روايات

رواية القدر الفصل الثامن عشر 18 بقلم ملك ياسر

رواية القدر الفصل الثامن عشر 18 بقلم ملك ياسر

رواية القدر الجزء الثامن عشر

رواية القدر البارت الثامن عشر

القدر
القدر

رواية القدر الحلقة الثامنة عشر

صلوا على الحبيب المصطفى صل الله عليه وسلم تسليما كثيرا 🌺
نورين ببكاء: شوفته شوفت حسام …ي بابا بس المره دي غير اي مره كنت أنا اللي بشرحه بس كان كله متشوه و ملامحه مش باينه أنا جالي احساس اني مش لازم اشرح الجثه دي كنت خايفه جداا لدرجه ان فضولي خلاني اسأل حصلها ايه و اسم الجثه ايه مش متخيله أن ممكن يحصله كده كان نفسي انتقم منه بس كان عندك حق يا بابا قولتلي في الأكبر مني و منه و فعلاً جابلي حقي منه بس مش كنت متخيله أن ممكن يحصله كده.
محمود: خلاص اهدي ي حبيبتي خلاص ربنا جابلك حقك و زياده كمان مش ليه لزوم انك تتعبي نفسك و تخافي من حاجه بعد كده خلاص ي حبيبتي انتي بقيتي حره و مش هخاف عليكي تاني.
آسر بهزار و غمزلها : بذات أن الدكتور معاها.
بسمه بضحكه : مين ده يا نونو.
نورين بخجل : دكتور زين رئيس شركه…و كمان ساعات بيشتغل دكتور عندنا في الجامعه و بيدربنا.
محمود بإبتسامه : بس والله شاطر بيشتغل ده كله ماشاء الله عليه بجد.
بسمه : و شكله راجل و ابن ناس بجدد مش حسام.
نورين بعصبيه : خلاص بقا ي ماما اقفلي على الموضوع ده.
و قامت و سابتهم.
آسر راح وراها و….
آسر بيخبط
نورين بعياط : لو سمحت ي أبيه سيبني لوحدي.
آسر : لا مش هسيبك و دخل و قعد جنبها و طلع من ايدو الشوكولاته اللي بتحبها.
نورين اخدتها بفرحه و بدأت تاكلها.
آسر بخبث : بصراحه كده عجبني دكتور زين ده و شكله فعلاً راجل و هيحميكي و شكلك كده بتحبيه.
نورين و هي بتاكل و مش واخده بالها بتقول ايه : اوووي ي أبي…و لم تكمل كلماتها و خدت بالها أنها بدأت تخرف.
آسر بضحك و خبث اكتر: شكله هو كمان بيحبك.
نورين بحماس : ايه ده بجدد!
آسر بضحك : شكلك وقعتي ي نونووو.
نورين ضربته بالمخده و قالت : اطلع بره ي أبيه أنا مش هتكلم معاك تاني علشان بتوقعني في الكلام.
آسر بضحك : لا بجد شكل الصناره غمزت و غمزلها.
نورين ضحكت و طلعته بره.
و قعدت على السرير و سرحت في زين و جماله.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بعد مرور اسبوع و جه وقت أن سلمى و آسر يبقوا متجوزين بجد.
نورا بصوت عالي : يلا ي سلمى قومي انهارده فرحك ي بارده.
سلمى بزفير : سيبيني انام خمس دقائق أكمل الحلم ده و اقوم .
نورا حدفت عليها الشبشب و قالت : قوومي ي بت آسر هيجي يصحيكي على كابوس لو مش لقاكي في الفندق اخلصي و قوومي.
سلمى قامت بزفير و دخلت أخدت شاور.
سلمى : الو ي ملاك هاتي شمس و تعالوا على العنوان ده…. و املتها العنوان.
سلمى قامت و لبست و نزلت هي و مامتها و اخواتها الفندق.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند آسر كان اخد شاور و نازل.
بسمه عماله تزغرط و فرحانه أن اخيرا ابنها هيرجع لسلمى تاني.
نورين : والله يا أبيه احسن حاجه عملتها انك سبت البت الملزقه اللي اسمها مايا دي و رجعت أسامة تاني انتوا أصلا لايقين على بعض ربنا يتمم لكم على خير ي حبيبي.
آسر بغمزه : عقبالك ي نونو و نفرح ليكي بقااا و نخلص منك .
نورين : قاعده على قلبكم.
محمود : اقعدي زي ما انتي عايزه ي حبيبه قلب بابا .
بسمه بغيظ:جرا ايه ي راجل مش ماليه عينك أنا ولا ايه.
محمود اخدها في حضنه : و ده معقول برضو ده انتي اللي ليا ي سوسو.
آسر بغمزه لأبوه : اللعبب.
محمود : امشي ياالا من هنا عروستك مستنياك.
آسر : ايواا بقااا سلام أنا اطير و انتوا حصلوني و انتي ي نورين روحي لسلمى عشان تكوني جنبها.
نورين : من عنياا.
كل حاجه كانت ماشيه كويس جدااا و الكل كان فرحان ماعدا سلمى بس في نفس الوقت فرحانه أنها هتوريه النجوم في عز الضهر.
الكل خلص و سلمى كانت داخله القاعه مع اخوها يعتبر هو النائب عن بباها الله يرحمه.
آسر مكانش مصدق نفسه و صحاب سلمى فرحانين لها اووي بس خايفين من اللي هتعمله .
آسر راح ياخد سلمى من احمد.
احمد بتحزير : تشيلها جوه عنيك سلمى دي اختي و حبيبتي اللي ماقدرش استغنى عنها و أنا بديلك امانه اياك في يوم تزعلها أو الاقي دمعه نازله منها و اعرف ان وراها رجاله .
آسر بإبتسامه : من عنيا اتنين اوعدك اني عمري ما هزعلها و دايما هخليها فرحانه و مبسوطه سلمى دي روحي و قلبي و تفكيره كله.
احمد ابتسم و قال: دلوقت اقدر اقولك خد مراتك.
سلمى كانت مبسوطه اووي : إن في راجل دايما في ضهرها مهما حصل في ضهرها و هيحميها و في نفس الوقت فرحت من كلام آسر بس برضوا عايزه تعلمه الادب و تردله اللي عمله فيها لما كانت في الثانوي و هو في الجامعه.
آسر اخدها و بدئوا يرقصوا.
ملاك بتوتر : مش مطمنالك ي سلمى .
شمس بحزن : وأنا كمان خايفه تكسر فرحتها بإيديها و تردله القلم بس هيكون قلمين واحد ليها و واحد ليه بس هي مش هتكون حاسه بالقلم اللي هتاخده غير لما تعرف قيمتوا.
ملاك : سلمى مش هترتاح غير لما تطفي النار اللي جواها.
الفرح خلص و كان الكل مبسوط و علي كان كل شويه يبص لأدهم بغيظ و بيتوعدله على كل حاجه هو عملها معاه و أنه رقص مع ملاك كمان.
بسمه و نورا الناس كانوا بيباركولهم.
سلمى أخدت الميكرفون و قالت : أنا عايزه اهدي الكلام ده لآسر اللي بقا جوزي فعلاً بس احب اقولك اني هردلك القلم قلمين و كانت بتقول الكلام ده و هي في نار جواها و عايزه تطفيها بأي طريقه و عايزه تعيط بس ماسكه نفسها و كملت
و احب اقولك فرحتك الصبح بس زعلتك بلبل زي ما عملت زمان فاكر ي بشمهندس لما سيبتني في نفس المكان ده و بنفس الفستان و كسرت فرحتي و طلقتني قدام الناس كلها و سيبتني و سافرت بس أنا دلوقت ضيعت منك مايا المختفيه بعد ما عرفت بإنك كنت بتلعب بيها و برضوا هسيبك في نفس المكان اللي سبتني فيه قبل ما تسافر و تعيش حياتك ورقت طلاقي توصلي في اقرب وقت ي بشمهندس ي محترم و سابت المايك و طلعت جرت برا.
نورا واقفه عماله تعيط و تقول : انا السبب ي بنتي في كل ده أنا السبب و آسر بقا واقف مصدوم و عمال يبص لنورا بلوم و يقول في نفسه انتي السبب انتي اللي غصبتيني على كده و الكل قام مشى و علي فضل جنب آسر.
علي : لازم تقولها الحقيقه ي آسر مش هينفع كده هي خلاص طفت النار اللي كانت جواها جه وقتك دلوقت تصلح كل حاجه حصلت زمان .
آسر : خلاص ماعدش ينفع مش هتسمعني و كمان لو قولتلها علاقتها بمامتها هتدهور و هي مالهاش غيرها خليها تيجي من مامتها أحسن ماتيجي مني.
الناس بدأت تمشي و سلمى واقفه بعيد عماله تعيط و ملاك و شمس بيواسوها.
سلمى بعياط : علشان خاطري ي بنات خدوني بعيد عن هنا .
شمس : تمام تعالوا اركبوا في العربيه أنا هاخدكم مكان كويس هترتاحي فيه اركبي ي ملاك يلا و ركبيها.
فعلا ركبوا و مشوا راحوا لشاليه تبع شمس بابها بياخدهم فيه راحوا قعدو هناك و ماحدش يعرف عنهم اي حاجه.
عدا شهور و سلمى كانت في نفس المكان مش بتروح في حته و شمس كانت تروح الجامعه و ترجع تاني لسلمى و ملاك كانت تروح الشغل بس مارضتش تقول لحد على مكان سلمى و كانوا هما التلاته يقعدوا مع بعض لكن نورا كانت في حاله انهار من اللي حصل و قررت انها تقول الحقيقه ل سلمى و تصالحها على آسر و آسر هو كمان كان هالك نفسه في الشغل و من الشغل البيت و مكانش بياكل كويس .
نورا بعياط : الو ي ملاك ارجوكي قولي مكان بنتي فين عايزه اصلح كل حاجه
ملاك : تمام.
و ادتها اللوكيشن.
نورا راحت و سلمى فتحتلها بصدمه.
نورا : هقولك على كل حاجه يابنتي بس اسمعيني.
سلمى:……
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى