رواية العشق المنتقم الفصل العشرون 20 بقلم مي أحمد
رواية العشق المنتقم الجزء العشرون
رواية العشق المنتقم البارت العشرون
رواية العشق المنتقم الحلقة العشرون
قمر باستغراب/انتو تعرفوا بعض
مراد بتوتر/ابدا دي أول م اشوفها النهارده
مريم بخوف مراد بيكون ولسا مكملتش كلامها
كانت مغني عليها فهد بسرعه لحقها قبل ماتقع لأرض
وحاول يفوقها لكن هي مش ماتستجيب خلاص
كل الموجودين في القاعه وقفوا علشان يشوف اللي
حصل للعروسه
قاسم لماشاف كل متجمعين على الكوشه بتاعت العرسان راح بسرعه علشان يشوف ايه
واول راح اتصدم لماشاف اخته فقده الوعي وفهد مايحول يفوقها راح عليهم وقال ايه الحصل يا فهد انا سيبكم كويسين
فهد بحزن على مراته/معرفش احنا كونا كويسين لأحد ماجت قمر وخطبها وهي بقت بتتراعش وغمي عليها يارب تبقى كويسه اناقلقان عليها اوي باقاسم
قاسم متقلقش أنشأ الله حاتبقا كويسه خدها وطلعها
علي غرفتها واتصل بالدكتورة ايمان بسرعه
فهد بحزن حاضر وشال مريم وطلع غرفتها كل ده
تحت انظار قمر المصدمه من الميحصل حولها
كانت لسه حتطلع وراء مريم لقيت ايدقاسم منعتها
قمر لسه هاتتكلم لقيت قاسم بيبص عليها بنظرات كلها شك وكره
مراد أول ما شاف مريم والحصل مشي بسرعه من غير ما حد يشوفه
قاسم بص الضيوف واعتزار منهم وقالهم
انا بشكر كل واحد جه بس العروسه تعبت
ومطربين نلاغي الحفله كل ده قاسم ماسك ايد
قمر جامد وهي بتحاول تبعد أيده عنه بس هو كان ماسكها بقوة
كل الضيوف مشيوا وقاسم خد قمر دخالها غرفه
فارغه بصلها وقال انا حروح اطمن علي اختي
واعرف منها اللي سبب في الحالتها دي
مع اني متاكد أنك انتي سبب
قمر بصدمه/قصدك ايه ياقاسم انت اكتر واحد عارف
اني كنت بعتبر مريم أختي وبحبه ومستحيل اعمل
حاجه تضرها
قاسم ببرود/كلام جميل جدا مش أنتي واثقه من نفسك يبقى تستنيني هنا
قمر بثقه وغرور/موافقه بس متأكد أنك حتندم ياقاسم
قاسم/هنشوف كلام مين هو اللي صح
سلام وخرج راح علشان يطمن على أخته ويعرف
منها الحقيقة
قمر بعد ما مشي قعدت علي بتبكي بانهيار 😭
وقالت معقول يكون مش بيوثق فيها الدرجة دي
🌵🌵😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨
في نفس الوقت
كان مراد واصل علي مكان مهجور وخرج من العربيه
لقا واحد واقف مستنيه
مراد بخوف شديد/خلاص كل حاجه حصلت حاتنكشف وانا وانت حنتسجن وكله منك
ومن طمعك
سالم/اسكت خلاص متخافش قمر مستحيل
توثق فيه تاني هي شيفاك ملاك واني انت الوقفت
جنبها في أصعب الظروف المرت بها متعرفش
ان كل حاجه حصلت كنت مخطط لها
رجع بذكريات
فلاش باك
سالم الو ايويامرادكنت عايزك تعمل نفس
اللي عملته مع أخت قاسم بس المردي
مش حتلعب بماشاعر حد لا عكس انت حتكون
بطل و فرصة تبقى مع حب عمرك قمربنتي
ووعد منى لونجحت تنسيها قاسم قمر
حاتبقي من نصيبك انا قولت ايه
مراد موافق بس ازاي حوصل القمر هي في
المستشفى مش راضيه تقابل حد
سالم/متقلقش انا مرتب لكل حاجه
مراد/خلاص وانا مستعد اعمل اي حاجه
علشان اوصل القمر
ف
وفعلاً سالم اتفق مع الممرضات أنهم يسبو
قمر تهرب عشان تروح البيت قاسم
والحسن الحظ قاسم عمل العمله علشان
قمرتكره وتنسها وجريت مراد في اللحظه دي
ضرب قمر باالعربيه وبلغ سالم ومثل عليها
اني هومايعمل كده علشان بتذكر بأخته
بعد كده خدها وسافر علشان متقربش من
قاسم تاني
وكده يبقى نجح في تحقيق مخططاته
عوده من الفلاش باك
سالم بضحكه شيطانيه 😈/انت عارف
اني لازم ارجع بنتي واملاكي في نفس
الوقت وانت شوفت بعينك ازي خالت قاسم
أتنازل علي نصيبه في الشركه علشان قمر
وبعدين انت متعرفش انا عملت ايه علشان
مخليش قاسم اثر في حياه قمر انا قتلت
مراد بصدمه/قتلت مين
سالم بقسوة/قتلت ابن قمر
ايو يوم الفرح الما أغمي عليها ودنها المستشفى
وبعد شهر الدكتور بلغني اي قمر بنتي مش بنت
وحامل في شهر وقالت الدكتور أنه الطفل الزم
ينزل ولا يبقى في فضيحه والدكتور أتأثر ووافق أنه
ينزل الطفل وهي علشان مكنتش في واعيها ما حسيتش ولا عرفت اصلا ان هي كانت حامل عرفت انا عملت ايه ومستعد اعمل اكتر من كده بس قاسم ما يخشش بنتي
مراد بنظره كره/انت انسان حقير عار على الابوه ازيك جالك قلبي تعمل كده ببنتك انا ندمان اني اتعونت مع واحد زيك واحد زيك المفروض مش هيبقى في الحياه المفروض يبقى في السجن انا عملت كل اللي عملته عشان بحبها وسعادتك في موضوع مريم برده عشان بحبها ومستعد اعمل كل حاجه عشانها بس عشان اشوفها مبسوطه
سالم بكره انت هتمثلهم عليا يا فهد لا فوق يا حبيبي انت عملت زيي ويمكن اكثر مني كمان علشان كده لو حبيت تلعب بدلك هتبقى انت اول واحد في السجن
خد بعضك وارجع على الحفله عشان محدش ياخد ياخد باله من عدم وجودك يلا وقبل ما تمشي لازم في خلال الاسبوعين دول يكون خاطبك القمر ومتجوزين فاهم يا مراد
مراد بحزن فاهم خلاص ومشي وخد عربيته وراح على فيلا قاسم
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في نفس الوقت كان قاسم داخل اوضه اخته لقى الكل متجمعين حواليها وتغريد واخدها في حضنها وبتطبطب عليها وفهد قاعد حزين امي بصه بشرود
قاسم ممكن تسيبونا شويه لوحدنا يا عمتي
تغريد بحب حاضر يا حبيبي يلا بينا يا اولاد
فهد بس بحزن على مريم وازاي اتقلبت فرحتها الحزن قاسم بص له وقال له ما تخافش هتبقى كويسه قاسم قرب من مريم بحبه وقال ممكن اعرف مالك وايه اللي حصل احكي لي يا مريم ما تخافيش ما حدش هيقدر ياذيك وانا موجود مريم بنهيار اترمت في حضنه انا بحاول اعيش الحاضر اللي انا فيه بس اللي الماضي بيطاردني مش عايزني اعيش مبسوطه ابدا
قاسم طبطب عليها بحنيه وقال ليه يا حبيبتي فهد موجود وهينسيكي كل حاجه
مريم بصيت في عيني بوجع وقالت هينسيني ايه
انا اتكسرت وانا صغيره ان في سبب خسرنا كل حاجه بس انت وجودك جنبي قواني يا قاسم
قاسم بحب بس قولي لي ايه اللي حصل قمر هي السبب مش كده جيت ادمر لك فرحك
مريم بسرعه بعدت عن قسم وقالت لا قمر ملهاش دخل مراد خطيب هو سامرهو حبيبي اللي ضحك عليا قمر ملهاش دخل ما تاخدهاش بذنب حد
قاسم بصدمه انت متاكده ان مراد هو سامر طب ازاي اكيد هو بيمثل على قمر عشان يعمل فيها زي ما عمل فيك اكيد نوي للغدر بس انا مش هسمح له يعمل فيها زي ما عمل فيك قمر مش هتستحمل صدمه ثاني انا هروح اشوف قمر بسرعه
قام قاسم عشان روح لقمر في الاوضه اللي هي فيها بس قبل ما يمشي وقفوا صوت مريم وهي بتقول بتحبها يا قاسم
قاسم بعشق/كلمه بحبها دي كلمه قليله انا بدمنها بس مش هنقدر نعيش مع بعض ابوها زمان جاب سامر عشان يخليه يحبك ازاي ابوها وافق على مراده وهو عارف ماضيه اكيد في سر بس انا لازم ابعد قمر عن المراد
وطلع وسابها وهو خارج شاف فهد قاعد حزين
قرب منه وقال خليك جنبها هي محتاجاك
فات بحب ما تقلقش دي في عيوني
قاسم بمشاكس/يا ابني النهارده مش دخلتك يلا خش ادخل عايزك ترفع راسنا
فهد جيري بسرعه على جوه وهو بيقول هي بركه دعاكي ياما قاسم ابتسم وراح عشان يجيب قمر في الاوضه اول ما فتح الاوضه اتصدم لما شاف قمر قاعده منها ره من العياط وشها احمر
قاسم جري عليها بلهفه ووقفها قمر يا حبيبتي مالك ايه اللي عمل فيك كده
قمر اتكلمي بصوت عالي ابعد عني يا اسد انت ليه بتعمل فيا كده ليه بتكرهني للدرجه دي معقول انا هقدر اذي مريم كيف كيف عقلك اني اعمل كده في اختي وانت عارف اكتر واحد انا بحبها قد ايه ازاي تفكر فيا كده قاسم بسرعه اخذها في حضنه عشان يحاول يهديها من الحاله اللي فيها وقمر قاعده تضرب في صدره وهو بيضمها اكثر كانه هيدخلها جوه قلبه عشان يحميها قمر بعد شويه هديت وبدون اراده استسلمت لحضنه
قاسم رفع وشها وقال انا اسف يا قمر انا عرفت مين السبب في حاله مريم
قمر باستغراب مين السبب في اللي حصل لمريم
قاسم يمكن اللي هقوله لك هيصدمك اللي عمل كده في اختي يبقى مرات خطيبك
قمر بصدمه مراد انت كذاب انت ليه عايز تبينه قليل قدامي انا ومراد شخصيه واحده هو مش بيخبي عليا حاجه لو في حاجه زي كده كنت انا اول واحده عرفت وبعدين مراد كان معايا وهو موجود تحت كان زي ما بتقول كان هرب بعد ما حصل لمريم عشان ما يتكشفش بس انا متاكده منه ان هو تحته اكيد بيدور عليا
قاسم ببرود وثقه انا متاكد ان هو هرب بصي انا هعمل معاكي اتفاق لو مراد طلع تحت انا هعتذر منك ومنه ومش اظهرفي حياتكم ثاني وهسافر بره البلد عشان اكون بعيد عنك ولو مراد ما كانش تحت
فانت هتبعدي عنه وهيتعاقب على كل حاجه عملها
موافقه على الاتفاق يا قمر
قمر بخوف موافقه انا متاكده ان مراد مش هيخون ثقتي
قسم اتمنى ما يخونش ثقتك يلا بينا تحت نشوف
قاسم خد قمر ونزل تحت عشان يدوروا على مراد بس ما لقوش حد تحت قاسم مش قلت لك ان هو ما يتوثقش فيه وان هو يمثل عليك الحب زي ما يمثل على اختي انت لازم قبل ما يكمل كلامه سمع صوت مراد وهو بيقول مين اللي بيمثل يا قاسم انت عايز تبعدني عن القمر وخلاص انا غلطان ان جيتي حفله زي دي
قمر قربت من مراد وماسكه ايده وقالت لقاسم
مراد عمره ما يكون ثقتي يلا بينا يا مراد احنا غلطانين فعلا ان احنا جينا للحفله دي ويا ريت يا قاسم تعمل الاتفاق اللي بينا مش عايز اشوفك في حياتي تاني قاسم قال لقمر قبل ما تمشي هتندمي يا قمر انك ما صدقتنيش انا مش الشخص الوحش اللي انت شايفاه في نظرك كل حاجه ليها سبب وانت اخترتي مراد شد قمر بسرعه ومشيوا راحوا على عربيتهم
في العربيه كان بيسوق مراد بعصبيه شديده وبيقول كان عايز ايه قاسم انت كنت فين انا كنت بدور عليك من الصبح تسيبيني في الحفله وانا ما اعرفش حد غيرك
قمر انا اسفه يا مراد بس انا اشتغلت باللي حصل لمريم ما تخافش قاسم مش هيدخل في حياتنا ثاني هو هيطلع منها للنهائيا
مراد يا ريت يطلع على العموم والدك ووالدتك رجعوا وكلموني في التليفون وقالوا لي ان هم حددوا مع اهلي الخطوبه وكتب كتاب الاسبوع الجاي بتمنى ما يكونش عندك مانع
قمر اكيد ما عنديش مانع انا اشاركك حياتي كلها
انت عوض ربنا ليا وربنا ما يعملش حاجه غلط يلا امشي خلينا نوصل
مراد وهو بيكلم نفسه انت طيبه قوي وما تعرفيش ان اللي قدامك ده شيطان بتمنى تسامحيني يا قمر
وصلت قمر على بيتها وهي بتفكر في كلام قاسم عن مراد بس مستحيل مراد يعمل كده هو اصلا كان مسافر بره مصر اكيد اسف يكذب عشان ابعد عنه وتمثيليه جديده منه حاولي تقنع نفسها كده
وداعتك مراد ودخلت على فيلتها لقيتها عيلتهاكلهم متجمعين دخلت لقيت باباها بيقول جهزي نفسك يا قمر الاسبوع الجاي خطوبتك وكاتب كتابك على مراد
طبعا انت بتحبيه مش كده وموافقه واخذت وقتك انت لكم كثير مع بعض
الام بحب /نفسي افرح بيكي يا حبيبتي ومش هنلاقي حد احسن من المراد
قمر الابتسامه مزيفة/اللي تشوفيه يا ماما انا طالعه ارتاح قمر سابتهم بسرعه وركبت على اوضتها وقفلت الباب عليها بسرعه وقعدت ورا الباب تتنفس بصعوبه
واحد تكلم نفسها مش عملت اللي انت عايزه وخلاص هتجوزه مراد ليه لسه بتدق له بعد كل اللي عمله فيك بعد خيانته بعد جرحه بعد كرهه ليك برده بتحبه انت ما عندكش كرامه وهتضرب في قلبها يا رب ارحمني من اللي انا فيه وريح قلبي الموجوع
من عذاب الفراق وزرع حب في قلبي
❣️🩸🤨🤨🤨🤨🤨🤨🤨🤨🤨😳😳😳😳😈😞😞😞🤔🤔🤔🤔😵😵😵😵🤣
مراد اول رجع على البيت لقى تليفونه بيرن كان سالم
مراد بكره نعم عايز ايه عملت كل اللي انت قلت عليه في حاجه ثاني
سالم لا مش عايز حاجه بس عايزك تبقى مبسوط ان انت بتحبها خلاص هتبقى معاك وحلم سنين عمرك هيتحقق
مراد كان زمان لما ما كنتش عارف انت عملت فيها ايه وانا اشتركت في ايه انا عايش بعذاب الضمير حتى اللي عملته في مريم ما قصرش فيا بس لو قمر عرفت كل ده مش هتبص في وشي
سالم اجمد كده عايزك ولد ما فيش منك خلاص فرحك قرب يا عريس وقفل التليفون
مراد احد منهاره وهو بيقول يا رب سامحني ما كنتش عارف اللي عملته في مريم زمان هيترد لي في اقرب حد ليا حبي الوحيد يا رب الصبر من عندك
يا رب ازرع في قلبها حبي زي ما انا بحبها
😵🤔🤔😨👿😨🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵☄️☄️🌵🌵☄️🌟🌟🌟💮
في خلال الاسبوع اللي فاضل على خطوبه مراد
قمر
قاسم كان بيحاول يجمع دليل ضد مراد
وفهد ومريم سافروا عشان يبداوا حياه جديده من غير انتقام ولا مشاكل ومي وتغريد سافروا على القصر بتاع قاسم في نيويورك لحد ما يخلص شغل ويحصلهم وقمر كانت بتجيب كل حاجه تخص الخطوبه مراد كان بيجهز نفسه ويجيب كل حاجه تخص الخطوبه
واخيرا جه يوم خطوبه قمر
قمر كانت في اوضتها بتجهز نفسها جات صاحبتها سهيله علشان ساعتها في يوم خطوبتها قمر كانت ايه في جمال كانت لابسه فستان رمادي بيلمع عار الصدر طويل بيبين مفاتن جسمها الكيرفي وحاطه ميك اب خفيف ابرز معالم جمال وشها وعينيها الخضراء
الام قربت على بنتها ما شاء الله ربنا يبارك فيك يا حبيبتي ويحميك من الحسد ايه حاساك مش مبسوطه
قمر بضيق ما اعرفش يا ماما حاسه ان في حاجه وحشه هتحصل عشان انا مش مكتوب لي افراح زي باقي البنات
الام بس انت شيلي الكلام اللي اللي قاله لك قاسم وانت هتفرحي يا حبيبتي قاسم عايز يدمر فرحتك
سهيله قربت منهم مامتك معاها حق يا قمر خليك بفرحتك مراد واقف جنبك كثير ولو في حاجه وحشه كانت ظهرت يلا خلصي عشان العريس
قرب يوصل
سهيله يلا يا طنط عشان عمي بينادم عليك تحت سهيله نزلت هي ومامه قمر وساب قمر تخلص بقى الميك اب
بعد شويه كانت قمر خلاص خلصت سمعت صوت حركه رجل وراها انت جيتي يا ماما انا خلاص خلصت ايه رايك فيا حلو كده ولا اخفف الميك اب
قاسم بحب/قرب منها من ورا وقال طلع زي القمر يا حياتي
قمر بصدمه قاسم انت بتعمل ايه هنا مش احنا اتفقنا انك تطلع من حياتي جيتي تدمر خطوبتي مش كده انت عايز ايه مني ثاني
قاسم مش عايز حاجه منك بس انا لقيت الدليل اللي يثبت ان مراد هو سامر اللي متفق معاه والدك علشان يدمر اختي خليها تحبه وعمل فيها زي ما عملت فيك بالظبط ويمكن اكثر وبرده والدك هو اللي جايبه هنا عشان يكافؤ على اللي عمله في اختي
قمر بصدمه انت كداب يا قاسم بابا مستحيل يعمل كده وهو بيحبني وانا كمان بحبه ومستحيل اسمع كلمه وحشه عنه
قاسم براحتك ما تصدقيش بس انا معايا الدليل تعالى نطلع بره عشان اوريك الدليل بعينك
قمر انا هطلع معاك بس عشان اثبت انك كداب
قاسم بثقه هم بره عند ضفه الجبل تعالي اوريكي بعينك يا قمر صوره ابوك اللي انت فخوره بيه و امراد اللي انت بتحبيه قمر مسكه ايد بايد مرتعشه
وخرجت وهي خايفه يكون كلام قاسم صح اول ما خرجت شافت والدها ومراد بيتخانقوا
مراد انت هتستهبل تبقى مخطط لكل حاجه وعايز تبلغ عني بس انا لو اتسجنت مش هتسجن لوحدي يا سالم السيوفي
سالم بيحد/ انت هتنسى اصلك واصل ابوك يا واطي انت واحد جايبه من الشارع ولا تسوى من غيري واخذت فلوس مقابل اللي عملته مريم وانا اديني بكافقك عايز ايه تاني انت هتطمع ولا ايه وحتى لو اتسجنت ده هيبقى مقابل شويه حاجات من اللي انا بديها لك
مراد قرب منه ولسه هيمسك فيه سمع صوت قمر بصدمه بابا انت عملت فعلا كده يعني مراد هو سامر وانت اللي عرفته عليا يعني هو ما وقفش جنبي بصدفه مش فاهمه حاجه انت ليه تكرهني
انت كنت سبب انتقام قاسم بس تعرف حاجه هو عنده ضمير ورجع لك الشركه بتاعتك وبعد عن حياتي مع اني انا عارفه ان هو بيحبني انت عمرك ما حبتني يا بابا مش انا بنتك
قاسم يلا يا قمر مش وقته كلام زمان الشرطه ايه عشان تقبض عليهم قاسم خد قمر عشان يمشيها من المكان ده وصل الضفه الجبل لسه هيمشوا سمعوا صوت سالم وهو بيقول انا بقى هريح الكون كله منك يا قاسم ولو هدخل السجن يبقى هدخل فيك ضرب قاسم خمس طلقات قاسم ساب ايد قمر ورجله زحفت لورا هو بيقع بحبك يا قمر سامحيني بيقولوا من الحب ما قتل انا من الناس الحب قتلهم عايزك تفتكريني على طول بالخير بحبك وهفضل طول عمري احبك
قمر قعدت نهار وهي بتبكي و وبتتذكر كل حاجه
قضيتها معاه ذكرت حنيته عليها وكل الذكريات الحلوه القطوهامع بعض قاسم
الاغنيه دي القمر وقاسم (كده يا قلبي يا حته مني يا كل حاجه حلوه فيا كده كده هتمشي و سيبني لوحدي في الحياه الدنيا ديه كده يا قلبي يا حته مني يا كل حاجه حلوه فيا كده هتمشي وتسيبني لوحدي في الحياه والدنيا ديه يعني ايه يعني خلاص انا مش هشوفك تاني مش هلمسك مش هحكي ليك على حاجه تعباني صح كنت روحي لما كان جوايا روح عمري ما اتخيلت انك يوم في يوم تروح مش فاضل ليه مني غير حبه جروح
مع السلامه يا حبيبي وفي امان عمري ما هقول عليك ماضي وكان عمري ما انسى مهما طال بيا الز مان)
جي بوليس خد سالم ومراد هرب مقدرش امسكوه
مامه قمر جات بسرعه هي وسهيله ليه وقمر قاعده على ضفه الجبل وهي بتعيط
مامتها قربت منها حصل ايه يا حبيبتي ايه اللي عمل فيك كده
قمر بصدمه وعيون حمراء من النهارده كل حاجه جوايا ماتت والثقه ما بقتش موجوده جوزك يا ماما قتل قاسم وقتل بنتك معاها مشيت وسابت امها وهي مصدومه
ايه البوليسه دوروا على جثة قاسم بس ما لقوهاش ولقوا جاكيت مليان دم بتاع قاسم فعرفه ان قاسم اكله السمك لان قاسم واقعه في البحر اللي تحت الجبل خبر موت قاسم انتشر في كل انحاء العالم لان هو راجل مهم في البلد مريم اول ما سمعت انهارت بس فهد كان واقف جنبها مي دخلت في حاله صدمه
وتغريد ودي عند دكتور نفسي علشان تعالج بنتها
اما قمر فحبست نفسها لمده الشهر وهي مش راضيه تاكل ولا تشرب غير اكل بسيط وعلى طول وقت ماسكه صورته لحد ما اليوم اللي جه في المحامي بتاع قاسم وطلب ان هو يشوف الانسه قمر
قمر اتفضلي يا حضره المحامي حضرتك طلبت تشوفني في حاجه
الاستاذ قاسم كاتب لك نص ثروته وسايب لك الجواب ده والنص الثاني انسه مريم استاذن انا اتمنى انك تقبلي الوصيه
قمر اتفضل يا حضره المحامي قمر خدت الجواب وقاعده تقرا فيه وكان الجواب فيه (قمر حبيبتي حب الاول والاخير انا عارف انك هتستغربي اني كتبت لك نص ثروتي اصل انا قررت حتى لو اتجوزت مش هخلف من حد غيرك يا قمر عشان كده عشان كده
انا كتبت لك نص ثروتي عارفه يا قمر انا عايزك قويه مهما ياثروا عليك ما تضعفيش ما تقوليش ان الانتقام هو اللي فاز الحب هو اللي فاز بس فاز في قلوبنا عايزك تفتكريني على طول بالخير انا عارف نفسي اني لما اكشف لك الحقيقه ابوك مش هيسيبني عايش فاتمنى انك تكبري شركتي وتبقى اكبر شركات زي ما كان نفسي وان شاء الله هنجتمع في الجنه حبيبك قاسم) هو خدتها في حضنها وقالت مش هنساك يا قلبي وعد مني حقق لك امنيتك زي ما انت كنت عايز وقاسم لقمر وقمر لقاسم هيفضلوا طول العمر
هل الحكايه انتهت على كده ولا القدر ليه راي تاني هذا ما سنراه في الجزء الثاني انتظروني
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق المنتقم)