رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم زهرة اللوتس الجزار
رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الجزء السادس
رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني البارت السادس
رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الحلقة السادسة
꧁🌸نبدا بسم الله الرحمن الرحيم 🌸꧂
عند ريناد روحت البيت مع اخوها وهيا مرعوبه
راغب بحنيه… اني معاكي ماتخفيش
ريناد بخوف هزت راسها
راغب دخل وبعدين ريناد ال كانت ماسكه فيه برعب
هارون بجمود… وقفي عندك
ريناد وراغب وقفو
هارون بقوه… مدخليش لانك هتنج*سي البيت ده وهو بيت طاهر
ريناد بدموع… بابا
هارون بقوه… اني معنديش بنات كان عندي واحده وما*تت
راغب… يابوي اسمعها طيب
هارون ضر*ب بعكازوا في الارض… متدخلش انت ياراغب
راغب..بقوه… لاع هدخل لان دي بتكون اختي الوحيده وقف في وش اي حد عشانها
هارون.بغضب.. اتعصاني ياولد
راغب… لاع يابوي بس اني مش هسيب ريناد لحاله واصل
ريناد بدموع… اني عملت كدا عشان فارس كان مخطط انه يقرب مني ويمنعني عن حلمي وانت عارف ان حلمي هو اهم عندي
هارون… انتي اختارتي حلمك عل سمعتك وسمعت عليتك راجع لينا ليه
ريناد… راجعه وانا رافعه راسك
هارون.. بسخريه… رافعه راسي كيف وانتي دفنتيها في الطين
ريناد بدموع… لا مش تقول كدا يابابا
هارون بغضب … ماتنطقهاشي قولتلك
ريناد كانت بتعيط بحر*قه
… اني موافقه ارجع لفارس تاني عشان تكون مستريح يابابا
هارون بقوه… انتي متلزميش فارس ولا تلزمينا روحي اطلعي بره بيتي
راغب بصدمع… بتطردها
هارون… اه
ريناد بصتلو بكسره وكانت خارجه
جه صوت… استني ياريناد
ريناد لفت وانصدمت
❤❤❤❤
عند ادهم
ادهم بغيره وغضب ونزل ضر*ب في اكرم
وكان صوت زعيقهم جايب لبره البيت
دياب وعليا والبيت كلو اتلم عليهم
بخوف
دياب شال ادهم بصعوبه من علي اكرم لان ادهم فعلا مكنش شايف قدامه
ياسين بغضب… في ايه ياولد انت وهو
اكرم بتعب… بقوله عاوز اتجوز البنت ال كانت هنا الصبح ال جايه معاكم لقيتو نزل فيا ضر*ب
ععليا… ريناد بس ريناد متجوزه
سميره… متجوزه متجوزه مين
عليا… فارس اخوي
سميره بصدمه ورعب…. بتقولي مين ازاي ازاي ده حصل
الكل استغرب
دياب… ازاي ازاي يعني هو في ايه
سميره بخوف و مسكت عليا من دراعتها…. قوليلي فارس دخل علي ريناد
عليا بخوف… معرفش
غزل بخوف… ليه ياعمتو بتساليها كدا
سميره…. بزعيق… لان لو فارس دخل علي ريناد هتبقي مصيبه كبيره
اكرم بستغراب… انا مش فاهم حاجه هو في ايه
سميره… في ان فارس وريناد اخوات
الكل كانو مصدومين
عليا… بصدمه… ازاي
سميره… بدر وريناد اخوات في الرضاعه ومحدش كان يعرف غيري وامها الله يرحمها بس
ادهم ببرود… فارس مدخلش علي ريناد
سميره لفتلو… ايه عرفك
اادهم… بتوتر… هيا ال عرفتني
سميره ببعد الراحه… الحمدلله
اكرم.. يبقي كدا جوازهم باطل
سميره… اه
ياسين… لازم ااكل يعرف بكده عشان جوازهم اكده باطل
ادهم فرح بس مبينش لحد
اسماء… فعلا ياحج عشان حرام
ياسين.. الكل يروح ينام
الكل راح علي اوضته ينام
❤❤❤❤❤
ريناد لفت بصدمه وخوف… فارس
نزل فاارس بغرور… اهلا بمراتي
ريناد استخبت ورا راغب بخوف
راغب وقف في النص بينهم
فارس بصلو برفع حاجب… علي فكره هيا مراتي
راغب… خابر زين انها مراتك بس دي اختي
فارس… اتجهلو.. عاوز اتحددت معاكي لحالنا ياريناد
ريناد كانت خايفه اوي
فارس سحب ريناد من ايديها وخرجو بره
فارس بهدوء… اني هعديلك ال حوصل ده كلو بس بشرط
ريناد بخوف… وايه هو الشرط دا
فارس… ان فرحنا يكون بعد اسبوع وقدام الكل
يعني البلد كلها تكون موجوده فيه
ريناد… تمام
فارس اخدها ودخلو جوه
هارون… قولتلك بره بيتي
فارس… ريناد ده بيتها مش هتخرج منيه
هارون… كيف
فارس… ال سمعتوه وفرحنا الاسبوع الجاي
وسابهم ومشي واخد ريناد معاه
راغب وهارون كانو مصدومين
❤❤❤❤❤
ادهم قعد في اوضته وهو فرحان
انها مش هتكون لفارس
بس غضب لما افتكر اكرم وال عملو معاها
… مش هتكوني لغيري ابدا
ونام
❤❤❤❤
ريناد طلعت اوضتها بحزن بصت عليها وعلي نفسها في المرايا
…. شاطره ورطي نفسك في بلوه طيب لو فارس عرف اني اني مش بنت هيعمل ايه اكيد هخلص عليا
وراحت غيرت هدومها ونامت
❤❤❤❤❤
الصبح
سميره راحت بيت المحمدي
محمود… بغضب… ايه جابك اهنه
سميره ببرود… عاوزه اقابل ريناد
هارون… ريناد ممنوع تشوفيها
سميره… بزعيق… لاع هشوفها
راغب نزل علي صوتهم
… في ايه ياابوي خالتي سميره كيفك وسلم عليها
سميره… الحمدلله كيفك انت ياولدي
راغب بحب… منيح الحمدلله
ايه جابك اهنه
سميره… عاوزه اقابل ريناد
راغب بستغراب… ريناد ليه
سميره… عاوزها في موضوع مهم قوي
راغب ندا ريناد ليها ونزلت وسلمت عليها
سميره بخوف… ريناد جوازك من فارس
فارس نزل… مالو جوازها مني يابنت الصياد
سميره بحزن… باطل
الكل انصدمو محمود…بغضب… ايه الحديت ده يامرا ياخرفانه انتي
سميره… بدموغ… دي الحقيقه لانكم اخوات
هارون… ازاي
سميره… بدموع… ريناد اخت بدر في الرضاعه
يعني اخت فارس يعني متحرمها عليه
ريناد دموعها كانت بتنزل بصدمه
فارس بغضب نزل وضر*ب سميره
الكل كانو مصدومين واولهم ريناد
فارس بغضب وووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني)