رواية القسوة والعشق الفصل الثامن 8 بقلم سما الحملاوي
رواية القسوة والعشق البارت الثامن
رواية القسوة والعشق الجزء الثامن
رواية القسوة والعشق الحلقة الثامنة
عاصي…..ملاااااك متمشيش خليكيييي انا بحبك هتغير عشاااانك استنيييي
ملاك بصدمه…..عااااصي انت جيييت عشاااااني
وتجري عليه بسرعه….
فجأه ملاك تفوق من التخيلات دي على صوت كريم صاحب اسر….انسه ملاك في حاجه
ملاك بأنتباه….ها لا مافيش سرحت شوية يلا انا هطلع الطيارة بئا شكرا ليك ياكريم
كريم….العفو على ايه انتي زي اختي يلا ربنا معاكي توصلي بالسلامه
طلعت ملاك الطيارة وكريم ركب عربيته ومشي….
في الطياره….
بصت ملاك من الشباك نظره اخيره وابتسمت بحزن وربطت الحزام وجهزت اقلاع الطياره….
الطياره طلعت وملاك سرحت….يااااا كان نفسي فعلا تيجي تقولي متسافريش بس هو دا الاختيار الصح
وكملت بأنتقام….حبي ليك اتحول لأنتقام عمر ما نا”ري هتهدأ غير لما انتقم
بعد مده راحت ملاك في النوم وصحيت على صوت المضيفه….يا انسه قومي وصلنا
ملاك بأنتباه….ها اه تمام شكرا ليكي
المضيفه….العفو رحله سعيدة
خرجت ملاك من الطياره وهي بتبتسم لحياه جديدة….
لسه بتخرج من المطار شافت اسر مستنيها….
راح لها جري….عامله ايييه وحشتيني اويي
ملاك بأبتسامه….وانت اكتر يلا نروح عاوزهه انااام
اسر بأبتسامه….يلا بينا
وركبوا العربيه وطلعوا على بيت راقي اوي ودا بيت اسر….
اسر….الخطوة الجايه ايه
ملاك….هرفع عليه قضية خلع
اسر….تمام ننام دلوقتي وبكره اكلم محامي في مصر اعرفه يرفع القضية
ملاك…..اهم حاجه ميعرفوش مكاني
اسر….متقلقيش عليا الموضوع ده
كل واحد دخل اوضته ونام….
༺༺༺༺༻༻༻༻
في مصر….
في فيلا عاصي….
الساعه ٧وربع….
يصحى عاصي من النوم وياخد شاور ويبدل هدومه ويخرج من الاوضة….
دخل اوضة ملاك….
عاصي….ملاااك انتي فين ملااااك
دور في الاوضة ملقهاش خرج ونزل الصاله وقال….ملااااك انتي فييين
بدأ يتعصب خرج الجنينه وملقهاش الغضب تملك منه رن عليها تيليفونها خارج الخدمه…
راح للأمن….
عاصي بغضب….ملااك هاااانم فييين خرجت
الامن بخوف….لا والله باباشا مخرجتش ولا شوفناها
عاصي بغضب….غوروا من وشيي ملااااااااااك
عاصي ركب عربيته وراح لبيت عمه….
قعد يخبط جامد والخادمه فتحت وعمو كان لسه صاحي هو وصفا…..
حامد بعصبيه….فييي ايه ياعاااصي ازاي تخبط كداا
عاصي بغضب…..فييين ملاااك
صفا بخوف….بنتي هي مش معااك
عاصي بصدمه…..لااا هي مجتش هنا
حامد بغضب…..وديت بنتييي فيييين انطققق
عاصي بصلهم وخرج جري وحامد وصفا طلعوا يلبسوا بسرعه وراحوا وراه….
عاصي راح فيلا والده….
خبط جاامد والخادمه فتحتله….
عمران بعصبيه….فييي ايه ياعاصي بتخبط كدا لييه
عاصي بعصبيه….ملاك جت هنا
جميله بخوف….ايه هيجيب ملاك هنا دلوقتي
عمران بغضب….وانت متعرفش مراااتك فييين
عاصي بعصبيه….يعني ايه مش هناا ولا عند عمييي
قطع كلامه دخول حامد وصفا….
حامد بغضب….انا غلطااان اني جوزتهااالك بنتي ترجعلي ياعاااااصي
جميله راحت حضنت صفا الي كانت بتعيط….اهدي ياصفا اهدي
عمران بعصبيه…..روح دور على مرااتك مترجعش غير بيهاااا
عاصي خرج بسرعه وهو في الطريق كلم مالك….
مالك….ايوه ياعاصي في ايه
عاصي بسرعه….ملاك جتلك او كلمتك
مالك….ملاك هتجيلي الصبح كدا ليه لا هي فين
عاصي بعصبيه….معرفششش معرفششش
مالك…..اهدى طيب هحاول اوصلها واقولك
عاصي قفل معاه وكلم عز يحاولوا يوصلولها
عمران وحامد بيحاولوا يوصلوا لحاجه بس ملهاش اثر….
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا مالك….
رودينا بعياط….يعنييي ايه ملااك مش موجوده
مالك وهو بيحاول يهديها….اهدي بس هنلاقيها
رودينا…..كله من عااااصي اااه ياحبيبتي دور عليها يامالك وهاتها ليا ارجوك
مالك…..عيوني متقلقيش بس
༺༺༺༺༻༻༻༻
يعدي النهار ويجي الليل وعاصي يرجع الفيلا بعد ما فقد الامل….
دخل اوصة ملاك شاف النوت بتاعتها على الكمود….
فتحها وشاف اخر صفحه ملا كانت كاتبه….عاصي انا همشي مدورش عليا مش هتلاقيني واه طلقني لو عندك ذرة حب ليا اتمنى كدا
عاصي قفلها ورماها وهو كلو عصبيه وقالل….والله ياملاك لرجعك ووريكي العذ*اااااب الوااااان
خد النوت وفضل يقطع فيها وملاك كانت اصلا قطعت الورقه الي كانت كاتبه فيها انها بتحبه….
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا حامد المنشاوي….
صفا بغضب….يعني ايه ملهااااش اسر انطقققق
حامد بتعب….دورنا عليها في كل مكاان مش موجودههه
صفا….كلم اسر ممكن تكون كلمتوا
حامد فعلا رن على اسر….ايوه يا اسر بقولك
اسر…..خير ياعمي اتفضل
حامد بتوتر….ملاك مكلمتكش ولا قالتلك حاجه
اسر بخوف….. لا ياعمي ليه حصل ايه
حامد….ملااك اختفت ومش لاقينها
اسر بخوف….ازاااااي يعني قولتلك ياعمي متزوجهاش عااااصي هي فييين دلوقتيي
حامد بزعل على بنته….معرفش يابني معرفششش
حامد قفل مع اسر وقلقه زاد اكتر….
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا ماالك….
رودينا بحزن شديد….يعني ايه مش لاقينها اختفت كدا
مالك بحزن هو الاخر….والله ما اعرف وعاصي رن عليا وقال انها كتبت في النوت بتاعتها يطلقها وكلام كدا يعني
رودينا….ياربيي بئا على دي مشاكل
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا عمران المنشاوي….
عمران….شوفتي ياجميله الي حصل
جميله بحزن….شوفت واحنا السبب ممنعناش الجوازه دي ياترى هي فين دلوقتي
عمران….صح بس يارب تكون بخير واحنا مش هنهدأ غير لما نلاقيها بأذن الله
جميله….يااارب ياااارب
༺༺༺༺༻༻༻༻
في بيت اسر….
ملاك بضحك….انا صدقت انك متعرفش انا فين
اسر بغرور مضحك….طبعا يابنتي انا اسر
ملاك بضحك….ياسيدي ياسيدي
اسر….المهم جهزي ورقك بكره هقدملك في الكليه
ملاك….كلو جاهز
اسر….تمام استنى اكلم المحامي بئا
اسر كلم المحامي ورتبوا كل حاجه وقالو هيروح لعاصي بكره ومش هيعرفوا هي فين ولا مين كلموا…
ملاك…..ها طمني
اسر….متقلقيش كلو تمام الحمدلله
ملاك…..الحمدلله
اسر….الخطوة الجايه
ملاك بهدوء….لما ادخل الكلية هاخد كورسات وبحسابي الي في البنك هبدأ اسس الشركه بتاعتي وهشتغل فيها من تالته جامعة عشان لما اخلص اكون ليا اسمي
اسر بجديه….في فكره افضل احنا نأسسها ونشوف واحد من صحابي ومعارفي هنا المصرين يمسك الشركه ويكبرها ولما تبدائي تشتغلي وانتي في تالته جامعة وتمسكيها انتي بئا
ملاك….فكره حلوة بردو تمام انا اول حاجه هعملها لما ادخل الجامعة ابدأ في تأسيس الشركه
اسر….وانا وراكي وهفضل جنبك
ملاك بأبتسامه….تسلملي يا اسر بجد يلا بئا نقوم ناكل
اسر بأبتسامه…..يلا ياستي
وقاموا عشان ياكلوا….
༺༺༺༺༻༻༻༻
عدا اليوم وجه تاني يوم والمحامي راح لعاصي الفيلا….
عاصي….اتفضل مين حضرتك
المحامي بجديه…..انا المحامي محمود العدلي
عاصي بأستغراب….وعاوز ايه
محمود بجديه….زوجتك حضرتك ملاك حامد المنشاوي رافعه عليك قضية خلع
عاصي قام بعصبيه….يعنييي ايييه وهي فين ملاك
محمود….معرفش هي كلمتني وانا ببلغ حضرتك تمضي على الورق وتجبهولك اتفضل الكرت بتاعي سلام عليكم
خرج المحامي وعاصي خد الورق بعصبيه وراح لعمه….
حامد بغضب….يبئا امضي عليييه يمكن دا يخليهاا ترررجع تاني
عاصي بعصبيه…..لا مش همضي
صفا بدموع…..ياعاصي يابني امضي عليه بئا وخلاص
عاصي بصلها شوية وخد بعضوا وخرج…
كلم مالك واتقابلوا…
مالك….ياعاصي ممكن تهدأ وتمضي على الورق وخلاص ويمكن لما تظهر ترجعوا لبعض تاني
عاصي…..يعنييي ايه يعنييي
مالك….اهدى بس وفكر واعمل زي ما بقولك
༺༺༺༺༻༻༻༻
عاصي رجع البيت تاني وفكر شوية ومضى على الورق وبعتوا مع الجارد للمحامي…
في فيلا مالك…..
مالك…..اه والله زي ما بقولك كدا رفعت قضية
رودينا…..ليه كدا يا ملاك بس تعرف كدا احسن ليها
مالك….اه طبعا
رودينا…..يلا الحمدلله
مالك بمشاكسه….ما تيجي اقولك كلمه سر
رودينا بضحك….ابعد ياعم انت
مالك بضحك وغمزه….ايه الجمال دا يا خراااشي
رودينا بضحك….بس بئا شكلك مسخره
مالك بحب….بحبك
رودينا بحب….وانا كمان بحبك
༺༺༺༺༻༻༻༻
في بيت اسر….
اسر في الفون للمحامي….يعني متأكد انو طلقها
محمود….والله طلقها استنى هصورلك الورق
صورلوا فعلا الورق وراح لملاك بسرعه….
اسر بفرحه….طلقك ياملااااااك
ملاك بفرحه وحزن في نفس الوقت….الحمدلللله ياااااااارب
اسر بفرحه…..يلا يلا ننزل نقدم في الجامعة
خدها ونزلوا قدموا في الجامعة….
اسر…..مبروك ياقلبي
ملاك بأبتسامه…..الله يبارك فيك يا اسر يارب
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا حامد المنشاوي….
حامد….طلقها خلاص
صفا…..الحمدللله يارب بنتي تظهر بئا
حامد…..يارب يااااارب
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا عمران المنشاوي….
عمران…..طلقها يا جميله
جميله بحزن….كويس دا انسب حل
عمران….فعلا ياررب تظهر بئا
جميله…..يااااارب ياااارب
༺༺༺༺༻༻༻༻
عدا شهرين على اختفاء ملاك الكلية بدأت وهي بقت تاخد كورسات بلغات كتير وراحت اتعلمت الدفاع عن النفس….
عاصي حالته بقت كلها عصبيه وغضب مبقاش حد يشوفوا بئا يهمه شغله وبس وبيكبر في ولسه بيدور على ملاك لينتقم منها…..
حامد وصفا تعبانين جدا في غياب ملاك وبردوا لسه بيدوروا عليها….
عمران وجميله نفس حال صفا وحامد….
مالك ورودينا حياتهم مستقره….
اسر قرر يعترف انهاردة لملاك بحاجه…..
قدام كلية ملاك….
خرجت وشافت اسر قدامها بالعربيه….
راحت ليه وقالها….يومك كان حلو
ملاك….اه الحمدالله
اسر بأبتسامه….عاوز اتكلم متاكي في موضوع تعالي نروح نقعد في اي مكان
ملاك….تمام ماشي يلا
خدها وراحوا مكان هادي وقعدوا….
ملاك بأنتباه….ها سمعاك قول
اسر بتوتر….ملاك انا انا الصراحه عاوز اقولك حاجه بس متوتر
ملاك بتركيز….قول يا اسر اتكلم
اسر بسرعه….ملاك انا بحبك اويي
ملاك ابتسمت وهديت وقالت….اسر انا محترمه مشاعرك بس
اسر بمقاطعه….مش بتحبيني
ملاك بسرعه….لا بحبك بس يا اسر انت الي مش بتحبني
اسر بصلها بأستغراب وهي كملت….ايوه مش بتحبني انت ديما شايفني واتربيت معايا بنت عمتك وصديقة طفولتك مشوفتنيش غير كدا انا محترمه طبعا مشاعرك بس قولي لما نتزوج وتندم وتقول يارتنا ما عملنا كدا
اسر قال بهدوء….وانتي ايه
ملاك….انا بحبك كا صديق بس لو انت بتحبني انا مستعده احبك فعلا كا حبيب واتنازل عن الانتقام ونرجع سوا مصر ونتزوج بس انت مش بتحبني اقعد فكر كويس مع نفسك وتعالى قولي ايه قرارك وانا هفضل على قراري
اسر بحيره….يعني لو فكرت فعلا مش هتزعلي لو طلعت مش بحبك
ملاك بأبتسامه….طلاما قولت كدا يبئا انت متلغبط وعاوز فعلا تفكر ةو كنت بتحبني فعلا مكنتش اترددت فكر وخد وقتك وانا هفضل جمبك
اسر ابتسم وقال…..هفكر واقولك ردي على طول
ملاك بضحك…..يلا بئا هعمل اكل انهاردة ايه تحفففه يلاااا
مشيوا…
بليل….
اسر….انا هخرج ياملاك هتعرفي تقعدي لوحدك ولا تيجي معايا
ملاك بأبتسامه….لا هعرف متقلقش روح انت
اسر فعلا نزل وهي قامت اتوضت وصلت وبالت وهي بتدعي….يارب كن معايا في قراري والتح قلب اسر للبنت الي تستاهلوا بجد….
قامت ملاك وفتحت فونها وعملت بروفايل جديد ودخلت كلمت رودينا….
الرسايل….
»الو ازيك يا رودينا«
بعد شوية رودينا ردت….
»ايوه مين؟«
»انا ملاك بس اروجوكي متفرحيش ولا تقولي لحد عشان خاطري«
ردت رودينا بفرحه….
»حاضر حاضر بس انتي فين وعامله ايه «
ردت ملاك وقالت…
»انا في مكان مش هينفع اقولك عليه بس انا بخير متقلقيش عليا بس لازم احقق انتقامي من الظلم الي كنت في وغلاوتي عندك محدش يعرف اني بكلمك«
ردت رودينا….
»حاضر والله هعرف مالك بس وهو عمرو ما هيقول بس كلنا تعبانين في غيابك«
ردت ملاك….
»مفكروش فيا وهما بيظلموني ليه بقولك انا هقفل دلوقتي هكلمك تاني«
ردت رودينا….
»تمام ياقلبي سلام«
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا مالك….
مالك…..يعني هي كلمتك
رودينا…..اه والله بس متقولش لحد يامالك انا وعدتها
مالك….حاضر والله مش هقول انا اصلا معاها في الي هي بتعمله بس يارب تاخد بالها من نفسها
رودينا….ياااااارب
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا عاصي المنشاوي….
قاعد في المكتب بيشتغل وبينادي على الخادمه بصوت عالي….منييييييره القهوةةةةة
منيره جت بسرعه بالقهوة….اتتتفضل يا بيه
حطتها ووقفت….
عاصي بغضب…..غوووووري على برااااا
خرجت جري من المكتب وهو قعد يكمل شغل…..
قطع شغله دخول عمران عليه المكتب….
عمران بغضب….انت صوتك مالي المكاااان ليه
عاصي بعصبيه….انا حررر بيتي وحررر فييي
عمران راحله بغضب وقال…..لا مش حررر هما مش عبيد عندككككك فااااااهم فووووق بئا هتضيع نفسكككك وهتخسر الي حواليك
خرج عمران من مكتب عاصي بغضب….
عاصي رن على الجارد قالهم يحضروا عربيته….
خرج وركب عربيته بغضب وراح على مكان فاضي بيلعب في بوكس….
وقفت قدام البوكسينج وفضل يتدرب فيهااا جامد وبكل غضب وبيفتكر ملاك والي بيعملوا فيها وبيضرب اكتر وبيفتكر بعادها عنه ويضرب اكتر بئا كتله من الجحيم والغضب….
بيشوفوا الجارد بيخافوا عليه واحد منهم بيروح ناحيته وعاصي بيفتكره حد هيأذي بيمسكوا من رقبته ويوقعه على الارض…
الشاب بأختناق….عاصي بيه انا انا مجدي هت هتخنققق
عاصي سابوا وخرج وركب عربيته وساق على اعلى سرعه…..
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا حامد المنشاوي….
قاعدين كلهم ومعاهم جميله وعمران…
حامد بتعب….فينك ياملاك فيييينك
عمران….انا قلبت عليها نص المحافظات بردو مش موجوده
صفا بدموع….ياترى انتي فين ياملاااك
جميله….صلوا على النبي ياجماعه هنلاقيها بأذن الله
كلهم…..ياااااارب
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فرنسا عند اسر قاعد على مافيه مفتوح على البحر….
اسر لنفسه….انت فعلا مش بتحبها يااسر وهتظلمها معاك هي عندها حق في كل كلامها خليك صديق واخ ليها افضل….
اسر جه يمشي شاف بنت قاعده عماله تعيط وماسكه صورة…
اسر بالفرنسي….مالك يا انسه
ليلى بالفرنسي….انا بخير متقلقش
اسر بالفرنسي….ازاي بس انتي بتعيطي
ليلى بأنطلاق….لا انا كويسه مش بعيط
اسر….انتي مصريييه
ليلى رفعت عيونها الزرقاء بلون البحر….اه انت حضرتك مصري
اسر بتوهان في عيونها….ايوه مصري انا اسر
ليلى بتوهان لشكله الجميل….انا ليلى
اسر….اسمك حلو كنتي بتعيطي ليه اعتبريني صديق وقولي
ليلى بدموع….اهلي وحشوني اوي متوفين
اسر….وانا كمان اهلي متوفين ربنا يرحمهم ياااارب
قعدوا كتير يتكلموا واتصاحبوا واسر استغرب نفسه اوي وخدوا ارقام بعض….
راح البيت قال لملاك وهي فرحت لقراره وحكالها الي حصل وفرحتله اوي….
بتمر الايام وكل يوم اسر وليلى بيخروجوا واسر عرف ليلى على ملاك لحد ما قرر يتقدملها وقال لحامد وصفا….
༺༺༺༺༻༻༻༻
بتمر سنه واسر اتزوج ليلى وصوروا الفرح كله لصفا وحامد وملاك كانت هي الي بتصور رفضت تعيش معاهم بس هما اصروا وعاشت معاهم…
بدأوا تأسيس الشركه ويكبروها عاصي زاد جواه الانتقام….
رودينا ومالك حياتهم كويسه ورودينا حامل في الشهر ٤ ولسه بتكلم ملاك ومحدش يعرف غير مالك….
والنهاردة ملاك قررت تنزل مصر بس هتروح مكان بعيد شوية وتقابل اهلها هي اكتفت ببعدها عنهم….
راحت يوم واحد وهما جم كلهم عمها وجميله وصفا وحامد ومالك ورودينا ووعدوها عاصي ميعرفش حاجه وهي استمرت في خطتها دي لحد مااااا….
استوووووووووووووووووووووب……
ياترى ايه الي حصل هنعرف البارت الجاي الي هو الخاتمه♥
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية القسوة والعشق)