روايات

رواية تحرش طفله الفصل الخامس 5 بقلم ندى حجازي

رواية تحرش طفله الفصل الخامس 5 بقلم ندى حجازي

رواية تحرش طفله الجزء الخامس

رواية تحرش طفله البارت الخامس

رواية تحرش طفله الحلقة الخامسة

وعد لفت وبسرعه دخلت القلم في عينو

جابر بصدمه وبيصوت من الوجع

وعد شافت منظر الدم بعدد بسرعه ورمت القلم في الأرض واستخبت بعيد عن الدم جابر قاعد في الأرض بيتالم

سليم دخل دخل البيت بعد غياب شهرين وجري ع جابر اللي في ايدو دم

سليم بص لي وعد اللي حطه ايديها ع وشها وبتعيط

سليم:حصل اي في اي وريني اتعورت فين

جابر:عيني عيني الحقني

سليم وهو بيشيل ايدو:جرح بسيط هيتنضف وهنزل اجبلك مرهم علشان متورمش

سليم بص لي وعد بشك وخد جابر وفضل ينضف في الجرح وجابر قاعد لسه الصدمه مقصره عليه

وعد بصت ع الأرض لقت دم جابر بخوف دلقت ميه وحاولت تتملك نفسها

روح لمت شعرها اللي كانت بتشدو لما تكون خايفه

وعد لي نفسها:اهدي يا وعد اهدي مش تخافي

سليم دخل المطبخ وقرب من وعد :انتي كويسه

وعد بخوف:اه بس خوفت من الدم

سليم:متخافيش مافيش دم خلاص

وعد:بجد

سليم :ايوا انا نازل اجيب مرهم لبابا

وعد :اتفضل

سليم خرج وبص لي جابر :هروح اجبلك المرهم ولما اجي قول اي اللي حصل

مكان تاني”

ذكره قاعده قدام البحر ومحمد قاعد وماسك ايديها

ذكره:انا مبسوطه اوي اخيرا هتتقدملي

محمد: انا مش مصدق انو انتي بقيتي تحبيني

ذكره :وهفضل احبك علطول

محمد فضل يبصلها وهو بيفكر في اللي جي

مكان تاني”

عند ساره اللي قاعده في شقه كبيره لواحدها بقت دبلانه كل حاجه حواليها مرميه ومتبهدله ساره كانت نايمه ع الأرض بعد انهيار بليل ع مامتها وابنها اللي بقالهم تالت سنين ميتين تقريبا

ساره صحيت ومسكت دماغها :ماااما انتي هنا تعالي بقا

ساره قامت ومسكت بطنها :مش كونت زمانك معايا دلوقتي ليه مشيت انت كمان زي ابوك وماما

ساره فكرت شويه :حتي مازن وبابا سبوني

وبصوت واطي :وعمرو

ساره قاعد بعد ما بقت بتادمن وبتخد مخدرات قامت وبصت لي نفسها في المرايا اللي في اوضيتها وشكلها اللي اتغير تماما :موتي يا ساره موتي

ساره كسرت المرايا اللي واقفه قدامها وبصت عليها وبصت للبلكونه مشت ناحيه البلكونه بخطواط مش مظبوطه وهي ماسها دماغها من قله الاكل

ساره فضلت واقفه وبصه للمكان طلعت ع اقرب كرسي ووقفت ع سور البلكونه وفردت ايديها

مكان تاني”

وعد خدد نفس وطلعت لجابر بعد مخدد سكينه من المطبخ وحطيتها وره ظهرها

جابر بصلها برعب بعد ما لمح السكينه في ايديها

وعد قربت منو بنصها العلوي :كونت رايح اشرب ووعد نايمه روحت وقعت واتعورت في عيني ووعد صحيت ع صوتي وبس كدا

جابر بتوتر:نعم

وعد طلعت السكينه من وره ظهرها وحطيتها قدام عينو :دا اللي هتقولو لسليم وذكره وماما

وعد قربت السكينه منو اكتر :اتفقنا؟

جابر بخوف:م ما ماشي

 سليم وصل هو ومريم بعد ما سليم كلم مريم وقال ليها ع كل حاجه

مريم:حصل اي في اي

جابر بص لوعد

وعد بصتلو وبصت لسكينه

جابر بتوتر:وقعت و وعد كانت نايمه وانا اتخبط بس

مريم من غير اهتمام :طيب انا هقوم احضر الاكل بقا

سليم اده المرهم لي جابر

ذكره دخلت وبخوف :ب بابا

جابر بصلها بقرف

ذكره:كان في حد عايز يجي يتكلم معاك و ويخطبني

جابر بجبروت بفكره أنها مش هتبقا ف لبيت تاني قام ومسكها من شعرها:حد مين وعرفتي منين

سليم بزعيق :انت بتضربها ليه هي مش قالت حاجه غلط

جابر:انت جي تعلي صوتك عليا بره بيتي مشفش وشك تاني انا ماشي ارجع البيت مش اشوفك في فاهم

سليم :كدا كدا ماشي كونت جي اخد حاجاتي وماشي

جابر مشي وخرج وهو هيتجنن من فكره انو ذكره تمشي

مريم بعياط:لا يا سليم متسبنيش هتسيب اخواتك

سليم :هرجع اخدكوا قريب

ذكره:سليم اقعد علشاني انا خايفه

مريم:ذكره في واحد كويس بيحبها وكلمتي وجي انهارده معقول انت مش هتبقا موجود

سليم بتراجع:حاضر يا ماما بس انهارده وبس

ذكره بصت بياس

مريم بقله حيله:اللي تشوفو ياسليم

عند وعد كانت قاعده في ركن وسده ودنها علشان الصوت العالي لحد ما الصوت هدي قامت واتملكت نفسها وبصت ع تلفونها وسابت رساله لشخصها المفضل اللي بقالها تالت سنين معاه بس هو للاسف بقالو اسبوع مفتحتش وفونو مقفول

وعد بدموع:وحشتني انت مصدر قوتي بقالك اسبوع غايب انا تايها من غيرك.

وعد سابت التلفون وبدأت تجهز نفسها

وعد خارجه من الاوضه وذكره داخله

ذكره اتخضت ورجعت لوره بخوف

وعد بعصبيه:بطلي خوف بطلي ضعف

ذكره استغربت تحول وعد اللي بقا غريب اخر فتره وسكتت

وعد طلعت بعد ما بصتلها وخدد نفسها ومستعده للخروج

مريم:راحه فين يا وعد

وعد :الشغل ياماما

وعد :متتاخريش علشان في عريس جي لي اخوتك خليكي جنبها

وعد بفرحه :بجد ذكره هتمشي

مريم بستغراب:نعم

وعد رجعت لتفكرها:لا ولا حاجه

طنط روح بتكلمني كتير عاوزه تطمن عليكي

مريم بحنيه:روح وحشتني اوي

وعد ابتسمت ومشت.

مكان تاني”

ساره فرده ايديها :يلا يا ساره موتي روحي لماما ولي البيبي . في عيون بتراقبها من الفيلا اللي قصادها

الشخص فضل مراقبها

يوسف 29سنه هنعرف قصتو في باقي الروايه

يوسف بصوت عالي:ساره لااا متعمليش كدا

ساره كانت مغمضه عنيها فتحتها بصت لشخص بستغراب وضحكت بجنون وبصوت عالي:موتي يا ساره يلا موتي

وسابت نفسها وهي بصه لشخص بصه اخيره

ساره وقعت من الدور التالت وقعت وكانت بتضحك ومبسوطه

يوسف بصدمه المج اللي كان مسكو وقع من ايدو وولحظه الدنيا لفت بي وبعلو صوتو فضل ينادي عليها وجري ليها :ساره لا يا ساره لا

الكلب بتاع ساره فضل بهوهو عليها وساره وقعت غرقانه في دمها “

مكان تاني

مازن اتغير كتير وبق مهتم بشغلو جامد بص حاسس بذنب من ناحيه ساره وقلقان عليها علطول

طارق اتحسن كتير ومع العلاج الطبيعي اتحسن اكتر والشلل بداء يروح شويه من رجلو وبقا يمشي بسيط

طارق :متعرفش حاجه عند منيره وساره وحشني اوي

مازن بصلو بخوف لسؤالو وانو هو ميعرفش حاجه عند موت منيره وحمل ساره

مازن:معرفش ومش عايزين نعرف

طارق:انت حر بس انا عاوز اطمن عليهم انا هكلمك منيره يمكن قلبها يلين وترجع

مازن بشرود:مش هترجع

طارق:هحاول مش هخسر حاجه اكيد

مازن بصلو وبدون وعي:منيره ماتت !

طارق..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تحرش طفله

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى