روايات

رواية القاسي والمغرورة الفصل الثامن 8 بقلم هبة الله نصر

رواية القاسي والمغرورة الفصل الثامن 8 بقلم هبة الله نصر

رواية القاسي والمغرورة الجزء الثامن

رواية القاسي والمغرورة البارت الثامن

رواية القاسي والمغرورة
رواية القاسي والمغرورة

رواية القاسي والمغرورة الحلقة الثامنة

سليم بصدمه. ايه
ايسل . سليم بقلك طلقني
سليم. ايسل انا اسف ارجوكي اسمعيني
ايسل .مش عاوزه اسمع اي حاجه سليم انت دمرتلي حياتي انا بكرهك وهطلقني برضاك أو غصب عنك فاهم
ميرا . طلقها يا سليم أن
سليم بمقاطعة وغضب. ميرا اخرسيييي
سليم كان هيمسك ايد ايسل مراد مسك ايديه. انت مسمعتش هي قالت ايه طلقها
سليم. مستحيل يا مراد
ايسل شافت سكينه في طبق الفواكه ايسل مسكت السكينه
ايسل . سليم لو متلقطنيش هقتل نفسي حطت السكينه علي رقبتها
محمد بصدمه. ايسل حبيبتي نزلي السكينه
سليم بحزن. ايسل ارجوكي اسمعيني نزلي السكينه وهفهمك كل حاجه

 

 

ايسل . بقلك طلقني
سليم. ايسل انتي هتاذي نفسك
ايسل . تمام مش هتطلقني و كانت هتجرح نفسها
سليم بسرعه. انتي طالق
ايسل بحزن والسكينه وقعت من ايديها.
مراد حضنها . ايسل كنتي هتعملي ايه ايسل مكنتش شايفه اي حاجه وفجاه وقعت بين ايدين مراد وفقدت وعيها
مراد يخضه . ايسل ايسل
سليم راح لها. ايسل حبيبتي ردي عليا ايسل
مراد بعدها عنه وبغضب . انت طلقتها مش عاوز اشوف وشك في اي مكان قريب منها فاهم اطلع بره
ميرا . يلا يا سليم وشدته من ايديه
عند مراد شال ايسل وحاول يفوقها
بعد وقت ايسل فاقت
محمد. ايسل انتي ب
ايسل بمقاطعة. بابا لو سمحت مش عاوزه اتكلم مع أي حد سيبوني دلوقتي
الام. يبنتي
مراد بمقاطعة وهو بيمسك ايد والدته. خلاص سيبوها دلوقتي
مراد باس راس أخته.وطلعو من الغرفه
وايسل قامت و وقفت قدام المرايه.
ايسل لنفسها. ايه اللي انا عملته ده انا اللي دمرت نفسي مش سليم انا خمس سنين وانا معملتش اي حاجه غير الخروجات والبس قصير انا ضيعت حياتي وانا مبعملش اي حاجه انا هغير من نفسي بس هغير من نفسي علشاني انا مش علشان اي شخص تاني انا غيرت نفسي قبل كده علشان سليم بس كنت غلطانه لو سليم كان بيحبني كان هيحبني زي ما كنت انا دلوقتي هغير نفسي علشاني انا علشان انا غلطانه في حق نفسي (احنا مش لازم نغير من نفسنا علشان شخص محدد أو علشان حد يعجب بينا اللي بيحبك هيحبك زي مانت لو هنغير نفسنا هنغير علشان احنا محتاجين كدا علشان تحس براحه تحس انك شخص علي طبيعتك من غير أي مظاهر علشان تكون واثق انو اللي بيحبك بيحبك بصدق حتي لو انتو مختلفين الحجاب أو اللبس الطويل مش هيبعدو الناس عنك بالعكس هيقرب منك الناس الصادقين اسفه لو طولت عليكم يلا نرجع للروايه)

 

 

ايسل مسحت دموعها وأول حاجه قررتها انها ترجع تاني لنفس هدومها مش الهدوم اللي كاشفه معظم جسمها ايسل مسكت التليفون
في التليفون
ايسل. يارا
يارا بحزن علشان عرفت اللي حصل. ايسل انتي عامله ايه دلوقتي
ايسل . يارا ممكن اطلب منك طلب
يارا . اتفضلي يا سيلي انا عيوني ليكي
ايسل. تعالي دلوقتي و
يارا. تمام يا قمري ساعتين وهكون قدامك
ايسل بابتسامه. تم سلام
عند سليم
يارا. كانت هي اللي بتسوق السياره و صلوا لفله سليم
يارا. يلا يا سولي
سليم. مسكها من ايديها ونزلها من السياره وساق هو السياره باقصي سرعه
وكان بيسوق وهو مش عارف هو رايح فين وصل لمكان في الغابه
ونزل من السياره
ودخل في كوخ
سليم بصراخ وبكاء. ايسسسسسلللل لييييهههه لييييه كل أما اقرب منها تبعد تاانيي أناا كنت بعمل كده علشااان احميهااا كنت بعمل كده علشان حيااتها في خطر بسس انا اذيتها بسببييي كااانتت ممكن تموت انااا السبب انو حياتها اتدمرت ايسسسسللللل ووقع علي الارض
غسان . سليم
سليم. غسان
غسان. انت غلطت أما اتجوزت يارا وكمان اتجوزت ايسل ومقلتلهاش الحقيقه
سليم. غسان اطلع برا
غسان. سل

 

 

سليم بمقاطعة وغضب . اطلع برا
سليم لنفسه . انا هعمل اي حاجه علشان ايسل تسامحني
عند مراد
محمد. مراد انا خايف علي اختك يابني
مراد. لا يا بابا ايسل مش عاوزه في الوقت ده اي شخص عاوزه تكون لوحدها وتقرر هي هتعمل ايه
قطعهم دخول يارا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية القاسي والمغرورة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى