رواية العشق الممنوع الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم مارلي إيهاب
رواية العشق الممنوع الجزء الثالث والأربعون
رواية العشق الممنوع البارت الثالث والأربعون
رواية العشق الممنوع الحلقة الثالثة و الأربعون
في صباح يوم جديد سمعت سهر صوت دق علي الباب قامت تشوف مين
سهر فتحت بهدوء… مين ولكن اتصدمت لما شافت وجية واقف قدامها
وجية بهدوء… عايز اتكلم معاكي شوية يا سهر
سهر شالت الصدمة اللي علي ملامحها بسرعة و ابتسمت وفكرت انه ممكن جاي علشان يرجعها ليه تاني
وجية دخل
سهر بفرح مقدرتش تخبيه… اتفضل يا وجية اقعد و اقف ليه
وجية بهدوء قعد
سهر بابتسامة كبيرة…. تشرب اية
وجية بهدوء…. ولا حاجه اقعدي علشان عايزك في موضوع مهم
سهر جلست بجانبة علي نفس الكنبة وانتظرت يتكلم
وجية بهدوء…. عمار هيخطب
سهر اتصدمت وامالها اختفت لم يأتي علشانها كتمت دموعها و قالت…. متقولش البنت بنت احمد
وجية بهدوء… هي
سهر بضيق.. انا مش موافقة
وجية ببرود حط رجل علي رجل و قال… مش مهم موافقتك المهم انا موافق و ابني موافق عايزه تيجي الخطوبة تعالي مش عايزة براحتك
سهر بضيق… ازاي يعني مش مهم موافقتي انا امه و من حقي اختار شريكة حياة ابني
وجية ابتسم… لا انا ولا انتي من حقنا نختار شريك حياة ابنك او بنتك هما اللي بيختاروا شريك حياتهم بنفسهم انا جيت اعرفك و الخطوبة كمان شهر
وجية لسه هيقوم علشان يمشي لقها مسكت ايده جامد و قربته منها
وجية اتصدم وقال… انتي اتجننتي ولا اية يا سهر اوعي ماسكة في ايدي كدة ليه
سهر بدموع… وجية انا مستعدة اوافق بس ترجعني ليك انا وللهي بحبك ليه مش مصدقني
وجية شد ايده وقام وقف و قال بجمود…. بقولك اية يا سهر و افقتي او لا في النهاية هيتجوزوا اما حكاية بتحبني انتي لو بتحبني بجد مكنتش تسمحي لواحد ميسواش يقرب منك و براضاكي مش فاهم انتي بتفسري ليه الغلط اللي بتعمليه علي مزاجك
سهر و قفت و قالت بدموع… انت مش مصدقني ليه علشان الغلطة اللي عملتها انا عارفة اني ارتكبت ذنب كبير اوي بس غصب عني يا وجية ضعفت ارحمني بقي انا نفسي نرجع انا وانت لبعض تاني انا مستعدة اكتب ليك كل ما املك شركاتي و فلوسي بس ترجعني
وجية ابتسم ابتسامة غربية وقال… انتي اكيد مجنونة فلوسك اية دي اللي انتي بتغريني بيها ياماما حبيبتي انا معايا فلوس قد فلوسك ميت مرة
وشركاتك و لا تفرق معايا في حاجه يا سهر انا اللي عندي قولته انتي خلاص انتهيتي من حياتي ومستحيل اقبل اني ارجعك تاني لو اية حصل
ولسه هيمشي
سهر صرخت فيه وقالت.. مش هتمشي يا وجية مش هتمشي وبكت وقالت… غلطة واحدة و ندمت عليها ليه مش عايز تسامحني وقربت منه و حضنته بحب والدموع تنزل من عينيها علي صدره و جية كان مضايق غضبان من اللي بيحصل ده
سهر رفعت راسها و الدموع عالقة علي جفونها
وتصاعد غصب وجية حينما قبلته علي شفتيه بقوة وهي تضع ايديها علي رقبته تقربه منها اكثر
وجية زقها و قعت علي الارض و قال بغضب….. قولتلك مستحيل ارجعك اغنيها ليكي علشان تفهمي و بطلي حركاتك الرخيصة دي
سهر قامت بسرعة ومسكت ايده وقالت بدموع… وجية انت و حشتني متعرفش كان نفسي احضنك بقالي كتير وجية انت وحشني جدا ما بقتش قادرة علي بعدك عني مفيش، راجل يقدر يملي عيني غيرك يا وجية حتي يوسف عمري ما بصيت ليه علي اساس راجل و زوج بالعكس كنت عايزة اخليك تغير عليا و ترجعني ليك بالطريقة دي و لما ضعفت كان غصب عني صدقني يا وجية و سامحني انا وانت عشنا عمرنا سوا مراهقتنا و شبابنا لغاية ما و لادنا بقوا طولنا وجية اديني اديني فرصة اعبرلك عني حبي انت الراجل الوحيد في عيني يا وجية
وقربت من شفتيه مرة اخرة ة قبلته بشوق و لهفه وهو ضعف معه كلامها له اضعف امامها بدلها قبلتها بهدوء وهي وقفت علي اصابع رجليها لتكون متساوية في الطول معه و قبلته بشغف شديد
وجية ضعف اكتر و انغمس في الحرام معها واخذها للغرفة التي امامه ليفعلوا ما حرمه الله
.،.،..،.،.،.،.،..،.،..،..،،.،..،.،..،.،
في البيت كانت تجلس شاهندا في الشركة وهي مضايقة جدا ومستنية اكمل يخلص الميتنج اللي عنده
كانت تهز رجليها بتوتر ملحوظ وبعد مرور بعض الوقت خرج الميتنج اللي في مكتب اكمل و دخلت المكتب بتاعه بغضب وقالت….. انا مش موافقة علي جني يا اكمل
اكمل بهدوء… ليه
شاهندا بغضب.. مش شايف شكلها ولبسها و الحجاب اللي لبسه علي راسها انا البنت دي خلاص مش موافقة عليها يا اكمل
اكمل بهدوء وخبث… حبيبتي ابنك هيتجوزها وهي اللي زي دي هتعيش و هتسكت تشغليها خدامه تعمليها وحش بعدين يتجوز عليها بس فلوس ابوها و الصفقات تتم ما بينا انا اما بختار عروسة لابنك بختار علي اساس مصلحتنا يا شاهندا فتحي مخك البنت وحيدة ابوها يعني بعد ما يموت ابنك اللي هيورث و عصام معه مليارات وتعاملته بره كتير و شركاته ما تبقيش غبية يا شاهندا
شاهندا ابتسمت بخبث… بحب دماغك يا اكمل
اكمل قرب منها وحضنها وهو بيضحك وبيقول…وانا بحبك كلك يا قلبي
وقبلها قبله خفيفة
شاهندا بإبتسامة خبث… خلاص هعملها احسن معاملة ميهمنيش غير مصلحة جوزي حبيبي و ابني
هو اداك الموافقة بتاعة ست الحسن و الجمال امبارح مش كدة
اكمل ابتسم… ايوة يا حبيبتي قالي انها موافقة و الخطوبة و كتب الكتاب الاسبوع الجاي
شاهندا ابتسمت بخبث… طيب لو كدة اروح اجهز نفسي و اشوف مرات ابني العزيزة تلبس اية ما هي يايتيمة و مفيش حد يهتم بيها
اكمل ضحك وقال.. كدة فهمتيني يا قلبي
شاهندا ابتسمت…. طول. عمري بفهمك يا قلبي يلا باي
اكمل بإبتسامة.. باي
…………………….
في مكان خارج البلد
كانت تجلس سيدة في الاربعين من عمرها و هي تبكي و تقول… وحشتني يا حبيبي سامحني انا السبب في اللي حصلك انا السبب حرمتك من حياتك بس انا وعدتك و عدت نفسي اني مستحيل اتجوز و احد تاني غيرك انتي حبي الاول و الاخير وعمري ما هخون الوعد ده
………….
ياتري مين الست دي و اية حكايتها
………………..
في البيت عند حورية كانت اتحسنت عن الاول و كان دعم والدتها و عمار مقويها و بيديها طاقة تكمل
انجي بهدوء…. حورية
حورية بهدوء… نعم يا ماما
انجي ابتسمت… انا بقترح عليكي يعني اكلم عمامك يجوا يتعرفوا علي عمار و عيلته
حورية بضيق… لا
انجي بهدوء.. ليه يا حبيبتي
حورية بغضب… انتي نسيتي ولا اية يا ماما مش دول اللي اول ما ابويا مات فصو ملح وداب لا و كمان اكلوا حق ابويا في ورث ابوهم و امهم و لا حتي كانوا بيسالوا احنا الناس عارفيين اننا مقطوعين من شجرة وهنفضل كدة لاخر يوم في عمري معنديش اعمام
انجي بحزن… زي ما تحبي يا بنتي انا قولت اقترح عليكي وعلشان محدش يغلطني اني معرفتهمش
حورية بغل. ….. وقت ما يتكلموا انا اللي هرد عليهم يا امي متشغليش دماغك بيهم
انجي بهدوء… حاضر يا حورية في موضوع تاني شغلني
حورية باستغراب.. موضوع اية
انجي بهدوء…. والده عمار مجتش و مش داخل عليا حكاية مسافرة دي
حورية بخوف… تفتكري مش موافقة عليا علشان مش من مستواهم
انجي طبطبت عليها و قالت بهدوء… كله بيبان يا بنتي كله هيبان
حورية بقلق وخوف… طيب ولو طلع تخمنا صح هنعمل اية
انجي بهدوء…. مش هتتجوزي عمار يا حورية متنسيش ان خالته كانت السبب في موت ابوكي وانا مش عارف هي ممكن تعمل اية فيكي و بعدين مدخلكيش علي واحدة كرهاكي و مش موافقة عليكي هتبهدلك يا حبيبتي
حورية بدموع… بس انا بحبه يا ماما
انجي بهدوء…… ربنا يعمل اللي فيه الخير واللي ربنا عايزه هيكون يا بنتي يلا تعالي نعمل الاكل سوا
حورية هزت راسها والدموع في عيونها تحكي الكثير من الوجع والضيق
…….،. .،.،،..،.،،.،..،.،.،.،.
بعد مرور ثلاث ساعات
كانت نور تسمع صراخ والدها وغضبه الشديد و صوت تكسير شديد كان يحطم غرفته
نور برعب اتصلت علي عمار وقالت… الو ععمار الحق بابا بيكسر في اوضته بيصرخ جامد
عمار بقلق.. انا جاي انا قريب من الفيلا خمس دقايق و هكون هنا
نور بدموع.. طيب
قفلت وفضلت مستنية اخوها يجي و بعد مرور خمس دقايق دخل عمار وهو بيجري وسمع صوت التكسير و صراخ والده
عمار طلع بسرعة وخبط علي الباب وكان و راه نور
عمار بقلق… بابا في اية افتح
وجية بغضب…. غور من وشي انت كمان غور
عمار بحزن… مالك بس عمرك ما كنت منفعل بالطريقة دي بس افتح و نتكلم مع بعض زي ما متعودين
وجية بغضب كسر ازاز المراية وقال… قولتلك غور من وشي مش عايز اتكلم مع حد سبني لوحدي مش بتفهم
عمار زعل جدا وقال… حاضر
ودخل اوضته اما نور خافت وجية يتعصب عليها دخلت اوضتها
عمار في غرفته… ماله ده عمري ما شوفته بالمنظر ده
تلفونه رن واول ما شاف المتصل ابتسم بحب و فتح الخط و قال… ازيك يا قلبي
حورية بخجل… ازيك يا عمار
عمار ابتسم وقال… مكنتش كويس لكن دلوقتي بعد ما سمعت صوتك بقيت في احسن حالاتي
حورية بخجل… عمار اتلم
عمار ابتسم… هتلم حاضر ها قوليلي عاملة اية انهارده كلتي خدتي الدوا ولا لاء
حورية ابتسمت لاهتمامه…. الحمدلله كله تمام بس كنت بكلمك علشان اتكلم معاك في موضوع مهم
عمار بهدوء… موضوع ايه
حورية بقلق… هو مامتك موافقة علي جوازنا ولا لاء اصل هي مجتش معاك انت وعمو وجية
عمار بكدب… موافقة طبعا بس زي ما بابا قال ماما بتحب السفر جدا وبما انه جايين نتكلم و نتفق هي هتيجي باذن الله الخطوبة ويوم ما نتقابل هبقي اجيبها يوم تتعرفوا عليها
حورية ابتسمت… فكرت مش موافقة احسن ماما قالت لو مامتك مش موافقة يبقي كل كلامنا في الهوا
عمار بضيق… ليه يعني اية علاقة امي بالموضوع انتي هتتجوزيني انا
حورية ابتسمت… ماما قالتي مستحيل تدخلني في نسب مع واحده مش حباني و مش عايزيني زوجة لابنها واعتقد ان ده المفروض لازم مامتك تبقي موافقة
عمار ابتسم غصب عنه وقال.. متقلقيش ماما وموافقة و قريب هعرفك بيها
حورية ابتسمت… نفسي اشوف الام اللي ربت حبيبي و زرعت فيه الشهامة و التواضع و التعاون بجد انت فيك كل حاجه مثالية يا عمار بجد انا محظوظة بيك بس فهمت متأخرّة
عمار ابتسم وقال… اخيرا قولتي حبيبي كنت هخلل واسمعها منك يا حورية
حورية ابتسمت… ومش هبطل اقول انك حبيبي
عمار ابتسم بحب وقال… وانا بعشقك يا روح قلب حبيبك
حورية ابتسمت وقالت… انا هقفل دلوقتي علشان ماما عايزني وعايزه تتطمن هكلمك بعدين
عمار ابتسم…. ماشي بس متنسيش تكلميني يا حورية
حورية بإبتسامة… متقلقش هكلمك باي
عمار بهدوء… باي
وقفلوا الاتنين الخط و عمار اتنهد وقال بسخرية… مفكرة اني امي هي اللي. ربتني متعرفش ان وجية هو بس اللي مربيني
…،،.،.،..،.،.،.،.،.،.
في غرفة وجية كان يجلس علي السرير و يتذكر ما حدث بعدما فاق من شهوته و كأنه كان في غيبوبة لم يكون واعي لما يحدث معه
فلاش باك
بعد ما فاق نظر لها بصدمة وقال… يا نهار اسود ازاي
سهر قربت منه بحب و قالت… وجية احنا اتخلقنا لبعض ليه عايز تحسسني اننا غلط اللي عملنا مش غلط احنا بنحب بعض و هنرجع لبعض تاني
وجية بعدها عنه بشمئزاز وقال بغضب وهي يرتدي ثيابه من علي الارض وقال بضيق من نفسه و احتقار ليها… انا مستحيل ارجعلك انتي فاهمة انتي بنسبة ليا ولا حاجه فاهمه حركاتك الرخيصة دي مش هتيجيب معايا نتيجة كنتي مفكرة انك لما تعملي كدة انا هتجوزك لا يا سهر انا مستحيل ارجعك لذمتي تاني و تصحيح معلومة انا عمري ما حبيتك ولا هحبك انتي فاهمة مش عايز اشوف وشك تاني و بتقولي معملناش حاجه غلط زي ما عملتي كدة مع يوسف برضه ومكنش غلط بنسبالك لكن ده زنا سمعة انا غلط اني جيت هنا غلط غلط كبير يا سهر
وخلص كلامه و كان ارتدي ثيابه وخرج وهي بكت بوجع كانت تأمل ان يرجع لها بكت بقهر و ندم قال عنها رخيصة الثمن ومع كل واحد شوية
اما وجية ركب عربيته و طلع علي البيت ودخل غرفته وفضل يكسر فيها بغضب من نفسه وعلي اللي عمله
باك
فاق وجية علي رنه فونه ورد بضيق وقال.. الو يا سيادة اللواء
اللواء بهدوء… ازيك يا وجية بيه كان في حاجه كنت عايز ابلغك بيه و عمار بيه قال منقولش لحضرتك
وجية بستغراب… حاجه ايه دي
اللواء بهدوء….. حورية جوزها بيجاد السيد عثمان
اتحكم عليه في قضية الاغتصاب و الزواج بالاكراه و الخطف و القتل واخد اعدام
وجية بصدمة و عدم استيعاب… مين حورية جوزها انت بتقول اية انا مش فاهم حاجه
اللواء بهدوء ابتداء يتكلم و يحكي كل حاجه ووجية بيسمع بصدمة فقط
…………
هنا ينتهي البارت اية رايكم في اللي حصل من سهر وهل وجية غلطان انه مشي وراها و ورا شهوته و زنا وهل بسبب اللي حصل ده بعد كدة ممكن يرجعها تاني ولا مش هيرجعها
هل ممكن يغير رايه من ناحية حورية وجواز عمار منها
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي :اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق الممنوع)