رواية الكمين الفصل الخامس عشر 15 بقلم سهيلة سعيد ونور عمر
رواية الكمين الجزء الخامس عشر
رواية الكمين البارت الخامس عشر
رواية الكمين الحلقة الخامسة عشر
اروى ب فهم : اممممم ، من اد ايه ؟
الأمن : ساعتين كدة
اروى : خرجه برة الأوتيل خالص ؟
الأمن : ايوة ، ركبه عربية قاسم باشا ومشيوا
اروى : تمام ، لو حد تاني سألك ف هي خرجت لوحدها ☝🏻
الأمن : تحت امرك !
( ترجع اروى للأوتيل )
اروى ب ضيق : افضل الم وراك قرفك انا 😒
( يقرب عليها عيسى )
عيسى : عرفتي حاجة ؟
اروى : سألت الأمن ، قالي خرجت من شوية
عيسى ب استغراب : خرجت لوحدها ؟!
اروى : ايوة ، هي متعودة تخرج ف الوقت دة ؟
عيسى ب قلق : لأ طبعاً !
اروى : يمكن زهقت ف خرجت
عيسى : طيب شكراً ي اروى تعبتك معايا
اروى : العفو ع ايه 🤷🏻♀️
عيسى : بعد اذنك
( يمشي عيسى ، تمسك اروى فونها وترن تاني ع قاسم ، ميردش ، تبص ف الوقت )
اروى ف سرها : الله يخربيتك الساعة اتنين والتسليم اربعة !!
( يفضل عيسى بيلف ع نارين ، يفتكر حاجة ، يمسك فونه )
عيسى : الو ، اروى عاوز اوضة تسجيل الكاميرات ، ايوة حالاً ، اوك
( ف ال night club )
قاسم : عشان خاطري
نارين ب تعب وسُكر : لا كفاية ، انا عاوزة اروح ، دماغي 🤦🏻♀️
قاسم : طيب يلا بينا
( تقوم تفقد توازنها ، يجري قاسم يسندها )
قاسم : انتي اڤورتي اوي !
نارين : لأة لأة 😓
قاسم ب ضحك : لأة ايه بس 😄
( يطلع بيها م المكان ، يركبها العربية ويلف يركب ويمشوا ، عند عيسى ، واقف هو واروى ف اوضة التسجيل وقاعد شاب بيجيبله الڤيديوهات ، وواقفة اروى متوترة ، يشغل ڤيديو يظهر فيه نارين وقاسم بيفتحلها باب العربية وبتركب معاه ، يتخض عيسى وبعدين يبص ل اروى ، تضير وشها )
عيسى ب شك : متأكدة إن الأمن قالك خرجت لوحدها ؟!
اروى : اة 😐
عيسى : تمام ، كلمي قريبك يجيبها
اروى : بتصل بيه من بدري مبيردش
عيسى : يعني انتي عارفة إنهم سوا !
اروى : اكيد لأ ، انا بتصل بيه عشان انت عارف ميعادنا باقيله اقل من ساعتين وهو مختفي ومش بيرد عليا 🤷🏻♀️
عيسى : ومتعرفيش ممكن يكونوا راحوا فين ؟
اروى : لأ مش عارفة ، بس ممكن ف اي night club برة مدام لابسين سواريه
عيسى : خليكي وراه ع الفون
اروى : اوك
( عند قاسم ، سايق ونارين جنبه )
نارين ب انزعاج : اطفي اطفي ، دماغي هتنفجر 😑
( يطفي قاسم الأغاني )
نارين : حيوااااااااان
قاسم وهو بيبصلها : نعم !
نارين : مش انت لأ ، انت جميل 🥺
قاسم : اومال مين دة الي حيوان ؟!
نارين : عيسى
قاسم : ليه كدة ؟!
نارين : مبيحسش ، مش حاسس بيا ، ظايط مع ارواااااااا ، وبحجة المهمة 🙄
قاسم ب استغراب : مهمة !!
نارين : اة المهمة
قاسم : مهمة ايه ؟!
نارين : المهمة الي احنا فيها ، عشان نقبض عليكوا 🤷🏻♀️
( يتخض قاسم ويفرمل العربية مرة واحدة )
نارين : اااه بالراحة !
قاسم : بالراحة انتي كدة وفهميني ، مهمة ايه وتقبضوا ع مين ؟!
نارين : مين دول ؟
قاسم : انتوا
نارين : انتوا مين ؟
قاسم : انتوا ي بنتي ، انتي وعيسى
نارين : مالنا ؟
قاسم ب نفاذ صبر : ينهار ابيض ، ي بنتي انتي مش لسة قايلة إنكم ف مهمة 😧
نارين : مهمة ايه ؟
قاسم : مهمة إنكوا تقبضوا علينا
نارين ب تذكير : ااااه اه افتكرت ، ايوة المفروض نقبض عليكوا ف المهمة ايوة 😊
قاسم : مهمة ايه بقا ؟!
نارين : مهمة القبض عليكوا ، ي تجار المخدرات انتوا 😉
( يتخض قاسم اكتر )
نارين : شغلي حاجة اسمعها
قاسم : فكك بس وكملي !
نارين : شغلي حاجة اسمعها
قاسم : انتوا مين ؟
نارين : شغلي حاجة اسمعها
قاسم : مين قالكوا تقبضوا علينا ، ومن امتى وانتوا عارفين شغلنا ؟
نارين : شغلي حاجة اسمعها
قاسم : انتوا عارفين ميعاد التسليم ؟
نارين : شغلي حاجة اسمعها
قاسم ب انفعال : ي بنتاااااااي 😡
نارين : شغلي حاجة اسمعها
قاسم : جاوبي ع اسألتي الأول وانا هعملك الي انتي عوزاه ، انتوا مين ؟
نارين : احنا مين ؟
قاسم : انتي وعيسى مين ؟
نارين : مين ؟
( يتنهد قاسم ب يأس )
قاسم : نارين ، عشان خاطري ركزي معايا 🤦🏻♂️
نارين : حاضر
قاسم : المهمة الي انتوا فيها
نارين : ايوة
قاسم : انتي وعيسى
نارين : ايوة
قاسم : انتي وعيسى تبقوا ايه ف المهمة دي ؟
نارين : اخوات
قاسم : تمام ، انتوا اخوات
نارين وهي بتغمزله : اة كدة وكدة 😉
قاسم : حلو اوي ، ف الحقيقة بقا انتوا ايه ؟
نارين : احنا ايه ؟
قاسم : ف الحقيقة ي نارين ، انتوا مين ؟
نارين : اااااه فهمت 😃
قاسم : ايه بقا ؟
نارين : ظباط 😊
قاسم ب خضة وانفعال : احييييه 😦
( تشغل نارين اغنية وتقعد تغني معاها ، يرن فونه قاسم ، يمسكه وينزل م العربية )
قاسم : الو
اروى : انت فين م الصبح ؟!
قاسم : انا ف مصيبة
اروى : مصيبة ايه اكتر من إن التسليم كمان ساعة وحضرتك مختفي ، انا مش هروح لوحدي 🤷🏻♀️
قاسم : مفيش تسليم هيتم انا هلغي العملية دي
اروى ب خضة : نعم ، ليه ؟!
قاسم وهو بيبص ل نارين الي بتغني ف العربية : خدي التقيلة ، نارين وعيسى مش اخوات
اروى ب استغراب : يعني ايه مش اخوات ؟!
قاسم : نارين وعيسى ظباط
( تتخض اروى )
قاسم : عارفين إننا تجار مخدرات وجايين يوقعونا عشان يقبضوا علينا
اروى : جبت الكلام دة منين ؟!
قاسم : من نارين
اروى : من نارين ازاي يعني هي هتفتن عليهم ازاي !
قاسم : سكرت طينة ولسة خارة ب كل حاجة حالاً
اروى ب خوف : ينهار اسود ، هنعمل ايه 😟
قاسم : هنلغي
اروى : نلغي ايه بقولك باقي ساعة ، زمان البضاعة ف الطريق !
( يسكت قاسم محتار وبعدين يبص ل نارين )
قاسم : يبقا مفيش غير حل واحد
اروى : ايه
قاسم : هتعملي الي هقولك عليه حالاً
اروى : قول خلص
( بعد دقايق ، عيسى واقف قدام الأوتيل مستني الباركينج يجيبله العربية ، تقرب عليه اروى تقف جنبه )
عيسى : رد عليكي ؟
اروى : اها رد
عيسى وهو بيبصلها : فينهم ؟
اروى وهي باصة قدامها : مش جايين
عيسى ب استغراب : يعني ايه مش جايين !!
اروى : يعني مش جايين
( تبصله )
اروى : ي حضرة الظابط 🙂
( يتخض عيسى وكأن حد كب ع دماغه ماية متلجة )
اروى : شريكتك اعترفت ع كل حاجة ، بس عشان ابقا قلت الحق هو غصب عنها
عيسى ب قلق : عملته فيها ايه ؟!
اروى : لا متفهمش غلط ، هي سكرت ف ال night club وقالك كل حاجة بمزاجها 💁🏻♀️
عيسى : ان ……..
اروى : عيسى ، التسليم هيحصل ف اقل من ساعة ، لا هنعرف نلغي ولا نرجع ف كلامنا ، انت عرفت الميعاد وعرفت المكان ، واكيد بلغت رؤسائك ب كدة وزمانهم ملغمين المكان ومستنيين ، اولاً مكان التسليم اتغير لكن هيتم ف ميعاده ، مش هكدب واقول اتكنسل عشان متلفش وتدور حوالين نفسك كتير ، ف بهدوء كدة قلهم ينسحبه ويجهزولنا طيارة خاصة ف خلال ساعة بالكتير تخرجنا برة مصر
عيسى : وإلا ؟
اروى : انت عارف 🙂
عيسى : لو فاكرة إن تهديدك هيجيب معاهم نتيجة تبقي غلطانة ، نارين متهمهمش ، ظابط واستشهد ف مهمة ، مش هتفرقلهم ف حاجة
اروى : بس تفرقلك انت 💁🏻♀️
عيسى : ……….
اروى : وانت وشطارتك بقا ، ي تخليها ظابط واستشهد ف مهمة ، ي تحافظ ع حياتها ، وع فكرة ، ياريتها تستشهد ارحملها من وجودها حالاً مع قاسم بعد الي عرفوا عنكم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الكمين)