روايات

رواية القاتل والمختلة الفصل الرابع 4 بقلم سمارة يونس

رواية القاتل والمختلة الفصل الرابع 4 بقلم سمارة يونس

رواية القاتل والمختلة الجزء الرابع

رواية القاتل والمختلة البارت الرابع

رواية القاتل والمختلة الحلقة الرابعة

ملك بصراخ وهيا نايمة : ابعد عني ، ابعد هيقـ ـتلني ، هوا هيق.تلني ساعدوني ..يماما ..يَ يا بابا ، الحقوني
ياسر بقلق : ملك اصحي يا ملك ..ملك مالك
…قامت بخضة وفضلت تعيط جامد
ياسر بقلق : بتعيطي ليه طب ، قوليلي مالك يا ملك طب انتي شوفتي كابوس طيب ؟
ملك بشهقات : كان …كان..هيقـ ـتلني …انا ..انا ..خايفه
ياسر وهوا بيمسح دموعها : خايفة من اي يا عيوني ومين ده يلي هيقـ ـتلك بس قوليلي
ملك بعياط : اخويا
ياسر بصدمة : اخوكي !
ملك بعياط : انا خايفة يا صحبي ، خايفة اوي
ياسر بحنية : طب تعالي يملك تعالي
…حطها في حضنه وفضل يملس على شعرها لحد ما نامت بين ايديه
ياسر باستغراب : الموضوع ده فيه حاجة وانا لازم اعرف ايه هيا ..
..طلع من اوضتها ودخل اوضته ونام بعد تفكير عميق في ملك
” عدا اسبوع على نفس الحال لكن يلي اتغير ان ياسر قرب من ملك جدا وحبها اوي وهيا بقت كل حياته وهيا بالنسبالها هوا بطلها الخارق يلي بيحميها من كل اذى وشر ، وقرر ياسر إنه هيعترفلها بحبه اول ما تخف …وفي يوم ..
كان قاعد ايمن وعيلته بياكلو على السفرة ، لاكن لاحظ ايمن إن باباه بيقلب بالمعلقة في الطبق ومش بياكلو
ايمن باستغراب : بابا ..انت مبتاكلش؟؟
ابو ايمن : مش قادر اكل يبني ، اختك كل يوم حالتها بتسوء عن اليوم يلي قبله ..والدوا ده مش. بيعمل اي حاجة
ايمن : ما انا قولتلك يبابا خلينا نوديها مستشفى الامراض العقلية وانتو مصميين تخلوها مع الدكتور الاهبل يلي مبيعرفش يعالجها ده
سعاد بغضب : اختك مش مجنونة عشان تدخل مستشفى المجانين ، انا بنتي عاقلة وزي الفل هيا بس عندها شوية مشاكل بسيطة في عقلها وهتتعالج إن شاء الله
ايمن بضيق : يا ماما ..يا ماما دي حتى الاكل مش بتعرف تاكل زي البني ادمين بتقعد توسخ نفسها وبيبقى شكلها مقزز
ابو ايمن بغضب : في اي يبني دي اختك انت ازاي تتكلم عليها بالطريقة دي
..كان نازل ياسر من فوق وبالصدفة سمعهم
ايمن بغضب : لا دي مش اختي وانتو عارفين كويس انها مش اختي ، ولا انتو نسيتوا انكم جبتوها من الشارع وربيتوها ..وبقت هيا كل حياتكم تدلعوها واتاكلوها وتشربوها لحد ما نسيتوني ومبقاش في حاجة على لسانكم غير ملك ملك ملك ، انا بكرهها من كل قلبي بكرهها
بص ياسر بصدمة لما سمع كلامهم : اه انا بقى فهمت يعني الحلوف ده مطلعش اخوها في الاخر .. دا الحكاية شكلها كبيرة اوي
سعاد بحزن : انت مستحيل تكون ابني الغل والغيرة و السواد كلو قلبك ..اي يلي جرالك هيا دي تربيتي ليك يا ايمن !!!
ايمن بغضب : ايوا انا الغل والسواد عماني ومش هرتاح لحد ما هيا تمـ ـوت ويجرلها حاجة
..ضـ ـربه ابوه بالقلم وقاله : انت الظاهر محدش علمك الادب بتدعي على اختك المريضة للدرجادي معندكش قلب
ايمن بغضب : انت بتضـ ـربني عشانها ..ماشي يا بابا ، وديني
لانا قاتلها
…طلع على اوضتها بعصبية وقفل الباب عليه وعليها وانهال عليها بالضـ ـرب
ياسر بزعيق : افتح الباب ..بقولك افتح الباب يا ايمن …افتحه بدل ما اكـ ـسره على نفوخك
…وبالفعل كسر الباب لاكن انصدم لما شاف ملك دماغها بتن.زف وبشدة والتاني كان واقف مصدوم من يلي عمله .. جري عليها ياسر بخوف ووداها المستشفى فضل ساعة مستنينها
الدكتور :هيا بخير دلوقتي و لحسن الحظ الضربة يلي حصلتلها رجعتها زي ما كانت
ياسر باستغراب : يعني اي ؟
الدكتور : يعني هيا عالجت المشكلة يلي كانت في دماغها يلي كانت بتخليها مش طبيعية وبتتصرف زي الاطفال ..
سعاد بفرحة : يعني بنتي خلاص بقت كويسة ومبقتش محتاجة علاج تاني ؟؟
..ياسر من جواه فرح جدا لانها بقت كويسة ودخل الاوضة هوا واهلها
سعاد بفرحة : الف حمدالله على سلامتك يا قلب ماما
ملك بفرحة : انا بقيت كويسة يا ماما ..خلاص انا مبقتش مجنونة
سعاد بدموع : سامحيني يبنتي احنا السبب احنا يلي عملنا تفرقة بينك وبين اخوكي وكانت اخرتها ايه خلته يحاول يم.وتك ..احنا اسفين يبنتي
ملك وهيا بتمسح دموعها : متقوليش كدا يماما انتم ملكمش ذنب …هوا ايمن طول عمره بيكرهني لاكن انا كنت بحبه ..وكان نفسي يعتبرني اخته زي ما انا معتبراه اخويا واكتر لاكن …..
ابو ايمن بضحك يداري حزنه : خلاص بقى هتقلبوها نكد ولا اي المهم ان بنتنا حبيبتنا بقت بخير
ياسر بابتسامة: حمدالله على سلامتك يا ملك
بصتله شويه باستغراب وقالتله : انت مين ؟؟؟

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية القاتل والمختلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى