رواية العقاب الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية العقاب الجزء التاسع
رواية العقاب البارت التاسع
رواية العقاب الحلقة التاسعة
مازن وهوا ماشي بالعربيه اتصدم و وقف العربيه بسرعه لما لقا في بنت واقفه اودامو بس الحمد لله أن البنت مجرلهاش حاجه و مازن وقف قبل ما يخبطها ونزل مازن متعصب جامد
مازن:انتي حماره انتي ازاي تقفي ادام العربيه كيده
البنت:انا اسفه جدا بس والله كان في ناس بيجرو ورايه ممكن ارجو استخبه في عربيتك
مازن :طب اهدي ناس مين و بيجرو وراكي ليه
البنت وكان اسمهانور
نور :هشرحلك بعدين بس ارجوج ركبني
مازن:طب اركبي
وفعلن ركبت نور معا مازن و مان خدها وراح علي الشركه و خدها ودخل مكتبة كانت جني قاعده مستنيه و اتصدمن لما شافت بنت معاه
جني بصدمه و دموع في نفس الوقت:مين دي يا مازن
مازن:والله مش الي في دماغك انا هشرحلك بعدين بس اهدي
جني:اهدي ايه و انا شايف معاك بنت
نور:اهدي يا مداد والله احنا مافيش بنا و بين بعض حاجه هوا هيحكيلك بعدين والله
جني:سابتهوم و مشت و هيا بتعيط
مازن اتنفس بضيق و خد نور و طلع ورا جني
مازن مسك جني و لها : والله مش الي فدماغك انا بحبك انتي و بس والله هشرحلك كول حاجه بس تعالي نروح
جني هزت راسها و مش معاهم و روحو البيت
مازن:نور خليكي هينا سنيه
نور:تمام براحتك
مازن دخل هوا و جني الغرفه و مازن خدها في حضنو وقال
مازن:والله يا جني مش الي فدماغك انا ليكي وبس مش ملك حد تاني و انتي حب حياتي
وحكلها كول حاجه حصلت
جني:انا اسفه اني شكيت فيك بس غصب عني حوط نفسك مكاني
مازن:لا عادي يا حبيبتي ولا يهمك
وبسها من راسها وطلعو هوما الاتنين برا
نور:انا اسفه جدا اني سببتلكوم مشكله
جني:لا عادي ولا يهمك
بعد كيده مازن قال لي جني تقوم تجيب عصير
مازن:احكيلي بقا الناس دي كانو بيجرو وراكي ليه
نور:ناس دي كانو خطفيني من 15سنه كانو بيعزبوني تعزيب وحش ومحدش يتخيل بس انا بيفضل ربنا عرفت اهرب منهم و جريت لغايات ماحصل الي حضرتك عارفو
مازن :مين الناس دي تعرفيهوم
نور:لا بس تقريباً كانو أعدادا بابا في الشغل مش عارفه
مازن: انتي اسمك نور ايه
نور لسه هتقول دخلت جني وحطت العصير واعدت مع نور يهزرو شويه
يلا بينا نروح عند دياب
دياب:امول
امل:نعم
بقولك ايه تاجي نروح نبات عند مازن
امل:بس يا حبيبي اعئل يا بابا
دياب:والله مش بهزر وبلمره نسهر مع بعض
امل:خلاص مدامها موصر يلا
امل و دياب راحة فعلن عند مازن
مازن لقه الباب بيخبط بطريقه مش طبيعيه
جني:مازن فيه ايه
مازن:متخفيش خليكي هينا متطلعيش مهمن حصل
جني:لا هاجي معاك
مازن بزعيق:أولت خليكي هينا لما اشوف مين الحيوان ده
مازن راح فتح و لقه دياب اودامو هوا و امل و امل بتضحك علي منزر مازن
مازن خبط دياب في وشو بي البوكس
امل :اتخضت علي دياب و عيتط جامد دياب انت كويس
دياب:متخفيش ده هزار عادي
مازن:متخفيش والله ده هزار عادي امال لما تشوفي بقا الهزار بجد
امل : لا ده مش هزار انا افتكرتك بتخانقو
دياب حضنها متخفيش والله ده هزار عادي يا روحي
مازن:يا ادخولي لي جني عشان أعده بتعيط ججوا هيا كمان بسبب الزفت ده
امل : انا اولتلك يا دياب انت مسمعتش الكلام وزقتو ومشت من اودامو ودخلت لي جني لقتها أعده و حضنه نفسها و بتعيط
جات تقربلها لقتها زادت في العياط و حسمها بدأ يرتعش جامد امل اتخضت وطلعت لي مازن و هيا بتعيط
مازن بي خضه:في ايه يا امل جني فيها حاجه
امل:جني بيترتعش وخيفه و بتعيط
مازن جري بلهفه ودخل لي جني
مازن:مالك يا روحي
جني طلعت تجري عليه
جني:انت كويس حد عملك حاجه
مازن:متخفيش والله مفيش حاجه حصلت لي ده الزفت دياب
معلومه مازن طايق دياب وبيحبو بس ده هزار عادي لحسن تحسبوا مازن مش كايق دياب مازن بيحب دياب و بيحتبرو اخو
نكمل
جني:ايه ده يعني الي كانت هينا امل
مازن :اه هوا
جني:يلهوي البت نور فين
مازن : متخفيش لما دخلتي نمتي انتي انا و دتها لي امي
جني:طب الحمدلله
مازن:يلا بقا روحي اخسلي و شك و البسي حاجه واطلعي احنا مستنيك برا
جني :تمام حاضر
بعد شويه خرجت جني لقت اصار الدموع في عنين امل
جني:مالك يا حوب
امل:خوفت عليكي اوي
جني:والله انا كويسه يلا بقا خلينا نجهز فشار ونجليهوم يروحون يجبولنا شبسي للصحره
امل:اشطا عليك يا صحبي
ودخلو المتبخ وعملوا فعلن الفشار و جهزو السهره وبعد كيده امل و دياب نامو في غرفة الضيوف وجني و مازن نامو في غرفتهم
تاني يوم الصبح مازن صحي علي التلفون بيرن
مازن:الو ايه يا ماما يا حببتي
نجلاء:الحقني يبني حصل ووووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العقاب)