رواية الكمين الفصل السادس عشر 16 بقلم سهيلة سعيد ونور عمر
رواية الكمين الجزء السادس عشر
رواية الكمين البارت السادس عشر
رواية الكمين الحلقة السادسة عشر
الحلقة السادسة عشر { ١٦ } 🚨
( يتخض عيسى من جواه )
عيسى : تمام ، بس عاوز اعرفك حاجة ، والقسم الي حلفته ي اروى ، لو حد مس شعرة من نارين مش هرحمه 😐
اروى : طب ي ايسو ، اظن تلحق تبلغ رئيسك ب إنه يجهز الطيارة احسنلكوا 😊
( تسيبه وتدخل جوة الأوتيل ، عند نارين ، يوصل قاسم قدام شاليه ع البحر ، يركن وينزل م العربية ويلف ينزل نارين )
نارين ب تعب : اااه ، دماغي 🤦🏻♀️
( يمسكها من دراعها ب عنف ويدخل بيها )
نارين : بالراحة !
( يدخل ع التويليت ، يفتح الدش وينزلها تحتيه )
نارين ب خضة : هيييي ايه داااااا 😨
قاسم وهو بيضربها بالقلم ب عنف : فوقييييي 😡
نارين : اااه !!
( عند عيسى ، واقف قدام الأوتيل بيتكلم ف الفون )
عيسى : يعني ايه !
انور : يعني زي م سمعت ، سيبك من نارين دلوقتي وراقب اروى ، اكيد هتروح مكان التسليم الجديد
عيسى : ونارين ؟!
انور : نارين هتعرف تتصرف ، متنساش إنها ظابط
عيسى : ايوة بس ………
انور : عيسى ، نفذ الأوامر ، اختفي من قدام اروى وراقبها من بعيد
عيسى : مش هعرف اعمل كدة !
انور : نعم ، يعني ايه مش هتعرف !
عيسى : انا مش هسيب نارين
انور : قلتلك هي هتعرف هتتصرف !
عيسى : لا مش هتعرف ، مش هتعرف 😕
انور : انت بتعصى الأوامر ي حضرة الظابط !
عيسى : حضرتك الي اطرتني ل كدة ، انا م الأول طلبت منك إنك متدخلهاش معايا ، بوجودها حطيط عليا مسؤليتها ، وانا مش هسيبها 😐
انور : لو عملت كدة اعتبر نفسك موقوف عن العمل !
عيسى : الي حضرتك شايفه ، انا اسف ، بعد اذنك
( يقفل عيسى ويقف مش عارف يعمل ايه ، عند نارين ، حابسها قاسم ف التويليت ، قاعدة ضامة رجليها ب ايدها بتترعش م البرد هدومها مبلولة ، تنزل دموعها لإنها حالاً فايقة ومستوعبة هي حطت الكل ف ايه ، اروى ف اوضتها جوة التويليت ، تخرج وهي بتنشف شعرها ، تلمح عيسى قاعد ع السرير وباصص للأرض ، تتخض )
اروى : انت دخلت هنا ازاي ؟!
عيسى : موافقوش ، طلعت متفرقش معاهم زي م قلتي
اروى : والحل ؟
( يقوم يقف ويقرب عليها ، ترجع خطوة ل ورا ب قلق ، يقف )
عيسى : تهمني انا ، قوليلي انا ممكن افيدك ب ايه وانا هعمله
اروى ب ابتسامة : للدرجة دي بتحبها 🙂
عيسى : وقبل اي حاجة اعملهالك هتتصلي ب قاسم وتنبهيه ميلمسهاش
اروى : والله دي مش ف ايدي انا ، دة ………
عيسى : اتصلي حالاً وإلا ………
اروى : خلااااص 🙄
( تمسك فونها ، عند قاسم ، قاعد عمال يشرب ف ويسكي ويشرب ف سجاير ع اخره ، يرن فونه ، يمسكه )
قاسم : ايه ؟
اروى وهي بتفتح الأسبيكر : ايه الأخبار عندك ؟
قاسم : الأخبار عندك انتي
اروى : عيسى قدامي ، موافقوش ع شروطنا ، شكل نارين مش هماهم
قاسم ب عصبية : حلو اوي ، ينسوها بقااا 😡
اروى : اهدى بس ، عيسى معانا ، نارين تهمه وهيعمل الي نقوله عليه
قاسم ب تريقة : هه ، طبعاً مش اخته 😏
عيسى : ايه المطلوب ؟
قاسم : اظن اروى قالتلك ايه المطلوب
عيسى : الي اقدر عليه ف كل دة إني اتوهم ل مكان تاني
قاسم : كدة كدة المكان اتغير ، احنا مش هبل عشان نقعد ف البلد دي بعد الي حصل ، بكرة بالكتير هيكون مقبوض علينا 🤷🏻♂️
عيسى : منقدرش نقبض عليكوا غير متلبسين ، هتبقا ملهاش لازمة وهتخرجه منها ف نفس اليوم ، ايه الي يثبت إن البضاعة دي تخصكم ؟
( ميردوش )
عيسى : مفيش اثبات ، دة الي ف ايدي واقدر اعمله ع المستخبي ، موافقين ولا ؟
اروى : ان ………
قاسم : موافقين 😐
عيسى : تمام ، هنزل اعمل مكالمة وافهمهم بتغيير المكان والوقت ، بس ايه الي يضمنلي إنك بعدها هتسيب نارين ؟
قاسم : ع عيني والله بس ……..
اروى : قاسم مش وقت وسا*تك حالاً ، رقبتنا هتطير فيها !
( تبص ل عيسى )
اروى : بمجرد م بضاعتنا توصل ب امان هنسيبها
عيسى : تمام ، عاوز اسمع صوتها واتأكد إنها كويسة
( يتنهد قاسم ويقوم يقرب ع التويليت ، يفتحه ويدخل ، تتخض نارين وتقوم تقف ، يفتح قاسم الأسبيكر )
قاسم ب تريقة : اخوكي ي باشا 🙂
عيسى : نارين
نارين : عيسى !
عيسى : انتي كويسة ؟
نارين : ايوة ايوة كويسة 😟
عيسى : لمسك ؟ جه جنبك ؟
نارين : لأ متقلقش
عيسى : متخافيش ، انا بتصرف
نارين : انا اسفة والله اسفة 😔
عيسى : مش عاوزك تخافي اوك
نارين : حاضر
قاسم وهو بيقفل الأسبيكر : خلصنا ولا ايه !
عيسى : تمام ، بحذرك ل اخر مرة ي قاسم ، لو لمستها انا ……….
قاسم : خلصنا بقاااا بدل م ارجع ف كلامي ، سلام
( يقفل قاسم )
عيسى ل اروى : هكلمك بعد م اكلمهم
اروى : هستنى
( يمشي عيسى ويمسك فونه )
عيسى : الو ، عرفت فين العنوان ؟
عمرو : طبعاً يابا عيب عليك 😎
عيسى : ابعته حالاً يلا
عمرو : ماشي باي
( يضغط عيسى ع زرار الأسنسير ب استعجال ، توصله ماسدچ ، يفتحها ، يلاقي فيها لوكيشن قاسم ، يدخل الأسنسير وبعدين يخرج م الأوتيل يركب عربيته ويمشي ، عند نارين ، واقف قاسم قصادها باصصلها باصة ترعب ، ترفع نارين التوب بتاع الفستان ب قلق )
قاسم : شكلك يجنن وانتي مبلولة 🙂
( تتخض نارين ، يقرب عليها ، ترجع ل ورا ب خوف )
قاسم : اصل انا مش بتاع وعود بصراحة
نارين : لو قربت مني انا هقتلك 😐
قاسم : م انا قلتلك قبل كدة مش هفلتك من ايدي ، طلعتي ظابطة طلعتي دكتورة إن شالله وزيرة الداخلية بنفسها 🤷🏻♂️
( يفك زراير قميصه )
نارين ب ضحك : ي بني هزعلك بلاش بجد 😄
قاسم : الزعل منك انتي غير 😉
( يقرب منها ، تلاقي وراها الحيطة ، لسة هيقرب ايده منها تزقها ب عنف )
قاسم ب تريقة وضحك : اااه ايدي مش قادر ، ي واد ي خشن بالراحة 😆
( وفجأة ، يلاقي بوكس ف وشه يلوح دماغه ، يتخض ويبصلها )
نارين : انا فيقالك ، ف ابعد احسنلك !
قاسم : تمام 😐
( لسة هيضربها بالقلم تصد ايده وتضربه هي ، تستفزه ، يهجم عليها ويضربه ف بعض هو يضرب وهي تضرب ، لسة هتجري تتزحلق م الكعب والماية وتقع ع وشها )
نارين ب وجع : اااه !
( يقرب عليها ويلفها ويحاول يبوسها وهي تصرخ وتزق فيه ، يضربها بالبوكس ، تخربشه ف وشه جامد )
قاسم ب وجع : ااااه 😨
( تزقه وتقوم تقف ولسة هتجري يمسك ديل فستانها ويشدها ب عنف ع الباب الأزار يتكسر بيها وتقع ف الأرض ، يتخض قاسم ، نارين تتنفس بوجع مش قادرة تتحرك ، يقرب قاسم عليها ب قلق عشان يشوفها ، يقلبها ع ضهرها ، يلاقي بطنها غارز فيها حتة ازاز وعمالة تنزف دة غير الخدوش والأزار الي ف جسمها كله بينزف ، يتخض قاسم ويجري م التويليت ، يمسك فونه ويتصل )
قاسم ب خوف : الو ، انا شكلي موتها ي اروى ، موتها !
( يفتح باب الشالية يلاقي عيسى ف وشه ، يتخض ويبلع ريقه بالعافية ، يزقه عيسى ويدخل ، يلاقي وراه البوليس وموجهين سلاحهم ناحيته ، يتسمر مكانه )
عيسى : نارين ، نارييييين !
( يدور ف الأوض مش لاقيها ، يقرب ع التويليت يفتحه ، يلاقيها ف الأرض سايحة ف دمها ، يتخض ويجري عليها )
عيسى : نارين 😨
( يقعد ف الأرض ويرفعها ع رجله )
عيسى : ايه الي حصلك ايه الي حصلك !!
نارين ب وجع : انا كويسة ، متقلقش 😔
( يدخل ظابط )
عيسى : اطلب الأسعاف بسرعاااااا 😧
( وفجأة ……………………. )
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الكمين)