رواية العشق والقدر الفصل الخامس 5 بقلم ليلى هشام
رواية العشق والقدر الجزء الخامس
رواية العشق والقدر البارت الخامس
رواية العشق والقدر الحلقة الخامسة
في صباح يوم جديد أحداثه مليئه بالنشاط والغموض صحيت حياة من نومها واخدت شاور ولبست وصلت فرضها وخرجت راحت كليتها وصلت حياة كليتها ودخلت الكافيتريا لقت يارا صاحبتها قاعده.
حياة:صباح الخير يا يارا.
يارا:صباح الفل يا توتو بقولك اي عريفتي اخر الاخبار.
حياة: لا معرفتش في أي علي الصبح كده
يارا:دكتور حسين الي بيدرسلنا المحاسبه بيقولوا جالو عقد عمل بره مصر وسافر وفي دكتور جديد هييجي يدرسلنا الماده دي.
حياة:ربنا يستر انا اصلا بقلق من الماده دي ومكنتش بفهم حاجه من الدكتور حسين يقوم ييجي دكتور تاني يعقدنا خالص.
يارا:مين عارف يمكن الدكتور ده يطلع كويس
حياة:طب يلا علشان نلحق المحاضره
يارا:طب روحي انتي انا هجيب ورق ناقصني واجي وراكي.
حياة:طيب.
راحت يارا جابت الورق وكانت بتبص فيه وهي ماشيه وفجأة اصطدمت في حد والورق وقع واتبعتر منها يارا وطت تلم الورق ومن غير متبص:مش تفتح يا حمار انت
الشخص: حمار والله الحمار دا الي ماشي ومش باصص قدامو.
قامت يارا بعد لما لمت الورق:انت بني ادم قليل الذوق.
الشخص:وانتي انسانه مش محترمه.
يارا فاجأه بدون مقدمات ضربته بالقلم ومشيت الشخص حط ايدو علي وشو وعنيه
كانت بطلع شرار:وديني ما هسيبك
دخلت يارا المدرج وهي متعصبه جدا وقعدت جنب حياة
حياة:اي يا بنتي مالك في أي
يارا بغضب:قابلت بني ادم سخيف خبطني ووقع الورق مني وكمان بيقولي انتي انسانه مش محترمه حرقلي دمي الله يحرق دمو
حياة:طب وانتي سكتيلو دا انتي لسانك متبري منك قولولي بقي عملتي لما شتمك
يارا:مم معملتش حاجه انا يدوب ضربتو بالقلم وجريت
حياة:يا نهارك اسود طربتيه بالقلم
يارا:اهو الي حصل بقه
حياة:اي دا هو دا الدكتور الجديد
بصت يارا واتصدمت😳 هوا الدكتور الجديد
حياة: اه اي مالك في أي
يارا:انتي عارفه مين دا
حياة:مين؟
يارا بضحك:دا الراجل الي انا كنت بديلو علي قفاه😂😂😂
حياة:يا نهارك اسود وبتضحكي يا مصيبه طب اداري بقي
الدكتور دخل المدرج وحط شنطته:انا الدكتور علي السويسي هدرسلكو مادة المحاسبه بدال الدكتور حسين مبدأيا كده حد عندو اي استفسار….. طيب نبدا
علي لسه هيبدأ حس بحركه كده في المدرج التاني وكان حياة ويارا قاعدين في المدرج التاني ويارا كانت بتحاول تداري منو علي شافها افتكر القلم الي ادتهولو راح علي ووقف عند المدرج التاني وشاور علي يارا
علي:انتي يا انسه
يارا وهي بتداري وشها منو:ااا انا
علي:اه انتي قومي اقفي، وقفت يارا وكانت متوترة جدا
علي:انتي اسمك اي؟
يارا:ااا انا اسمي يارا.
علي:يارا اي.
يارا:يارا عبد الرحمن.
علي:مم طب اطلعي برا.
يارا:اليه يا دكتور هو انا عمل حاجه.
علي:انتي عارفه كويس انتي عملتي اي يلا اطلعي بره.
يارا:يا دكتور اااا
علي بصرامه:بره
طلعت يارا من المدرج وخرجت بره وهي متغاظه جدا😡
……………………………………………
عند رعد كان قاعد في مكتبه في الشركه بيشتغل فدخل عليه جاسر
جاسر:اي يا عم خلصت ولا لسه الإجتماع فاضل عليه نص ساعه
رعد:انا خلصت بس يراجع ورق الصفقه بقولك اي انا بفكر اخلي عمر يجي الشركه النهارده
جاسر:عمر هييجي الشركه يعمل اي
رعد:ييجي يحضر معانا الاجتماع ويشوف الشغل ماشي ازاي واهو يدرب علشان لما يخلص يشتغل معانا
جاسر:اشطا كلمه وانا هروح اخلص الي ورايا علشان نفضا الاجتماع
رعد:طب روح
خرج جاسر من عند رعد شاف رضوي جايه وداخله مكتبها وكانت جايبه سندوتشات فراحلها وقف علي باب المكتب لقاها بتاكل السندوتشات بجوع رهيب وكانت مركزه في الاكل لدرجة أنها مأخدتش بالها من الواقف بيراقبها بنظرات حب وكان بيبتسم تلقائي وهو شايفها كده
رضوي وهي باصه للسندوتش:ياه الواحد كان جعان اوي بس والله الاكل يستاه كح كححح
رضوي شافت جاسر واقف على الباب الاكل وقف في زورها وفضلت تكح أما جاسر اول شافها كده جري عليها وفضل يخبط علي ضهرها وضغط علي باطنها من قدام لغاية لما عرفت تاخد نفسها
جاسر:خدي اشربي ميه
شربت رضوي:شكرا يا مستر جاسر
جاسر:انتي حصلك كده علشان شوفتيني
رضوي بتوتر:لا خالص انا بس شرقت
جاسر:والله😉طب يا ستي انا مش هضايقك اسيبك تكملي اكلك براحتك بس كلي براحه علشان مش تشرقي تاني ها
رضوي:حاضر
خرج جاسر وهو بيبتسم وراح علي مكتبه
………………………………………………
عند حياة خلصت المحاضره وطلعت لقت يارا قاعده في الكافتيريا وعنيها بتطلع نار وبتحرك رجلها اليمين بعصبيه راحت حياة وقعدت جنبها منغير ماتتكلم بس كانت كاتمه الضحك بالعافيه
يارا:اضحكي يا حياة اضحكي
انفجرت حياة من الضحك علي منظر يارا ويارا ضحكت معاها
حياة وهي لسه بتضحك:بس كان شكلك حلو اوي يا يارا وانتي بتطردي 😂
يارا:انتي شكلك عايزه تتضربي صح
حياة:انتي متشطرتيش علي الحمار جايه تتشطري علي البردعه (هي اي البردعه دي اصلا🤔)العشق والقدر بقلمي ليلي هشام
يارا:بني ادم بارد وغلس وتنح وسخيف وشايف نفسه وووو
حياة وهي مبرقه:خلاص يا يارا
يارا:لا مش خلاص ورخم وسئيل ومغرور وشايف نفسه وابن
حياة بصوت عالي:لا لا لا خلاص كفايه
يارا:اي يا بنتي في أي
حياة:بصي وراكي
بصت يارا وراها لقت علي واقف ومربع ايده
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق والقدر)