رواية الكوبرا والصقر الفصل العشرون 20 بقلم شيماء
رواية الكوبرا والصقر الجزء العشرون
رواية الكوبرا والصقر البارت العشرون
رواية الكوبرا والصقر الحلقة العشرون
طلعت بشر: يبقا نخطف جنه
صابر: غبي لو خطفنا جنه دلوقتي هنفتح علي نفسنا ابواب جهنم ذي مابيقولو
طلعت: امال انت عوز تعمل اي
صابر بحقد: احنا نخطف حور نفسها
طلعت: انت اتجننت عوز تخطف الكوبرا
صابر: وفيها اي
طلعت: فرق الافاعي مش هيسكت وكمان الفتره دي سمعت ان الصقر شغال معاهم
دخل شاب
صابر: قولي في اي اخبار جديده
الشب: لا بقالهم يومين ماحدش يعرف عنهم حاجه
صابر بغضب: ازاي ماحدش عارف عنهم حاجه هما مش بيروحو الشغل
الشب: صدقني ياصابر باشا ماحدش يعرف هما فين حني اللواء جمال
طلعت: غريبه كلهم اختفو مره واحده كده
صابر بشرود: مش بعيد يكون بيجهزو لحاجه
الشب: طيب انا همشي ولما يكون في اي جديد هاجي اقولكم
صابر بقرف: غور
طلعت: اهدا ياصابر كل حاجه هتتحل
صابر بقلق وشر : البنت دي طول ماهي عايشه انا حياتي في خطر انت سامع لازم تموت في اسرع وقت
طلعت: اهدا هنخلص عليها
_____________
مهران: يلا يابنتي قولي
حور ببرود: الكلام الي هقوله ده مش عوزه مخلوق تاني يعرف بيه مفهوم
الكل: مفهوم
خالد بتحذير: ولا حتي تفكرو فيه بنكم وبين نفسكم
احمد: اطمنو انا متاكد ان ماحدش هيكلم فيه وبص لنور بتحذير
ونور هزت دماغها كأنها بتقوله حاضر
حور بشرود: زمان وانا صغيره كان عندي ٨سنين
وقتها كنت عايشه مع ماما وبابا وجنه
وفي يوم سمعنا ضرب نار
وبابا كان خايف علينا اوي وقال لماما تاخدني انا وجنه وتطلع فوق وفعلأ ماما خدتنا وطلعت وبعد شويه لقت صوت زعيق وبابا عمال يزعق وبعدها سمعنا حد طالع علي السلم ماما خبتني انا وجنه في الدولاب وبعدها حد دخل عليها وقعد يقرب منها وهي ترجع
وبعدها سمعت صوت بابا بيقوله حسابك معايا انا ياصابر مالكش دعوه بمراتي
صابر قعد يضحك وقالو لازم اعذبها قدامك قبل ما اموتك وامر رجلته يدورو علي اي حاجه مهمه في الاوضه واخد ماما ونزل وبابا راح وراهم
وفي راجل فتح الدولاب ولقني انا وجنه كانت عندها عشر سنين
خدنا ونزلنا
وانا كنت خايفه اوي وبعيط
وبقول لبابا يلحقنا
بابا بغضب صااااابر مراتي وبناتي لا ياصابر انا قدامك اعمل فيا الي انت عوزه
صابر بشر قال للرجاله شوفو شغلكم مع البنت دي وكان بشور علي جنه
اما انتي لسه صغيره المنظر لوحده عذاب ليكي
وحور بتكلم ودموعها نازله ومش قارده تكمل
خالد بقهر: كفايه ياحور
حور بوجع: اتوجعنا اوي ياخالد
صقر بحزن شديد: كملي
حور: بعدها شوفت جنه اختي بتصرخ وماما وبابا مش عارف يعمل اي وغير كده في واحد حاطط مسدس علي دماغه عشان مايعرفش يلحق حد
وبعد ما صابر قطع هدوم امي ادمي واختي وضرب بابا بنار واختي من الصدمه اغم عليها وقبل مايمشي موت ماما كمان وبصلي وقالي انتي بقا انا هسبلك هديه وجاب صندوق وطلع منه الكوبرا وبصلي وقال موته سعيده ومشي
انا من الصدمه ومن الخوف ماكنتش عارفه حتي امشي
بابا كان لسه فيه النفس
وعمال يقولي اجري هتموتك
وانا من خوفي كنت باصه ليها ومش عارفه اتحرك
وعمو حسين وصل في الوقت ده وشاف المنظر ده ولسه جي عشان يشلني من قدمها لدغتني وانا كنت شبه فاقده الوعي لكن سامعه وحسه بكل حاجه
سمعت بابا بيقوله بناتي لو لسه عايشين امانه في رقبتك ومات
وعمو حسين اتضل علي عمو مهران بسرعه
وفوقني ساعتها
وقالي بقيتي بنت الكوبرا
وخدني ورسم علي ضهري وشم الكوبرا في ضهري كله
وبدا يعلمي فنون القتال وفعلٱ انا خدت صفات الكوبرا وكل يوم كنت بقوم علي نفس الكابوس الي لسه بقوم عليه لحد دلوقتي
اما جنه دخلت في صدمه من الي حصل وعمو حسن دخلها مستشفى بس انا لما كبرت شويه خدها ونقلتها مستشفى تانيه بعيد عن الكل
الكل كان بيسمع حكايتها ودموعهم نازله
صقر بوجع في نفسه صابر الكل*ب اعتبر نفسك من الاموات عدد موتك بدا
حور انهارت تمامٱ علي عمرها وحياتها وعلي كل الي حصل مع اهلها
نور بدموع: طيب وخالد
خالد بقهر: انا ابقا توأم حور
مامت احمد اخدتني قبل الحدثه بإسبوع عشان اقعد مع احمد ولما حصل كده
عمو حسين قال لخالتو ناهد انها تخلني معاها ولازم ماحدش يعرف ان حور وجنه ليهم اخ عشان صابر مايفكرش يإذني
وقتها خالتو ماهد سافرتني عند جوزها بره مصر
عشان ماحدش يسال مين ده والحكايه تتكشف بس كنت بعرف اخبار اخواتي علطول
وعرفت انا حور دخلت شورطه وهي ناويه عاي الانتقام نزلت مصر وحاولت امنعها لكن هي كانت مقرره
مهران بحزن: كفايه كلام
البنات كانو بيعيطو علي حور والي حصل وازاي بنت في سنها تستحمل كل ده
صقر: طب ليه مش عملتو ليها غسيل دم عشام السم الي في جسمها
مهران: لما اتاخرنا كان السم انتشر في كل جسمها
ولما لقينا انها فاقت الدكتور قالنا ان السم خلاص بقا جزء من دمها وبقا بيمشي في جسمها كله ذي الدم وصعب اننا نشيله وكده هتعبش بيه بس هيجي عليها وقت وجسمها يطلب جرعه سم عشان ادمها مايتسممش
صقر بوجع: تمام
___________
حسين بتعب: البنات ياناهد امانه
ناهد بدموع: كده ياحسين عوز تمشي وتسبني
حسين بتعب: معلش ياقلب اخوكي الموت راحه
ناهد: اخص عليك عوز تمشي وتسبني لوحدي
حسين بتعب: انتي مش لوحدك احمد وخالد وحور وجنه معاكي
ناهد بدموع: انت عارف انت اي ليا انت ابويا واخويا وصحبي وكل حاجه ليا
حسين: وانتي ونعمه الاخت ياناهد سامحيني لو كنت زعلتك في يوم ولا ولو كنت جيت عليكي
ناهد بترجي: قوم ياحسين نروح المستشفى
حسين برفض: مالهاش لازمه انا خلاص نهيتي جت
حسين بتعب: كلمي حور وجنه عوز اشوفهم وكمان خالد واحمد خليني اودعهم قبل ما امشي
ناهد اتصلت علي احمد
____________
احمد: الو
ناهد: احمد انت فين
احمد بقلق: عند خالد في حاجه
ناهد بدموع: ايوا تعالا انت وخالد وهات حور وجنه
احمد بقلق: خير يا امي في اي
ناهد بعياط: خالك يا احمد عوز يشوفكم قبل مايموت
احمد بفزع: اي احنا جاين حالٱ
خالد: في اي
احمد بحزن: عمو حسين طالب يشوفنا ماما بتفول انه بيموت
حور بخوف: لا لا عمو حسين هيكون كويس صح
صقر بحزن اخدها في حضنه عشان يطمنها
حور اتشعلقت في حضنه بخوف
خالد: يلا بينا بسرعه
والكل مشي علي بيت حسين
الكل دخل
حسين بتعب: حور
حور جريت عليه
واتكلمت بخوف ودموع: سحس حبيبي بلاش والنبي بلاش كفايه فراق انا مش مستعده والله مش مستعده
حسين بحب: ابوكي وحشني عوز اروح اشوفه واطمنه عليكي واقوله بنتك بميت راجل
حور بدموع: ابويا معاه امي وانا عوزاك معايا
حسين: خلاص ياحور معادي حان يابنتي
حور بوجع: طب اقولك خدني معاك انا تعبت والله تعبت مش قادره
حسين: اوعي تقولي كده يابنتي لسه صابر لسه عايش
خالد: عمو حسين
حسين: كويس اني شوفتك ياخالد خلي بالك من اخواتك يابني وبلاش توقف حور عن الي هتعمله يابني سبها تعمله يمكن نارها تهدا بموت صابر
صقر بحزن: ماتقلقش انا معاها وهطفي نارها بموت صابر وطلعت
حور بسرعه بصت ليه: انت عارف
صقر بغموض: من اول لحظه اتعرفو فيها
حور بشر: طلعت حاول يخوف جنه
صقر بتوعد: ماتقلقيش انا هخليهم يتمنو الموت
حور بحقد: انا مش هرتاح غير وصابر تحت التراب
حسين: خلي بالكم من نفسكم وذهب الي رب كريم
وترك هذه الحياه بخيرها وشرها
حور وقفت ببرود خلفه الكثير من الصراخ الالم والوجع
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الكوبرا والصقر)