رواية الغرفه المغلقه الفصل الأول 1 بقلم نور الشامي
رواية الغرفه المغلقه الجزء الأول
رواية الغرفه المغلقه البارت الأول
رواية الغرفه المغلقه الحلقة الأولى
كانت تركض بشده وقدميها مجروحه ووجهها به جروح بالغه وهي تبكي وتنظر خلفها بخوف حتي وجدت نفسها امام احدي البوابات الكبيره وتفاجات ايضا انها مفتوحه وفارغه بدون اي حرس فأكملت ركضها بسرعه بالغه حتي خرجت وقبل ان تصل الي الشارع الأخر وجدت سياره تصدمها ووقعت علي الارض وهي تصرخ بقدميها التي انجرحت بشده وعندما نظرت الي السياره ارتعبت عندما وجدته يقف امامها بهيئته الرجوليه المرعبه ثم تحدث ببرود مردفا: هتجدري تجومي ولا اجي اجومك انا
رقيه بدموع وخوف: إلياس انا اسفه والله ما هعمل اكده تاني… انا اسفه صدجني خلاص اخر مره
نظر إلياس اليها بغضب ثم اقترب منها وحملها ووضعها في السياره وذهب الي البيت مره اخري ودخل الي احدي الغرف ودفعها علي الارض فتحدثت بألم وخوف مردفه: إلياس انا اسفه… سامحني والله ما هعمل اكده تاني مش ههرب تاني
إلياس ببرود: انتي بتحبي الضرب ليه؟ بتعصبيني ليه؟ مش عاجبك العيشه معايا دا انا لميتك من الشوارع بعد ما كلاب السكك كانت هتموتك
رقيه ببكاء: كنت عايزه اشوف اهلي… هما وحشوني جوي وانا عايزه اشوفهم
إلياس بصراخ: انتي ميييته هما فاكرين انك موتي من زمان ودفناكي خلاص… انا دلوجتي اهلك.. انا كل حاجه عندك فاهمه انا بس ال اهلك
رقيه ببكاء شديد وخوف : ماشي انت اهلي… انا مجولتش غير اكده بس بالله عليك خليني اشوفهم مره واحده او سيبني امشي وانا مش هروحلهم.. سيبني في حالي
نظر إلياس اليها بغضب شديد ثم صفعها علي وجهها بقوه وتحدث مردفا: لازم تتعاقبي علي ال عملتيه
حاولت رقيه النهوض ولكن لم تستطع فتحدثت بتوسل مردفه: بالله عليك سامحني انا اسفه.. والله اسفه مش هعمل اكده تاني انا اسفه خلاص
لم يستمع إلياس الي توسلاتها ولا بكاءها واخذ احدي الاحزمه الموضوعه في الغرفه وظل يضرب فيها كثيرا حتي فقدت وعيها من كثره الضرب ولم يهتم حتي ان يري ماذا حدث معها وخرج من الغرفه وتركها هكذا ملقاه علي الارض
اما في مكان اخر كانت تصرخ هذه الفتاه بغضب مردفه: يعني اي بعد جوازهم بست شهور تموت اكده من غير اي سبب ومشوفناش حتي جثتها محدش منكم يقنعني انا حاسه انها لسه عايشه صدجوني رقيه عايشه
رشيد بعصبيه: رفيف اسمعي انتي ايوه كنتي صاحبه بنتي المقربه واكتر واحده بتساعدينا دلوجتي وبتسألي علينا بس لازم تصدجي ان رقيه ماتت بلاش تعيشي في الوهم انها لسه عايشه هتفضلي اكده لأمتي
رفيف بحده: انتوا فاكريني مجنونه صوح والله ابدا انا عندي احساس قوي انها لسه عايشه.. طيب بنت إلياس دي ظهرت فجأه اكده منين؟! البنت عندها سنتين ورقيه ميته من سنتين ونص تقريبا…يبجي هو كان متجوز علي رقيه او قبلها الله اعلم.. فين ام البنت دي؟
رشيد بضيق: ما هو جال انها ماتت وهي بتولد البنت وانه كان متجوزها قبل رقيه في السر
رفيف بعصبيه: وهو هيتجوزها في السر ليه إلياس مش محتاج يعمل حاجه في السر و
لم تكمل رفيف كلماتها وفجأه تلقت صفعه قويه علي وجهها فنظرت بصدمه ووجدت والدت رقيه امامها ثم تحدثت بغضب مردفه: اسمعي يا رفيف كفاايه جوي لحد اكده بلاش تقنعينا ان بنتي لسه عايشه وتدينا امل علي الفاضي… بنتي ماتت وانا شوفت جثتها بعيني وغسلتها كمان بنتي ماتت تقتنعي او لع دي حاجه تخصك لكن انك تفتحي تاني الموضوع دا مع حد مننا فأنا هعتبرك كمان موتي زيها انا ايوه بحبك بس لحد اكده وكفايه
رفيف بدموع: حاضر انا اسفه بعد اذنكم
القت رفيف كلماتها ثم ذهبت وفي الصباح عن رقيه نهضت من علي الارض بتعب شديد عندما سمعت صوت احدي الخادمات يدخلون الي الغرفه فتحدثت رقيه بألم ودموع مردفه: بالله عليكي هربيني من اهنيه
الخادمه: انا هعالجلك جروحك.. انا ممرضه اصلا درست تمريض جبل اكده وهحضرلك الواكل علشان لازم تاكلي وهنضف الاوضه
رقيه ببكاء: بالله عليكي هربيني يا شاديه
شاديه بضيق: انا مش عايزه اروح في داهيه سيبيني اشوف شغلي وامشي
القت شاديه كلماتها ثم بدات في معالجه جروحها واحضرت لها الطعام ونظفت الغرفه وذهبت اما عند إلياس كان يجلس علي مائده الطعام بجانب صديقه ووالدته وزوجه عمه وابنه عمه فتحدث مردفا: وانا اعملها اي هي مش عايزه تقتنع خلاص تولع
فوزيه بضيق: ما تجولهم ال حوصل يا إلياس… عرفهم بنتهم جبل ما تموت عملت اي
إلياس بحده: عملت اي؟! معملتش حاجه وبعدين اهي ماتت وخلاص والميت ميجوزش عليه غير الرحمه
هدي بعدم فهم : هي عملت اي يعني انا مش فاهمه…. ما علينا ربنا يرحمها إلياس معرفتش حاجه عن وائل
نظر إلياس الي صديقه الذي تحدث مردفا: بندور يا هدي
هدي بحزن: بجالكم سنين بتدوروا يا هادي ومنعرفش حاجه عنه
إلياس بحده: يبجي خلاص هو يعني كان اي دا كان خطيبك وهو هرب وبعتلك رساله بكده وجال انه مش عايزك انتي عايزاه تعملي بيه اي واحد مش عايزك عاايزاه لييه مش فاهم انا انتي مجنونه ما ال يرميكي دوسي عليه بالجزمه
هدي ببكاء وعصبيه: مش دا كان صاحبك وبعدين ما يمكن يكون حوصله حاجه ولازم نطمن عليه
نهض إلياس بغضب ثم تحدث مردفا: واحد ساب بنت عمي وهرب المفروض احبه انسيه بجا علشان انا لا هدور تاني ولا هشوفه فين يروح في ستين الف داهيه تاخده انا عندي شغل جووم يا هادي
نهض هادي وذهب مع إلياس فجلست هدي تبكي بشده وهي تتحدث مردفه: يا ماما جوليله يشوفه فين بالله عليكي انا بحبه
فوزيه بحزن: يا بنتي ابن عمك دور عليه في كل مكان وملوش اي اثر خالص يعمل اي اكتر من اكده…. انا هجوله تاني وان شاء الله المرادي نعرف عنه اي حاجه
بعد يوم طويل في العمل تحدث هادي مردفا: إلياي كفايه اكده شغل انت تعبت وانا كمان خلينا نروح
إلياس: طيب روح انت وانا شويه وهمشي
تنهد هادي بضيق ثم ذهب وبعد فتره نزل إلياس وركب سيارته وذهب الي البيت الموجود فيه رقيه ولم يلاحظ هذا الشخص الذي يراقبه من بعيد وعندما وصل صعد الي الغرفه فوجد رقيه جالسه تبكي كعادتها وعندما وجدته تحدثت بفزع مردفه: بالله عليك متضربتيش
إلياس ببرود: هششش انا تعبان وعايز اعدل مزاجي شويه مش اتعكنن اكتر فزي اي واحده جوزها تعبان ومضايق واجب عليها انها تخليه كويس امسحي دموعك دي بدل ما اشيلك عينك من مكانها
مسحت رقيه دموعها بسرعه وغسلت وجهها وجاءت لتذهب لتحضر له الطعام ولكنه سحبها بقوه اليه فشعرت بالألم الشديد ثم اقترب منها اكثر وقبلها علي شفتيها بقوه حتي خرج الدماء منها وبعد مرور نصف ساعه خبأت رقيه جسدها بتعب وعلامات إلياس عليه كان يعاملها بوحشيه كأنه يغتصبها.. لا والله انه اغتصاب حقا… فنهض وذهب الي الحمام وأخذ 🚿 بارد وخرج وهو عاري الصدر ثم اخذ اللاب توب الخاص به وفتحه وبالصدفه ظهر شخص في البيت علي كاميرات المراقبه فنهض وخرج من الغرفه بعدما اغلق الباب بالمفتاح ونزل بحذر حتي وصل الي المكان الموجود فيه الشخص وضربه بقوه علي رأسه بأحدي الالات الحاده ثم اضاء النور وانصدم عندما وجد امامه وووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الغرفه المغلقه)