رواية الغرام الممتنع الفصل السابع 7 بقلم شهد
رواية الغرام الممتنع الجزء السابع
رواية الغرام الممتنع البارت السابع
رواية الغرام الممتنع الحلقة السابعة
رائد .ورقة طلاقك اهي
غرام وهيا مصدومه من رد فعله بس بتبين عكس اللي جواها
غرام. ايه السرعه دي في قرارك
رائد .وانتي تفتكري انو انا بقي هطلقك ده انا هسيبك كده
فريد في نفس الوقت بيرن علي غرام وبيشوف الموبايل بتاعها وهيا مسجلاه فريد مجدي وده اسم باباه كمان
رائد .اه بقي كده عاوزه بقي تط*لقي منه علشان يصدق كدبك وفض*يحتك
غرام .اسكت هو مش كان في حد في حياتي مفهمني.انو انا حامل وانا اصلا مفيش اي حمل ؛ لا واي كمان وداني معمل التحاليل ومتفق مع الدكاتره هناك علي أنهم يقولونا كده
رائد بصدمه .وانتي عرفتي ده كله منين
غرام .والله يا رائد لو ممشيتش من قدامي دلوقتي وبعت ورقة الطلاق انا بجد ليا تصرف تاني معاك
رائد بيمشي وبيكلم ام غرام. بنتك طلعت عارفه كل حاجه
ام غرام .بس متقولش بنتي انا بكرهها
رائد .بنتك مش ناويه علي خير
ام غرام .ولا هتعمل اي حاجه
رائد .انا هطلقها
ام غرام .ابعتلها ورقة طلاقها خليها تمو*ت من حزنها
رائد قفل مع أم غرام وراح عند المأذون وطلقها ؛ وبعت ليها ورقة الطلاق
غرام وهيا بتبص ليه .ومش قادره تشوف اللي بيحصل قدامها وأنها مصدومه من اللي حصل فجاه بس فريد بيرن عليها
فريد. قلقتيني عليكي مردتيش لي
غرام .ارتحت بقي اديني اهو اتط*لقت بسببك
فريد. بسببي انا؛ يعني آخر ما اقولك علي الصح وانو هو بيمثل عليكي وفي الاخر انتي حزينه
غرام بعياط .اقفل دلوقتي اقفل
بيعدي تلات شهور كامله وبكدة تكون شعور العِدة بتاعة غرام خلصت وبيتقدملها فريد
غرام .مش هينفع يا فريد
فريد. لي
غرام .علشان انا مش عذ*راء يا فريد
فريد ..يا بنتي ما انتي اهو عملنا التحاليل ومطلعتيش حامل
غرام .ايوا بس رائد فهمني هو وبابا وماما انو انا مش عذ*راء من قبل حتي ما اتجوزه
فريد .وبعدين
غرام . واتجوزني وبقي كل شويه يقعد يقولي انتي مش بنت وانا كنت حقيقي تعبانه ؛ علشان كده بقول لا
فريد. تاني هتقولي لا يا غرام
غرام .علشان انا تعبانه من اللي حصل ومش قادره حتي اتاقلم علي الوضع ده
فريد .صدقيني هنعديه انا وانتي سوا
غرام.سيبني افكر يا فريد
فريد .مفيش تفكير انا جايب المأذون وبابا موجود اهو وجبت واحد من قرايبك علشان يكون شاهد كمان علي الفرح
غرام .ده انت مخطط لكل حاجه
فريد .بالظبط كده وبعدين بيكمل كلامه وبيقول يلا يا عمي ؛ يلا يا بابا العروسه موافقه تعالوا انتوا والماذون
بيتزا وفريد بيشيلها علي اوضتها وبيقرب منها وبيقولها بصدمه
فريد بصدمه .انتي بنت يا غرام
غرام .مستحيل ازاي
غرام اتاكدت من اللي قاله فريد
غرام .بس بس هما لي يقولوا عليا كده
فريد وهو بيقول بزهق .سيبي عليا الموضوع ده
بعدها بيصحي الصبح وبيدور ورا عيلة غرام وبيلاقي انو جد غرام كان كاتب ليها وِرث كبير اوي من الميراث وهيا متعرفش ؛ علشان كده ابوها وامها قرروا يق*تلوها وياخدوا فلوسها هيا علشان كده اتفقوا مع رائد خصوصا كمان انو رائد كان يعرف غرام كويس وعلموه كمان كل حاجه عنها وقالولها انها مش بنت علشان تم*وت وهيا حزينه علي اللي حصل ليها
بعدين بيروح البيت وبيحكيلها كل حاجه وبالدليل ؛ وبعدها حياتهم بتتحسن
غرام. فريييييد
فريد . نعم يا حبيبتي
غرام .في شخص هييجي هنا البيت
فريد. مين
غرام .هنبقي تلاته مش اتنين بس
فريد .يعني انا هبقي اب
غرام .هتبقي أحسن اب
بيعدي تلات شهور علي جوازهم وبتكون هيا حامل وفريد راح الشغل
وحد بيرن علي جرس البيت وغرام بتفتح وبتلاقي
غرام بصدمه .رائد !!!!!!!!
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الغرام الممتنع)