رواية الكمين الفصل الثالث عشر 13 بقلم سهيلة سعيد ونور عمر
رواية الكمين الجزء الثالث عشر
رواية الكمين البارت الثالث عشر
رواية الكمين الحلقة الثالثة عشر
عيسى وهو بيقوم : بعدين هقولك ، خليكي زي م انتي
( يمشي عيسى بسرعة ، تبصله نارين ب قلق وعدم فهم ، يلمحها قاسم )
قاسم ل هادي : طيب ارجع انت ولو في اي جديد بلغني
هادي : اوك
( يمشي هادي ، يقرب قاسم ع نارين )
قاسم وهو بيقعد : ايه ي عم هتلففني عليك 🤷🏻♂️
نارين ب توتر : غصب عني والله ، عيسى اتصل بيا وطبعاً ميعرفش إني كنت عندك 😅
قاسم : اخوكي دة بييجي ف اوقات 🙂
نارين : معلش هنروح من بعض فين
قاسم : ع رأيك ، م انا مش هفلتك من ايدي
( تتخض نارين من جواها )
قاسم : اصل انا الي بيدخل دماغي بتربس عليه ، م بالك بقا بلي دخلت قلبي 🙂
نارين ب توتر : ههههه ههه 😅
( بعد شوية ، نارين ف اوضتها ، تمسك فونها )
نارين : الو
عيسى : طلعتي ؟
نارين : ايوة ، انت مشيت فجأة ليه ؟!
عيسى : الشاب الي كان معاه دة انا قابض عليه قبل كدة
نارين ب خضة : ينهار اسود !!
عيسى : لو كان شافني كنا هنروح ف داهية
نارين : احيه 😦
عيسى : الحمدلله إن انا الي شفته الأول
نارين : الحمدلله 🤦🏻♀️
عيسى : كنت شايفك من فوق قاعدة معاه ، اتكلمته ف ايه ؟
نارين : مش حاجة مهمة ، احنا كدة هنطر نستنى يوم عشان نعرف مكان التسليم
عيسى : للأسف اة ، مفيش معلومات كاملة
نارين : بلغت الأدارة ؟
عيسى : اكيد
نارين : تمام
( يخبط باب اوضة نارين )
نارين : خليك معايا
عيسى : اوك
( تقرب تفتح الباب ، تلاقيه قاسم )
قاسم : مساء الفل
نارين والفون ف ايدها : مساء الخير !
قاسم : انا بصراحة فاضي ف قلت اشوفك ، وراكي حاجة دلوقتي ؟
نارين : لأ
قاسم : طب م تيجي ننزل السويت بتاعي نقعد براحتنا ، عاملك جو تحفة 😉
( يتخض عيسى وينتبه للكلام )
نارين : بقولك ايه ي قاسم
قاسم : نعم ؟
نارين : انت قلتهالي قبل كدة ، انا مش سهلة ، ف متتعاملش معايا ع الأساس دة 💁🏻♀️
قاسم ب ابتسامة : عندك حق 🙂
نارين : اتفضل لو سمحت عشان عاوزة انام
قاسم : هتنامي حالاً !
( يبص ف ساعته )
قاسم : دة الساعة تمانية !
نارين : شوية وهصحى
قاسم : ماشي ي عم ، اتقل براحتك 🙂
نارين : بعد اذنك
( تقفل نارين الباب )
نارين : الو
عيسى : الولا دة ذودها اوي !
نارين : عادي فكك ، انا بعرف اوقفه عند حده
عيسى : لا مهو واضح ، إنه اصلاً يتطاول لدرجة إنه يقولك كدة يبقا انتي مدياله سكة
نارين : م انت فاهم إن لازم اشد وارخي عشان الي احنا فيه 🤷🏻♀️
عيسى : بس خدي بالك انتي رخيتي بذيادة !
نارين : انا عارفة انا بعمل ايه ي عيسى ، متتعاملش معايا كأني عيلة صغيرة !
عيسى : تمام
( يقفل ف وشها )
نارين ب غيظ : ي حيوان 😲
( تتصل بيه تاني )
عيسى : عايزة ايه ؟
نارين : انت بتقفل ف وشي !
عيسى : اة حصل
نارين : خالصة يابا هانت خلاص
عيسى : ايوة وبعدين ؟ هتعملي ايه يعني ؟
نارين : لينا ادارة نتكلم فيها
عيسى : دة إن شفتي وشي هناك اصلاً
نارين : اة م اكيد بعد المهمة الي هتبوظ ب اذن الله بسببك هتترفد
عيسى : لا ي حلوة ، حضرتك الي هتطيري
نارين : اة دة عند امك 🙄
عيسى ب خضة : ايه !!
نارين ب ارتباك : اااا عند مامتك 😬
عيسى : تعرفي انتي لو قدامي كنت ……..
نارين : كنت ايه ي باشا ، هتمد ايدك ع انثى !
عيسى : وهي فين الأنثى ؟
نارين : ههههه صح هي فين الأنثى ، ف شاغل دماغك بيا ليه بقا 😏
عيسى : دة عشان متحاسبش عليكي بس 😐
نارين : لا ريح بقا ، انا كفيلة بنفسي ، خليك ف حالك وف ست اروى 💁🏻♀️
عيسى : تمام ، مترجعيش تعيطي
نارين : لا متخافش 😏
عيسى : اقفلي عشان مش فاضيلك
نارين : ليه إن شاء الله
عيسى : عندي ميعاد مع اروى
نارين : ميعاد ليه ؟!
عيسى : خليكي ف حالك ، ياريت متخرجيش من اوضتك ، باي
( يقفل عيسى ، تتغاظ نارين وتقعد ع السرير ، يعدي الوقت ، اروى قاعدة مع عيسى ف مطعم الأوتيل )
عيسى : بلغت بابا بتفاصيل الأرض والمكان وبعتله الصور ، اول م يرد عليا هقولك
اروى : انا متأكدة إنها هتعجبه 😊
عيسى : إن شاء الله
اروى : عيسى
عيسى : امممم ؟
اروى : مش ناوي تتجوز ؟
عيسى : عندك عروسة ؟
اروى : اخس عليك ، انت عاوز تفلت مني 🥹
عيسى : لا خلاص بقا ، مقدرش 🙂
اروى : ايوة كدة 😌
عيسى : في شوية دربكة كدة ف شغلي ، اخلص منها بس وهفكر امشي ف خطوة العيلة دي ف حياتي
اروى ب فضول : انت ليك شغل تاني غير العقارات ؟
عيسى : امممم
اروى : ايه هو ؟
عيسى : تجارة
اروى : ف ايه بالظبط ؟
عيسى : مش ضروري تعرفي
اروى : هتخبي عليا !
عيسى : مطر
اروى ب فهم : ليك فيها 🙂
عيسى : وليه دة توقعك ؟!
اروى : باينة يعني 💁🏻♀️
عيسى : يمكن
اروى : عيسى
عيسى : نعم ؟
اروى : قول ، مش يمكن افيدك
عيسى : مظنش
اروى : جربني
( يتنهد عيسى )
عيسى : اروى انا مبحبش اتكلم ف تفاصيل شغلي مع حد
اروى : يبقا لسة معتبرني غريبة ، اسفة إني ازعجتك ب اسألتي ، مش هتتكرر 😒
عيسى وهو بيمسك ايدها : انا مش قصدي ازعلك
اروى : وانا عاوزة اخفف عنك مش اكتر
عيسى : هقولك ف الوقت المناسب
اروى : وانا هستناك تحكي 🙂
( ف اوضة نارين ، قاعدة مع چاسمين )
جاسمين : هو انا ممكن اقول حاجة ؟
نارين : م انتي عمالة ترغي م الصبح جاية تستأذني دلوقتي !
جاسمين : انتي حبتيه !
نارين ب استغراب : حبيت مين ؟!
جاسمين : عيسى باشا
نارين : انتي هبلة ي بت انتي ، بقولك مش طيقاه ومتغاظة منه 🤷🏻♀️
جاسمين : مهو عشان حبتيه ، تصرفاته مع اروى دي مضيقاكي
نارين : مفيش الكلام دة 🙄
جاسمين : وع فكرة وهو كمان ، باين عليكوا اوي 🤭
نارين ب احراج : متروحي اوضتك ، روحي اتخمدي ، يلاااااااا 🙄
جاسمين ب ضحك : ماشي قايمة 😄
( تقوم چاسمين تمشي ، تفتكر نارين كلامها تبتسم ، تقوم تمسك فونها وتشغل عليه اغاني ، بعد شوية ، عيسى ف اوضته ، لسة هينام يسمع اصوات اغاني ، يستغرب ، يقوم يطلع البلكونة ، يسمعها من اوضة نارين لإنها جنبه ، جوة الأوضة ، واقفة نارين ع السرير بترقص وتغني )
نارين : الليل فارق سكوووووونه والجو بونو بونوووو واخر سلطنة ، وانا وانت ف اللذاذة وبنقضي الأجااااازة حلوين انت وانا ، مادام مفيش مضايقة تبقا الغزالة رايقة ، تبقا الغزالة رايقة وانا وانت لوحدنا ، انا وانت لوحدناااااا
( يبتسم عيسى ع صوتها المندمج ف الأغنية ، يرن فونها ، تمسكه )
نارين وهي بتنهج : الو
عيسى : ايه ي ست مش كدة ، الأوتيل كله صحي !
نارين : ايه دة بجد سامعني 😀
عيسى : مصر كلها سمعتك
نارين : هههههه معلشي 🤭
عيسى : دة انا فكرتك نايمة عشان كدة مكلمتكيش
نارين : انت لسة طالع ؟
عيسى : اة من شوية
اروى : طب م تقولي حصل ايه
عيسى : بكرة بقا فاصل
اروى : ي سيدي متحمسنيش 🙄
عيسى : طب اطلعي البلكونة انا برة
اروى : اوك باي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الكمين)