روايات

رواية الكوبرا والصقر الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم شيماء

رواية الكوبرا والصقر الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم شيماء

رواية الكوبرا والصقر الجزء الحادي والثلاثون

رواية الكوبرا والصقر البارت الحادي والثلاثون

رواية الكوبرا والصقر الحلقة الحادية والثلاثون

حور: احنا عندنا اسوان وشرم الشيخ واسكندريه والاقصر دول اكتر اماكن هيكون فيها سياحه
صقر قاعد بيتابع يوسف في كل تحركاته
حور بحده: كل فريق هياخد مكان ويكون مسؤول عنه
مش عوزه غلطه مفهوم
الجميع: مفهوم
يوسف: انا هكون مسؤول عن اسوان
صقر في نفسه: لا شاطر خدت اكتر بلد فيها سياحه
حور بغضب: تمام بس اياك تحصل غلطه
يوسف: حاضر يافندم
كل واحد اختار المكان الي يقدر يحمي كويس
حور بحده: يلا كل واحد يبدأ يشوف شغله ويأمن كويس المكان قبل السياح
____________
صقر بغضب: ابن ال….. بيلعبها صح
هاني: يابني اهدا مش كده
صقر بغضب: ورحمه امي ماهرحمه

 

 

هاني بشك: لا يلصقر انا حاسس ان في حاجه غلط
صقر بسخريه: من انتا واحنا بناخد بالاحساس ياحضرت الظابط
هاني: يايني الظابط ده في الاخر انسان واكيد لازم يحس
صقر بحده: احساس اي امال مين الي كان في الفيديو ده
هاني بتفكير: ماعرفش بس اكيد هوا مش بالغباء ده عشلن يدخل معاكم نفس الفريق
صقر: انا بقول كده برضو دي حور لو عرفت هتقدر تخلص عليه في لحظه
هاني: عرفت بقا ان في حاجه غلط بس هيكون اي
______________
حسن: صباح الخير
احمد وناهد: صباح الفل
حسن: عامل اي يا احمد
احمد بضحك: كله تمام وتحت السيطره
حسن بضحك: طب كويس
ناهد بحب: اقعد بس افطر معانا قبل ماتنزل
حسن: لا انا مستعجل خليني انزل
احمد: يابابا اقعد معايا شويه انا الفتره دي مش هكون موجود في البيت
حسن: ليه ياحبيبي هتروح فين
احمد: عندي مأموريه غي شرم الشيخ
حسن: وهتقعد قد اي
احمد: لسه مش عارف بس احتمال شهر او اكتر
ناهد: لا يابني وانت هتسبني شهر
احمد بحب: ياست الكل ده شغلي وكمان بابا خلاص بقا معاكي اهو
ناهد بحزن: يعني هوا حرام انت وابوك تكونو انتو الاتنين معايا
حسن بحب: ياحببتي ده شغله هيخلصه ويجي علطول
ناهد بحزن: طيب
___________

 

 

: ماذا نفعل الان
الشب: لا تقلق انا مرتب كل حاجه
: حسنٱ انتظر منك خبر موتهم
الشب: قريب هتسمعه
: اذا قمت بقتل الكوبرا ساعطي لك كل ما تريد
الشب: انا عوز بس موت الكوبرا
_____________
احمد ونور في شرم الشيخ بأمنو المكان لدخول السياح
نور بحزم: عوزه اشوف الكامرات الي هنا
مدير الفندق: يافندم الفندق هنا بتأمن علي اعلي مستوى
نور بحده: الي قولته يتنفذ
المدير بخوف: تحت امر حضرتك اتفضلي علي غرفه المرقبه
نور مشيت بكل ثقه وغرور
نور للموظف: ارجع بإسبوع فات عوزه اعرف مين الي دخل ومين الي خرج من هنا
الموظف بص للمدير بتاعه
المدير: اسمع كلام حضرت الظابط
الموظف: حاضر وعمل كما طلبت منه نور
نور بتركيز: عيد اليوم ده تاني….. بس اقف هنا
الموظف وقف الصوره
نور: قرب الصوره
الموظف عمل الي هي عوزه
نور للمدير: مين الشخص ده
المدير: ماعرفش من ده
نور بحده: ازاي يعني هوا مش الفندق ده انت المسؤول عنه
المدير: ايوا يافندم بس ده فندق يعني بيدخل فيه ناس كتيره اوي اكيد انا مشش عاخد بالي من كل ده
نور بغضب: اتفضل اخرج ماحدش لا يدخل ولا يخرج من هنا فاهم
المدير بخوف: حاضر ومشي
نور بامر: بس بقا وركز معايا كده عوزه في ظرف نص ساعه تعرفلي من الشخص ده وخرج امتا ولا ماخرجش اصلٱ لانه ظهر بس وهوا داخل الفندق لكن ماظهرش انه خرج
الموظف: يافندم انا شغلي اني ارقب هنا بس لكن الي حضرتك بتقولي شغل الامن
نور بحده: نفذ الي بيطلب منك بس اتفضل
الموظف بيخرج بخوف من عندها
بره الفندق احمد كان بيأمن باقي الاماكن
احمد بحده: عوزه 24ساعه مراقبة علي البحر لو اي حركه حصلت غريبه تقولي
الراجل: حاضر يافندم لسه احمد هيمشي بتجي بنت
البنت: لو سمحت

 

 

احمد: نعم
البنت: حضرتك ظابط
احمد: ايوا في حاجه
البنت: اه في
الراجل: في اي بس يامي سيبي حضرت الظابط يشوف شغله
احمد بشك: سبها اتفضلي قولي في اي
مي: كان في شخص غريب هنا انا شوفته كان بيحفر هنا علي البحر لما قربت وسالته قالي انه ظابط ده امان لينا
احمد بتركيز: كان فين بظبط
مي شورت علي مكان قريب من البحر
الراجل: يافندم مافيش حاجه اكيد
احمد: تمام اتفضل انت خليني اشوف شغلي
الكل مشي واحمد بدأ يدور كويس ويحفر علي البحر وبعد وقت لقا قنبله بس صوت بس يعني الي حطها قصده انه يخوف الناس
احمد في نفسه: ولاد ال….
واتصل علي نور
____________
في الاقصر جاسر وياسمين
ياسمين بتعب: احنا كده جاهزين ان السياح يدخلو في امان
جاسر بإنشغال: تمام عملتي شغل كويس اوي
ياسمين بغرور مصتنع: طبعٱ دي اقل حاجه عندي
جاسر بمشاكسه: طبعٱ هوا انا حبيتك من فراغ
ياسمين بخجل: احم طيب عملت اي في باقي الفنادق
جاسر بثقه: كله تمام مافيش غلطه
ياسمين: طب كويس وبرضو البحر
جاسر: لا البحر اكتر حاجه لازم تتامن
ياسمين: خلاص لسه قدمنا يوم قبل وصول السياح انا هكون امنت كل حاجه
جاسر بإعجاب: ماشي يلا بقا عشان انا جعان يلا نروح ناكل
ياسمين بضحك: يلا انا اصلٱ هموت من الجوع
___________

 

 

صقر: حور
حور بإنشغال: نعم
صقر بصدمه: انتي هنا من امبارح
حور بإرهاق: ايوا في حاجه
صقر بحده: ليه
حور ببرود: انت ناسي موضع السياح دول وان ممكن في اي لاحظه يحصل حاجه
صقر بزهول: امال باقي الفريق بيعمل اي مش كل اتنين مسؤلين عن مكان
حور: ايوا بس انا برضو متبعاهم كلهم انا مش هسمح باي غلطه حتي لو صغيره
صقر: حور روحي ارتاحي وانا عاخد بالي من كل حاجه
حور ببرود: لا شكرا مش عوزه انا هعرف اتصرف
صقر بغضب راح مسك ايديها جامد: بطلي عند بقا انتي علطول عنيده كده
حور: سيب ايدي
صقر اتعصب منها ومسك ايديها اكتر: انتي ليه بتعملي كده
حور بوجع: صقر اه ايدي
صقر بسرعه خفف قبطته عليها لكن ماسبش ايديها
صقر: احم انا اسف مش قصدي اوجعك
حور بضعف: صقر لو سمحت ابعد عني اعتبر نفسك ماشوفتنيش قبل كده وانا هختفي حياتك
صقر بغضب: لا انتي مش هتختفي من حياتي ولا اي حاجه افهمي بقا انا بحبك بحببببك
حور كانت لسه هتكلم جتلها اشاره من شرم الشيخ
_____________
احمد: الو نور عملتي اي
نور: احمد في شخص دخل امبارح الفندق بطريقه غريبه وكمان ماخرجش والغريب ان غرف الفندق كلها محجوزه من اسبوع
احمد بشك: اهدي انا كمان لقيت قنبله صوت علي البحر
نور بتفكير: يعني الي عمل كده قصده يشددنا عشان ينفذ
احمد: بظبط

 

 

_________
حور بسرعه: صقر في مشكله في شرم الشيخ
صقر بخضه: اي ازاي يلا يبنا بسرعه وخرجو الاتنين بسرعه
____________
في اسوان
يوسف بإبتسامة: كده تمام اووي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الكوبرا والصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى