روايات

رواية العشق الابدي الفصل السادس 6 بقلم بثينة فراج

رواية العشق الابدي الفصل السادس 6 بقلم بثينة فراج

رواية العشق الابدي الجزء السادس

رواية العشق الابدي البارت السادس

العشق الابدي
العشق الابدي

رواية العشق الابدي الحلقة السادسة

روايه(العشق الابدي)
ابراهيم دخل الغرفه عند دنيا قعد جنبها : قومى ي دنيتى قومى طمنينى عليكى
بعد فتره خرج ابراهيم من غرفه دنيا واستأذن من العيله وخرج برا المستشفى وتتوجه لبيت الجبل
عند البنات كانو بيصرخوا : خرجونا من هنا انتو عاوزين مننا ايه
ساره : انتو مش عارفين انا مين ولا بنت مين لو فى راجل فيكم يدخل يواجهنى
الحرس اصلا كانوا عايشين حياتهم ولا أكن فى حد موجود في البيت
ساره كانت بتزعق للهوا ومحدش بيرد عليها
أما ريم ورنا كانو بيعيطوا وخايفين
(هما اه غاروا من دنيا بس مش بيكرهوها زى ساره)
بقلمي بثينه فراج
وصل ابراهيم بيت الجبل ودخل بكل هيبه وشموخ واستقبلوه الحراس أمر ابراهيم أنهم يفصلوا البنات ف غرف مختلفه دخل ابراهيم عند رنا الاول :قوليلى ي رنا ليه عملتى كدا ف دنيا ليه بتكرهيها
رنا بخوف: والله مع ملتلها حاجه دى ساره وانا والله مش بكرهه دنيا انا كنت بغير منها بسبب كلام ساره عليها والله ساره هى اللى وقتها والمدرسة كلها شافتها .
وكانت رنا تبكى بشده تركها ابراهيم ودخل عند ريم سألها نفس السؤال اللى سألوه لرنا
وكان جوابها نفس جواب ريم بالضبط وتركها ابراهيم ايضا وخرج واتجه ناحيه الغرفه التى تجلس فيها ساره
ساره كانت قاعده بتزعق وتصوت (الحنجره ي قادره) فتح الباب عليها بغضب : ايه الازعاج دا ي انسه ساره تؤتؤ مش كدا براحه على حنجرتك الرقيقه ي بنت السيوفى
ساره بصدمه وزعيق: انت..؟ انت عاوز منى ايه مش قولتلك ابعد عن زفت دنيا وادينى اهو بعدت عاوز من ايه
ابراهيم بغضب وزعيق وقد طفح به الكيل : شششش.. اسكتى انا شايفك بعنيه زي المدرسه كلها شافتك ي بنت السيوفى
بقلمي بثينه فراج
عمتا انا مش هعمل حاجه غير لما دنيا تفوق هى اللى هتحكم عليكى وانا هنفذ وسابها ومشي وساره قعدت تزعق وتنكر أنها عملت كدا
(دا انتى عيله بجحه يبنتى السيوفى)😒
ذهب ابراهيم لدنيا المشفى ودخل غرفتها وجلس بجوارها : دنيتى فوقى ي حبيبه قلبى
بعد عده دقائق
يدأت دنيا تفوق وإبراهيم والعائله كلهم كانو حواليها وقلاقنين عليها
ابراهيم بدون م ياخد باله أن فى حد معاه فى الغرفة : دنيتى حببتى عامله ايه حاسه بوجع حاسه بيه فين دنيتى ردى عليا ي حببتى طمنينى عليكى
تنحنح الحاج محمد كتحذير لابراهيم أنهم فى الغرفه وأنهم مش لوحدهم
اعتدل ابراهيم باحراج واستأذن وخرج من الغرف والكل ضحك عليه بما فيهم دنيا
عند ابراهيم
ابراهيم ذهب لصديقه سليم ودخل عليه بدون استأذان
سليم بانزعاج : يوههه قولتلك مليون مره تخبط قبل م تدخل ي سي زفت
ابراهيم بمرح : مالك ي روحى زعلت منى ثم أكمل بمياصه خلاص ي بيبي مش تزعل منى ايه رايك اعملك صينيه مكرونه بالبشاميل وبانيه ولا اعملك صينيه رقاق بالرحمه المفرومه وكفته مشويه وغمزله
بقلمي بثينه فراج
سليم بغضب مصطنع وهو يخفى الابتسامه : اطلع برا ي زفت براا ي ابراهيم براااااااااااا
ابراهيم بضحك : خلاص يعم كنت بهزر معاك ي بيبى قال جملته الاخيره وهو يمثل أنه يقوم بتعريف كتفه
(ع أساس اغراء وكدا يعنى )
قعدوا يضحكوا ويتكلموا
ف بيت الجبل
كانت ساره تصرخ على الجميع فهي الان بمفردها فى هذا البيت مع حرس ابراهيم بعد م ابراهيم أمر بأن يرجعه ريم ورنا لحد باب بيتهم
ساره بصراخ : ………..
ياترى دنيا هتنتقم من ساره ولا لاء ولو هتعاقبها هتعمل ايه ؟
هيتجوزوا ف الميعاد المحدد ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق الابدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى