رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الفصل السابع عشر 17 بقلم زهرة اللوتس الجزار
رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الجزء السابع عشر
رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني البارت السابع عشر
رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الحلقة السابعة عشر
꧁❤نبدا بسم الله الرحمن الرحيم ❤꧂
عند ادهم كان في الجنينه بيهجز كل حاجه لازمه للمنافسه
دياب بملل… لازم يعني انهارده مكنت فضلت شويه لحد ماجرحك يخف
ادهم وهو بيلعب بالسيف… كان بيحركو وبيلوي دراعو بيه
… عادي انا جه علي بالي اعملها انهارده وكدا كدا هتتعمل يبقي ليه نستني
دياب… بلامباله… اعمل اللي انت عاوزه المهم ماترجعش تعيط تاني
ادهم بسخريه… لا متخفش مش هاجي اعيط ليك
دياب بصلو بغيظ وسكت
ادهم في سره… لازم افوز عليها
وقعد يتمرن
❤❤❤❤
فوق عند ريناد كانت رايحه جايه بغيظ ونا*ر
عليا بدوخه حطت ايدها علي راسها… يابت خولتيني اترزعي بق
ريناد بصتلها بغيظ… يعني عاوزني اعمل ايه
عليا بخبث… يعني لازم المنافسه دي يعني
ريناد بضيق… مش عارفه طلعلي منين بالمنافسه دي
عليا… طيب مافي يدك تخليه يترجع عنها
ريناد بسخريه… ادهم وتراجع يبقي انتي غلطانه انتي متعرفهوش
عليا… بس انتي فعلا تقدري
ريناد بستغراب… ازاي
عليا بخبث… هقولك…..
❤❤❤❤❤
عند غزل
رامي حس بحاجه جوه بيتشدوا اكتر ليها مش عاوز يبعد عنها
بس بعد بصعوبه عنها
غزل بصتلو بدموع وصدمه
… انت اكيد مش حبيبي وسابتو ومشيت بس هو مسك ايديها
رامي بحزن… اني اسف ولله اللي عملتو من غيرتي عليكي بس
غزل بعدت ايديه عنها وبصتلو ومشيت
رامي بغضب ومسك الكوبايه اللي كانت علي المكتب كسر*ها في الارض مية حته
… غبي غبي اااه
❤❤❤❤❤
عند غزل خرجت من المكتب وراحت علي مكتب جون
خبطت ودخلت
جون كان قاعد سرحان
غزل باحراج… فاضي
جون بنتباه… اه تعالي
غزل راحت عندو وقعدت بتوتر
غزل بتوتر… انا اسفه علي الموقف اللي حصل من شويه
جون لحظ توترها… عادي ولا يهمك
بس هو بيعمل كدا ليه انا حاسه مش طايقني
غزل بهمس…طبعا مش هيطيقك… با حراج… عشان انا ورامي كنا بنحب بعض
جون بستغراب… كنتو
غزل بدموع وافتكرت اللي رامي عملو فيها مسحت دموعها… اه كنا بنحب بعض بس حصل حاجه دمرت الحب دا كلو
جون… انا مش من حقي ادخل بس هو شكلو لسا بيحبك بديل انه كان همو*تني في ايدوا
غزل… عارفه انه بيحبني وانا كمان بحبه اوي
جون… طيب ماترجعو لبعض
غزل… بتحدي… عاوزه اعملو الادب الاول
جون حب نظرة التحدي اللي بانت في عيونها… طيب ناويه علي ايه
غزل… عاوزه مساعدتك
جون… وانا تحت امرك
غزل ببتسمه… الامر لله وحده عاوزك….
❤❤❤❤❤
عند راغب جاله فاكس من الفرع بتاع سويسرا
ومطلوب انه يسافر ليه ضروري
راغب بخبث رن علي حد… تعالي عاوزك ضروري
وقفل
جه الشخص دا عليه
راغب بخبث… عاوزك تجهز نفسك عشان هتسافر
رامي… فين
راغب… سويسرا عشان الاجتماع هناك
رامي.. تمام انا هروح اجهز سلام
رامي مشي عشان يجهز وراغب ابتسم بخبث
❤❤❤❤❤
عند ادهم طلع عشان يغير هدومه فتح الباب وانصدم من ريناد واللي عامله في الاوضه
ادهم دخل بصدمه… ايه كل دا
ريناد بدلع وحط ايدها علي رقبتو وايده علي وسطها… ايه ايه ياحبيبي هو حرام اعمل كدا لحبيبي ونقعد سوي
ادهم بخبث… لا مش حرام بس ريناد حط ايدها علي بقه وسكتو…
ريناد بحب… انت انهارده بتاعي وبس
ادهم بمكر ابتسم… طيب انا جعان
ريناد بحب… جهزتلك العشا تعالي ناكل
وكانت رايحه تحط الاكل ليه بس هو شدها
ريناد بستغراب… بتشدني ليه هجبلك تاكل
ادهم بمكر… بس انا عاوزك انتي
ريناد بضحك… هتاكلني انا طيب افرد اني طلع طعمي وحش
ادهم بثقه… انا اللي هدوق وانا اقرر
وبعدين
❤❤❤❤
دياب… اوووف
عليا بصتلو بستغراب… بتنفخ ليه
دياب بغيظ… ماني معدش ليا اهتمام الاهتمام كلو لسي ديب بس
عليا بضحك…. طبعا مش هو ولدي يبقي هو كل حاجه حلوه ليه هو
دياب بصلها بغيظ… طيب تصبحي على خير وشد اللحاف ونام
عليا قعدتت تضحك عليه وعلي تصرفاتو
… مجنون
❤❤❤❤❤
في المطار
كان رامي خلاص طايرتو هتطلع لقها جايه عليه فاكرها انه جايه تودعو بس اتفجاء من جون اللي جاي معاها ومسك ايديها
جون من بعيد… شكلنا هنمو*ت انهارده
غزل بهمس…. اسكت هتفضحنا رامي بيعرف يقرا الشفايف
جون بصدمه… ايه
غزل… زي مابقولك كدا اسكت
راحو لعندوا
رامي كان هيو*لع فيهم غزل كانت هايفه من جنان رامي بس كانت ببتظاهر القوه
رامي بغضب… بتعملي ايه هنا ردي عليا ومسك دراع غزل جامد
جون بعد ايدوا عنها
… ابعد ايدك عنها
رامي بغضب… وانت تطلع مين
جون ببرود… خطبها
رامي بصدمه… خطبها
وبص علي غزل اللي هزت راسها بمعني اه
رامي… ومن امتي ان شاءلله
غزل..ببرود. من انهارده جون جه طلب ايدي من بابا وانا وافقت
رامي… كتم غضبه… تمام الف مبروك من بين سنانه
نداهو عليهم عشان الطايره وسافوا التلاته سوي
كان رامي قاعد قبال منهم وهما قاعدين بيضحكو ويبلعبو ويغيظو في رامي
رامي كان عامل زي البركان لحد ماوصلو
الفندق
رامي… حضرتك كان في حجز باسم رامي المحمدي
جون… واباسم جون وغزل الصياد
الاستقبال… انتو حاجزين تلات اوض بس اللي موجود دلوقتي اتنين بس
غزل… خلاص رامي ياخد اوضته
رامي بصلها… وانتي هتنامي فين
غزل بلعت ريقها بتوتر… مع مع جون
رامي بغضب وغيره كبيييييره….. ننننععععععممممم
غزل خافت من شكل رامي
واستخبت ورا جون
الكل بصو علي رامي لانه صوته كان عالي اوي
غزل برعب… يلهوي هياكولي
جون برعب من شكلو… يخربيتك وخربيت افكارك
رامي مسكها من قفها… بغضب… بتقولي ايه سامعيني
غغزل برعب… مابقولش ياكبير ولله هو انا اتكلمت دا نسمه
رامي بغضب… عاوزه تنامي معاه في نفس الاوضه صح داني هخالي يومك شكل اللي الوان اللي انتي لابسه
غزل بصت علي الهدوم… ولطمت علي خدها…. يلهوي يلهوي
جون حاول يتكلم… مينفعش كدا يا رامي
رامي خرسو…بزعيق…. اخرس مش عاوز اسمع حسك انت فاهم
جون برعب… فاهم
غزل لسا رامي مسكها من قفها… ماينفعش تعمل كدا في خطيبي
رامي لفه ليها…. بغضب وغيره… خطيبك طيب تعالي بق وشالها علي كتفه واخد المفتاح من بتاع الاستقبال ومشي بغضب
جون كان رايح وراهم بس بصلو بتحذير
جون رجع تاني
غزل كانت بتصوت… الحقوني هياكولني
ياولاد 🐕الحقوني
رامي كان كاتم الضحكه بالعافيه
غزل مسكت الباب بتاع الاوضه ومكنتش عاوزه تدخلو بيها لانه كانت خايفه منه
رامي دخل بيها الاوضه وحدفها علي السرير وراح قفل الباب بالمفتاح
غزل بوجع من الوقعه… اه ايه ياعم بتحدف انبوبه مابراحه
رامي بصلها بغيظ… انتي اللي هتحددي اعمل فيكي ايه
غزل بخوف… روميتي انت مش هتعمل فيا حاجه صح
رامي بغيظ… روميتك طيب عشان خاطر الكلمه دي هو*لع فيكي
غزل في سرها… ياحوستي السوده ياني ياما يلهوي وقامت بدلع وحط ايدها علي رقبتو… بس انا عارفه ان روميتي مش هياذيني صح
رامي بخبث… مش هضر*بك بس بشرط
غزل بفرحه… ايه هو الشرط
رامي بخبث… انك ترقصيلي
غزل بصدمه….وغضب… نننععم وووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني)