رواية العقاب الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية العقاب الجزء الثاني عشر
رواية العقاب البارت الثاني عشر
رواية العقاب الحلقة الثانية عشر
مازن: نور طلعت اختي المخطوفه من 15سنه يا دياب
دياب: انت بتقول ايه اختك ازاي و انت اصلا عرفت منين انها اختك
مازن: اهحكيلك بعدين يا مازن بس يلا نروح مركز الشرطه نشوف وصلو لي ايه
دياب: تمام يا مازن يلا بينا
جني: بت يا انل وبعدين في الي طلعين دخلين دول انا زهقت
امل: وانا والله وشقتي وحشتني
جني: ايه ده لحقتي تزهقي مني
امل: ايه ده هوا انا اقضر بردو
جني: بحسب
امل: لا يخطي متحسبيش
جني: طب بقولك ايه تاجي نخترع اي حاجه في المطبخ وي نئكلهوم منها لما يرجعو
امل: اشطا يا صحبي يلا بينا
نروح عند نور و رعد
نور صحيت من النوم لقت رعد حضنها جامد نور اتخضت ووزقتو من علي السرير
رعد قام مغضوض من النوم
ىعد: االله يخربيتك ايه الي انتي نيلتيه ده
نور: انت ازاي يا بنئدم انت تحضني بي الشكل ده
رعد: والله انتي الي حضناني مش انا خولت ابعدك انتي الي كونتي رافضه اعملك ايه يعني
نور: للا طبعاً انت كداب انا معملتش كيده
رعد: ده لوله انو انا بطفي كميرات اوضه نومي قبل ما انام كونت وريتك مين الي حضن التاني
يابتو ومشت دخلت خدت شوار و راحت المطبخ تعمل فطار
رعد: بتعملي ايه
نور: بعمل الفطار عشان افطر
رعد: طب اعملي حسابي معاكي
نور: تدفع كام
رعد: ادفع كام ايه ده اكلي اصلا
نور: ممن هينا ورايح البيت بيتي والاكل اكلي و الحاجه حجتي
رعد: اايه بقا شغل النصبايه ده
نور: إزكان عجبك ها هتدفع كام
رعد: خلاص اعمليلي و هديكي الي انتي عيزاه
نور: اتفقناه
رعد ضرب كف بي كف وخرج من المطبخ واعد في الريسبشن لقا تلفوهو بيرن
رعد: ايوا يا مجدي في ايه
مجدي ده الحارس الشخصي لي رعد
مجدي: رعد بيه العصابه بتهديدك لو مرجعتش نور مش هيسبوك في حالك
رعد: يعملو الي يعملو المهم انك تئمن الفلا كويس جدا ومتخليش نملايه و حده تعدي فاهم
مجدي: حاضر يا رعد بيه اومرك
رعد قفل معا مجدي وقعد يفكر لقا رساله جيالو
رعد فتح الرساله لقاها من شخص في العصابه الي عايزه تاخد نور
الشخص: رعد تعاله علي العنوان ده الساعه9بليل فاهم عشان نحط حد للموضوع ده
رعد قفل التلفون واعد يفكر هيعمل ايه نور خرجه من المطبخ ومعاها الاكل
نور: يلا عشان تفطر
رعد: لا مش جعان
نور: ايه ده انت رجعت في كلامه عشان مش معاك فلوس ولا ايه
رعد: نور خليني في حالي دلوقتي
نور: في ايه مالك متهده علي نفسك شويه و بعدين مت زعقليش كيده تاني
رعد سابها ودخل المكتب ورزع الباب وراه
نور: دا مالو ده في ايه هوا اختل ولا حصلو ايه
نروح عند مازن ودياب لما دخلو مركز الشرطه
العسكري: اهلن يا سعت الرائد مازن
والموفجئ التانيه انو مازن و دياب طلعو شغلانتهوم التانيه انهوم ظباط في الداخليه نرجع لي القصه
مازن: ها وصلتو لي حاجه جديده
العسكري: لا لسه يا فندم
مازن بي عصبيه: للا ازاي يعني ايه الاستهطار دن البنت كيده ممكن يعملو فيها حاجه
دياب: مازن اهدا مش كيده وهوا زنبهوم ايه
مازن: انهوم وخدين الموضوت بي بساطه كيده عادي ولا ها ممهوم
دياب: معلش يا مازن هوما بيعملو الي عليهوم
مازن سكت ومتكلمش
دياب: طيب يلا نروح الشركه الي هملناها من زمان دي
مازن: يلا
دياب خد مازن وراحو علي الشركه كان عندهوم شغل متراكم وممكن يباتو مازن رن علي جني عشان يقولها
مازن: اايوا ياروحي
جني: ايوا يا حبيبي في حاجه
مازن: اه كونت عايز اقولك انو انا في الشركه و ممكن ابات فيها انهرضه عشان الشغل كتير اوي
جني: ططب اجيلك يا حبيبي
مازن: لا يا روحي انا رنيت عليكي عشان متقلقيش و اولي لي امل انو دياب معايه
جني: حاضر باي
مازن: باي
دياب: انا ننزل اجيب اكل عشان نتعشه
مازن: تمام روح بس متعوافش احنا عندينا شغل كتير كيزين نخلصو
دياب: ماشي هروح واجي علي طول
راح دياب عشان يجيب الاكل
نروح عند نجلاء سعاد بقالنا كتير مرحنلهومش تعالو نطمن عليهوم
نجلاء و سعاد عاشو في شقه وحده عشان مبقاش ليهوم غير بعد لما مازن و جني اتجوزو
نجلاء: والله يا سعاد العيال وحشوني اوي و البت نور هيا كمان كانت اعده مونسانه وعامله حس في البين
سعاد: وانا والله يا نجلاء يختي بقولك ايه تاجي نعزمهوم بكره علي الغدا
نجلاء: فكره حلوا و بلمره نعزم معاه الواد دياب ومراتو
سعاد: ماشي انا هرن علي جني وانتي رني علي دياب
نجلاء: ماشي
وبلفعل رنو عليهوم و عزموهوم
تفتكرو مازن ممكن يروح هوا و دياب ولا هيرفضو و هيخلو جني و امل بس الي يروحو ورعد هيعمل ايه معا العصابه الي عايزه تاخد نور منو كول ده هنعرفو في الحلقه الجيه
وطبعا بتئسف لو الحلقه ممكن تكون صغيره شويه بس معلش عشان تعبانه شويه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العقاب)