روايات

رواية العشق الممنوع الفصل الحادي عشر 11 بقلم مارلي إيهاب

رواية العشق الممنوع الفصل الحادي عشر 11 بقلم مارلي إيهاب

رواية العشق الممنوع الجزء الحادي عشر

رواية العشق الممنوع البارت الحادي عشر

رواية العشق الممنوع الحلقة الحادية عشر

في البيت عمار رجع البيت وطلع اوضته وبعد ساعة رجع والده البيت
وجيه…. عمار فين
سهر بضيق.. في اوضته مش عايز ينزل
وجية بهدوء… انا هطلع اطمن عليه
سهر… تمام
وجية طلع لغرفة ابنه ودخل بدون ما يخبط و شافه يجلس منطوي وحزين وعيونه فيها دموع قرب منه وحط ايده علي كتفه
عمار اتصدم وحاول يداري دموعه
وجيه قعد جنبه وقال…. مالك يا حبيبي من امبارح وانت مش مظبوط في اية البنت دي عملتلك حاجة حد زعلك
عمار بدموع….. انا بس مضايق شوية وهي معملتش ليا اي حاجة بالعكس من الصبح بتحاول تعرف في اية واية السبب بس انا اللي مضايق
وجية بحنية.. طيب يا حبيبي اية اللي مضايقك انا ابوك و اساعدك لو في اي مشكلة
عمار بكذب… اتخنقت مع واحد في الجامعة و اضايقت منه لما معرفتش اخد حقي منه ايهم كان معه حق لما قالي اني لازم اتعلم اخد حقي

 

وجية بهدوء… بلاش تكون ضعيف يا عمار كون اوي مش بعضلاتك لا بفكرك وانك تبان قصاد الناس عندك ثقة بالنفس وهيبة و تاخد حقك من الناس بالادب والاحترام انت في جامعة حكومي يعني فيها المحترم والغير محترم وانت هتقابل النوعين ولازم تقدر تتصرف معاهم وعلي سيرة ايهم هو هيجي بكرة يشتغل معاك في الشركة
عمار بصدمة… نعم
وجية باستغراب… الصبح عمك اكمل كان معايا وطلب مني اشغل ايهم معاك
عمار بضيق… هو مفيش غير الشركة بتاعتنا ما ياخده شركته وبعدين ايهم مش بتاع شغل
وجية باستغراب من عدوانيه ابنه…. في اية يا عمار هو عارف ان ايهم هيدلع عنده ومش هيشتغل لكن عندي لازم هيشتغل وانت اية مشكلتك
عمار حاول يهدي… مفيش يا بابا انا تمام خلاص زي ما تحب هي شركتك وحضرتك حر فيها
وجية… حبيبي الموضوع مش موضوع شركتي او لا الموضوع كله اني عايز افهم انت مضايق ليه ده ايهم حبيبك وصاحبك اية اللي غيرك كدة
عمار بضيق.. انا مش متغير انا بس تعبان خلاص يا بابا مفيش مشكله بعد اذنك عايز انام علشان اصحي بدري انهاردة اتبهدلت من اللي اسمه بيجاد ده انسان مستفز
وجية ابتسم… بيجاد اشطر واحد في الشركة ولازم الدفعة اللي بتخرج من تحت ايده تكون واخده امتياز حاول تسمع كلمته هيعلمك كل شئ
عمار بهدوء.. حاضر

 

وجية… مش هتاكل
عمار.. لا انا شبعان عايز انام
وجية محبش يضغط عليه… طيب تصبح علي خير
عمار…. وحضرتك من اهله
وجية خرج من الغرفة واما عمار ضرب المخده بضيق… انا هعمل اية دلوقتي ايهم اكيد لو جه الشركة هيقول اني ابن خالته ومن اسرة غنية هتفضح اية اللي ممكن اعمله يارب انا ليه كل ما اعمل حاجه بتخرب بس ليه
وفضل يفكر يعمل اية
.،.،.،…،..،.،.،..،.،.،.،..،.،.،.،
في البيت عند انجي
حورية دخلت بعد ما خلصت شغل
انجي بهدوء… اظن من حقي اعرف حصل اية امبارح خلاكي بالمنظر ده وياريت ما تكدبيش عمار هو السبب
حورية بهدوء… لا يا ماما مش عمار ملهوش علاقة اقعدي وانا هحكيلك
بدات حورية تحكي ليها وهي بتحكي نبرة الكره كانت موجودة للناس من الطبقات الغنية
انجي كانت حزينة وهي بتسمع الاهانة اللي اتعرضت ليها بنتها بسبب الفقر بتاعهم كانت شايفة كره بنتها ليهم اللي كل مدا بيزيد والدموع اللي كانت في عينيها
انجي حضنتها وقالت…. حبيتي صدقيني مش كلهم زي بعض
حورية بكره….. متقوليش كدة لا كلهم زي بعض متنسيش انهم السبب ان بابا يموت
وسابتها ودخلت اما انجي دموعها نزلت وقالت… يارب انا لغاية امتي بنتي هتفضل متعقدة كدة مهما اتكلمت معها
.،.،،.،..،.،.،.،،..،.،.،.،..،.،.،…،،..،.،..،.،.

 

في بيت ايهم كان صراخه جايب اخر الشارع
ايهم بغضب….. انا مش هشتغل عند حد انت سامع وده اخر كلام عندي
اكمل بغضب… ولله عال اوي بتقول لابوك انت وبتعارض كلامي يا ايهم شوف بقي لو منفذتش اللي قولته لا انت ابني ولا اعرفك والفلوس والعربية وحتي البيت ده تخرج منه
ايهم بغضب.. انت بتهددني
شاهندا بقلق.. ايهم حبيبي اهدي وانا هقنع بابا يصرف نظر عن الموضوع
اكمل بغضب… شاهندا لو ادخلتي في الموضوع ده اعتبري نفسك طالق بالتلاتة ولو فكرتي تديه الكريدت كارد بتاعتك هتبقي بردوه طالق بالتلاته سامعة
شاهندا بصدمة… بقي كدة يا اكمل
اكمل بغضب…… ده اللي عندي اطلعي برة الموضوع
شاهندا رجعت لورا وايهم فهم انها مش هتقف معه زي كل مرة
اكمل بغضب…. ها قررات تعيش من غير فلوس زيك. زي الكلب ولا تشتغل زي البنادمين و تعتمد علي نفسك واعرف لو منجحتش السنة دي في الكلية صدقني يا ايهم يومك هيبقي اسود معايا ولو البنات الشمال اللي انت ماشي معاهم دول لو مبعدتش عنهم هتشوف وشي التاني
ايهم بغضب… موافق
أكمل بغضب… بكرة الصبح الساعة سابعة تقوم تروح الشركة وتحترم نفسك وتشتغل وعلي الله القي شكوى جاية بسببك
ايهم بضيق… حاضر

 

اكمل بغضب.. غور من وشي
ايهم طلع اوضته بغضب
شاهندا بدموع… بقي كدة تهددني وعايز تتطلقني بالتلاته
اكمل بضيق… انتي اللي بتضطريني لكدة دلعك فيه بوظه يا هانم وانا زهقت وجبت اخر منه
وسابها ودخل المكتب وهي جلست تبكي
،.،.،.،.،..،.،.،..،.،..،.،.،.،..،.،.،
في صباح اليوم. التالي في الساعة الثامنه صباحا كان يقف الطلاب في الرسبشن ومنهم عمار وحورية عمار اللي مكنش علي بعضة وكان متوتر
حورية بهدوء… مالك يا عمار
عمار بتوتر…. لا مفيش انا بس تعبان شوية
حورية بهدوء… الف سلامة
دخل بيجاد والتوتر اشتغل عند عمار وحورية
بيجاد بهدوء… صباح الخير
الطلاب… صباح النور
بيجاد لسه هيتكلم شاف ايهم اللي دخل وتوتر عمار اللي زاد وحورية اللي اتصدمت ان ده الشاب اللي اهانها في الوكالة
ايهم بتكبر…. صباح الخير
بيجاد معجبوش النبرة التكبر بتاعته… جاي متأخر ليه
ايهم بلامبالاة…. كنت نايم

 

بيجاد نظر ليه بغضب… ولله كنت نايم وتعبت نفسك ليه يا حبيبي وجيت ولا تكون ماما صحتك ومن علي السرير غصب وقومتك وعملتلك السندوتشات وشربت اللبن ولا لسه انت جاي تستعبط
ايهم بغضب… مسمحلكش تتكلم معايا بالطريقة دي
انت سامع
بيجاد بغضب… انت عارف انت بتكلم مين يا زفت انت انا ارفدك دلوقتي حالا لو معتذرتش
ايهم افتكر تحذير ولده انه هياخد منه كل حاجه
ايهم بضيق… اسف يا فندم مقصدش
بيجاد بغضب… اتفضل قدامي يا بيه
كلكم قدامي علي مكتبكم
طلعوا كلهم علي المكتب وايهم بيجاد دخله المكتب بتاع حورية وعمار
بيجاد بغضب…. اتفضل مكتبك. اللي في الاخر
ايهم بضيق… شكرا
بيجاد طلع
ايهم بص لعمار بخبث وقرب منه وقال… ازيك يا
عمار بصله بتوتر وخوف.
ايهم بخبث.. الا انت اسمك اية
عمار بتوتر… عمار
ايهم…. وانا ايهم تشرفت

 

ونظر لي حورية وقال بستحقار…. متوقعتش الدنيا تبقي صغيرة واشوفك هنا تاني يا اسمك اية
عمار بضيق… انت متتكلمش معاها بالطريقة دي
ايهم ابتسم بسخرية… طيب متزعلش نفسك انا رايح مكتبي وسابه وقعد علي مكتبه
عمار نظر لحورية…. انتي تعرفيه
حورية بحزن.. لما انزل هقولك
عمار.. طيب
ورجع افتكر عمل اية علشان يخلي ايهم يسكت وما يتكلمش
فلاش باك
الساعة سابعة وقف عمار تحت البيت واتصل بايهم اللي رد بعد عشر مرات من المكالمات
ايهم بنعاس… الو
عمار بغيظ… مش بترد ليه علي طول
ايهم بنعاس… عايز اية علي الصبح يا عمار
عمار.. انا واقف قدام الفيلا اطلع بسرعه عايزك في موضوع مهم
ايهم. بغيظ… انا جاي الشركه ابقي اتكلم براحتك
عمار بغيظ… تنزل دلوقتي الموضوع ده لازم دلوقتي دلوقتي
ايهم بغيظ… طيب نازل نازل
بعد عشر دقايق نزل وشاف عمار واقف قدام البوابة
ايهم بضيق… ما تدخل يا عم
عمار بضيق… اسمعني يا ايهم وياريت تساعدني

 

ايهم بضيق… قول
عمار بهدوء.. مش عايزك تقول اني غني ولا اني ابن خالتك ولا انك تعرفني اصلا
ايهم بصدمه… ليه ان شاء الله بقي
عمار بتوتر… انا بحب واحده وهي مش بتحب الناس الاغنياء ولو عرفت اني غني هتبعد عني ولو عرفت ان الشركة دي بتاعة ابويا هتسبني يا ايهم لو سمحت متتكلمش كانك متعرفنيش
ايهم بخبث… وهي اكيد فقيرة
عمار نظر له… ايوة
ايهم بخبث…… طيب هي لو عرفت هتحبك اكتر علشان فلوسك
عمار بحزن… لا هي مستحيل تقبل بيا لو عرفت اني غني
ايهم بسخرية… دي واحدة غبية
عمار بضيق.. متشتمهاش ولو سمحت يا ايهم متقوليش حاجه لو سمحت
ايهم بخبث… ماشي يا شقيق زي ما انت عايز
عمار…… شكرا
ايهم بخبث… العفو
باك
عمار عارف ان ايهم هيفضل يلعب با اعصابه ويتعبه نفسي
بيجاد دخل و وزع المهام علي الكل وعاقب ايهم علي تاخيره وادله نفس عقاب عمار
.،.،..،.،.،.،.،.،.،..،.،

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق الممنوع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى