملحقوش دخلت ماهينار ومعاها اتنين أشكالهم بششعه جدا وقالت الله ينور يا رجاله شيلوه قولت يشيلوا مين محدش هيقدر ياخده من هنا اخرجي بره ضحكت ضحكه مرعبه وسقفت ع ايدها وقالت برافو وكمان شجاعه مش غريبه يعني ان أمجد يحبك كل الحب دا طول عمره بيحب البنات القويه كنت مفكره شويه ويمل بس طلعت توقعاتي غلط البيه مش راضي يبعد عنك بس انا بقي هنسيه اسمك وشكلك وهخليه هو نفسه يمموووتتك بايده قولتلها مستحيل أمجد بيحبني وبيحب ولاده واحنا كمان بنحبه ومش هتقدري تخديه
مننا أمجد قوم لمي قالتلي ماما عطليها وانا هحاول افوق بابا قولتلها ماشي قومت وحطيت دماغه ع الارض وداريت ع لمي عشان ماهينار مش تشوفها وهي بتصحيه وقربت منها قولتلها انا بتحداكي تقدري تاخديه مني متفكريش اني خايفه منك انا اقوي منك بكتير واكتر ما تتخيلي ولو شاطره تعالي وجربي قالتلي مستقويه بالسلسله وعملت حركه بايدها مكان السلسله وقالت كلام كانت السلسله وقعت واتقطعتت انا اتخضيت قالت شوفتي بقي معايا قوة جديده ومش هسيبلك أمجد ابدا قولتلها مفكراني قوتي من السلسله انا مؤمنه بالله ف ثواني كانت مسكتني من رقبتي تخنققني حسيت نفسي بيتقططع بس بدأت اقرأ ايه الكرسي ولقيتها ايدها خفت من عليا ورمتني ف الارض ومسكت لمي ورمتها ف اوضتها وغلقت الباب وحطيت ايدها ع دماغ أمجد وفضلت تقول كلام مش مفهوم بس انا قومت وانا بقرأ من المصحف سورة البقره وعليت صوتي وهي شاورت لواحد من اللي معاها ويكتم صوتي والتاني مسك ابني من كتمت النفس كنت لسا هموت وعنيا رغرغت لقيت اللي بيبعد ايده وبيضربه كانت عين وزقت ماهينار بعيد أمجد وقالت ليها ماهينار لو دخلتي عندهم هنا تاني أو اعترضتي طريقنا هيكون موتك ع ايدي حتي
لو اتعاقبت بالموت فاهمه ماهينار ضحكت ضحكه انتصار ومشيت من غير ماترد والاتنين اللي معاها مشيوا وراها جريت ع أمجد لقيته لسا نايم بس الحمدلله لله عايش وعين قربت منه حطيت ايدها ع الجرح وف ثواني كان بطل ينزل دم وبدأ أمجد يفوق بس بيبص كأنه مستغرب ومش عارفنا كنت حاطه دماغه ع رجلي قام زقني وقالي انسيه اي جابك هنا عين مين دول عين قالتله أمجد دي امنيه ودول ولادك ف ايه هي ماهينار عملتلك اي قال اه ماهينار هي فين وحشتني قوي قولت أمجد ميت وحشتك دي كانت عايزة تموتني وتاخدك مني واذت لمي ف اي ياحبيبي مالك قربت منه مسكت وشه وانا بعيط راح بايده زقني اتخبططت ف الحيط اغمي عليا معرفش صحيت امتي بس لقيت عين والولاد جمبي حسيت بتكسيير ف كل جسمي قولت ااه عين قالتلي اهدي شويه وهتبقي كويسه قولتلها أمجد فين ياعين قالتلي نايم بره قولتلها هو حصله اي دا ضرربني ف الحيط قالتلي الظاهر ماهينار محت جزء من ذاكرته بس الحمدلله انا لغيت التعويذه قولتلها طب هو كويس دلوقتي قبل ماترد كان ع الباب بيعيط بيقولي انا اسف معرفش ماهينار عملت اي بجد مش فاكر اي حاجه انا اسفه وفضل واقف مكانه ع الباب قولتله تعالي انا مش زعلانه منك ياحبيبي عارفه انك مش قصدك قرب مني بس بتردد خايف يأذييني تاني قولتله تعالي جمبي انا مش خايفه منك عارفه انك ماكنتش ف وعيك قرب مني ورمي نفسه ف حضني وفضل يعيط بصوت عالي قولتله اهدي انا كويسه والله مافيش اي حاجه انا بس هرتاح وهقوم كويسه عين قالت انا النهارده هنام مع الاولاد يلا ياولاد خليكم براحتكم ومش تقلقي انا عملت جدار حمايه واقوي من الاولاني أمجد عشان تعبان استغلوا ضعفه ودخلوا لكن انا كويسه وصحيح خاتم زواجك بقي عليه حمايه وماهينار متعرفش هي مفكره مدام السلسله اتكسررتت يبقي انتي بقيتي تحت تصرفها قولتلها شكرا ياحبيبتي لولاكي كان زمانا ميتين قالتلي عيب عليكي انتوا عيلتي وانا بحبك زي أمجد بالظبط يلا ارتاحوا خرجت عين وقفلت الباب وامجد نايم ف حضني بيعيط لسا قولتله أمجد خلاص ف اي الحمدلله عدت ع خير قالي مش قادر أتصور اني ازيتك بأيدي بس والله لادفع ماهينار التمن قولتله حبيبي خلاص بصلي كدا انا كويسه والمهم انك معايا ومقدرتش تاخدك مني قالي محدش يقدر ياخدك مني بس قدرات ماهينار مختلفه المره دي بقت
اقوي احنا لازم ناخد حذرنا بابا بيزودها بالقوة والخدم كان ممكن تكمل التعويذه ولو كملتها كنت ممكن اقتلككمم وانا مش وعيي قولتله قدر ولطف ربنا معانا ونصرنا انسي بقي يلا ننام طب هخرج عشان ترتاحي قولتله رايح فين هتنام معايا هنا ومسكت ايده وقعدت جمبي قالي يعني مافيناش من غدددر قولتله لا طبعا ونام جمبي كأنه خايف يلمسني قربت انا منه ونمت حطيت راسي ع صدره كنت محتاجه احس بالأمان وفعلا حسيت بالامان وهو فضل يحرك ايده ع شعري ويطبب عليا وبانسي ع خدي قالي اوعي ف يوم تكرهيني مقدرش ع بعدك والله اموووتتت نفسي ف وقتها قولتله ليه بتقول كدا قالي حاسس ان دا هيحصل عايزك توعديني ماتبعديش عني أحلفي بالله انك مش هتبعدي يلا أحلفي قولتله والله عمري ماهبعد عنك ابدا ياقلبي اطمن ومسكت ايده وبوستها رفعني لفوق بقي وشي ف وشه وقالي وانا كمان مش هسمحلك ابدا تبعدي عني انتي دنيتي كلها وحياتي وباسني تاني ف خدي بس المره دي زود البوس شويه ع وشي كله ونزل ع رقبتي يبوسها قولتله أمجد كفايه كدا بلاش قالي ليه قولتله ياحبيبي انت تعبان وانا كمان خلينا ننام يلا قال يووه ع فكره من زمان مقربتش منك انتي وحشاني قوي قولتله بس تخف وانا معاك اهو هروح فين يعني يلا نام بقي قالي طيب بس حسيته مضايق قولتله متزعلش اليله الجايه تكون احسن ووعد لو بقيت كويس هنقضي كل اليله حب وعشق وهتبقي احلي من ليله دخلتنا اكيد قالي وانتي اي عرفك انها هتبقي احلي وانتي مش فاكره ليله دخلتنا اصلا قولتله انت هتفكرني ويمكن لما نبقي مع بعض افتكر ولا اي قال ايوة هفكرك متقلقيش بس ممكن حضن ولا دا كمان ممنوع قولتله لا ياقلبي حضن وبوسه كمان حضني وحضنته وبوسنا بعض وبعدها نمت ف حضنه كنت مرتاحه ومطمنه انه معايا ونمت محستش بحاجه ولا حلمت اي حلم وحش صحيت ع صوت أمجد بيقولي اصحي بقي خلي الدنيا تضحك فتحت عنيا اول ما فتحتها لقيته ف وشي وضحكت وقولتله قلبي صباح الخير قالي صباح الخير اي قولي مساء الخير قولتله ليه هي الساعه كام قالي بقينا المغرب ياهانم قولت يااه مصحتنيش ليه يا أمجد اخص عليك الولاد زمانهم جعانين قالي الاولاد فطروا من بدري والبيت اتروق وكله تمام بس وحشتيني فمقدرتش وصحيتك قولتله حبيبي انت وحشتني كمان همس ف ودني وهو بيحضني وقالي مش اكتر مني ع فكره وشد ف الحضن شويه قولتله أمجد خلاص هتكسسرر عضمي قال اعمل اي بحبك ولو عليا اخبيكي جوايا بس يلا دلوقتي عشان ناكل انا مرضتش افطر غير معاكي مسكت خدوده بايديه الاتنين وقولتله قلبي ياناس اللي بموت فيه انا دا مسك ايديه وقالي طب يلا فكرت هتبوسيني ع شويه الرومانسيه دي قولتله وابوسك من غير حاجه اهو امووا قالي اي دا بتبوسي ابن اختك البوسه تبقي كدا وراح بايسني ف شفايفي وطول لحد ما كنت هقطع النفس وحسيت نفسي اتخنق فضلت انهج قولتله اي ياعم كنت هممموت قالي ما انتي مش حاسه بيا كنت لسا هتكلم جت لمي قالت يلا بقي ناكل هتقضوها حب طول اليوم ولا اي جعانين قولتلها حالا ياحبيبتي يلا قايمه اي قوم بقي يا أمجد وكفايه كدا قالي ماشي بس خلي بالك اليله ليلتنا ها قولتله ماشي ماشي يلا ناكل بقي قال ماشي قومنا اكلنا وبعد الاكل لقينا المغرب اذن قولت أمجد يلا تصلي بينا جماعه قال ياريت من زمان مش صلينا جماعه ربنا يغفرلنا يلا يا ولاد الوضوء قومت شلت السفره واتوضيت كان أمجد جهز المصليات عشان نصلي وهو كان الإمام وصلينا وقعدنا أمجد كان بيزاكر للولاد وانا قاعده جمبهم مبسوطه حاليا ان مافيش مشاكل واحنا اسره طبيعيه جدا بس ياتري الاستقرار دا هيدوم……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اللغز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى