روايات

رواية العشق الممنوع الفصل السابع والأربعون 47 بقلم مارلي إيهاب

رواية العشق الممنوع الفصل السابع والأربعون 47 بقلم مارلي إيهاب

رواية العشق الممنوع الجزء السابع والأربعون

رواية العشق الممنوع البارت السابع والأربعون

رواية العشق الممنوع الحلقة السابعة والأربعون

في غرفة نور كانت تجلس وتحدث مع نفسها
نور… انتي مضايقة ليه ما يتجوز انتي مالك
قلبها… بس انتي معجبة بيه من اخر مرة دافع عنك
نور بدموع… بس هو مش شايفني اصلا ولا حاسس بيا هو بيعمل شغله مش اكتر ومتنساش انه شغال عندنا
قلبها…. بس متنكريش انك زعلتي لما عرفتي انه اتجوز
نور بحزن… اه زعلت مكنتش متوقعة بصراحة الموضوع كنت حاسة بوجع رهيب في قلبي لما سمعته بس مش مهم من امتي اللي بحبه بيفضل موجود معايا كل حاجه بتروح
فاقت علي صوت الباب اللي بيخبط
نور مسحت دموعها…. ادخل
…. انسة نور صحبتك تحت مستنياكي
نور بهدوء… تمام روحي انتي
نور نزلت و شافت صحبتها في الثانوي اللي كانت معجبة بعمر يوم ما جت تاخد الكشكول منها
نور ابتسمت… ازيك يا ساره
ساره بابتسامة… الحمدلله انتي عاملة
نور بهدوء… كويسة عملتي اية في النتيجة
ساره بهدوء… الحمدلله جبت 80٪ وهدخل حقوق وانتي
نور بابتسامة… انا ياستي 70٪ و هدخل تربية في جامعة خاصة
ساره ابتسمت… كويس جداً بس بصراحة الامتحانات السنة دي كانت صعبة بشكل اية الإمتحانات دي دي مستوي الطالب الفضائي الموضوع مرهق اوي الحمدلله عدينا منها علي خير
نور بابتسامة… الحمدلله صح تشربي اية
ساره ابتسمت…. اي حاجه
نور بابتسامة… في كل حاجه اللي تحبي تشربيه
ساره ببتسامة… خلاص كابتشينو
نور ببتسامة… دادة يا دادة
…. ايوة يا انسة سارة
نور بابتسامة…. لو سمحتي اتنين كابتشينو
…. حاضر دقايق وهجيبهم
نور… تمام
ساره بخجل…. كنت عايزة اسالك علي الحارس اللي واقف قدام البوابة علي طول ده اللي ساعات بيتكلم صعيدي شوية
نور بهدوء… قصدك عمر
ساره ابتسمت… اه هو
نور بهدوء… ماله
ساره بخجل…هو مرتبط يعني بحد هو شغال عندكم يعني ممكن تبقوا عارفين
نور بهدوء… عمر متجوز.
ساره بصدمة…. بجد بس مش لبس دبلة
نور بهدوء…. عادي يعني يا سارة في رجالة مش بتحب تلبس دبل بس ليه كل الاسئلة دي معجبة بيه ولا اية
ساره بدموع…… انا لازم امشي دلوقتي افتكرت معاد كنت ناسية
نور بهدوء…. تمام بس ابقي تعالي
ساره… تمام بعد اذنك
نور بهدوء.. اتفضلي
نور وصلتها لغاية الباب و خرجت
اما نور نظرت للارض بحزن وبعدين طلعت علي اوضتها
…………………
في الشركة عند وجية اتصل علي هدي علشان تيجي المكتب
هدي… حضرتك طلبتني يافندم
وجية بهدوء….. مدام انجي بقالها قد اية مجتش الشركة
هدي بتوتر…. من ساعة موضوع بنتها هي مجتش غير يوم واحد بس يا فندم
وجية بهدوء… و ناوية تيجي الشركة ولا لاء
هدي بهدوء.. بصراحة يا فندم انا كنت عندها الصبح وهي محروجة تجي تشتغل هنا بما ان ابن حضرتك هياخد حورية فكانت هتدور علي شغل في مكان تاتي
وجية قال بجدية…. طيب اتفضلي انتي
هدي… تمام بعد اذنك
خرجت هدي
وجية مسح علي وجهه بغيظ… انا عايز افهم الست دي بتفكر من اي منطق
وطلع تلفونه و اتصل علي انجي اللي بعد خروج هدي دخلت تنام
انجي صيحت علي صوت الفون وردت وكان صوتها مش واضح من النوم و كمان مبصتش علي اسم المتصل
انجي بنعاس….. الو مين
وجية ابتسم من الصوت النعاس و قال… انا وجية
انجي بعدم استيعاب…. وجية مين
وجية ابتسم…… وجية ابو عمار
انجي قامت بسرعة و بصت علي الاسم وقالت بتوتر… اهلا يا استاذ وجية
وجية بهدوء…. اهلا كنت بكلمك علشان اعرف الاجازة اللي انتي واخدها دي هتفضل لغاية امتي شايفها طولت اوي
انجي بإحراج…. اصل
وجية بجدية… بكرة الساعه سبعة بالدقيقة تكوني هنا تمام
انجي بتوتر… اصل هقول
وجية بجدية… تمام
انجي بتوتر…. تمام
وجية… مع السلامه
انجي… مع السلامه
وجية قفل الخط
وانجي كانت مصدومة وبتقول… هو في اية.
…………………
عند ايهم كان يجلس هو وجني في كافية بعد ما استاذن و الدها
ايهم بهدوء… انا حياتي ملغبطة شوية او يمكن كتير اتربيت تربية خطأ او نتج عن سلوك اهلي اللي كان خطا وبالتالي طلعنا زي اهلنا ما طلعونا عمر ما اهلي قالولي علي حاجه لا كل حاجه كانت ليا مباحة عمرهم ما قالوا ليا ده حرام و ده حلال ده ينفع يتعمل و ده مينفعش عمري ما توقعت ابدا اني ممكن في يوم اتغير مش هكدب عليكي الاول كنت دنجوان وبتاع بنات و الموضوع بيوصل لمراحل عميقة ولكن جت فترة و قفت ده بقيت غصب عني اغلط لكن بحاول الصم نفسي و مغلطش قربت من ربنا فترة و لما غلطت مبقتش قادر اصلي هقوله اية انا ازني من هنا و اروح اصلي من هنا اتكسفت اصلي بس كمان مبقتش بعمل حاجه تاني عايش كدة من الشغل للبيت و من البيت للشغل هي دي حياتي
جني بإبتسامة….. شوف يا ايهم اي كان درجة ذنوب اوعي في يوم تهمل او تسيب صلاتك ربنا اسمه غفور رحيم بيغفر لينا الذنوب اللي احنا بنعملها مفيش انسان معصوم من الخطأ بس في ناس بتعمل الخطأ و في نفس الوقت محافظة علي صلاته لحد ما خلاص الشيطان يبطل يحارب الشخص ده بالافكار و الذنوب اللي كان بيعملها يعني واحد زيك كان عنده علاقات كتير جدا ولما حاول يقرب من ربنا جه وقت الشيطان علشان متقربش منه بقي يجي مثلا افكار من علاقاتك زمان حلي بنت في عينيك وعملت كدة معاها ليه طرقه لكن لو انت عملت زي ما هو عاوز انت الخسران صدقني حاول ومهما وقعت قوم تاني و حاول تاني اوعي في يوم تسمح لحاجة تبعدك عن ربنا
ايهم ابتسم… تعرفي يا جني كان نفسي اهلي يعلموني من صغري الصلاة بس هما اصلا مش بيصلوا هيعلموني ازاي تعرفي انا مبسوط جدا بخطوبتنا يعني حاسس ان انتي اللي هتوديني لبر الامان
جني ابتسمت… انا اللي هتودي نفسك بدام الارادة موجوده انا لازم امشي انا كدة اتاخرت
ايهم ابتسم… طيب يلا تعالي اوصلك
جني بابتسامة.. تمام
واخدها ايهم بعد ما دفع حق الكافية وخرج وفتح ليها باب العربية جنبة وركب وطلع علي بيت عصام
…………………….
في البيت عند وجية
عمر اتصل علي وجية…. الو يا وجية بيه
وجية بهدوء.. ايوة يا عمر
عمر بهدوء… لو سمحت كنت عايز اجازة اسبوع
وجية بهدوء… انت مش كنت اجازة الاسبوع اللي قبل اللي فات يا عمر
عمر باحراج… ايوة يا فندم بس حصل حاجه في البلد ولازم ارجع
وجية بهدوء.. طيب يا عمر روح
عمر بابتسامة… شكرا يا بيه
وجية… العفو مع السلامه
عمر… مع السلامة
وجية قفل و عمر دخل اوضته ولم هدومه وهو بيقول… اما اشوف اخرتها معاكي يا ست زفته شكلي هموتك في ايدي يا بنت.***
…………………..
عند سهر كانت تجلس مع شاهندا
شاهندا. بخبث… اية يا سهر وجية لدرجة دي مش عايزك يرجعك
سهر بحزن… ايوة مش عايز ومش موافق
شاهندا بخبث… اكيد شايف ليه حد تاني او معجب بحد تاني مثلا
سهر بغيظ افتكرت انجي….. معرفش بس ما اعتقدش ان وجية ايه في الكلام ده
شاهندا بإبتسامة… ممكن المهم عرفتي ان خطوبة ايهم و البت اللي اسمها جني دي الاسبوع الجاي
سهر. باستغراب… خطوبة ولا كتب كتاب
شاهندا… كتب كتاب يا بنتي
سهر بهدوء… تمام الف مبروك
شاهندا… الله يبارك فيكي عقبال عمار و نور
سهر… ربنا يخليكي يا حبيبتي عقبال مهاب اللي كان مفروض يتجوز قبل الواد ايهم
شاهندا بضيق… مهاب مش راضي يتجوز مش فاهمة اية السبب
سهر… بكرة يتجوز متشغليش دماغك
شاهندا… معاكي حق
وكانوا بيتكلموا في مواضيع كثيرة
…………………..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق الممنوع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى