رواية نيران عشقه الفصل الأول 1 بقلم منة يوسف
رواية نيران عشقه البارت الأول
رواية نيران عشقه الجزء الأول
رواية نيران عشقه الحلقة الأولى
_تعرف يا حسين أنا فرحانه أوي إني خلاص قربت أولد مش مُتخيل انا فرحانه قد ايه وفضلت تتكلم وهي بتشرح هتعمل ايه وهتسمي البيبي ايه
اما عنه فكان قاعد هادي وسرحان في المصيبه اللي حط نفسه فيها
نورسين بحب_يا حسين ركز معايا بقا اسمي الولد ريان ولا بيجاد
حسين بملل_مش عارف الاسمين مش حلوين
نورسين بإستغراب_نعم؟! إزاي مش حلوين اومال ايه اللي حلوه يا سي حسين
حسين بملل أكتر_نورسين أنا عندي مشاكل كتيره فى الشغل ومش قادر أتكلم بجد فأروجوكِ سيبيني دلوقتي
نورسين بدموع_بس أنا قربت أولد ومحتاره مش عارفه اسمي البيبي ايه لغايه دلوقتي وفريده كل ما أتصل بيها تفصل عليا
حسين اتوتر لما جابت سيرة فريده وبلع ريقه وقال_تلاقيها بس مشغوله مانتِ عارفه صحبتك دي بنت صاحب الشركه اللي بشتغل فيها يعني أكيد في مشاغل كتير فوق رأسها
نورسين وهي بتمسح دموعها_ايوه عندك حق
هنا تليفون حسين رن
حسين بتوتر_نورسين يا حببتي هدخل الاوضه أعمل مكالمة شغل مهمه مش عايز صوت وسابها ومشي
في الاوضه
_يا حببتي والله مأ اقدر أجيلك إنهارده انتِ عارفه ان مراتي هتولد قريب وممكن في أي لحظه تتعب وتولد
هنا كانت نورسين داخله الاوضه بصنيه وعليها قهوه، وقفت مكانها خلف الباب بتجمد من الكلام وكانت هتخبط على الباب لكن إتفاجأة بباقي الكلام هي افتكرت إنها مسمعتش الكلام كويس او اتخيلت
_انتِ مش مُتخيله أنا اتوحشتك قد ايه، انا فعلا كنت غبي إني اتجوزت بدري كنت استنيت القمر اللي ظهر في حياتي
الطرف التاني_ يا حبيبي أنا زهقت بجد انا عايز أكون مراتك علنًا مش فى السر وانت اتفقت مع بابي إنك هتقول لنورسين على جوازنا وبعدين انت بتقول إنها مبقتش فارقه معاك وانها مش مهتمه بيك وان منظرها مبقاش حلو ليه بقا مفتحتش الموضوع معاها
حسين بتوتر_عندك حق فعلا يا حببتي دي تخنت وبقت تقر’ف أنا فعلا لازم أكلمها بس لو طلبت الطلاق الولد أكيد هيبقا معاها وانا عايز ابني جمبي
الطرف التاني_أنا عندي فكره هتخليها عمرها ما تفكر تبعد ابنك عنك ولا عني ما ابنك هيبقا ابني
حسين بسرعه_قولي ايه هي
_بص يا حبيبي انت هتهدتها بأنها لو طلبت الطلاق هتاخد ابنك منها ومش هتشوف وشه تاني وبكدا مستحيل تطلب الطلاق
حسين_انتِ عيزاني أعمل دا كله أعمل في نورسين الكلام دا اهددت مراتي!؟ آخد منها ابنها انتِ بتقولي ايه
هنا نورسين وقفت بصدمه من اللي بيتقال وهنا الصنيه وقعت منها
حسين بص على الباب بصدمه وقفل التليفون بسرعه وخرج لقى نورسين بتلم القزاز
حسين بصدمه وتوتر…نورسين حصل ايه يا حببتي
نورسين بدموع_كنت داخله بالقهوه ووقعت مني انت عارف الحمل بقا متعب ومبقتش قادره أشيل أي حاجه
حسين وهو بياخدها في حضنه_حصل خير يا حببتي
نورسين كانت عايزه تبعد عن حضنه هي لغاية دلوقتي مصدومه من الكلام بس قررت إنها هتاخد حقها منه ومنها بس الأول هتشوف خطه تضمن بيها مستقبلها ومستقبل الطفل اللي جاي
♡♡♡الحمدالله
عند بطلنا (قصى) كان واقف بصدمه وهو بيسمع كلام أمه
ام قصى_انا مش عارفه يا عبدو أقول لقصى إيه أقوله إنت ابن جوزي الاولاني وان ابوك أكبر تاجر مخدرات في اسكندريه
قصى كان واقف بصدمه من اللي سمعه يعني ايه هو مش ابن عبدالرحمن ويعني ابوه تاجر مخدرات وامه امه جايه تقول دلوقتي قبل فرحه بيومين..
يا ترى حسين هيوافق على خطتة مراته التانيه وهيعمل كدا في نورسين؟
ونورسين هيكون ايه موقفها وايه الخطه اللِ هتعملها في حسين؟
قصى لما عرف ان مش ابن الراجل اللي اتربي في بيته وان ابوه بالقذاره دي هيعمل ايه يا ترى هيدور على ابوه ولا لا؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نيران عشقه)