روايات

رواية الفرعون العاشق الفصل الثاني 2 بقلم آلاء محمد

رواية الفرعون العاشق الفصل الثاني 2 بقلم آلاء محمد

رواية الفرعون العاشق الجزء الثاني

رواية الفرعون العاشق البارت الثاني

رواية الفرعون العاشق الحلقة الثانية

[ – طب ومش تاخدى رأي جوزك قبل ما تتجوزى
– الجميع بصدمه مما تلي على مسامعهم
– طيف وهى أيضا لا تقل دهشه عن دهشه الحاضرين
– طيف بعصبي*ه شديده للغايه :- انت تانى
انت عايز منى ايه يا جدع انت
– مالك: – ايه يا طوفى ينفع زوجة محترمه تكلم زوجها كده
– طيف :- لاااااا بقى ده انت شكلك اتجنن*ت
– مالك هامسا لها :- لمى لسانك علشان مش اندم-ك على اللحظه إلى شوفتينى فيها
– والد طيف الحاج عبد الحق :- ايه المهز*له والتهريج إلى بيحصل هنا ده
مين ده يا طيف
– طيف :- معرف ولم تكمل جملتها حتى قاطعها مالك

 

 

– مالك :- مساء الخير يا فندم انا مالك عبد الرحمن وابقى زوج طيف بنتكم المصون ودى قسيمه جوازنا احنا مش متجوزين من زمان من 3 شهور بس
– طيف :- اه يا كداااااااااا-ب
– مالك :- يرضيك كده يا عمى
انا مش هرد عليكى احتراما لوجود عمى
– طيف :- عمك ايه جاك عم*ى الدبب …. انت شكلك مجنو-ن
– الحاج عبد الحق :- بقى هى دى جزات تربيتى ليكى يا طيف تتجوزى من ورايا يا بنتى
– طيف والدموع اغرورقت بعينيها
والله يا بابا ما اعرف حاجه ده واحد مجنو-ن وجاي يتبل*ي عليا
– الحاج عبد الحق :- وقسيمه الجواز دى كمان كدب يا خساره تعبى فيكى يا طيف يا خساره شقايا عليكى يا بنتى
– طيف :- والله يا بابا ما اعرف حاجه
– الأب :- انتى بقالك فتره مش مظبوطه وفيكى حاجه غريبه
انتى من النهارده لا بنتى ولا اعرفك
– العريس: – وانا اعمل ايه بقى من إلى بيحصل ده كله
ازاى جاي اتجوز واحده والاقيها متجوزه ده انا هصورلكو جريم*ه هنا
– ذهب الاب ليرفع يده على طيف مدويا صفعه على وجهها
ولاكن مالك وقف فى المنتصف بين طيف ووالدها ثم قال
– مالك :- آسف يا عمى بس انا مش هقبل ان مراتى تنضرب وتتهان قدام الناس

 

 

– الاب بغض-ب :- خد مراتك واطلعو بره ومش عايز اشوف وشكو قدامى تانى من النهارده معنديش بنت اسمها طيف
– طيف محدثه نفسها :- ازاى كده وإزاى فى وسط كل اللخبطه وإلى بيحصل ده وإزاى فى عز ما انا مضايقه منه ونفسى اقتل*ه دلوقتى ازاى حاسه بالأمان فى وجوده كده
– مالك: – يلا يا طيف
– طيف :- وهى تنظر له لا تدرى ماذا تتحدث وبماذا تدافع عن نفسها
– العريس :- ده انتى طلوعك هنا على جثتى …. ثم رفع سلاحه مصوبه فى وجه طيف
– مالك وهو ينظر له ببرود: – نزل اللعبه إلى فى ايدك دى يا شاطر علشان مش تعور-ك
– العريس :- طب تحب تجرب بتعو-ر ازاى ثم القى رصاص*ه من سلا*حه مصوبها نحو كتف مالك تماما
ففز*ع الجميع ودوي الخو-ف والرع-ب فى قلوبهم
– طيف بصري-خ :- ماااالك
– مالك وهو ينظر لها وكأن لم يصبه شئ على الإطلاق ثم مال بنفسه وهمس لها :- شكلك قمر قوى وانتى خايفه عليا
بس جمدى قلبك انا لسه واخد 21 رصاص*ه يعنى دى بالنسبالى سناك
– طيف وهى غارقه فى بحر عيناه :- يخربيت-ك انت ايه يا جدع انت
– فى غضون ثوانى حتى تكبلت يد العريس بالحديد من رجال مالك لقد انتشرو فى المكان كوقوع الملح على الأرض
– مالك وجر*حه ينزف لم يهتم به ابدا نظر إلى طيف ثم حملها بين يديه كأنه يحمل طفلته ثم خرج بها من القاعه فى وسط انظار كل الحاضرين
****************************************
– بعد خروجهم من القاعه
– طيف :- نزلنى نزلنيييييييييي
– مالك وكأن البرود يسرى في عروقه بدلا من الدم
ارخى قبضة يداه عنها حتى سقطت على الأرض بدون اى اكتراثا منه
– طيف بعصبيه شديده للغايه وهى تتألم من شده الوقعه:- اااااه يانى هو انت ايه يا جدع انت كنت متربى على البرو-د وانت صغير
– مالك :- اتفضلى قومى علشان نروح
– طيف ونهضت من مكانها ثم نظرت فى عيناه :- اروح مع مين !!!!!! انت بتكد-ب الكدب*ة وتصدقها ولا ايه
وبعدين جرح’ك بينز-ف اتفضل روح المستش
ولم تكمل جملتها حتى وجدت الرصا*
ص يهطل عليهم أشد من المطر
– طيف :- يلهوووووووو-ي
يخربيت-ك هو انت كتله

 

 

مصاي-ب متحركه
الله يخربي-ت اليوم إلى شفتك فيه يارتنى ما صحيت من النوم اليوم ده
– مالك :- اركبى العربيه بسرعه بسررررررعه هنموووو-ت
– مالك :- اربطى الحزام كويس
– طيف :- مين دول وبيضرب-و علينا نا*ر ليه في ايييييييه
– مالك :- دول جماعه الحصان الأسود
– طيف بصري-خ: – وانت واخد حصانهم ليه يا عم هي طفاس-ه مترجعلهم حاجتهم ولا هو عند وخلاص
– مالك وهو ينظر لها :- هو انتى متأكده انك فى طب
– طيف :- واكبر دليل انك عايش دلوقتى
– مالك :- جماعه الحصان الأسود دول ماف-يا يا ذكيه هانم
– طيف :- يلهوووووووو-ى بالله عليك قول ان ده مقلب رامز جلال وحياه ابوك يا شيخ قولهم استوب ونبى انا مش عايزه اكمممممممممل
– مالك :- وهو ينظر لها بكل جديه :- للأسف انتى دخلتى عرين الاسد والطلعه منه على موت*ك والمرادى مش هزار يا طيف
“عذرا لك يا سيدى ولكنى لن اعطى قلبى لسارقا
” اهدئي حبيبتى فنحن ليس لنا على القلب سلطان ” ❤

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الفرعون العاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى