رواية الكوبرا والصقر الفصل التاسع 9 بقلم شيماء
رواية الكوبرا والصقر الجزء التاسع
رواية الكوبرا والصقر البارت التاسع
رواية الكوبرا والصقر الحلقة التاسعة
تعلن وصلول الطائره الي الصين وينول منها بطلنا بوسمته الذي تخطف الانظار
حسام: اهلٱ بالصقر
صقر ببرود: اهلٱ
حسام: اتفضل
صقر بجمود: فريق الافاعي لسه موجود
حسام: طبعٱ قائد الفريق رفضت ترجع
صقر: يلا ومشي بكل غرور
وصل الجيش الصيني
طلعت: اهلٱ بالصقر
صقر ببرود: هما فين
طلعت: هما مين
صقر ببرود: فريق الافاعي
طلعت: واقفين هناك
صقر سابهم وراح عشان عنده فضول يعرف فريق الافاعي والقائد بتاعهم
صقر بجمود: انتو بقا فريق الافاعي
نور بحده: ايوا احنا مين انت
صقر بإستغراب: انتي بقا القائد
نور: لا عوز اي من القائد
ياسمين بغضب: ماتكلم
صقر واقف ساكت وحاطط ايدو في جيبه
الكل استغرب منه
صقر ببرود: عوز اشوف القائد بتاعكم
احمد: القائد مش هنا
صقر برفع حاجب: امال فين
نور بسخريه: في الصحرا
كانت حور تمشي وسط الصحرا وتدرس المكان بدقه عليا
الرجل بصوت عالي: مين انتي
حور بثقه: انت الي مين
الرجل بغضب: انا بسالك وازاي بنت ذيك تمشي كده وسط الصحرا
حور ببرود: ليه هوا مايفعش امشي وسط الصحرا
الرجل بتعجب من شاعجتها: الصحرا هنا مش امان
حور ببرود: انا جايه اخلص مهمتي وامشي
الرجل: مهمه اي دي الي في وسط الصحرا وكمان حرمه ذيك الي جايه تعمل المهمه
حور بغضب: ابعد عن طريقي
الرجل: لتكوني فاكره اني هسيبك الصحرا دي الي يدخل فيها مايخرجش
حور بثقه: لا انا هخرج
___________
اسر: لو محتاجه حاجه تاني قوليلي
جنه بإبتسامة: شكرٱ
اسر بحب: مش عوز اسمعها منك تاني فاهمه
جنه بإعجاب: حاضر
اسر بضحك: يابنتي ارحمي امي شويه
جنه بخجل: هوا انا عملت حاجه دلوقتي
اسر: جنه ادخلي نلمي وحيات امك انا خلاص مش قادر
جنه ضحكت ودخلت
اسر: هتعملي فيا اي تاني ياجنتي
____________
صقر: كل ده ولسه القائد مارجعش
احمد بخوف: انا خايف يكون حصلها حاجه
حسام: ليه هي فين
نور: دخلت الصحرا
حسام: نعااام صحرا اي للي دخلتها الصحرا دي خصر جدٱ ماحدش بيدخلها ويخرج عايش
نور بدموع: احمد حور في خطر
احمد بقلق: اطمني انا هدخل الصحرا ادور عليها
صقر بحده: خليكم هنا انا هدخل ادور عليها
جاسر: وانا كمان هدخل ادور عليها
احمد: كلنا هندخل مع بعض
صقر: قولت خليكم هنا
نور بغضب: الوحيده الي تدينا اومر هي القائد بتاعنا غير كده لا
ثقر بغضب سابهم ومشي عشان يلحقها
في الصحرا
حور ضربت الرجل وفقد الوعي
حور كملت طرقها ووقفت مصدومه من الي شافته
احمد: من الناحيه دي اثر رجلها موجوده في الاتجاه ده
والكل مشي علي اثرها
ووقفو مصدومين لما شافوها
حور واقفه ادام الكوبرا الي في الصحرا
احمد بخوف: حور ارجعي بلاش دي
الكل استغرب كلام احمد اوي يقصد اي
وصقر حس بقلق عليها ولاول مره تحصل
حور بعيون تشبه الافاعي
وبصوت شبه فحيح الافاعي: كوبرتي تعالي
فجسمها يحتاج الي جرعه السم
ولاول مره الكوبرا تقف ادام حد وتبقا مش عوزه تهجم عليه عشان شافت في عين حور موتها
صقر واقف مستغرب جدٱ من الي بيحصل
والكل
في الاخير الكوبرا هجمت علي حور والكل خايف وقلقان
حور بتحارب الكوبرا كانها بتحارب شخص عادي
والكوبرا مش عوزه تقرصها لكن بتحاول انها تخوفها
اثناء الحرب بيهم حور التيشرت بتاعها اتقطع والوشم بان
حور واقفه ضهرها للكوبرا
كانها بتوريها الوشم
وفعلٱ الكوبرا هديت خالص ووقفت ثابته وحور راحتلها
ومدت ايديها للكوبرا
وقرصتها والاتنين وقعو في الارض
احمد جري علي حور
احمد بخوف: ليه عملتي كده
حور بتعب: انت اكتر واحد عارف انا عملت كده ليه
احمد بخوف: طيب يلا بسرعه نروح للدكتور
حور برفض: انا كويسه بس عوزك تبوسني
الكل اتصدم من كلامها
واحمد اول ماقات كده سمع كلامها علطول وباسها
صقر بغضب: اي قله الادب دي
بعد وقت احمد بعد عن حور واتكلم حسه بايه دلوقتي
حور ببرود: بقيت احسن
احمد بحب اخوي: طيب الحمدلله قلقتني عليكي
وقلع الحاكت بتاعه وادهلها
وحور اخدته ولبسته وقامت
نور بدموع: انتي كويسه
حور: انتي شايفه اي
مريم: خوفتنا عليكي
حور وهي تنظر الي الكوبرا الي في الارض
واتكلمت دي انقذت حياتي
صقر استغرب البنت دي اوي وبققا عنده فضول يعرف قصتها
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الكوبرا والصقر)