روايات

رواية الغرام وجنونه الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم روكا حسن

رواية الغرام وجنونه الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم روكا حسن

رواية الغرام وجنونه الجزء التاسع والعشرون

رواية الغرام وجنونه البارت التاسع والعشرون

الغرام وجنونه
الغرام وجنونه

رواية الغرام وجنونه الحلقة التاسعة والعشرون

أنا و غرام سبنا بعض قالها زين وهو واقف قدام أمه بتوتر :_
قربت منه بصدمة .. أنت لحقت تتجوز عشان تتطلق يا حبيبي مالك يا زين أنت تعبان !!
حضنها زين وعيط أنا مش عايز أخسرها يا ماما أنا متعود على وجودها في حياتي مش متخيل أن في يوم هقدر أعيش من غيرها
أهدي يا زين وهي كمان بتحبك أكيد في حاجه حصلت عشان تعمل كدا حاول معاها تاني وهترجعلك ….. كان عندي شغل ومقدرتش أكمل من التفكير فيها
فجأة التلفون بيرن .. بيرد زين و التلفون بيقع منه من الصدمة ؟؟ غرام مرجعتش البيت هي مش عندك يا زين
زين أنت يا أبني
مالك يا زين سمعت أي أيه اللي حصل
أخدت أمه التلفون و ردت بتوتر .. أيوه يا كوثر في أي ؟
غرام مرجعتش البيت الساعة 2 بليل وهي مش هنا بتتصدم كوثر و بتبص لزين اول مره تشوفه بالحاله دي
ده بيعيط علي مراته .. لا هي مجتش هنا زين هينزل يدور عليها
بتقفل كوثر بقلق قال زين بحزن .. لو هي مش في شقتنا يبقي مش عارف خير ان شاء الله هترجع
بينزل زين يركب عربيته بيتصل عليها كان بيرن بس مبتردش
عدا ساعه و صل زين تحت بيته لاقي العربية بتاعتها طلع فوق شم ريحة أكل حلوة اوي و كانت قافله الباب عليها
خبط زين بقوة !! أتخضت غرام و فتحت الباب أول ما شافته
قالت بغضب : أحنا مش هنخلص بقا ؟
أنتي فين يا هانم بتعملي أي في الشقة هنا هو أحنا مش أطلقنا الشقة بتاعتي أنا ..
قعدت غرام تاكل من غير ما ترد عليه قرب منها و بلع ريقه بتوتر بيحاول يسيطر علي نفسه معاها
أنا بكلمك يا غرام .. أمك قلقانه عليكي و البيت كله خايف عليكي الوقت أتاخر !!
روح يا زين و قولهم هي بيتنا هتاخد حاجتها و تنام فيها و تيجي بكره ..
قعد جمبها بعدت غرام عنه متنساش أحنا مطلقين
وبعدين يلا أمشي من العمارة هيقولوا راجل غريب طالع شقة بنت أتصدم زين وقال : راجل غريب !!
اه راجل غريب يا زين من دلوقت هتبقي كدا أمشي بقا عايزه أقعد مع نفسي شوية ..
كل اللي في العماره عارف أنك مراتي ونتي تبقي مراتي ولو مبقتيش مراتي ف أنا مش عايز غيرك أنا عايزك أنتي وبس
زين بلاش كلام يوجعني ممكن تمشي
غرام أنا عايزك بصلها في عيونها بتوتر …..
قالت غرام بخوف من نظرته .. اه يا سافل يا قليل الادب أنت فاكرني واحده كدا ولا كدا ولا أي
حط أيده علي شفايفها كتم بوقها وقال بتوتر.. أنا عايز أتجوزك الاول وقدام كل الناس حرام عليكي أنتي جننتيني..
بعدت غرام و دخلت المطبخ !! هو البعيد مبيفهمش مش هينفع يا زين
أحنا لازم نبعد عن بعض خالص لحد ما تشوف حياتك وانا كمان أشوف حياتي
المفروض تروح تنام عشان عندك مهمه وجودك هنا مينفعش
ماشي يا غرام أنا هسبلك البيت وهمشي سلام
نزل زين بغضب نام في العربية لحد الصبح وهي نامت شقتها
فاق زين رن علي عمته بهدوء: غرام نايمه في شقتنا
أطمنت كوثر وقالت بتوتر .. أنتو أتصلحتوا يا زين
لا علاقتي بغرام أنتهت و مش هترجع تاني
نعم يعني اي مش هترجع تاني أنت لحقت تتجوزها و بعدين يعني أي متجوزين تمثيليه أنتو بتتضحكوا علينا
لا عاش ولا كان يا عمتي غرام بنتك هي اللي قالت الجوازه تبقي كدا بدون تلامس وعشان مهمه وبعد ما تخلص نطلق
و بالفعل طلقتها غصب عني حاولت اكلمها تاني وقالت مننفعش لبعض أنا بحبها يا عمتو مش عارف أشتغل وهي بعيد عني !!
بتنزل غرام من الشقة بتلاقي عربيته بتروح تركب عربيتها من غير ما تتكلم معاه و بتروح علي القسم
بيقفل غرام مع أمها و بيمشي وراها بلعربيه لحد ما بيبقي جمبها .. أعقلي بقا يا غرام و أرجعي بيت جوزك
أنا مش متجوزه أنا هتخطب !!
نعم يا عنيا تتخطبي لمين أن شاء الله أنزليلي يا روح امك..
سرعت غرام العربية وهي بتتضحك علي غيرته عليها
بتوصل القسم وهو بيجري وراها شد أيدها بغضبب ……
محدش هيخدك مني واللي هيفكر بس أنا همو’تك و همو’ته
أبعد أيدك عني أبعد يا زين
أتلم العساكر عليهم دخل شاب جميل قرب من غرام و مسك أيدها قدام زين .. مالك يا غرام أي مضايقك
بيبص زين علي أيدها بيمسك أيده و بيضربه في وشه أبعد عن مراتي
بيضربه حسام نفس الضربه بيتخانقوا مع بعض بيدخل اللواء محمد بزعيق هي مدرسة أنتو أطفال
بيقف حسام أنتباه و زين نار الغيره حر’قة قلبه بص لغرام بغضب .. مين ده !!
ده خطيبي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الغرام وجنونه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى