روايات

رواية العنيدة والشرس الجزء الثالث الفصل الحادي عشر 11 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية العنيدة والشرس الجزء الثالث الفصل الحادي عشر 11 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية العنيدة والشرس الجزء الثالث الجزء الحادي عشر

رواية العنيدة والشرس الجزء الثالث البارت الحادي عشر

العنيدة والشرس الجزء الثالث
العنيدة والشرس الجزء الثالث

رواية العنيدة والشرس الجزء الثالث الحلقة الحادية عشر

꧁❤نبدا بسم الله الرحمن الرحيم ❤꧂

ديب حط ايدوا في بقه وصفر وظهرت الصدمه
للرجاله خالد وخالد نفسه من الصدمه وقف مكنش قادر يتحرك اكنه اتشل
كانو علي الجبل رجاله كتير من رجاله ديب ومسلا*حين يمكن اكتر من رجاله خالد
رجاله خالد نزلو اسلا*حتهم
جات عربيات كتيره ونزل منها رجاله مسلا*حين بس تبع خالد واخوه نزل من عربيه فيهم راجل باين عليه الكبر في السن
خالد اول منزل الراجل دا ابتسم بنتصار
خالد ببتسمه انتصار…. مو*تك انهارده يابن الصياد
ديب بصلو وضحك قعد يضحك بهستريه
خالد واخوه بيقو مستغربين هو بيضحك علي ايه
اخوه…. بستهزاء… شكلو اتجنن لان دما*ره هيكون انهارده
ديب مسح دموعه اللي نزلت من كتر الضحك… فعلا هيكون في دما*ر بس مش دما*ري انا
خالد ببعد الخوف… تقصد ايه
… يقصد انكم وقعتو في الفخ ياولاد الزناتي
بصو وراهم لقو فهد قاعد ومربع رجليه وساند بدراعتو لورا وبيبص عليهم بسخريه
خالد بجنون… ازاي انت عايش
ديب بقوه… ومسك اخو خالد من هدومه… ولله ووقعت ياناصر يا زناتي
ناصر…. رجالتي اكتر من رجالتك يابن الصياد
وشوف كدا
فهد قام من مكانه ووقف قدامه بسخريه… متاكد
ناصر بصلو بعدم فهم… اه شوفوا
فهد المره دي هو اللي صفر وظهر رجاله كتيررررر اوي كانو مالين المكان لدرجه ان رجاله خالد وناصر خافو وهربو من المكان كلو
ديب بسخريه…. فين رجالتك
فهد قصد يخضهم…. بخخخ اتبخروا زي مانتو هتتبخروا دلوقتي
خالد بغضب وخوف… انت خدت مني تارا
فهد اتجنن عليه ونزل فيه ضر*ب…. لانه ذكر اسم تارا علي لسانه…. يابن 🐕اسمها مايجيش علي لسانك الو*سخ دا
ناصر كان خايف علي خالد وهو شايف ان فهد هيمو*توا في ايدوا….. خالد
ديب شدوا من هدومه…. وبصلو بقوه… فكرت اني معرفتش انت مين لما كلمتني وفكرتني اني هتحد مع الغريب علي وابن عمي ماسمعتش المثل اللي بيقولك انا واخويا علي ابن عمي وانا وابن عمي علي الغريب وكان بيتكلم بقوه وعيونه بطلع شرا*ر
ناصر بخوف من نظرات ديب… انا ماعملتش كدا غير لما خالد طلب مني اني مليش ذنب كلو من خالد
فهد وهو بيضر*ب خالد… شوفت باعك ازاي ده سلمك تسليم اهلي وفضل يضحك عليه وهو بيضر*به
خالد خلاص كان هيمو*ت فعلا
ديب امر رجالتو يمسكو ناصر وراح شال فهد من علي خالد بالعافيه
ديب بغضب… خلاص هتودي نفسك في دا*هيه
فهد بصلو… ده عاوز يتربه
ديب بقوه وبص عليهم…. ماتخفش هيتربوا وانت اللي هتربيهم اقصد ولاد الصياد هما اللي هيربوهم
ناصر وخالد بصو لبعض بخوف
ديب امر رجالتو واخدوا خالد وناصر علي مكان يفسحهوم فيه 😂🤭
(ربنا يقدرني علي فعل الخير وكتر يارب من الليك والشير 😂😂😂🤭)
❤❤❤❤❤❤
لانا كانت عامله نفسها حزينه علي تارا وكانت بتحاول تاخد مكان تارا في قلب ريناد بس مين ياماما
عليا كانت بتبص في الفراغ وافتكرت اخواتها فارس وبدر
ريناد كانت بتعيط علي تارا لانها كانت بتعتبرها بنتها مش مرات ابنها بس
تاليا… كانت في اوضته تارا ومسكه هدومها وبتعيط
دياب كان بيتظهر بالقوه بس هو من جوه ضعيف
ادهم كان دايما مع دياب وماسبوهش ولا لحظه واحده
رامي وراغب وليل وغزل كانو في بيت الصياد
مروحوش بيتهم
دانا كانت هيا اللي مسكه الشغل مكان ابوها
كنان راح وعزا في تارا وكان بيحاول بكل الطرق انه يتقرب من دانا لانه فعلا حبها حب من اول نظره
❤❤❤❤❤
في البيت بتاع المحمدي
❤❤❤❤❤
تينا كانت مسكه صوره ليها هيا وتارا وبتعيط بحر*قه
يوسف كان طالع اوضته وسمعها وهيا بتعيط راح لعندها بخضه
… بقلق… تينا مالك
تينا كانت بتبص علي الصوره وبتعيط
يوسف قعد قدامها ومسك الصوره من ايدها وحطها جانبها علي السرير ومسك ايدها وبسها
تينا كانت بتعيط
يوسف… بحنيه… مسح دموعها… ادعلها برحمه احسن من اللي انتي عامله دا
تينا بدموع…. يارتني كنت انا ولا هيا لا
يوسف… بحنيه… بعد الشر عليكي ياقلبي دا قدر ولازم كلنا نامن بيه
تينا. بدموع… ونعمه بالله بس متعرفش قد ايه انا كنت بحب تارا
يوسف بحزن… مش انتي بس اللي كنتي بتحبي تارا الكل كانو بيحبوها
الله يرحمه ويغفر لها دا اللي نقدر نعمله ليها اننا ندعي ليها
تينا بدموع… يارب
يوسف اخدها في حضنه وهيا فضلت تعيط اوي جوه وهو مسح دموعه برضو
❤❤❤❤❤❤
في بيت الصياد
كانت ليل وغزل بيحاولوا انهم ياكلو عليا وريناد بس مكنوش قابلين الاكل ولا عاوزين ياكلو
كانو حزنين اوي عليها
دياب دخل ومعاه ادهم
ريناد… كنتو فين
ادهم بحزن… كنا بنعمل صدقات جاريه علي روح تارا
عليا انفتحت في الصويت ووالكل مكنوش عارفين يهدوها
ريناد عيطت اكتر وليل وغزل كانو بيعيطو
دياب ماستحملش وخرج بره يعيط
ادهم خرج ورا
عليا بصويت…. ياحبيبتي يابنتي جتي الدنيا مفرحتيش فيها واهو روحتي بدري قبل ماتيجي تفرحي ااااااااه
غزل بدموع… حرام عليكي اللي بتعمليه دا هتشيليها ذنوب
عليا بصويت اكتر….. ااااااااه ياوجع قلبي اااااه ياحبيبتي ااااه
ريناد بدموع… راحت وحضنته عليا… قعدوا يعيطو في حضن بعض
(انا وربنا بعيط معاكم 😭)
❤❤❤❤❤❤❤
بره
دياب كان بيعيط ادهم حط ايدوا علي كتفه
دياب مسح دموعها علي طول
ادهم بحزن… ابكي ياخوي ابكي متحملش جواك
دياب اترمي في حضن ادهم وقعد يعيط
ادهم بدموع… ربنا يرحمها
دياب…. بدموع… ووجع… يارب
❤❤❤❤❤❤
عند ديب وفهد راحو المخزن اللي فيه خالد وناصر
ديب بقوه وجمود…. اهلا بيكم اخدتو واجب الضيافه ولا لسه
فهد بسخريه… لسا ماخدوهوش ياخوي
ديب بسخريه…. عيب علينا بجد عيب
لازم نوريه ليكم وامر رجالتو انهم يجيبو مايه سخنه وربطو ناصر وخالد من رجليهم خلوهم مقلوبين راسهم تحت ورجليهم فوق
وكل واحد فيهم تحتو برميل في مايه بتغلي
ديب بفيح الافعي…. مين اللي اللي زققكم علينا ياولاد الزناتي
ناصر… بتغب من كتر الضر*ب اللي اكلو…. مفيش حد
فهد واحد من رجالتو جاب خر*باك كبير… ونزل ضر*ب علي ظهرهم بقوه….. كان شايف بس تارا وهيا سايحه في د*مها قدامه
كانو بيصرخو من كتر الوجع
ديب كان واقف وشايفهم وكانو بيشفي غليلو منهم
فهد طلع علي كرسي وجاب 🔪 وقطع بيها الحبل بتاع خالد ورامه بعيد عن المايه
خالد نزل علي الارض
ديب كان ساكت متكلمش
فهد مسك خالد وفضل يضر*ب فيه برجله بقوه وغضب.
وخالد كان هيمو*ت من كتر الوجع كان المو*ت اهون ليه من اللي فهد كان بيعملو فيه
ديب امر رجل اللي كان ماسك الحبل بتاع ناصر انه يسيبه وناصر نزل كلو في المايه وكان بيصرخ
خالد كان شايف اخوه وسامع صوته وعرف انه وقع تحت ايدين مابترحمش
فهد مسك خالد وقومه بقوه وغضب ومسكو من شعرو وحط وشه في قلب المايه دي
خالد كان بيصرخ
فهد رفع راس خالد ونزلها تاني وخالد خلاص كان بيمو*ت
بعد تعذيب كتير لاني مش هقول تفصيل لان قلبي وجعني
كان ناصر وخالد متكتفين علي الحيطه وفهد وديب كان قدامهم 🔪 كتير وكانو بيرمو عليهم السكك*ين دي
وبعد كدا فهد وديب ورجالتهم صوبوا عليهم بااسلا*حتهم كلهم
ودا كان عقا*ب ولاد الصياد
ديب وفهد لبسو نظارتهم ولا اكنهم عملو حاجه وخرجو
رجالتهم اخدوا جث*ث خالد وناصر وراموهم للكلا*ب تا*كلهم
(غلابه فهد وديب 😂🤭👊🏻)
روحو البيت بس ديب اللي روح لوحده
وانصدم من اللي شافو ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العنيدة والشرس الجزء الثالث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى