رواية العشق الممنوع الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم مارلي إيهاب
رواية العشق الممنوع الجزء التاسع والعشرون
رواية العشق الممنوع البارت التاسع والعشرون
رواية العشق الممنوع الحلقة التاسعة والعشرون
في الساعة الثالثة مسآء دخل عمار المنزل و كانت
حالته صعبة جداً و الدموع تنزل بقهر من عيونه و هدومه غير مرتبة
وجية كان يقف امام البوابة هو و نور ينتظرون و اول ما قرب منهم وجية شاف حالته دي اتصدم قرب منه بسرعة و حضنه و قاله… مالك يا عمار مالك يا بني حصل اية
عمار بقهر و دموع… بعد كل اللي عملته سبتني ورحت ليه هو طب ليه انا عملت كل حاجه علشانها و عشان تحبني
وجية فهم ان الكلام علي البنت اللي شغلها في الفرع التاني
نور بقلق… بابا خلينا ندخل البيت و نتكلم جوه احسن
وجية مسك ايده و دخلوا البيت
وجية بهدوء… عمار ممكن تهدي شوية مفيش راجل بيعيط اهدي و اصلب نفسك انت مش عيل و بعدين عامل في نفسك كدة ليه و هدومك مبهدلة كدة ليه يا عمار و عشان مين انت الف بنت تتمناك
عمار وهو يبكي كالاطفال….. بس انا مش عايز الالف انا عايز حورية بس مش عايز بنت تانية انا بحبها هي و محبتش حد تاني غيرها ولا هحب بس انا عملت كل شئ علشانها علشان اقرب منها بس هي هي حبيت غيري و مين ايهم في اية زيادة عني احسن مني في اية هو اتحدني وقالي هخدها منك بس مكنتش متوقع انه هيعمل كدة يابابا طب هروح اترجي يقولها انه كان بيكذب عليها ومش بيحبها و انا هحاول اتقرب منها تاني بس هو يقولها يابابا
وجية اتصدم من حالة ابنه و بكاه بهذا المنظر الفظيع و التي اول مرة يراه في حالته هذا ايهم. السبب في تعاسة ابنه
وجية حاول يمسك دموعه من ابنه اللي وجع قلبه… حبيبي طيب ممكن تهدي وانا هتكلم مع ايهم و اشوف اية الموضوع بس ارجوك اهدي شوية بلاش بلاش تضعف بشكل ده
عمار وهو يبكي بصراخ… انا مش ضعيف انا مقهور و مكسور وقلبي ادمر اتكسر بدل الحتة عشرة انا عايز حورية حورية بس
وجية بدموع…. طيب اهدي يا حبيبي الله يخليك هيحصلك حاجه طيب بس اهدي بقي وانا هتصرف صدقني هتصرف نور خدي اخوكي اوضته يلا يا حبيبي اطلع وانا هتصرف مع ايهم
عمار بامل و رجاء… يعني هترجع حورية ليا
وجية بحزن… اطلع بس اوضتك وانا هشوف يلا يا حبيبي اطلع
عمار هز راسه وهو يبتسم و عنده امل ان والده يرجع حورية ليا
وجية قعد و الدموع تلمع في عيونه….
. يعني انت الاول يا اكمل و بعدين ابنك مع ابني
تعبت بقي
،…،،،.،..، ـ.،.،.،..،..
في غرفة عمار قال لاخته….. سبيني لوحدي
نور بحزن…. طيب خليني قاعدة معاك
عمار ابتسم بطريقة غريبة… لا لاء انا عايز ابقي لوحدي لو سمحتي
نور بحزن… طيب
خرجت نور وهو جلس علي السرير يتذكر ما حدث
فلاش باك
عمار بجنون….. روحي حبيه واتجوزيه اتجوزي اللي امه كانت السبب في موت ابوكي و اللي اتسببتلك في عقدة نفسية من الاغنياء روحي اتجوزي ايهم ابن خالتي اللي هي شاهندا يوسف السيوفي
حورية بهسترية…. انت كداب
عمار بدموع….. لا انا مش كداب انا هثبتلك الحقيقة بصي
فتح تلفونه وصورة ايهم و شاهندا وهو وسهر في حفلة كانوا متصورين قال بصي دي شاهندا اكيد طعارفها اهي هي دي صدقتي يا حورية
حورية نظرت لصورة بصدمة وبكت وقالت… اكيد لا اكيد
انجي شافت بنتها هتفقد اعصابها و هتنهار اول ما شافت الست دي هتنهار
انجي بدموع… كفاية كدة امشي انت قولت اللي انت عايزه لو سمحت امشي
عمار بدموع… طيب
وخرج برة البيت بسرعة وهو يبكي مثل الاطفال
عند حورية بكت بصورة هسترية وهي بتقول… مش معقول بقي الشخص اللي احبة يبقي ابنها لا لا ء يا ماما مستحيل قولي ان كل ده محصلش و ان ظه كذب كله
انجي بدموع… اهدي يا حبيبتي اهدي الله يخليكي
حورية بصدمة وبكاء… اهدي ازاي ليه مش عارفة افرح ليه كل اما الدنيا تفرحني شوية بتاخد الفرحة في نفس الوقت طب ليه مش مكتوب ليا الفرح ليه يتحكم عليا اشوف ابويا وهو بيموت و بعدين اشوف حقه بيتهدر و اعيش بعقدة نفسية طول السنين اللي فاتت و يوم ما اجي احب و اتحب يبقي ابن الست اللي كانت السبب في دمار حياتي ليه بيتعمل فيا كدة حرام و اقسم باالله حرام
انجي ببكي… اهدي يا بنتي قومي يلا تعالي اهدي و استغفري ربنا حرام يا بنتي قومي معايا يلا
انجي قومتها من علي الارض واخدتها غرفتها وكانت حورية تبكي بقهر شديد و كانت في عالم مختلف عالم موازي عن الواقع
انجي قعدتها علي سريرها و جلست بجانبها و اخدتها في حضنها وحاولت تهديها
وبعد ما نايمتها خرجت وهي تبكي و تنظر لصورة زوجها بدموع و قهر…. بنتك مش مكتوب ليها الفرح يا احمد بنتك ادمرت وانا تعبت و بقيت مش قد الحمل يا احمد يارب اقف معايا و مع بنتي و طايب قلبها يارب.
وجلست تصلي و تبكي بقهر علي حالة بنتها اللي من سئ لا سؤء
..،،..،.،..،..،،..،..،.،.،.،.،.،
في صباح يوم جديد قام ايهم بهمه و نشاط وجهز نفسه و لبس و نزلت وكان و الده و الدته يجلسون علي السفرة
شاهندا بهدوء.. تعالي يا ايهم افطر
ايهم جلس بهدوء….. صباح الخير
اكمل و شاهندا… صباح النور رايح الكلية انهاردة
ايهم بهدوء.. لا مش ورايا محاضرات يا بابا
اكمل بهدوء… جاي الشركة
ايهم بهدوء.. لا معنديش شغل
اكمل بهدوء.. تمام يلا انا همشي علشان ورايا شغل كتير
ايهم بهدوء… تمام مع السلامه
شاهندا… مع السلامة يا حبيبي
اكمل… مع السلامه. وخرج بهدوء و ايهم فطر وقام
شاهندا… رايح فين مش بتقول مش وراك حاجه
ايهم بهدوء… رايح مشوار بعد اذنك
و خرج بدون كلام وهي نظرت بضيق من تغير ابنها الكلي
خرج ايهم و ركب عربيته اللي و الده سمح ليه ياخدها من تاني و اتصل علي حورية
حورية سمعت صوت الفون نظرت فيه بسرعة وكان هو ردت بجمود… الو
ايهم استغرب من نبرة صوتها….. صباح الخير
حورية بجمود… هسالك سؤال و ياريت ترد علي قد السؤال
ايهم بضيق.. في اية يا حورية اية الاسلوب ده
حورية بجمود….. امك اسمها شاهندا يوسف السيوفي
ايهم باستغراب…. ايوة بس انتي عرفتي منين و ليه بتسالي اصلا
حورية بجمود…. اعتبر كل اللي حصل امبارح انتهي انا مستحيل اتجوز واحد امه كانت السبب في دمار حياتي انت سامع
ايهم بغضب.. هو انتي بتتكلمي بالالغاز ليه يا حورية ما تتكلمي و تفهميني في اية
حورية بغضب… روح اسال امك اللي كانت السبب في موت ابويا مش كانت سبب دي هي اللي قتلته المجرمة
ايهم بغضب… مسمحلكيش تتكلمي معايا بالاسلوب ده يا حورية و امي مش مجرمة اكيد انتي فاهمة غلط
حورية بدموع… لا امك من ست سنين خبطت ابويا بالعربية و اترجيتها تودية المستشفى ولكن هي قرفت ازاي تودي و احد فقير و تركبه عربيتها الغالية ازاي ما يصحش ابدا وسابته لغاية الاسعاف ما جات وكان مات امك مجرمة و لما جينا ناخد حقنا بالقانون خرجت هي بالوسطة يا ايهم بيه انا كرهت كل الاغنياء و بقيت بحقد عليهم و دلوقتي انت كمان بقيت بكرهك و مش طايقة اسمع اسمك و تنسي انك شوفتني ولا عرفتني في يوم يا ايهم بيه من النهارده
ايهم بصدمة… لا اكيد انتي فاهمة غلط
حورية بدموع… لا صح و فاهمة صح يا ايهم
ايهم بدموع… طيب انا ذنبي اية
حورية بغل… ذنبك انها امك ذنبك انها دمرتني ذنبك انها خلت اللي يسوي واللي ما يسواش يقل بينا بسبب قله الفلوس ان الراجل اللي بيصرف قتلته و بدم بارد هو ده ذنبك انا خلاص كرهت صوتك و اسمك وكل شي مش عايزة اشوف و شك تاني سامع وقفلت وعملت بلوك و مسحت كل الرسايل التي تخصه و التي كانت تقراءها بكل جوارحها
اما ايهم حاول يتصل تاني ولكن مقدرش بسبب البلوك و دخل علي الشات و شاف برده الحظر رجع بسرعة علي البيت يستفهم من والدته علي هذا الموضوع
..،..، ـ،.،،..،.،.،.،..،.،،.
كاميليا سمعت صوت الباب بيخبط فتحت واتصدمت لما شافت مهاب
كاميليا بصدمة…. مهاب
مهاب بهدوء…. قولت بما انك مش بتردي علي اتصالاتي ولا علي رسايلي قولت اجاي بنفسي و اكلمك
كاميليا بضيق… اللي انت بتعمله ده مينفعش انا قولتلك كل شئ انتهي ليه مش عايز تفهم
مهاب بهدوء… شوفي بقي انا جاي انهارده وانتي عارفاني مش بحب اتحايل علي حد ولا اهين نفسي و كرامتي انهارده لو موفقتيش نتجوز و نعيش سوا و نواجه العالم بحبنا انا همشي ومش هشوفي و شي ابدا يا كاميليا سامعة دي اخر فرصة وانا قولتلك قبل كدة اني بحبك ومش قادر اتأقلم مع اي بنت تانية وانا واقف اهو و مستني قرارك موافقة ولا لاء
………….
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق الممنوع)