رواية العشق الممنوع الفصل الأربعون 40 بقلم مارلي إيهاب
رواية العشق الممنوع الجزء الأربعون
رواية العشق الممنوع البارت الأربعون
رواية العشق الممنوع الحلقة الأربعون
طيب انا هبدا اهو وبعد كدة الاحداث هتمشي ب تسلسل
.،..،.،..،.،..،.،،،..،.،.،..
بعد مرور اسبوع حدث فيه الكثير و الكثير
اول حد هنتكلم عنه مهاب تم خروجه من المستشفى بعدما تحسنت حالته عن قبل بكثير ورجع البيت و. شاهندا بتهتم بيه جدا
اما ايهم كان بينزل مع والده الشغل ويرجع معاه
واتقدموا لوحدة تانية وافقوا عليه
ومهاب عرف ان لينا هي السبب في اللي حصله و انتقم منها و بنفوذه هو والده وقع ليها اسهمها فيالشركة
ده ما يخص بعائله ايهم
..،.،.،..،.،.،..،.،،..،.،..،.،.،. اما زياد قدم علي كلية هندسة معمارية و مستني العام الدراسي يبدا
.،.،…………….
اما سهر عملت في موضوع يوسف
فلاش باك
سهر فضلت تعيط و مش عارفة تعمل اية لبست هدومها بسرعة وراحت علي بيت وجية
خبطت
نور فتحت الباب وقالت بفرح… ماما وحشتني
سهر بدموع… وانتي اكتر يا حبيبتي وجية موجود
نور بفرح… موجود في المكتب جوه اتفضلي ادخلي
سهر بدموع… طيب انا عايزة اتكلم مع بابا شوية وهبقي اجي اقعد معاكي شوية يا نور
نور بإبتسامة… براحتك يا ماما
سهر ابتسمت ليها وراحت ناحية المكتب وخبطت
وجية بهدوء… ادخلي يا نور
سهر فتحت الباب ودخلت وهو اتصدم لما شافها ولكن قال بهدوء… يا نعم
سهر قفلت الباب وقالت بدموع… وجية عايزة اتكلم معاك في موضوع مهم
وجية نظر لحالتها وقال بهدوء… في اية
سهر قعدت وعيطت وحاولت تحكيله لكن مش قادرة
وجية استغرب منها لانها مكنتش بتحب حد يشوف ضعفها… في اية يا سهر
سهر بتوتر. وبكاء… هقولك بس الاه يخليك تساعدني في المصيبة اللي انا فيها وهعملك كل اللي انت عايزه
وجية قام وقعد قدامها وقال بقلق… مالك بس قولي
سهر اتكلمت برتباك…. ي. وسف ططلب يتجوزني وانا وافقت علشان كنت عايزة اغيظك و اضايقك
بس انا اللي اتمرمت في الحكاية دي يا وجية
طلب الشروط والحاجات اللي عايزها علشان اوافق اتجوزه وهو وافق وكنا رايحين نشوف الفيلا و و
وجية كان يسمع بصدمة وقال… اتهجم عليكي
بكت وهي بتقول بخجل ولاول مرة.. لا بس قرب مني وانا سلمته نفسي وصورني وبيهددني اني لو متنزلتش عن الشركتين و كل الفلوس اللي معايا هينشر الفيديو علي الانترنت
وجية صدمتة كانت كبيرة وهي كانت تنظر في الارض بخجل وبكاء
وجية بعدم تصديق… انتي بتتكلمي بجد يا سهر ولا بتهزري
سهر ببكاء… بجد
وجية فضل اكتر من دقيقة ساكت وهي تبكي
وجية بغضب وغل… انا هساعدك بس علشان خاطر ولادي اللي سمعتهم هتتوسخ بسببك
سهر ببكاء وقهر.. سامحني يا وجية و نرجع لبعض بعدك عني هو السبب
وجية بسخرية… اسامحك انتي بتحلمي ولا اية وكمان ارجعك ارجعك بعد اللي عملتيه تبقي مجنونة اتفضلي امشي وانا هتصرف.
سهر بدموع… هتعمل اية
وجية بضيق… ما يخصكيش
سهر حطت راسها في الارض و خرجت بره المكتب وبنتها كانت بره
نور بقلق… ماما في اية مالك
سهر بدموع… مفيش يا حبيبتي بس مشكلة عندي في الشغل وانا كنت جاية لبابا يشوفلي حل معلش لازم امشي دلوقتي وبعدين نبقي نتقابل
نور بقلق… ماشي يا ماما طب تحبي اوصلك
سهر… لا يا حبيبتي ارتاحي انا معايا السواق يلا باي.
نور… باي
خرجت سهر و وجية طلع غير هدومه واخد مسدسه وحطه في هدومه
ونزل اخد عربيته وكلم سهر في الفون وقال… عنوان الفيلا اية
سهر بدموع***********
وجية قفل بدون بدون ولا كلمة زيادة
واتصل علي واحد… اهلا يا سيد بقولك جهزلي كدة حاجه بس تبقي جامدة
سيد باستغراب… بس من امتي يا باشا
وجية بحده… ملكش فيه
سيد… طيب ممكن حضرتك تقولي عايز قد اية
وجية بخبث…. كيلو
سيد بصدمة…. كيلو مرة واحدة بس ده مش هينفع انهارده
وجية بهدوء.. ابعتلي كل الكمية اللي عندك حاليا وجهزلي كمية اكبر بكرة بكرة يبقوا جاهزين يا سيد
سيد بصدمة… حاضر
وجية بهدوء.. انا هعدي عليك كمان نص ساعة تكون مجهز الحاجه
سيد… حاضر يا باشا من عنيا
وجية قفل الخط وطلع علي مكان في رجالة كتير
وقال.. ازيكم يا رجالة
كلهم قاموا واقفوا… اهلا يا بيه
وجية بابتسامة خبث… جيلكم في مصلحة
…. واحنا معاك يا ريس
وبعد مرور نصف ساعة وقف امام حارة مهلوكة وجه واحد رمي كيسة في العربية ومشي و وجية طلع بالعربية بعد ما خبي الكيس
وطلع علي الفيلا يوسف خبط بهدوء جدا
يوسف فتح بهدوء.. مين
وشاف وجية قدامه واتوتر شوية لكن مابينش
وجية بهدوء… ازيك يا يوسف
يوسف بتوتر.. انا تمام اية الزيارة المفاجاة دي
وجية بسخرية… طيب علي الاقل دخلني الاول
يوسف وسع ويدوب دخل وجية وقفل الباب
يوسف خد بونية جامده في وجهه ومش بس بونية لا ابتدا وجية يضربوا ضرب مبرح وليس علي يوسف غير الصريخ مثل النساء
وجية بغضب…اللي يبص لحاجة كانت مع وجية كتب علي نفسه الموت يا يوسف وانت حفرت قبرك بايديك وطلع حبل كان معه في الشنطة وربطه وطلع الغرفة وفك الكاميرة بحلها كل الكاميرات اللي في الفيلا فكها واخدها
وحط الشنطة اللي اترمت ليه في العربية في قلب الاوضة في الدولاب بالتحديد
ومسك الاب والتليفون ونزل تحت قال.. افتح الباسورد
يوسف بخوف.. حاضر
وفتح وجية عمل سوفت للكل الاجهزة وطلع اخد كل السيدهات وشافها علي اللاب توب علشان يشوف الفيديو بتاع سهر ولقه منه نسختين فقط
وجية بغضب.. لسه انا هربيك اللي عملته ده مش حاجة يا يوسف
وفكه واخد الحاجه ومشي
اما يوسف جلس يبكي. ويقول.. منك لله يا زفته يا سهر متوقعتش انك تقوليله
وجية خرج من البيت وكلم سهر وقالها انه خلاص مسح كل شئ واخد الكاميرات و مسح الفيديوهات من علي الاب وخلص كل حاجه
سهر ببكي… انا اسفة يا وجية صدقني مش هعمل حاجه تاني ابوس ايديك نرجع لبعض علشان خاطر الولاد
وجية بغضب… علشان خاطر الاولاد كنتي فكرتي فيهم وانتي بتعملي عملتك انا ساعدتك علشانهم اكتر من كدة مش هقدر
وقفل الخط و تاني يوم سيد جا بليه الكمية اللي طلبها و كلم واحد في شركة يوسف كان بيجيب ليه كل معلومات يوسف
راح ليه وجية وركب العربية
اهلا يا باشا معدتش بتطلبني قولت يمكن استغنيت عني
وجية ابتسم… لا ازاي انت دراعي اليمين في شركه يوسف اسمعني كويس انا عايزك تحط اللفه الحلوة
دي في مخزن يوسف الصغير
… لفت اية دي يا باشا
وجية بحدة… ملكش فيه تنفذ وانت ساكت من غير كلام كتير ودول فلوسك عشر بواكي
…من عنيا يا باشا بالاذن
…امشي هستناك تديني الاوكية
الراجل … امرك يا باشا
الراجل نزل ووجية طلع علي شركته وبعد مرور ساعة اتصل بيه وقاله كله تمام
وجية نزل اتكلم من تليفون ارضي عمومي من الشارع بالبوليس
الو انا فاعل خير عايز اقولكم ان رجل الاعمال يوسف ابو المجد مخبي مخدرات و بودره في المخزن و في بيته سلام
وقفل بسرعة وملحقوش ياخدوا اي تفاصيل وفورا طلع قوة علي بيت يوسف وقوة تانية علي الشركة
وفتشوا المكان حته حتة وطلعوا الشنطة من الدولاب و من المخزن وبقي يوسف يصرخ ويقول انه ميعرفش حاجه عن الحاجات دي و تم القبض عليه وثم نزلت اسهم شركته كلها في الارض بعد ما الناس عرفت انه بيتاجر في المخدرات وبودره
وهنا خلص الاحداث بتاعتهم بس مش لنهاية الرواية لان الاحداث كنت ناوية اعملها علي كذا بارت
……………..
في الغرفة كان عمار يتذكر كل ما حدث وما فعله
فلاش باك
فضل يراقب بيجاد اكتر من يومين وبيلقيه بيروح لعمارة مفيش فيها عمار شك فيه والنصيبة ان في رجالة واقفين كان ماشي علي رجله وراكن العربية برة علشان محدش ينتبه ليه
غير صوت نباح كلاب متوحشة
فضل يرقبه وكان عايز يتصرف و يطلع ليها كلم عمر الحارس يجي ليه ومعه السلاح وقال.
انا متاكد انه اللي خطفها.
عمر بهدوء.. طب ممكن تهدي الموضوع مش بالسهولة دي انا عندي حل حلو بس براي نقول لوجية بيه الاول
عمار بضيق… بلاش تقول لبابا دلوقتي خلينا نتاكد الاول
عمر بهدوء… طب تعالي معايا
وراحوا علي القسم المتقدم فيه المحضر لسيادة اللواء مخصوص وقبلهم وحكله علي اللي عرفوه واكتشافوه وامر في وقت وجود بيجاد الاقتحام
وفعلا الظباط دخلوا بهدوء شديد والرجالة لسه هتضرب نار راحوا بضهر المسدس علي دماغهم
وطلعوا فوق وحطوا كاتم لصوت المسدس
واول ما طلعوا لسه الكلاب هتهجم ضربوهم بالرصاص وقعوا ميتين وعمار مقدرش ييتحمل وطلع ورا الظباط وخبطوا بهدوء شديد
وبيجاد فكرهم حد من رجالته
فتح الباب ولكن تفاجأ بوجود الشرطة وفي الوقت ده كانت حورية نايمة و تعبانة بشدة و نفسيتها وصلت لصفر
بيجاد بصدمة… في اية
عمار لسه هيضربه عمر مسكه وقال.. اهدي
الظابط.. فتشوا الاوض
بيجاد بغضب… ازاي يعني انا مراتي نايمة جوة
عمار بصدمة وصرخ… مراتك هي مين.
حورية اول ما سمعت صوت عمار بكت وحاولت تقوم بصعوبة ووقعت علي الارض و الكل حس بصوت الخبطة وسمعوا اسم عمار
عمار زق الكل ودخل الاوضة ولسه بيجاد هيهجم علي عمار الظباط كتفوه و كلبشوه و و بعدين دخل واحد من الظباط ورا عمار وشافه يبكي بقهر علي حالتها وهي يحتضنها بوجع وهي حضنته حست الامل رجع مرة اخره بعدما اختفا
الظابط خرج وعمار ساعد حورية وقال. ببكي… سامحيني يا حورية انا اسف مقدرتش احميكي. منه
حورية ببكي…. المهم انك جيت يا عمار انت اللي سامحني انا اذيتك كتير علشان حاجات متسواش سامحني
عمار بحب… قومي علشان ترجعي علي البيت مامتك هتموت عليكي
حورية بكت بقهر.. هرجع ازاي وانا ادمرت
عمار بحزن….. انتي وافقتي تتجوزيه
حورية ببكاء.. صدقني اجبرني وهددني بامي وطلع واحد مجنون و سادي وقالت بخجل وبكاء… اغتصبني وكنت هموت انا ادمرت
عمار ابتسم بحب… لا مدمرتيش بدام لسه فيكي نفس بيدخل و يخرج يبقي ما دمرتيش اقفي علي رجلك. من تاني واللي يفتح بؤه معاكي حطي ايديك الاتنين في عينه انتي معملتيش حاجة غلط يا حورية اقفي قدام الكل وبعدين محدش هيعرف حاجه انتي كنتي في مستشفى وعاملة حادثة انا قايل للجيران كدة محدش يعرف انك كنتي مخطوفة غير ان وزياد واهله بس
ومحدش هيعرف بحاجة لاننا هنتجوز هتديني فرصة يا حورية ولا زي المرة اللي فاتت واوعي توافقي علشان خاطر اللي حصل لا ياحورية انت الف واحد يتمناكي
حورية ببكاء و نزلت وشها في الارض.. هتقبل واحدة واحد قبلك لمسها واخد حقك
عمار مسك وجهها ورفعه وقال… اوعي اوعي تنزلي راسك الارض راسك دايما تبقي مرفوعة يا حورية واه اقبل انتي معملتيش كدة باردتك و ملكيش ذنب و متحكيش حاجه لاي حد علشان ميزعلوش عليكي قوليلهم اعضاء زي ما كانوا فاهمين غير كدة ما تتكلميش و ده هيبقي بيني وبينك بس مش هيخرج برة يا حورية قولتي
حورية ابتسمت ببكاء… انت مسبتش حاجه اقولها
عمار حط ايده تحت رجليها و شالها بهدوء وحضنها وخرج بيها بره وقال لبيجاد.. طلقها
بيجاد بغضب.. مش هيحصل
عمر كان اتصل بالماذون وقال.. طلقهم يا شيخ
عمار حط حورية علي الكنبة
كان البوليس لسه موجود علشان بيجاد
الشيخ بصدمة… انتم عايزينه يطلق مراته بالعافية كدة ما يبقاش طلاق
عمار بحده.. ده اتجوزه غصب وتحت التهديد
الشيخ.. صح الكلام ده يا بني
حورية بدموع… ايوة اتجوزني غصب وهددني انه هيقتل امي لو رفضت و خطفني وخلي واحد من رجالته اللي خطفوني يبقي وكيلي
الشيخ بضيق… ارمي اليمين يا بني واخلص يلا
بيجاد بغضب… لا لا لاء
الشيخ بهدوء… ارفعي قضية وهتكسبيها من اول يوم
ونظر لبيجاد…. شوف لو رفعت قضية واثبتت انك خطفتها و اتجوزتها بالغصب المحكمة هتحكم ليها بالطلاق و بعدين انت اللي هتتضر طلق واخلص احسن
بيجاد بدموع… انتي طالق
حورية بغضب… بالتلاته
بيجاد بدموع… بالتلاته
الشيخ بدا يكتب عقد الطلاق وبعد ما خلص
البوليس شده من ايده واخدوه علي البوكس وعمار نبه علي الظباط محدش يقول حكاية بيجاد وزواجه يقولوا انهم كانوا تجار اعضاء غير كدة لا
وعمار حمل حورية ونزل بيها وركبها العربية وقبل ما يمشي خد العقد الزواج ولسه الطلاق وعنهم في جيبه
واخد حورية البيت
حورية بدموع… متشلنيش يا عمار الناس هتتكلم
عمار بضيق.. طيب يلا
ومشيت واحده واحده وهو مسندها لحد ما طلعت شقتها
عمار بهدوء.. حورية زي ما قولتلك اتخبطي بالعربية وانتي بتهربي منهم اوعي تتلغبطي يا حورية
حورية بدموع… انا خايفة اوي
عمار بهدوء… متخفيش خبطي يلا
حورية خبطت بهدوء خبطة مميزة بنسبه لانجي اللي قامت تجري تفتح الباب ولسه هتعيط والصوت هيعلي
عمار دخلهم جوه وقال… اهدوا يا جماعة
حورية بكت في حضن مامتها كتير و انجي بكت بوجع وهي تري تعبها وتقول… مالك عملوا فيكي اية قوليلي
حورية بكت بقهر وقالت… وانا بهرب منهم خبطتني عربية والناس نقلتني بس بما اني مش معايا اي حاجه تثبت شخصيتي مقدرتوش توصلوا ليا.
انجي بكت وحضنتها وهي بتبطب عليها وبتقول… وحشتني يا حورية قلبي كان بيتقطع في بعدك عني يا حورية
حورية بوجع… صدقيني يا امي كنت بعد الثواني اللي هرجع فيها ليكي وهقبلك كنت خايفة ماشوفكيش تاني يا ماما كنت بموت
انجي بكت… بعد الشر عنك يا ضنايا
انجي نزلت سجدة سجدة شكر لله علي رجوع بنتها ليها
وقالت.. اقعدي يا حبيبتي اقعدي بس عمار لقكي ازاي
عمار اتكلم وقال.. انا كنت بدور في المستشفيات وبالصدفة لقيت نفس مواصفات حورية وطلبت اشوفها وكانت هي والحمدلله اننا لقينها ده احسن حاجه
انجي حضنتها.. طبعا احسن حاجه ربنا بيحبني علشان موجعش قلبي علي بنتي
عمار ابتسم… سلام و سلمنا احضنان وحضنا عيط وعيطانا انا دلوقتي طالب ايد حورية وحورية موافقة
انجي ابتسمت بحب… بما ان حورية موافقة يبقي انا كمان موافقة ربنا يخليكوا لبعض و متتفرقوش ابدا
عمار بفرح… امين انا هروح اجيب ابويا واجي علشان التفاصيل
انجي بصدمة… بالسرعة دي
عمار بفرح… خير البر عاجلة باي
وخرج بسرعة ووانجي قربت من بنتها بدموع وخوف وقالت…. قوليلي يا حورية حد قربلك
حورية غمضت عنيها بوجع وامها فهمت ولكن حورية شلت الشك ده وقالت… اطمني يا ماما واحد حاول ولما هربت منه العربية خبطتني
انجي بدموع… ربنا يدوقهم من اللي دوقته في بعدك عني وحرقة قلبي عليكي يا حبيبتي
حورية بدموع…. ربنا يخليكي ليا ياماما ومتحرمش منك ابدا
انجي بدموع….. ولا انا اتحرم منك ابدا يا حبيبتي يارب
.،.،،..،.،.
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق الممنوع)