روايات

رواية العنيدة والشرس الجزء الثالث الفصل السادس 6 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية العنيدة والشرس الجزء الثالث الفصل السادس 6 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية العنيدة والشرس الجزء الثالث الجزء السادس

رواية العنيدة والشرس الجزء الثالث البارت السادس

العنيدة والشرس الجزء الثالث
العنيدة والشرس الجزء الثالث

رواية العنيدة والشرس الجزء الثالث الحلقة السادسة

꧁نبدا بسم الله الرحمن الرحيم ❤꧂
ديب بحزن ودموع
ـــــــــــــــــفلاش
بعد ماروحتك روحت البيت تاني
ومن كتر غضبي من نفسي عقبت نفسي وجبت الحزام وفضلت اضر*ب في نفسي
ديب بصريخ وضر*ب…. ازاااااي قدرت تقولها اززااااي تستاهل
وفضل يضر*ب في نفسو كتير لحد ماجسمه جاب د*م
ديب بصريخ… هو دا الحب اللي بتقول عليه ليييييييه عملتي فينا كدا يا لي لي لييييه
ديب وقع في الارض وانهار
… ليه ليه دا نا وقفت قدام الكل عشانك عارف اني اخدتك غصب بس مكنتش هقدر اشوفك مع واحد تاني غيري وعارف انك مش بتقليني بس والله بحبببك دموعه كانت نزله زي الشالات
ـــــــــــــــــباااك
كانت تاليا دموعها نزله بوجع عليه وعلي شكل جسمه
تاليا بدموع وندم… اسفه واخدتو في حضنها ديب حضنها جامد اوي وفضل يعيط
ديب بدموع… مش هقدر اعيش من غيرك
يا لي لي انا من غيرك امو*ت
تاليا خرجتو من حضنها بخضه وخوف…. حطت ايدها علي بقها… بعد الشر عليك متقولش كده تاني هزعل منك
ديب شدها لحضنه تاني… وانا مقدرش علي زعلك ابدا
واخدها في حضنو ونامو
❤❤❤❤❤
عند لانا كانت قاعده بتاكل في نفسها من كتر الغيظ
… طيب هو راح فين معقوله كشفني
لانا بخوف… لالالاا لو كشفني كان زماني مي*ته فهد غبي وبينضحك عليه بسهوله وانا انهارده هخلي اللي محصلش يحصل وقامت طلعت حاجه من الدولاب وبصت عليها بخبث
❤❤❤❤❤
عند فهد
فهد بغضب… ابن مين
تارا بدموع ووجع… ابن خ
فهد مخلهاش كملت… وزقها في الارض… بغضب… خليتي ابن الزناتي يقرب منك دا هخلص عليكي
تارا مسكت في رجل فهد بدموع وتوسل… فهد ارجوك ارحمني حتي مش عشاني عشان اللي في بطني
فهد نزل لمستوها بوجع… ليه كدا ياتارا تعملي فيا كدا ليه
تارا بدموع… كان غصب عني ولله
فهد بغضب ومسك شعرها… غصب عنك ايه هو اللي جه ليكي وقالك تعالي واتجوزك
تارا بدموع وندم… هو فعلا قالي كدا بس ضحك عليا وااااه صرخت لما حست ان ايد فهد بتقلع شعرها
فهد بغضب وقسوه…. الخيانه انا مبغفرهاش وهعرفك ازاي تخونيني مع ابن الزناتي وسابها ومشي بس قبل مايخرج… اتكلم بجمود… زي مانتي حامل من واحد تاني لانا لازم تكون حامل بس المره دي مني انا وسابها ومشي
تارا بصريخ… لالا يافهد متعملش فيا كدا وقعدت تعيط بهستريا
فهد كان قلبه مك*سور راح اوضه لانا لقها نايمه علي السرير وتعتبر مش لابسه حاجه
قربت منه… بدلع… فهودتي
فهد كان غيران ومتعصب اوووي
فهد مكنش شايف قدامه كان شايف تارا بس اللي قدامه وقرب من لانا وبعدين
❤❤❤❤❤
الصبح كان الكل علي الفطار
ديب وتاليا نزلو وقعدوا يفطروا من غير خناق
تارا كانت قاعده بتلعب في الاكل وعيونه حمرا من كتر العياط
دياب بحنيه… مالك ياقلبي
تارا بتعب… مفيش يابابا
ادهم… تارا انتي معياطه
تارا حبست دموعها… بصوت مدبوح… لا بس عيوني وجعني
ديب بحنيه… تعالي نروح للدكتور
تارا… دلوقتي تروق ياروحي
ادهم كان بيبص عليها بغموض
ريناد بغيظ… يمكن مدايقه العقربه اللي فوق دي
عليا بغيظ… ماهي بتي اللي سايبه ليها الساحه
تاليا… لانا دي عاوزه حد يقف ليها ويعرفها ان الله حق
لانا نزلت هيا وفهد وكانت متعلقه في دراعو عشان تغيظ تارا فهد كان نازل بجمود
تارا اول لما شافتهم دموعها غصب عنها نزلت ونزلت اكتر لما شافت ج*سم لانا والعلامات اللي عليه
لانا كانت لابسه فستان قصير ومن غير كمام وكانت في علامات كتيره علي ج*سمها
فهد قعد بس المكان اللي فهد كان قاعد فيه كانت تارا وريناد قاعدين فيه يعني فهد كان قاعد في النص بينهم
لانا بدلع… طنط ممكن تقومي تقعدي في اي مكان تاني
ريناد بصتلها بغضب… ودا ليه ان شاءلله
لانا بدلع… اصل انا بحب اقعد جانب فهودتي
ريناد… بغضب… لا مش هقوم
لانا بصت لريناد بغيظ وراحت تحاول مع تارا
تارا قامت وقعدت لانا مكانها وكانت بتبص عليها بنتصار
الكل بص علي تارا بغيظ وغضب
تاليا قامت وقعدت تارا مكانها يعني قعدت قصاد فهد
تاليا قعدت جانب عليا
لانا كانت بتغيظ… ريناد وتارا
وكانت بتاكل فهد وفهد كان بياكل من ايديها
تارا كانت بتبص عليه بوجع ودموع مكتومه
ديب ادايق عشان اخته وقام مشي
لانا بستفزاز لتارا… فهودتي ممكن تاكلني اصل ايدي بتوجعني
تاليا بسخريه… مين ابن الحلال اللي اداكي علقه كدا
لانا بدلع… وعضت علي شفتها اللي تحت… دي كانت احلي علقه مش صح يعمري وبصت علي فهد
تارا افتكرت كلامه انبارح وقامت طلعت علي اوضتها جري وكانت بتعيط
تاليا طلعت وراها بخوف
فهد اكل لانا بجمود
ريناد بصت عليه بحزن…. انا بجد مشفقه عليك وسابتو وقامت
عليا…. بحزن… ليه تزعلها ياولدي
فهد مردش عليها
عليا بحزن… قامت هيا كمان
ادهم بصلو بغضب وقام هو ودياب
لانا بتكبر… ماطق الله ليه الكل زعلان عشانها كدا وكانت بتاكل فهد بس فهد مسك ايديها بقوه ووجع لانا
فهد بجمود….. خلاص وقام وسابها
لانا اكلت هيا اللقمه وبصت عليهم بخبث… ولسا هو انتو شوفتو حاجه ياولاد الصياد
❤❤❤❤❤❤
تارا دخلت اوضتها وقفلت علي نفسها وفضلت تعيط بحرقه
تاليا فضلت تخبط عليها بس تارا مكنتش بتفتح
… بحزن… توته افتحي سيبك منه هو ح*يوان
ريناد جات من وراها بحزن وخبطتت… توته افتحي عليا انا ماما هو مايستاهلش ضوافرك اللي بطيره كدا
عليا بدموع… تارا افتحي عشان خاطري
تارا كانت جوه بتعيط وبهستريا
… لمستها لمستها يافهد
وفضلت تصرخ وتك*سر في الاوضه
الكل كانو خايفين عليها
تارا خرجت من الاوضه وعليا كانت بتحاول تاخدها في حضنها بس تارا بعدت ايدها عنها وخرجت اكنه مكنتش شايفه قدامها
تارا راحت علي الترابزين بتاع السلم وعدتو وبقت واقفه علي السور وخلاص هترمي نفسها
ريناد وتاليا وعليا في صوت واحد….. تتتتتتتتااااااااررررررررااااا
فهد كان في الجنينه وديب كان داخل البيت سمعو صوتهم ودخلو الاتنين جري
بس وقفو وانصدموا لما شافو تارا
بصو لبعض الاتنين برعب وطلعو جري بق كل واحد منهم يجري من ناحيه علي السلم
السلم بتاعهم زي سلم ابهي وبراغيا كدا 😂
كل واحد منهم كان بيجري من ناحية
طلعو الاتنين مع بعض في نفس الوقت
ديب برعب… توته انزلي ياحبيبتي
فهد برعب بس دراه… بجمود… انتي مفكره انك كدا هترتاحي
لو كنتي هترتاحي ارمي نفسك عادي
تارا بصتلو بصدمه
مش تارا بس الكل بصلو بصدمه
ديب بغضب… انت بتقولها ايه يامجنون انت
فهد بجمود… بقولها لو عاوزه ترمي نفسك ارمي عادي
تاليا بخوف… وصدمه… انت بجد مش فارق معاك اذا تارا فضلت عايشه او لا
فهد بجمود من ورا قلبه…. اه
تارا بصتلو بدموع ووجع اووي مكنتش تتوقع منه الكلام دا حتي لو عملت ايه
ديب بخوف… توته متسمعيش كلامه سيبك منه تعالي انزلي مش انا ابيه حبيبك انزلي
عليا وريناد كانو خايفين ومصدومين في نفس الوقت
ريناد بغضب راحت عند فهد وضر…بتو بالقلم قدامهم كلهم
… انت ازاي بنادم ها جايب القسوه دي كلها منين انت مستحيل تكون ابني ليه تك*سر قلبها لا وكمان غاوز تمو*تها
فهد فضل ساكت مكلمش ولانطق حرف واحد
لانا كانت واقفه ومبسوطه اوي كمان
ديب استغل انها مشغوله مع ريناد وفهد وراح شددها في حضنه بخوف
… تارا
تارا فضلت في حضن ديب كتير اوي وفضلت تعيط
فهد اخد نفسو برتياح انها نزلت
الكل جريو عليها واطمنو عليها كلهم
اما فهد مشي
تاليا اخدت تارا علي اوضتها هيا وديب
ديب راح جاب لاتارا وتاليا شكولاتات كتير عشان عارف انهم بيحبها اوي وبينسو بسرعه ادام في شكولاته وممكن ينسو هو كمان 😂
تاليا وتارا اخدوا منه الشكولاته وقعدوا يكلوها
ديب كان بيهزر معاهم وحتي قعد اليوم كلو من الشغل عشان يخفف عن اخته
❤❤❤❤❤
بليل
ديب رن علي تاليا انها تجهز هيا وتارا عشان عامل ليهم مفاجاه
جهزوا وديب جه واخدهم لمكان كان النور فيه مطفي ولما هما دخلو النور انفتح
وكان المكان متزين بطريقه تحفه جدا وكان في شاشه عرض كبيره بينعرض عليها صور تارا وتاليا وهما صغيرين
ولقو العيله كلها متجمعها
ديب سابهم واختفي
كانو فرحنين اووي
وبتنططو من الفرحه
النور طفي تاني واشتغل نور خفيف واصطحب معاه احلي اصوات
باجمل اغنيه احم احم دا صوتي انا 😂😂😂
(ياملكه من بنات جيلك انا اتشرف اغنيلك وقول البنت دي اختي ياحلوه في كل تفصيلك بفرح لما اشوف فرحك وازعل لما اشوف زعلك واهد الدنيا لو القي دمعه نزله علي خدك لمين احكي واتكلم ومين يسمعني لو مخنوق ياحضن تملي بيطبب ياحنيه وطيبه وزوق))
ديب وفهد كل واحد فيهم جاب اختو ورقص معاها
تاليا كانت مدايقه من فهد
فهد مسك ودانو بمعني اسف وهو بيغني
تاليا سامحتو لانها بتحبه والاغنيه عجبها
ديب اخد تارا ورقصو وكان بيغني مقطع وفهد بيرد عليه
ديب بغني…. لمين انا هحكي واتكلم ومين يسمعني لو مخنوق
فهد بغني… ياحضن تملي بيطبب ياحنيه وطيبه وزوق
ديب… انا سندك انا ظهرك انا دايما هكون جانبك
فهد… وماهما تواجهي في حياتك حبيبتي طمني قلبك
ديبج… ماقلب ياما خدتيها وبالضحكه اقبلتيها
فهد… وايدي تقيله في هزاري لكن علطول ترديها
لمين انا هاحكي واتكلم ومين يسمعني لو مخنوق ياخضن ااه
ديب… ياملكه من بنات جيلك انا اتشرف اغنيلك واقول البنت دي اختي ااه
ولما ديب وفهد خلصو غغني شالو تارا وتاليا وفضلو يلفو بيهم بحب
البنات كانو فرحانين جداا
وكل واحده حضنت اخوها بحب
لانا كانت قاعده بملل وكانت قرفانه وزعقانه
اشتغلت اغنيه رمانسيه
بتاعت (داحبيبي) وكل واحد سلم التاني مراتو وقعدوا يرقصو سوي
ديب وتاليا كانو في عالم تاني بتعهم بس
كانو بيرقصو بنسجام تام
اما عند فهد وتارا
فهد كان بيبص الناحيه التانيه بجمود
تارا دموعها نزلت
وصوت شهقاتها طلع
فهد بصلها بحزن ووجع وغمض عيونه بقوه
عيونه تارا كانت بتبص علي فهد
فهد فتح عيونه وعيونهم اتقبلت سوي
عيون تارا… كانت بتلومه
فهد كانت عيونه كلها حزن
خلصت الاغنيه وراحو عشان يق*طعو التورته
عشان عيد ميلادهم
الاتنين اتمنو امنيه وطفو الشمع مع بعض
اكلو الكل وجه دور تارا تاكل فهد
تارا مدت ايدها ليه بس رجعتها تاني بحزن
فهد مسك ايدها وقرب اكل منها حته كيكه
تارا فرحت
جه دور تقديم الهدايا
لانا جابت ليها هديه وهيا بتبسم بخبث
… اتفضلي يضرتي
تارا اخدتها منها ببتسمه وجع
وحطتها علي الترابيزه
لانا بخبث… مش تفتحيها
تارا اخدتها وفتحتها وكانت الصدمه كبيره عليها
… تارا بصدمه كبيره حامل
لانا… بخبث… اه
وحطت ايديها علي بطنها بقالي اسبوع عقبالك
تارا وقعدت من طولها وسطهم
ديب شالها وطلع يجري بيها علي المستشفي
اخدوا تارا وعلقو ليها محاليل
فهد اخد الدكتور علي جنب… دكتور المحلول دا ليكون غلط عليها
الدكتور بستغراب… ليه بتقول كدا
فهد بوجع… لانها حامل
الدكتور بستغراب… مين قالك كدا انها حامل
فهد بعدم فهم… هيا
الدكتور… ازاي دي مش حامل اصلا وعشان تتاكد هجيب دكتوره ليك تكشف عليها
فهد بسرعه… ياريت
الدكتور ندا علي الدكتوره وجات تكشف علي تارا
فهد كان علي اعصابه… خير يايادكتوره
الدكتوره… حامل ازاي يابابا وهيا لسا بنت
فهد انصدم وفرح في نفس الوقت… انتي متاكده
الدكتوره… اه
فهد سابهم وجري علي اوضه تارا بس وقف مره واحده لما افتكر انه د*مر علاقتهم بايديه
تارا فاقت وشافت مشر*ط جنبها حططتو علي ايديها
بدموع… انت فشلت في الاختبار يافهد ماستحقنيش ولانا استحق اني اعيش وحركت المشر*ط علي شرينها ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العنيدة والشرس الجزء الثالث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى