رواية العواطف تقهر العواصف الفصل الرابع 4 بقلم نورا محمد علي
رواية العواطف تقهر العواصف الجزء الرابع
رواية العواطف تقهر العواصف البارت الرابع
رواية العواطف تقهر العواصف الحلقة الرابعة
كانت تقف أمامه تستجمع ثقتها
ذياد خايفة
نهال هزت رأسها نافية رغم انها كانت ترتعد خوفا داخليا ولكن في الظاهر أدعت القوة
ذياد ابتسم بخفة وخلع عن كتفه البروفل الثلجي
ونظر لها وقال اقلعي
وتركها وتجه الي مكان آخر يخصه هو خلع به ملابس الخروج وابدلها ببنطلون رياضي فقط وترك صدره عاريا
تعمد ان يتأخر قليلا ليترك لها مساحة ان تخلع ما ترتديه فوق ملابس التمرين
خرج ليجدها لم تخلع سوا قميصها وظلت بذلك البدي الاسود الذي يظهر جسدها والبنطلون الاسود المناسب له
ابتسم وقال اتفضلي كان يقف هادئ لا يظهر من جسده سوي القليل من العضلات
ومن يراه يظنه جديد علي اللعبه
نظرت في عينه وهي تتوقع أن يبدأ هو ولكنه انتظرها ان تبدأ
تحركت بخفة وسددت له ركلة قوية أصابته
ذياد ابتسم وقال حلو
أعادت الكارة فتفادها حاولت مرة اخري ومن بين ١٠ محاولات إصابته ٣ مرات فقط
ولكنها لاحظت انه يتفادها فقط ولا يرد لها الهجمة
ولكنه بسهولة عرف اسلوبها وتوقع طريقة الضرب لذي استطاع أن يتوقع ماذا ستفعل في الخطوة التالية
كان هناك من بدأ يحضر
وقفوا يرون من هذه التي استطاعت أن تصيب الهدف ثلاث مرات لم يفعلها احد قبلها
ولكنها في لحظة غيرت ما تفعل لنقيض وأصابته بقوة
ذياد واو كويس
نظرت له بدهشة وفي داخلها تتسأل لما لا يرد لها الضربات
صفر أكثر من متدرب لضرباتها التالية
حسين الواقف بجوار الحلبة روعة
ابنوب بلاش ليسمعك
حسين انت هتقولي فيها ١٠٠ ضغط
ابنوب بس بصراحة اول مرة أصادف بنت عندها نفس القدرة
حسين دي الجامعة كلها بتتكلم عليها
ابنوب ليه
حسين اه انت كنت مسافر كسرة إيد ولد
ابنوب ليه
حسين مد ايه علي شعرها
ابنوب وبعدين ثم انتبه لها وقال ولا اقولك استني لما نتابع الأول
فادي اقترب منهم وقال واخدين بالكم
ابنوب طبعا
حسين من ايه
فادي الكابتن بيصد بس حتي في مبارزة مبادئة مش بتتجزأ
حسين تصدق ولا مرة حاول يرد ليها الضربة بس بيصد
ابنوب الرجولة مش بتتجزأ مفيش راجل يضرب بنت
فادي دي مش بنت دي وحش
حسين تصدق هههه ضحكوا معه وأكملوا متابعه هم وغيرهم ام هي
كانت تتعمد ان تغير اسلوبها تمزج بين فنون القتال
فادي برافوووو
ولكنها الي الآن لم تستطيع أن إسقاطه أرضا
او حتي تحركيه من مكانه ولن تستطيع لا هي ولا احد ممن يقفون خارج الحلبة يشجعون انه الاسطورة
قررت أن تقترب أكثر منه حتي تستفذه
ولكنه أكتفي برد ضربتها وما ان ذادت حتي أكتفي بتحجيمها ولكنها كانت قريبة بما يكفي منه
تلاقت عينه بها لقد كانت قريبة منه لدرجة لو ترك يده لأصبحت في حضنه
ابتسم بخفة علي تفكيره الذي اوصله لشئ لم يفكر به من قبل ربما لانه لم يدرب امرأة
ولكنها ليست امرأة انه طفلة ١٨ من عمرها طفلة تحمل قوة وعنف الرجال وجمال ورشاقة النساء وعليه أن يحذر فلقد قدرت علي ما لم يفعله غيرها
ذياد كفاية لكن صوته اجش استغربه هو نفسه
حمحم ليجلي صوته و انتبه لتصفيق المتابعين
نهال نظرت له منتظرة قرارة
ولو فكر قليلا لكن القرار رفضها هي لن تجلب له الراحة اذا كان اول تمرين لها تجمع الشباب ليتابعوا التمرين وهو يعدهم لبطولة
وهو الذي يظنهم من صخر لقد اربكتهم هذه الطفلة ونالت إعجابهم بسهولة
ذياد وقت ان قرر أن يقول لها لا مكان لها قال
ذياد اهلا بيكي في التيم بتاعي
نهال لمعت عينها بفرح وقالت حضرتك قلت ايه
ذياد أهلا ببكي معانا بس
أذدرت لعابها وقالت
نهال بس ايه
ذياد هتتمرني لوحدك
نهال مش فاهمة
اقترب الشباب وقال فادي الذي يعد الاقدم
فادي اهلا بيكي معانا انا فادي
نهال شكرا كوتش انا نهال
ابنوب ابنوب ودا حسين
نهال اهلا اتشرفت بيكم
حسين عملتيها ازي
نهال مش فاهمة
نظر له ذياد
انصرفوا وهم يقولوا فرصة سعيدة
ذياد كنت بتدريب فين مين مدربك الأسلوب دا انا عارفه
نهال بابا
ذياد تمام بس بابا اسمه ايه
نهال فتحي محمود البلقاسي
ذياد المجري ولا تشابه اسماء
نهال اه حضرتك تعرفه
ذياد هز راسه وقال بس انا اسلوبي مختلف
نهال واضح
ذياد رفع حاجبه
نهال اقصد انا عارفة اسلوب الكابتن فتحي
ابتسم عندما قالت علي والدها الكابتن فتحي اكملت
نهال وسمعت عن اسلوب حضرتك وكمان اتشرف اني اتعلم منك واتلمذ علي ايدك اكيد هستفيد من الاسطورة
ذياد طيب مبدأبا انا بحب الالتزام في كل حاجة الموعيد الموظبة علي التمرين الطموح و السعي انك تخدي بطولة
نهال اكيد
ذياد انت هنا عشان تتمرني تتمرني وبس يعني مش تعملي علاقات
رغم احساسها بالإهانة الا انه لم ترد وهزت رأسها
ذياد انت بنت حتي لو ب ١٠٠ راجل بس بنت الكلام في حدود
نهال اكيد
ذياد النهاردة فرية لو حابه تمشي اتفضلي التمرين الجاي يوم الجمعة
نهال الجمعة
ذياد في مشكلة
نهال لا الساعة كام
ذياد زي النهاردة يناسبك
نهال اي ميعاد ينسبك يناسبني يا كابتن
ارتدت القميص علي ما تلبسه وغسل وجهها الخالي من المساحيق التجميلية وأعادت ترتيب شعرها
وخرجت لتجد عفاف وحنان ينتظرونها
حكت لهم ما حدث
عفاف مبروووك بروفووو عليكي
حنان تعالوا نفطر ونشرب حاجة
نهال ياله انا عازمكم النهاردة ياله ان شالله ما حد حوش كانو يجلسون يتناولون الإفطار
وتتباعهم العيون الفضوليا ما بين معجب وساخر وخائف
ذهبوا ثلاثتهم وما ان قالت لهم انها لن تسافر الخميس
عفاف هتفضلي في السكن لوحدك
حنان انت عاوزه تقوله لا وهي ما صدقت دي كانت بتصلي وتدعي
نهال قول ليها يا ختي هههههههه
ضحكت عفاف وحنان ومشاركتهم نهال الضحك وهم يدخلون القاعة
وما ان رفعت عينها لتره ينظر لها ببعض الغضب
نهال انا…
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العواطف تقهر العواصف)