رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم زهرة اللوتس الجزار
رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الجزء الخامس
رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني البارت الخامس
رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الحلقة الخامسة
دياب… بقوه وتبري… انت لا اخوي ولا اعرفك
ادهم بوجع… لا ياخوي متقولش اكده اضر*بني اقت*لني اعمل اي حاجه فيا بس متقولش اكده ابوس رجلك ونزل عل رجله يبوسها
دياب نزل لعندو وقومو معاه… بحزن… متعملش اكده تاني انت ابني مش اخوي وحضنو
ادهم بدموع… انت ابوي واخوي وكل ماليا انت عيلتي كلها
دياب طلعو من حضنه ومسح دموعه.واتكلم بمرح عشان يهدي الموقف.. بس ياض في راجل بيبكي
ادهم ابتسم ليه
دياب بص عل ريناد… هنعمل ايه في المصي*به ال هببته دي
ادهم بص مكان مابيبص دياب بشرود… مش خابر بس مش قادر اشوفها اكده
دياب… انت حبتها يابن الصياد
ادهم… بسخريه… حبتها الحب مش في قاموسي ياخوي
دياب… هيجي اليوم ال تعترف بيه انك و*قعت يابن الصياد ومتخفش اليوم ده قريب جدا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
االصبح
كان الكل بيبسعد عشان يروحو المطار وكل واحد فيهم يروح بلده
الكل ودعو بعض بدموع
كل واحد راح بلده وهو حاسس ان في حاجه ناقصه
عند ادهم
وصلو مصر
طول الطريق ادهم كان بيبص عل ريناد بحزن وريناد كانت معتبره انه مش موجود وبتفكر ايه هيحصل ليها لما ترجع بيتها
دياب بحنيه… رينو سرحانه في ايه
ريناد… في ال جاي وايه هيحصل معايا
غزل بحزن… ريناد احنا معاكي ومش هنخلي حاجه تحصل ليكي صح
ادهم بحزن… ريناد
ريناد سابتو ومشيت ومردتش عليه
دياب حط ايدوا عل كتفه… ال حصل مكنش سهل
ادهم… بحزن… امم
ومشيو وراهم
ادهم ودياب ركبو قدام وغزل وريناد ورا
ريناد كانت طول الطريق سرحانه وبتبص عل الطريق
ادهم كان بيبص عليها من المرايا كان فعلا ندمان
طول الطريق كانت غزل بتهزر معاهم عشان تخف من التوتر ال موجود بس ريناد كانت في عالم تاني
دياب… بعد ساعات وصلو الصعيد
دياب اخدهم عل بيت الصياد
عليا كانت واقفه في البلكونه ولما شافتهم نزلت جري ليهم
اسماء وسميره وياسين كانو قعدين في الصاله تحت
اسماء…بخوف…. يابتي مش تجري اكده
عليا بفرحه راحت وفتحت الباب لقتهم كانو لسا هض*ربو الجرس
عليا بفرحه نطت في حضن دياب
دياب حضنها بحب… كيفك
عليا… بحب… زينه اتوحشتك قوي
دياب بحب… واني اتوحشتك قوي قوي قوي
اسماء… يعني اتوحشتها هيا واحنا لاع
دياب ساب عليا ودخل لامه وابوه وعمتو وحضنهم كلهم
سميره… بحب… البيت نور بيك ياولدي
ادهم بمرح… يعني نور بيه هو واني لا
اسماء بفرحه كبيره…. وولددي
ادهم ساب الشنط ودخل في حضن امه جري اكنه كان غرقان واتمسك بطوق نجاه
ادهم شال امه وهو حضنها وفضل يلف بيها
كان الحضن دا مليان شوق
اسماء طلعت من حضنه بدموع… ادهم اني مش بحلم صوح
ادهم باس راسها بحب… لا ياست الكل مش بتحلمي ومسح دموعها
سميره بدموع… ادهم
ادهم ساب اسماء وراح لسميره وحضنها قوي
… وحشتيني ياسمي
سميره بضحك… سمي لسا فاكر الاسم ده
ادهم… ببتسمه… طبعا
ادهم راح عند ابوه
ياسين لف وشه الناحيه التانيه
ادهم نزل عل ركبه بدموع… اني ح*مار وطو*ر بس كان غصب عني يابوي سامحني سامحني يابوي
ريناد كانت مستغربه انه دا ادهم ال مكنش حد بيقف قدامه من قوته وشراستو وقدام ابوه بقي واحد تاني خالص غير ال تعرفو
ياسين… قوم ياولد ولاد الصياد مبينهزوش اكده قوم
ادهم بدموع… ولاد الصياد بينهزوا قدام كبيرهم بس وانت كبيرنا يابوي
ياسين قوم ادهم وخدوا في حضنه وفضل يخبط عل ضهروا…. اتوحشتك قوي يابني
ادهم كان ماسك في ابوه اوي ودموعه بتنزل
عليا واسماء وسميره كانو كلهم بيعيطو بفرحه
دياب كان بيبص عليهم بحب
دياب… ليكم مفاجاه عندنا
اسماء… مفاجاه ايه ياولدي غير رجوع اخوك
دياب… ببتسمه… احلي مفاجاه
جاهزين
عليا بفضول… جاهزين يلا بق
دياب وادهم غمزوا لبعض وضحكو… 1.. 2.. 3
غزل مكنتش دخلت لانهم كانو قايلين ليها انها هتبقي مفاجاه
غزل دخلت ببتسمه
الكل كانو مصدومين وكانو بيبصو لبعض بصدمه كبيره
دياب ببتسمه… ايه رايكم في المفاجاه دي
ياسين بصدمه… غ غزل
غزل راحت عل حضن ابوها… بابا
الكل كانو من الصدمه مش قادرين ينطقو
اسماء… بصدمه… بتي
غزل راحت عندها وحضنتها وهكذا سميره وعليا
غزل… بفرحه… ريناد واقف عند الباب ليه تعالي
عليا بصدمه… ريناد وبصت عليها
عليا حضنتها… اختي كنتي فين قلبنا الدنيا عليكي خوفنا عليكي يكون فارس لقاكي وعمل ليكي حاجه
ريناد طلعت من حضن عليا واتكلمت ببرود… فارس مش هو ال عمل اني ال عملت في نفسي
عليا بستغراب… تقصودي ايه
دياب… بتوتر… تقصد انها يعني هر*بت يوم جوزها
سميره… بحب… هتفضلي واقفه اكده يابت تعالي سلمي حتي
ريناد… بدموع… ماما سميره
سميره راحت عندها… اه ياقلب ماما تعالي وحضنتها
ادهم… بنتك ازاي مش عندك بنت واحده وهيا عليا
سميره… صح عندي بنت واحده وهيا عليا بس ريناد تبقي بتي في الرضاعه يعني اخت بدر في الرضاعه
دياب… عليا اني همو*ت من الجوع
عليا بحب… من عيوني روحو اجهزوا واني هجيب ليكم الوكل
سميره وعليا راحو يجهزوا الاكل
الكل راحو يقعدو
اسماء كانت حضنه ادهم قوي في حضنها
وغزل ياسين كان حضنها
دياب بغيره… يعني هما ال ولادكم واني ابن البطه السوده يعني
ريناد قامت وقعدت جانب دياب
واخدتو في حضنها… ببتسمه… انت جوز اختي واخويا تعال وانا احضنك
ادهم كان مدايق بس مش عارف من ايه
دياب بس راسها… واني ليا الشرف انك تكوني اختي
الاكل انحط الكل كانو بياكلو بضحك
ادهم وغزل كانو بيتنقروا عل الاكل
خلصو اكل
وراحو الجنينه يقعدوا سوي
ادهم وغزل وعليا ودياب وريناد بس
دياب غمز لعليا واخدها وقامو
غزل… قامت تروح الحمام
عشان يسيبو ادهم وريناد سوي
ادهم كان هيتكلم بس فونه رن
قام يرد
ريناد فضلت لوحدها بشرود
جه عليها حد وقعد جنبها
ببتسمه… الجميل زعلان ليه
ريناد بصتلو وسكتت
… قاعده هنا لوحدك ليه
ريناد… بملل … وانت مالك ايه حش
… ببضحك… طبعا ليا
ريناد قامت وكانت ماشيه راح هو قايم ومسك ايدها
ريناد بغضب… ابعد عني
… ايه ياجميل مش انا بتكلم معاكي سايبني وماشيه ليه
ريناد كانت هضر*به بس هو مسك ايدها وقرب من ريناد وبس*ها
ريناد كانت بتزق فيه بس هو كان مكتفها
ادهم خلص مكالمتو وكان جاي يشوف ريناد
لقهم كدا
ادهم بغضب… ريناااد
وراح عندهم ومسكو من هدومو وهب ادهم نزل ضر*ب فيه
ريناد كانت واقفه مصدومه من ال بيحصل
الكل اتجمعو عل صوتهم بخوف
دياب حشهم عن بعض وكان ماسك ادهم بقوه
…بوجع… هو انت علطول كدا ايدك طر*شه
عليا جريت عليه… بخوف… اكرم انت كويس
اكرم بوجع… متخفيش يا مرت اخوي اني زين
ادهم… بغضب وتحذير… لو قربت منها تاني هخلص عليك
ادهم اخد ريناد من ايديها غصب عنها ومشيو
دياب… هو حصول ايه هببة ايه يااكرم
اكرم… كنت بهزر مع البنت دي وادهم شافنا ولقيتو نزل فيا ضر*ب
دياب بتحذير… اكرم اني خابر زين هزارك لو قربت منيها تاني اني ال هتصرف معاك
اكرم رفع ايده في الهوا… براءه
دياب.. يكون احسن برضو
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند ادهم وريناد
ريناد بغضب… ابعد ايدك دي عني
ادهم اخدها ورا البيت بتاعهم
… كان بيتنفس بغضب… ومره واحده ريناد لقت ال بيحط ايدوا ورا رقبتها وبيقربها ليه وبيبو*سها
كانت مصدمومه
ريناد كانت بتزقه بغضب بعيد عنها
بس هو كان بيبو*سها بغضب اكده بيمسح اي اثر اكرم عملو عليها
بعد دقايق
ادهم بعد عنها وسند جبينو عليها… بنهجان … م ماتكررش تاني انتي فاهمه
ريناد كانت بتبص في عيونه وبس
ادهم سرح في عيونها زي ماهيا سرحت فيهم
ريناد بتوهان… ليه بتعمل كده اادام مابتحبنيش
ادهم بتوهان… هتصدقيني لو قولتلك مش عارف
ادهم كان واقف اخدها وقعدوا عل الارض
وهما لسا سندين عل جبين بعض
ادهم… كل ال اعرفو ان محدش يقرب منك وبس
ريناد… بس دا هو الحب
ادهم… انا معرفش بيبقي ازاي الحب دا بس كل ال عاوزه انك متكونيش لحد تاني غيري
ريناد بحزن… بس انا متجوزه
ادهم… بحزن… عارف انك متجوزه بس انتي عاوزه
ريناد بدموع… ال اني عاوزه هو مش عاوزني وبيلعب بيا
وبعدت ايدوا عنها وقامت مشيت
ادهم فضل يبص عل اثرها بحزن وندم
ريناد راغب جه واخدها عل بيتهم
🌸🌸🌸🌸🌸
بليل
كان ادهم في اوضته حزين
مسك فونه وبص فيه
وفتح الفديوهات بتاعت التدريب وبقي يبص عل ريناد ويضحك
وفجاء جه الفديو ال ادهم كان مصوروا ليهم عشان يزل بيه عيله المحمدي
فتحو وقعد سرحان وبيبتسم
فجاء الباب اتفتح وادهم اتعصب
… خير
اكرم ببتسمه… مش جايلي نوم قولت اجاي اقعد معاك
ادهم بصلو وسكت
اكرم… انا اسف لو زعلتك مني بس ولله البت حبت اهزر معاها
ادهم بضيق… اولا ماسمهاش بت ليها اسم وثانيا.. هو انك تبو*سها دا هزار
اكرم ببضحك… يعني حرام ليا وحلال ليك
ادهم بصلو برفع حاجب…تقصد ايه
اكرم… بضحك… قصدي يعني حلال ليك انك تبو*سها بس خلاص اهدي كدا عاوزك في موضوع مهم
ادهم بضيق اكبر… انجز
اكرم… بجديه… انا عاوز اتجوز البنت دي عجباني
ادهم وشه قلب كلو غضب…. نننعععمممم
اكرم خاف من وش ادهم… ايه يابني قلبت ليه
ادهم بغضب وغيره…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني)