رواية القاصرات الفصل الحادي عشر 11 بقلم آيات عبدالرحمن
رواية القاصرات الجزء الحادي عشر
رواية القاصرات البارت الحادي عشر
رواية القاصرات الحلقة الحادية عشر
زى مااتفقنا هنخلي ليل تكون شاهده علي الزواج وبدل ماتمضي انتى وتكونى مراتى هى تمضي وتبقي هى مراتى وانتى شاهده
طب وهى كدا مش هتعرف يعنى
انا مخطط لكل حاجه مع المأذون اللي هيكتب كتابنا
مايهمنيش اللي انت عايز تعمله اهم حاجه النص مليون التانى يوصل في موعده
انتى طما”عه اوى
وانت انا”ني وخططك كلها مفيش منها فايده
كل حاجه بتتم عادى لكن بييجى وقت عقد القران
وبتحصل حاجه غير توقعاتهم خالص
ايه يا ليل رايحه فين
هشوف حد يشهد على زواجك
لا انا عايزك انتى
ماينفعش يا رواد اشهد علي زواجك يعنى من قلة الرجاله اللي في البلد عشان اشهد علي زواجك انا
بردوا مش عايز غيرك يشهد
ماينفعش
يبقي مش متزوجها
انت اتج”ننت
ايوه انا وافقت عليها عشانك لكن اكتر من كدا مش هقدر
طب ممكن بس تهدى عشان الكل بيتفرج علينا
لا يا ليل مش ههدى انا مش مج”نون عشان اهدى هتشهدى علي زواجى هتزوجها مش هتشهدى يبقي الليله دى تنتهى وكل واحد يروح من طريق
اتنهدت ليل وبصيت حواليها لقيت الكل واقفين و مستغربين من اللي بيحصل وشايفينه
وطبعا كل واحد بكلمه مختلفه
طب تعالي يلا
الكل قعد وليل وقفت جنب رواد وحطيت ايديها علي كتفه لما في حد تانى جه وقعد مكانها عشان يشهد وهى وقفت جنبه
كان لسه هيتكلم همست ليه ماتقلقش انا جنبك ومش هسيبك
وبدءت والإجراءات بسرعه خلاص الزواج هيتم لكن رواد بيقف ومش بيكمل
مالك يارواد وقفت ليه
عشان انا مش عايزها
انت بتقول ايه
الحقيقه
انا عايزك انتى وبس ومش عايز غيرك
مستحيل
مش هقدر اكون لغيرك يا ليل
ليل غمضت عيونها وضغطت عليهم
وقالت
ليه يارواد توقف حياتك علي حاجه مستحيل تتم ليه
ليل انا مش هقدر اكمل مع ميرال
صدقينى مش هقدر
ميرال حسيت ان هى اتجر”حت اوى وخصوصا لما الناس بدءت تتكلم وصحباتها اللي كان ظاهر علي وجوههم الفرحه
وفجأة صر”خت في رواد وقالت مش عايز تتزوجنى عنك مااتزوجتنى بس. قبل ماتمشي عايزه النص مليون اللي اتفقنا عليه لكدا لهفض”حك قدام حبيبة القلب
نص مليون ايه ياميرال وحبيبة قلب مين اللي بتتكلمى عنها
خلاص يا ميرال
لا فهمونى ايه اللي بيحصل انا مش فاهمه حاجه
ليل خلاص
لا مش خلاص اتكلمى يا ميرال
مايخصنيش الكلام ده اللي يخصنى بقيت حقي بس وانتى وهو احر”قوا بعض
ميرااااال اتكلمى كويس
اتكلمى وحقك دا هتاخديه منى انا
واضمن منين ان انتى مش هتطلعي نصا”به زى رواد بيه
اوعدك
تؤ تؤ تؤ الوعد دلوقتي مالوش لازمه انا عايزه شيك بنص مليون جنيه ماينقصش جنيه واحد
وهنا ببتكلم رواد بصوت عالي. بيخلي كل اللي واقفين يسكتوا خالص
خلااااااص وانتى تخ”رسي خالص وباقي حسابك هيوصل ليكى
ميرال اتكلمى وحسابك هيذيد 100 الف
ميرال بصيت لرواد بطمع وقالت
ومالوا 100 الف مش وح”شين
اتكلمى
أمضي علي الشيك الاول
ميررررررال
اتكلمي
اخر”سي يا ميرال
لا اتكلمى
رواد بيض”غط عليها من جهه ومن جهه تانيه ليل
ليل بتزود المبلغ فميرال بتط”مع ااكتر فبتحكى
الصمت بقي سيد المكان لدقايق
وبعد كدا الكل بيفوق علي صف”عه من ليل لرواد قدام كل الموجودين في القاعه
انت مستحيل تكون بنى ادم او اتزرع في قلبك زرة رحمه واحده او زرة ح”ياء
وبجد انا مصد”ومه فيك
وبتلف وشها وبتتوجه للمشي ويترجع تبص ليه تانى وتمشي من القاعه
وبتفضل تجرى وتجرى وكلام ميرال بيتردد في أذنها وبتكمل جرى ومش بتنتبه ان في عربيه جايه وبتخ”بطها بقوه وبتقع علي الأرض وبتغر”ق في د”مها
وهنا بتكون شمس رجعت من السفر بعد ماسابت شغلها برا بسبب مر”يضه عملت ليها مش”كله كبيره وخسرت شغلها وكل تع”بها
اما قمر فبتكون ليها حكايه تانيه خالص
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية القاصرات)