روايات

رواية الغرام وجنونه الفصل التاسع 9 بقلم روكا حسن

رواية الغرام وجنونه الفصل التاسع 9 بقلم روكا حسن

رواية الغرام وجنونه الجزء التاسع

رواية الغرام وجنونه البارت التاسع

الغرام وجنونه
الغرام وجنونه

رواية الغرام وجنونه الحلقة التاسعة

قربت غرام من أبوها وقالت بصدمة:
بابا أنا مبمسكش قضية زي دي كلهم بيبقوا قا*تلين يعني بيسرقوا أغض”اء الناس هيتساهلوا معايا
حضنها ابوها بهدوء:أنتي قدها و هكون جمبك و هيبقي معاكي ظباط تاني تساعدك
_و زين مش هيبقي معايا
قالتها غرام وهي بتبص علي وكيل النيابة و اللواء عيسي وقال بصوت مغلوب علي أمره !!هياخد فرصه معاكي
لو كسب المهمه دي هياخد نجومه تاني ..سكتت غرام و روحت بيتها
وقالت بتردد :أرن عليه ولا لاء
عند زين بينزل من عربيته بيلاقي شهد و ابوها و امها في الشارع و بتعيط بقوة و تمثيل ..أهو زين هو اللي عمل فيا كدا
بيستغراب زين و بيلقي السلام و لسه بيطلع بيشده أبوها من دراعه و بيزعق بعصبية: أنت عيل بتلعب ببنات الناس و ترميهم انت لازم تتجوز شهد ولا انت تعمل عملتك و تسيبها
_عملت اي يا عمي مش مرتاح مع شهد و سبتها أخدت الذهب وهي أخدت دبلتها هفضل رايح جاي في الشارع تقولي بنتي و بنتي ،بنتك مسيرها تتجوز و بعدين كلامك معايا يبقي باحترام شوية ؟
..أحترام اي أنت خليت فيها أحترام بنتي قالت أنك أتقربت منها وجسمها عليه أثر كدمات و لمس منك
مش بعيد تبقي مش بنت
أتصدم زين و قرب من شهد كانت بتستخبي في ظهر أمها وقال بقوة :مين عمل فيكي كدا أنطقي !!
أنت يا زين اللي عملت فيا كدا ،أنا مش مسمحاك تقرب من بنات الناس و تسبها و فجأة قامت قطعت العباية بتاعتها و ظهر جس”مها و قالت شوفو يا أهل الحاره الظابط اللي بتتحموا فيه بيتحرش بيا
بيطلع زين المسد”س بتاعه و بيحطه علي دماغه بعصبية و تهور :أنتي عارفه بتتكلمي مين يا بت ده أنا زين الشناوي أي قرف من اللي بتعمليه ده عارفه كويس
عايزه اي يا بت يا حراميه أنتي و عيلتك كلها بيطلع تلفونه بيرن علي غرام و أبوها
ايوه يا حضرت اللواء :أبعتلي البوكس حالا في عيلة عايز أبحث عن تاريخها
بتخاف شهد و بتوطي علي رجليه بخوف : زين أحنا أسفين يا باشا ده أحنا بنتحمي فيك ..
فجأة بترن غرام عليه و بتقول بتوتر :مالك يا زين في أي
بتنزل أمه و أبوه و الحارة كلها ملمومه بيقول بعصبية ..شهد
بتتهمني أن قربت منها و قط”عت عبايتها علي أساس أتحر”شت بيها
وقفت غرام بصدمة و الد.م سخن في عروقها :
بنت الملدوعه دي مش هتجبها البر أنا وهي بنات زي بعض سيبها عليا مسافة الطريق و هكون عندك
بتقفل في وشه و بتلبس جزمتها و بتاخد الكاب في أيدها و بتركب تاكسي بعصبية..عشر دقائق و اكون عند المكتبة ..
بيسوق التاكسي بسرعه و بيكون المكان مقلوب و في بوكس بتتدخل غرام و اول ما بتشوفها
بتتضربها كف شديد علي وشها ..بيبعدها زين عنها و أبوها بتركب عربية البوكس و غرام بتزعق بقوة ..
النسخه اللي شبهك بعرف أتعامل معاهم يا بت أقسم بالله ل أجيلك القسم و أعرفك تمامك في بنا’ت زيك رخي’صة بتتهم الناس و كمان في شرفك
أبوكي ده راجل خروف يا حلوه نبقي ند*بحه في العيد
او ند”بحك أنتي عشان نخلص منك ومن أشكالك يا بت
بيمشي البوكس و بتتضرب غرام زين في وشه بغيظ ..أنت تستاهل كل اللي بيحصل فيك ..وقاعد تقولي شهد محترمه و أحنا جيران شاورت علي الجيران بزعيق
هم دول جيرانك دول زي البقر المربوط مش بيعمل حاجة غير أنه بياكل و يشرب و يعمل حما’م ..بتتفرجوا علي ايي
أدخلوا جوه بيوتكم يلا ..
رفعت غرام صابعها في وشه وقالت بضيق :عندنا مهمه كبيرة في المستشفي و هنقبض علي تاجر أعضاء
متخفي في السر بس لو مأثبتش أنك شاطر فيها يا زين
هتفضل من غير ولا رتبة كسبت المهمه هتاخد نجومك كامله مع رتبة رجوعك
أبتسم زين رغم حزنه وقال :حاضر يا غرام بيه
ركع علي رجليه وطلع خاتم وقال بحب ..تتجوزيني
شافت نظرة أبوها ليه وقالت بجمود ؟؟أسفه يا زين مش قصدي أكسر بخاطرك بس أنا عندي شغل
بيقف زين و بيركب العربية لحد القسم بياخد اللواء و غرام في طريقه
بعد شويه بيوصلوا بتنزل غرام بكل ثقة
أفتح محضر تعدي على حقوق ظابط تبع اللواء محمد ..
بتصرخ شهد اول ما بتشوفها داخله و شدتها من شعرها ؟مين
اللي زقك عليه يا بت أنطقي
شهد بخوف :مفيش حد يباشا والله
أحجزها في القسم علي ذمه التحقيق نشوف مين عمل كدا في جسمها عديمة الرباية دي
قربت من زين بتوتر :أنت اللي عملت فيها كدا يا زين
زين بضحك :أنا هعمل كدا في واحده زي دي
قالت بصوت واطي :ريحة البرفيوم بتاعك في هدومها
أيهههه
يتبععععععععع
ممكن بكره ميبقاش في بارت عايزه أعرف رأيكم في الرواية و البارت يا بنوتات 🫂
يا تري فعلا زين هو اللي عمل فيها كدا ؟
هل غرام مبقتش عايزه ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الغرام وجنونه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى