روايات

رواية اللغز الفصل الرابع عشر 14 بقلم سالي محمد

رواية اللغز الفصل الرابع عشر 14 بقلم سالي محمد

رواية اللغز الجزء الرابع عشر

رواية اللغز البارت الرابع عشر

اللغز
اللغز

رواية اللغز الحلقة الرابعة عشر

حسيت حد ضربني ع دماغي واستسلمت للنوم ونمت لقيتني ف مكان كأنه زي المدافن وقدامي قبر كبير جدا بس المدافن دي مش زي اللي بندفن فيها البشر لا دي أشكالها مزخرفه وتحفه مختلفه تمام القبر اللي قدامي ماكنش عليه اسم بس وانا بركز فيه لقيت الاسم بيتكتببب بالدم والغريب انه اسمي انا حسيت بخضه حاولت اصرخ افوق نفسي مافيش كأن صوتي مافيش راح والقبور التانيه كان بيطلع منها كائنات أشكالها مرعبه وغريبه ماشيين ع ايديهم ورجليهم وجايين بسرعه رهيبه ناحيتي ومسكوني من ايديه ورجليه ودخلوني القبر دا غصصبب عني وقفلوا عليا حسيت نفسي بيتخنق كنت بقاوم بس بدون جدوي واصرخ بصوت مش طالع حسيت انها النهايه خصوصا اني معرفتش اخرج غمضت عيني وكنت بنهج ونفسي بيتقطعععع وفجأه حسيت بنسيم هوا شهقت واخدت نفس عالي وطويل وفتحت عنيا لقيت عين جمبي وبتلبسني السلسله قولت بخضه مين قلعني السلسله قالتلي هي مقطوعه الظاهر وانتي بتصرررخي ومتعصبه شدتيها انقطعت وكنتي هتموتي من لحظات لولا اني جيت صدفه اطمن عليكي ولبستها ليكي اعذريني مقدرتش امنعهم كنت هتعاقب زي أمجد بس اطمني أمجد خلاص بكرا راجع قولتلها يرجع ولا مايرجعش هي خلصت وكويس انه جاي بكرا عشان نخلص واخلص من العيشه دي انا مش عايزاها خلاص هو قالي اسبوع مهله والاسبوع المهله خلص خلاص عين وشها احمر وباين عليها التعصيب والزعل وقالت بصوت غليظ امنيه بلاش جنان بقي مش كفايه انه بيتعذذذب عشانك تحبي تشوفي والدي بيعمل فيه اي تحبي اوريكي جسمه متقططططعع ازاي انتي هنا عايشه احسن منه بكتير ومع ذلك هو متمسك بيكي وبيتحمل أمجد من ليله ما سبتيه ما اكلش ولا شرب عارفه يعني اي معاقب ف قوانين الجن يعني بيموت بالبطئ وولادك اي ذنبهم يتحملوا تفتكري انتي كدا صح لما تخلي تضحيتهم تروح ع الفاضي صرخختت بصوت عالي كفايه انا تعبت وهما تعبانين هي ليه الدنيا صعبه كدا ليه لازم ندفع التمن قوليلي ليه انتي مفكره انك عقابهم دا مش بيعذذببني بعدهم عني مش معذبيبنني انا اخدت قرار البعد دا عشانهم عشان والدك يبطل يعذذببهم لو عليا اتحمل لكن مقدرش اشوفهم كدا كل شويه ف العذااابب دا حسوا بيا بقي انا تعبت نفسيتي تعبت قربت اتجنن ليه حياتي عامله كدا ليه قوليلي ليه كنت بقول وانا بعيط بهستريا واقول كدا حرااام استغفر الله العظيم يارب يارب رحمتك عين لقيتها دمعت وحضنتني وقالي طب اهدي ياحبيبتي اهدي أمجد والاولاد خلاص
راجعين الصبح انا هروح اجيبه ولما يرجع عشان خاطري مش تفتحي معاه الموضوع دا سبيه الاول يتعالج كلها كام ساعه ويبقوا ف حضنك قولتلها طيب انا هنام بس خليكي جمبي قالتلي طيب ارتاحي الاول اعمل ليمون أعصابك تهدي وحاجه تاكليها احنا بقينا باليل وانتي ما اكلتيش من امبارح قولتلها ماليش نفس قالت لا لازم تاكلي عشان لما يرجعوا محتاجينك عشان تنسيهم الي عاشوه قولتلها طيب هنام لما تخلصي قالت تنامي ايه الاكل اهو ف لحظه كانت حاطه الاكل واليمون قولتلها اي دا انتي لحقتي قالت ساححرهه انا ولا مش سااححرره ضحكت يادوب ابتسمت وقولتلها لا ساححرره سااححرره تاكلي معايا بقي قالت اكيد اكلنا انا وهي وخلصنا وشربنا نسكافيه واخدتني نتفرج ع التلفزيون ونمت ع كتفها من التعب وكنت مطمنه محلمتش باي حاجه صحيت ع صوت لمي بتقول ماما احنا جينا وكانت حضناني هي واخوها فرحت جدا وفضلت احضن وابوس فيهم وبصيت اتلفت ع أمجد لقيت عين سنداه مش قادر يقف اول ما شوفته حسيت بلهفه ونسيت كل الزعل واللي قاله ليا وجريت عليه حضنته وقولت لمي سبيه انا هدخله جوه ومعلش هاتي الفطار قالت من عنيا لحظه يبقي هنا وانا دخلت أمجد الاوضه ونيمته ع السرير ولسا همشي مسك ايدي قالي حبيبتي انا اسف ماكنتش وقتها عارف بقول اي ماكنتش عايزك تشوفيني بالمنظر دا عشان متزعليش وشدني حضني جيت اتكلم قالي هششش عايز اشبع من حضنك مع انه تعبان لكن كان بيشد عليا وحضني جامد ماكنش مني غير اني كمان حضنته جامد فضل يقولي اهه كان وحشني حضنك قوي انا تعبان من غيرك ودلوقتي ارتحت معرفتش اقوله اي كنت بسمعه وزعلانه ع حالنا ف نفس الوقت بس فعلا احنا الاتنين كنا محتاجين الحضن دا عشان يداوينا مع جررااحنا والايام اللي عشناها بعيد عن بعض مش فوقنا من المشاعر دي غير ع صوت عين بتقول احم احم نحن هنا لقيتها واقفه بالأكل والاولاد وراها بيضحكوا بس أمجد قالها عين بره قولت لا لا استني ياعين حاولت اتخلص من حضنه معرفتش قولتله أمجد لازم تاكل انت تعبان قال يعني اي قولتله يعني سيبني دلوقتي وكل وبعدين نتكلم قال هسيبك بس بشرط بعد الأكل ماتسبنيش قولتله ماشي يلا بقي عشان تاكل قعدنا كلنا اكلنا وبعد الاكل قولتله أمجد هحمم الولاد وانيمهم واجي قال لا عين انتي نيميهم عين قالت تمام يا امنيه خليكي مع أمجد وانا هتصرف قولتلها بس قالت مافيش مشكله اخدت هي الاولاد وانا دخلت احضر الحمام لامجد وسندته دخلته الحمام ياخد شاور قالي مش هقدر اتحمم لوحدي قولتله انا هنا هساعدك وفعلا ساعدته لكن اول ما شوفت آثار التعذذذيييب اتخضيت أمجد لاحظ دا قالي حبيبتي انا مش تعبان ماتقلقيش عليا اول ماشوفتك خفيت ومسك ايدي باسها وقالي ماتقلقيش طول ما انتي معايا اي حاجه تانيه تهون خلص الحمام ولبس هدومه وانا اخدته ع السرير كنت همشي قال ع فين احنا مش قولنا هتكوني معايا قولتله ايوة بس هظبط الحمام بس و قاطعنني وقالي لا دلوقتي وعمل حركه دا بايده قالي الحمام نظف تعالي بقي وشدني بقيت نايمه جمبه وبص ف عنيا وقالي وحشتيني وقرب مني لحد ما بقي وشي قصاد وشه وباسني ع شفايفي وانا مش منعته وحضني وقالي ياه حاسس روحي رجعتلي كنت ميت وانا بعيد عنك ودلوقتي بس رجعت اعيش قولتله وانا كمان كنت بموت وانا بعيد عنكم نفسيتي كانت تعبانه قوي قالي الحمدلله احنا رجعنا لبعض ان شاء الله مش هنتفرق تاني قولتله ان شاء الله قالي عايز اسمعها منك مره وحده بس قولتله هي اي قالي كلمه حبيبي من زمان ماقوتيهاش قولتلها طب ما انت عارف انك حبيبي قالي عارف وحاسس بس نفسي تقوليها دايما زي ما كنتي دايما تقوليها قولتلها اكيد انت حبيبي قالي اااه اخيرا قوتيها حسيت كأنه ملك الدنيا بالكلمه دي وانه قد اي بيحبني وباسني من شفايفي بوسه طويله حسيت بسعاده كبيره جدا وانا ف حضنه كأني فعلا كنت ميته وصحيت تاني ونسيت كل المعاناه اللي عشتها وقررت اني مش هسيبهم وهححاىررب معاهم اننا فضل مع بعض واي حد عايز يفرقنا هنهززههم بعون الله قولت لامجد يلا نام بقي شويه هقوم انا اشوف عين والاولاد قالي تؤتؤ مش هتقومي عين مشيت والاولاد نايمين حاول يقرب مني بس انا رفضت قولتله أمجد لازم نتزوج من جديد قال اي طب ما احنا متزوجين قولتله بس انا مش فاكره وحكايه انك تقرب مني كدا مش مريحاني عشان نمتت زواجنا شرعي وتاخد حقوقك الزوجيه لازم نتزوج تاني قال بس كدا عنيا انتي ياقلبي تأمري حياتي نفسها ماتغلاش عليكي قولتله طب امتي قال حالا قولتله لا لا حالا اي انت هتطلب ايدي للزواج ف مكان رومانسي وتجبلي خاتم وبعدين بقي ابقي افكر هوافق ولا لا قولتها وانا بضحك قالي ليه انتي بتفكري ترفضي قولتله لسا مش عارفه قالي مش عارفه ها طب تعالي بقي شدني ع السرير وثبتني بقيت انا تحت وهو فوق وقالي ها موافقه ولا أعمل حاجات هموت واعملها قولتله لا لا موافقه وفضلنا نضحك احنا الاتنين وهو نام جمبي ع السرير وفجأه لقيته بيصررررخ اتخضيت قولتله أمجد مالك ياحبيبي ق اي قالي ننناارر ف معدتي آآآآآآه الحقيني يا امنيه جريت ع التلفون وانا بعيط اتصلت بعين وقولتلها تجيب دكتور بسرعه وانا عملت نعناع وديته لامجد يشربه. وبرضو لسا تعبان جت عين والدكتور كشف عليه قال احنا لازم نتصل بالبوليس ….تفتكروا أمجد حصله اي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اللغز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى