روايات

رواية اللغز الفصل الحادي عشر 11 بقلم سالي محمد

رواية اللغز الفصل الحادي عشر 11 بقلم سالي محمد

رواية اللغز الجزء الحادي عشر

رواية اللغز البارت الحادي عشر

اللغز
اللغز

رواية اللغز الحلقة الحادية عشر

فضلت اقول يارب سمعت الاذان استغفرت ربنا وقولت اقوم اصلي قومت اخدت دوش واتوضيت وصليت معرفش نمت ولا اغمي عليا لكن حلمت بامجد بيقولي اوعي تقلعي السلسله خليكي ف البيت انا هرجع لما العققوووبه تخلص قولتله فين الولاد طيب قالي للاسف معايا ف نفس الس_جن قولتله ليه العقوبه لاني اتحديتهم واخدت لما اسرررووكي من قوانين الجن اني ماينفعش احرر اسيييرر من ايدهم الا بعد موافقتهم صوته كان تعبان جدا قالي كمان كشفت السر ماتقلقيش انا هرجع مع الولاد ياحبيبتي استنينا بس انتي اوعي تقلعي السلسله ف خططر عليكي قولتله طب ما انت ف خططر طب انت خالفت الأوامر الاولاد اي ذننببهم قالي ماينفعش اقولك السبب بس هما وسيله ضغطط عليا مش اكتر وعايزينك تبعدي عننا لو قلعتي السلسله هيوصلوا ليكي وانا مش هعرف اوصلك تاني قولتله متخافش مش هقلعها بس انا خايفه وانا لوحدي قالي هبعتلك حد امين هيقولك كلمه السر لما يقولها هتعرفي انها تبعي قولتله ماشي فجأه أمجد جلده بقي احمر جدا وايديه بقت كأنها ناااااارر ع ايديه سبت ايده بسرعه وصحيت مخضوضه وانا بقول أمجد قومت بلوم نفسي يعني انا السبب ف اللي بيحصل وامجد طول السنين دي كان بيحافظ ع حبنا وولادنا وانا اللي فكرته العكس طب هيجي ليا ياتري واي كلمه السر كنت جعانه بس ماليش نفس شوفت كان ف حد ف الصاله فكرت دي لمي بنتي لاني الخيال لبنت ف طول لمي قولت لمي يالمي الخيال دخل المطبخ دخلت وراه لقيت رساله مكتوبه ع التلاجه ماما لازم تاكلي عشان لما نرجع نلاقيكي كويسه عرفت ان دا خط لمي بنتي قولت ياحبيبتي يالمي ماكنتش اعرف انكم بتحبوني بالطريقه دي واتضح كمان اني بحبكم كتير طلعت كبده من الفريزر وعملتها اي حاجه كدا واكلتها بالعيش وفجأه حسيت ف حد ورايا لقيت حد مغطي وشه اتخضيت واستعزت بالله من الشيطان الرجيم ردت وحده قالت ونعم بالله قولتلها انتي مين قالت انا انتي رفعت الغطا عن وشها لقيتها البنت شبهيتي اه انتي أمجد بعتك قالت ايوة هو برضو قالي اول ماتشوفك هتتأكد انك تبعي قولتلها انتي ليه اخدتي وشي لو سمحتي غيري الوش دا قبل اي كلام بينا قالت حاضر ولو ان الموضوع مش وقت وشي وشك غيرت وشها لوحده جميله جدا جدا قولتلها يعني انتي جميله ماشاء الله وملقتيش الا وشي تتخفي فيه قالت عشان خاطر أمجد اعمل اي حاجه حتي لو طلب مني امممووتت نفسي حسيت بالغيرة وديت بتوتر وعصبيه ف نفس الوقت ليه ياختي انتي
تكوني اي لامجد قالت بضحكه سخريه انا حياته كلها ياحبيبتي اعرفه من اقبل بكتيييير قولت ايوة مين يعني ضحكت وقالت حلوة الغيره دي الواد كان عنده حق انا اخته ياحبيبتي اطمنت وضحكت قولت بجد حبيبتي روحت حضنتها قالت اه دلوقتي اطمنتي قولتلها اي بس انتي خرجتي كدا زوجك مش هيقولك حاجه قالت انا زوجي نايم والاولاد اقصد نومتهم عشان أمجد ياستي قلقان عليكي وانتي خايفه مش كدا قولتلها فعلا انا خايفه بس هو قالي ماسبش البيت قالت ايوة عشان الحمايه وسكتت كأنها كانت هتقول حاجه ومش كملت كلامها قولتلها حمايه اي قالت بتوتر لا مافيش المهم انتي لابسه السلسله قولتلها اه انتي اسمك اي صحيح قالت اسمي عين وحاليا امنيه وضحكت قولتلها لا انا امنيه ياستي ضحكت وقالت يابت فيكي حيل دا زوجك مسججوووون وطالع عينه قولتلها عايزة اروحله تعرفي قالتلي مقدرش لو اخدتك لا اانا ولا انتي هنرجع متخافيش هي فتره وهيرجع قولتلها طب اشوفه واشوف الولاد تعرفي تخليني اشوفهم من بعيداي حيله ولا انتي جنيه اي كلام ولا اي قالت اي كلام ف ثواني اشتغل الخلاط والمانجا والميه والسكر اتعمل عصير وقالت اشربي ياحبيبتي وروقي دمممك هتشوفي حبيب القلب دلوقتي فرحت وشربت العصير كله مره وحده وقولتلها بنفس متقطع خلصت يلا قالت أمجد مش هيكون مبسوط لما يعرف وهيخاصمني بسببك قولتلها لا والله مش هقولك ضحكت وقالت هو هيعرف لوحده هو اساسا عارف انتي بتعملي اي حالا دلوقتي انتي مفكره اغمي عليكي كدا لوحدك قولتلها أمجد كان السبب قالت لا انا بس دي أوامر أمجد مع انه نبهني منك مش اقول حاجه بس انا عبيطه وقولت قولتلها تصدقي بالله انا حبيتك يلا بقي وريني قولت طب غمضي كدا وامسكي ايدي بس ف شرط اياكي نفسك بس يعلي لو حد اخده باله مننا هنروح ف داههيييه قولتلها لا مش هتكلم ولا هتنفس قالت طب امسكي ايدي مسكت ايديها وفضلت تقول كلام ف سرها حسيت الجو بقي احمي وكأن روحي انتقلت همست ليا افتح عنيه كنا ف مكان اشبهه بالمكان اللي كنت فيه لما ماهينار اسسرتني عندها بصيت من بعيد لقيت أمجد ف طوووق ع رقبته متتعلق بيه ف السقف وايديه كمان مربووطططه بجنززيير ورجليه وجسمه كله ددددممم وواضح عليه اثر التعذذيييب والاولاد نايمميين جمبه ع الارض وحالتهم وحشه خالص وشوفت الراجل الكبير ف السن اللي هو والده بيدخل الزنزانة معاه اكل حطه للولاد وقرب من أمجد قاله مالكش اكل لحد ماتنسي الانسيه دي خالص وتطلعها من دماغك شهقت غصب عني فجأه لقيتنا ف بيتي تاني وعين بتقولي ينفع اللي عملتيه اهو بابا انتبه الحمد لله انه ملحقش يشوفنا لكن أمجد عرف انك شوفتيه معرفش هيعمل اي قولتلها ماقلقيش انا معاكي وراكي راجل بس ليه والدك قاسسيي كدا قالتلي قوانين وبابا من اكبر الملوك مقدرش يحكم ولاده ودي حاجه المته جدا لكن القلب مالوش حكم ولا قوانين أمجد بيحبك بجد ودا اللي خلاني اساعده انا طمنتك عليهم وماتقليش أمجد كويس هو بابا كدا دايما أمجد متعود ايام وتعدي قولتلها طب ما تخليكي معايا النهارده انا خايفه بجد اقعد لوحدي قالت طب هرجع بيتي اشوف الولاد وارجع قولتلها تمام ماشي هي مشيت من خنا لقيتني نمت من التعب ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اللغز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى