روايات

رواية العشق الأبدي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم لبنى دراز

رواية العشق الأبدي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم لبنى دراز

رواية العشق الأبدي البارت الخامس والعشرون

رواية العشق الأبدي الجزء الخامس والعشرون

رواية العشق الأبدي
رواية العشق الأبدي

رواية العشق الأبدي الحلقة الخامسة والعشرون

قال سبحانه: وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا * وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا
العشق الأبدي بقلمى✍️__________لبنى دراز
فـ شقة فارس
بعد ما اتصل بـ أمه و قالها أنه لاقى حلم رجع ع البيت و هى معاه بحال غير الحال اللى نزل بيه و وصلوا الاتنين و طلعوا كانت
نجوى:: واقفة ع السلم و بدموع الفرحة .. اخدت حلم فـ حضنها .. وحشتينى يا نور عيني كدا توجعى قلبى عليكى يا حور هونت عليكى تبعدى عنى كدا
حلم:: بدموع .. غصب عنى يا خالتو حسيت انى كنت لازم ابعد ماقدرتش استحمل كل اللى حصل ده
نجوى:: يا حبيبتى انا اتحايلت عليكى كتير تحكيلى كنتى قوليلى و ما تبعديش و كنت هجيبلك حقك منهم كلهم
فارس:: بهزار .. ايه يا نوجة المفروض انا اللى احضنها مش انتى يا حاجّة
نجوى:: خرجت حلم من حضنها .. و بصت له و ضيقت عينيها ده ع اساس انك ماعملتش كدا اول ما شوفتها يا واد انت
فارس:: هرش فـ قفاه .. طيب و ليه الاحراج ده بس خلى الطابق مستور يا نوجة
حلم:: بخجل .. مش انت اللى اتكلمت استلم بقى
فارس:: انا بقول ندخل الشقة احسن من وقفة السلم دى و نشوف موضوع الاحضان ده جوة
و فعلا دخلوا الشقة و نجوى ندهت
فاتن:: ايوا يا سـ .. و قطعت كلامها لما شافت حلم و جريت عليها اترمت فـ حضنها و بدموع .. أنسة حور حمد الله ع سلامتك قلقتينى عليكى كل دى غيبة كنتى فين طمنينى عنك
حلم:: أهدى يا فاتن خدى نفسك .. و بطلى عياط انا كويسة قدامك اهو
فاتن:: قوليلى كنتى فين ده سي فارس باشا و هشام بيه داخوا عليكى
حلم:: انا ماخرجتش من هنا يا فاتن كنت فـ الجناين
فاتن:: بذهول .. هاااا الجناين !! بقى هما يدورو عليكى فـ مصر كلها و انتى هنا فـ الجناين
حلم:: أيوا يا فاتن كنت هنا
فارس:: بطلى رغى يا فاتن و أدخلى أعملى العشى انا واااقع
فاتن:: فوريرة يا سي فارس و دخلت المطبخ و هى بتزغرط من فرحتها
حلم:: مجنونة ههههههههههههه
فارس:: برفعة حاجب .. هى اللى مجنونة برضوا و لا اللى مشغلاها
حلم:: قصدك ايه يعنى انا اللى مجنونة ؟
فارس:: بحب و أحلى مجنونة فـ حياتى
نجوى:: بفرحة .. يااااه أخيرا رجعت تضحك و وشك نور يا فارس من تانى
فارس:: و هو بيبص لـ حلم .. روحى رجعتلى من تانى يا أمى و مش عايزة وشى ينور و أرجع أضحك من تانى
حلم:: و بعدين معاك بقى انت مش هتبطل كلامك ده
نجوى:: قعدت ع كنبة الليڤنج و أخدت الاتنين فـ حضنها .. وحشتونى أوى يا ولاد و لـ حلم انتى كنتى غايبة و مش عارفين نوصلك و هو رغم انه كان قصاد عيني بس روحه كانت غايبة معاكى صوته و ضحكته فارس كان ميـ ـت بـ الحيا فـ غيابك يا حور أبنى من يوم اللى حصل بينكم ما ضحكش الا دلوقتي
حلم:: بدموع .. صدقينى و انا كمان يا خالتو كنت بمـ ـوت كل يوم و حاولت أرجع ما قدرتش .. و بتنهيدة وجع حسيت فـ لحظة الدنيا كلها جاية عليا
نجوى:: بقولك ايه يابت انتى انسى خلاص .. انتى رجعتى و مش هتبعدى تانى مفهوم و لـ فارس اتصلت بـ هشام و طمنته يا حبيبى و لا لسة
فارس:: خرج من حضن امه .. يا نهااااار ابيض نسيت خالص اتصل بيه
نجوى:: بضحك .. طبعا ما هو من لاقى أحبابه نسي اصحابه ههههههههههههه قوم يا فالح اتصل بيه و طمنه ع أخته
فارس:: حاضر يا حبيبتى .. و بالفعل طلع رقم هشام من ع موبايله و عمل اتصال و أداه لـ حلم لم يرد اتكلمى انتى
هشام:: بلهفة .. الووو ايوا يا فارس وصلت لـ حاجة ولا لسة
حلم:: بدموع .. سامحنى يا حبيبى قلقتك عليا
هشام:: بصريخ .. حووووررر انتى فين يا حبيبتى طمنينى عنك قوليلى فارس عرف مكانك ازاى اتكلمى يا قلب أخوكى سمعينى صوتك
حلم:: انا فـ بيتنا يا هشام لسة راجعة ..فا….
هشام:: قبل ما تكمل كلامها انا جاى حالا خليكى ما تمشيش تانى … و نزل ركب عربيته و جرى ع بيت حلم و فعلا فـ دقايق وصل البيت و ركن العربية بعشوائية و طلع يجرى ع السلم و ينادى حوووورررر
حلم:: سمعت صوته و خرجت جرى من الشقة و اترمت فـ حضنه .. ساااامحنى يا هشام
هشام:: خدها فـ حضنه و قعد بيها ع السلم و بدموعه حقك عليا انا ما عرفتش أكون لك السند اللى بجد ما عرفتش أحميكى من كل اللى بيأ ذوكى انا ماينفعش اكون أخ أبدا
حلم:: خرجت من حضنه و مسكت وشه بين إيديها .. بدموعها ششششش انت أحسن أخ فـ الدنيا دى كلها انا اللى اسفة انى وجعتك و قلقتك عليا كدا بالشكل ده
هشام:: كنت هتجنن و عاجز مش عارف أعمل أيه حاسس انى متكتف و انا مش عارف الاقيكى
فارس:: بغيرة .. ما خلاص بقى يا عم انت .. و انتى يا ست حور انتى ما صدقتى و لا ايه اى حد كدا يحضنك تتحضنى عادى
هشام:: بضحك خدها تانى فـ حضنه .. لأ فوق كدا يا باشا دى أختى و من حقى أخدها فـ حضنى براحتى انما انت لسة بدرى عليك يا قمور ههههههههههههه
فارس:: و غلاوتها و هى فطسانة ضحك كدا النهاردة هيبقى من حقى .. حالا هروح أجيب المأذون و أجى و بص لـ حلم و ابقى اشوفك بعد كدا بتحضنى حد غيرى هتعرفى شغلك
حلم:: هههههههههههههههههههه النهاردة امتى بس يا حبيبى شوف الساعة كام دلوقتي .. الوقت خلاص اتأخر
فارس:: بت انتى ما تجننيش امى بضحكتك دى و ترجعى تقولى مافيش وقت انا قولت هجيب المأذون يعنى هجيبه حتى لو احنا الفجر
هشام:: ههههههههههههه استهدى بالله كدا يا روميو و قول هديت هو مش المفروض فى اوراق و صور بتحضروها ولا هو سلق بيض يعنى
نجوى:: قوموا الاول من ع السلم و تعالوا ادخلوا اتعشوا و بعد كدا نتكلم فـ الموضوع ده
فارس:: اتفقتوا كلكم عليا يعنى مااااشى ان غدا لناظره قريب
هشام:: خلاص يا باشا جهز نفسك و تعال خدها اهى موجودة مش هتروح بعيد
فارس:: و هو بيشد حلم من هشام اختك مش هتخرج من هنا يا باشا خلاص هكلبشها فـ الدولاب لغاية ما تتكلبش رسمى ع اسمى و بعد كدا الجدع فيكم يقول اشوفها
حلم:: يا راااااجل ده بجد
فارس:: ايوا بجد عندك اعترض و لا ايه قولى
حلم:: لا يا قلبى هو انا اقدر اعترض برضوا
نجوى:: بفرحة يااااااه يا ولاد أخيرا هنرتاح و ترجع تانى الفرحة فـ البيت .. ربنا يسعدكم و يتمملكم فرحتكم ع خير يارب
فارس و حلم و هشام :: أمين يارب و يخليكى لينا ياست الكل
و اتعشوا مع بعض و قضوا وقت ظريف كله ضحك وهزار و أخيرا حلم و فارس هيرتاحوا
__________________________
فـ شقة حلم
رجعت شقتها هى و هشام بعد ما سهروا مع نجوى و فارس و صممت انه يقعد معاها لغاية ما تتجوز هى و فارس و بالفعل وافق و قعد معاها
حلم:: قولى بقى مش ناوى تتجوز تانى يا هشام
هشام:: اتجوز تانى !! انتى عايزانى اتجوز تانى يا حور
حلم :: و ايه المشكلة يعنى يا هشام انك تتجوز تانى انت لسة صغير .. و بعدين فى ناس فـ نفس سنك لسة ما اتجوزوش اصلا
هشام:: بس انا خلاص جربت حظى .. و مش هعملها تانى
حلم:: مافيش منه الكلام ده .. اسمع منى بس و فكر تعملها انت و مالكش دعوة
هشام:: امممم شكلك جيبالى عروسة صح و لا انا غلطان
حلم:: بمكر .. مين انا لأ خالص انا بس قولت ادردش معاك يعنى من باب الرغى و خلاص
هشام:: امممم من باب الرغى قولتيلى .. بقولك ايه يابت انتى سيبك مني و تعالى نتكلم جد شوية
حلم:: خير يا حبيبى
هشام:: قوليلى مشيتى ليه يا حلم و بعدتى كل المدة دى
حلم:: بحزن .. قلبى وجعنى يا هشام و ماقدرتش استحمل لما عرفت ان أختى هى اللى اتفقت عليا و هى اللى حطت الخطة كلها عشان تفرق بينى و بين فارس
هشام :: انا عايز أعرف انتى عرفتى ازاى
حلم :: بعد اللى حصل حسيت ان فى حاجة غلط انا يجيلى صور لـ فارس و فـ نفس الوقت يروح له فويس بصوتى و ابتديت أفكر
“فلاش باك”
قاعدة فـ اوضتها و دخلت
فاطمة:: بحزن .. و بعدين معاكى يا ست البنات ليكى يومين وشك مطفى و ضحكتك اختفت هتفضلى كدا لغاية امتى بس
حلم:: هتجنن يا فاطمة فى حاجة غلط .. حاجة مش طبيعية ازاى فارس يعمل كدا مش قادرة اصدق مش ممكن و كمان صوتى اللى راحله ده كان كلامى مع بنات عمه و أحلام و ماكانش فى غيرهم
فاطمة :: قصدك يعنى ان واحدة منهم اللى عملت كدا
حلم :: مالهاش تفسير تانى يا فاطمة بس لازم اتأكد الاول
فاطمة :: و هتتأكدى ازاى يا ست البنات
حلم :: ده اللى بفكر فيه اتأكد ازاى
فاطمة :: طيب انا عايزة اقولك حاجة بس حلفتك بالله ماتزعليش مني
حلم:: بتنهيدة وجع .. قولى يا فاطمة خير
فاطمة :: انا بصراحة ما كنتش مرتاحة لـ قرايب سي فارس دول من يوم ما جم المزرعة .. و بصراحة أكتر اتفقت مع بدر يزود كاميرات و ميكروفونات فـ كل حتة بيقعدوا فيها من غير ما تعرفى
حلم:: بذهول .. انتى يا فاطمة تعملى كدا !!
فاطمة:: ايوا يا ست البنات انا
حلم:: و عملتى كدا ليه
فاطمة:: خوفت عليكى يا ست حلم من شرهم كنت حاسة انهم هيعملوا حاجة يأ ذوكى بيها
حلم :: الكلام ده أكيد متوصل بموبايلك صح؟
فاطمة :: ايوا بدر شالله يخليه وصلهولى و عرفنى اشغله ازاى
حلم:: طيب هاتيه لما اشوفه
فاطمة :: خديه اهو بس سايقة عليكى النبي ما تزعلى مني و لا تزعلى من اللى هتشوفيه
حلم :: ماتخافيش يا فاطمة بس هاتيه
“عودة للوقت الحالى”
حلم:: بدموع .. كانت صدمة عمرى فـ أختى و انا بشوف و بسمع التسجيلات اللى مع فاطمة
هشام:: و هو بياخدها فـ حضنه .. يعنى كنتى عارفة من قبل ما تمشى .. طيب مشيتى ليييه
حلم:: بوجع .. ماقدرتش استحمل صدقنى لما شوفت أختى بتتفق عليا .. ماقدرتش ابقى قاعدة و عينى فـ عينيها و انا عارفة انها السبب فـ اللى انا فيه
هشام:: غلطانة يا قلب أخوكى كنتى قوليلى او قولى لـ فارس كان حقك رجعلك من وقتها
حلم:: عارف الوجع لما يجيلك من اللى منك و من دمـ ـك بيبقى قا تل و أحلام دبـ حـ تنى بسكـ ينة تلمة و حتى ماسابتليش فرصة أصرخ و اقول اااااااااااه ااااااااااااااه ااااااااه يا هشام أختى دبـ حـ تنى
هشام:: ضمها جامد عشان يطمنها و يهديها .. عارف يا حبيبتى وجعك و حاسس بيكى .. غصب عنى ماكنتش جنبك .. بس قوليلى هى فاطمة كانت عارفة انك هتمشى
حلم:: لأ ماتعرفش
هشام:: بس لما قالت ع التسجيلات ماقالتش انك كنتى عارفة
حلم:: عشان نبهت عليها ما تجيبش سيرة لـ حد خالص و أكيد لو ماكنتش مشيت ماكانتش هى هتقول حاجة
هشام:: هى فعلا قالت بعد ما عرفنا انك اختفيتى و مش عارفين انتى فين
حلم:: تخيل يا هشام فاطمة تخاف عليا و تعمل ايه و أختى شقيقتى بتعمل ايه شوفت وجع أكتر من كدا
هشام:: بمرح .. بت انتى انسى و بطلى نكد و قومى نامى شوية قبل الفارس المغوار مايجى يصحيكى من الفجر ههههههههههههه
حلم:: ههههههههههههه و ايه اللى خلاك متأكد يعنى انه هيعمل كدا
هشام:: حبه ليكى و خوفه عليكى .. فارس بيحبك يا حور لدرجة انا ماتخيلتهاش و مش بعيد تلاقيه دلوقتي هيتجنن عشان يجى يتأكد انك رجعتى
حلم:: انا كمان يا هشام بحبه لدرجة ان قلبى وجعنى اوى من كتر حبى ليه .. أقولك سر
هشام:: قولى
حلم:: طول المدة اللى غبتها ماكنتش بعرف انام غير اما اشوف صورته و أحكيله يومى ماشى ازاى و كتير كنت نفسى انى أرجع او حتى سمير يخلف وعده و يقول لـ فارس
هشام:: امممم .. و ما كنتيش بترجعى من نفسك ليه
حلم:: فكرت و حاولت أكتر من مرة بس صورة أحلام كانت بتظهر فـ وشى تهدنى .. صورته و صوته و هو رافض يسمعنى يحبطنى أرجع أقعد مكانى
هشام:: و لما شوفتيه النهاردة
حلم:: هتصدقنى لو قولتلك حسيت بيه من قبل ما يجى
هشام:: طيب يلا قومى نامى بقى وخلينى انام انا كمان
حلم:: هو انا ممكن أنام فـ حضنك النهاردة
هشام:: يااااااه يا حور حضنى مفتوحلك يا قلب أخوكى .. طبعا ممكن تعالى
حلم:: دخلت فـ حضن أخوها .. ياااااااه حضنك واحشنى اوى يا هشام
هشام:: بحزن .. سامحينى يا حور انى ماكنتش السند اللى تتسندى عليه و لا الأخ اللى تفتخرى بيه .. كل مرة كانت بتحصلك حاجة فارس اللى بيلحقك و انا دايما بوصل متأخر
حلم:: هشام انت أخويا و هتفضل طول عمرك سندى و ضهرى و هو حبيبى و جوزى ابو ولادى و انتوا الاتنين ما استغناش عنكم فـ حياتى
هشام:: جوزك اممممم و أبو ولادك اممممم
حلم:: أحم بأعتبار ما سيكون يعنى
هشام:: ضربها بخفة ع دماغها .. طب نامى بقى يا ظريفة قبل جوزك بأعتبار ما سيكون يجى يخبط و يصحينا النهار قرب يطلع
حلم:: نامت فعلا فـ حضنه و هى بتغمض عينيها .. تعرف نفسى حسام يحضر فرحى اوى
هشام:: ان شاء الله يقدر ينزل .. يلا تصبحى ع جنة يا حبيبتى
حلم:: و انت من أهلها
و نامت فعلا بسرعة و راحة هى و هشام لـ أول مرة من فترة كبيرة
__________________________
فـ شقة فارس
صحى بدرى و لابس و خارج من اوضته و شاف
نجوى:: قاعدة فـ الليڤنج بتقرأ قرآن
فارس:: صباح الخير يا حبيبتى
نجوى:: صدقت و قفلت المصحف .. صباح الخير يا فارس .. لابس و رايح فين بدرى كدا
فارس:: هروح انا و حور نخلص الاوارق المطلوبة عشان كتب الكتاب
نجوى:: بضحك .. يا حبيبى احنا لسة الساعة 6 الصبح هتخلص ورق فين بدرى كدا و بعدين هى أكيد نايمة دلوقتي هههههههههه
فارس:: باس راسها .. تصحى يا ست الكل و اللى قافل يفتح و يخلّص الورق و أجيبه هو و المأذون و نيجى ههههههههههههه سلام
نجوى:: يابنى أعقل شوية لسة بدرى
فارس:: و هو خارج من باب الشقة .. خلاص يا قلب أبنك ماعنديش وقت أضيعه أكتر من كدا كفاية اللى راح
و راح فعلا رن جرس شقة حلم و شوية و فتح هشام
هشام:: اممممم خير ع الصبح
فارس:: عايز اختك
هشام:: برفعة حاجب .. نعم عايز اختى تعمل بيها ايه
فارس:: مراتى يا جدع الله
هشام:: مراتك بأعتبار ما سيكون برضوا ههههههههههههه
فارس:: الله ينووور علييييك .. اندهلها بقى
هشام:: حضرتك عارف الساعة كام دلوقتي و لا فاقد الزمن
فارس:: عارف الساعة كام و أخلص يا هشام و اندهلها بقولك
هشام:: يا بنى أدم نايمة نااااييييمة
فارس:: أدخل صحيها و لا أدخل انا
هشام:: و ربنا مجنون .. انا قولتلها هيجى من فجر ربنا يصحينا ماصدقتنيش
حلم:: من وراه .. كدا انا صدقتك و اشهدلك كمان يا هشام .. و لـ فارس صباح الخير يا حبيبى
فارس:: عينيه بتطلع قلوب ..صباح الورد يا عيون حبيبك
هشام:: لـ فارس .. انت يا أخ بطل تسبيل للبت و راعى ان اخوها واقف
فارس:: روح كمل نومك يا هشام و انا هاخد اختك و نروح نجيب المأذون و الورق و نيجى
هشام:: فارس انت متأكد انك ظابط يابنى انت
فارس:: برفعة حاجب و ده ايه علاقته ان شاء الله
هشام:: علاقته انك مش ظابط مواعيدك يا باشا .. اظبط ساعتك ياحبيبى كويس و روح نام لسة بدرى
حلم:: هههههههههههههههههههه مش ممكن انتوا الاتنين مالكمش حل
و فعلا بعد مشاكسات بين هشام و فارس اتفقوا ع ميعاد ينزلوا فيه يخلصوا الاوراق المطلوبة و يتصوروا عشان كتب الكتاب
___________________________
فـ المزرعة
بعد يومين رجعت حلم المزرعة هى و هشام بعد ما خلصت كل حاجة خاصة بكتب كتابها هى و فارس و اتفقوا ان كتب الكتاب هيكون فـ المزرعة و بعد اسبوعين هيكون الفرح .. و أخيرا النهاردة كتب الكتاب و الكل موجود و بيشتغل يجهز الڤيلا للحفلة
نجوى:: بتنادى ع فاطمة
فاطمة:: أؤمرينى يا ست الكل
نجوى:: خلصتى الأكل و لا لسة فى حاجة ماخلصتش
فاطمة:: خلصت كل حاجة يا ست الكل زى ما أمرت الست حلم بالظبط
نجوى:: تمام يا فاطمة روحى جهزى بقى الحلويات عايزة كل حاجة النهاردة مظبوطة
فاطمة:: طبعا يا ست نجوى ان شاء الله كل حاجة هتبقى احلى من المظبوطة كمان ده النهاردة يوم المنى اللى كلنا بنستناه
حلم:: من وراها .. طيب بطلى رغى يا رغاية و روحى خلصى شغلك و خدى بالك هاجى اشرف عليكى بنفسى ههههههههههه
فاطمة:: من عينى يا عروستنا يا قمر انتى و دخلت المطبخ و هى بتزغرط
نجوى:: كنتى فين يا حور مش شيفاكى من بدرى
حلم:: باست ايدها .. كنت فـ المصنع و بعد كدا جيت رتبت كل حاجة فـ الجنينة برة عشان الحفلة بالليل
نجوى:: يا حبيبتى انتى العروسة تقعدى مرتاحة كدا و الشباب يعملوا كل حاجة
حلم:: يا حبيبتى ما هم بيعملوا برضوا و ماشاء الله كلهم شغالين برة و جوة اهو
نجوى:: فارس فين
حلم:: مش عارفة يا خالتو ما شوفتهوش النهاردة تقريبا لسة ما جاش
نجوى:: لا يا حبيبتى جه و سلم عليا و بعد كدا أختفى
حلم:: امممممم مش عارفة بقى
نجوى:: خلاص يلا اطلعى انتى ارتاحى عشان بالليل و هو دلوقتي يظهر
حلم:: ماشى يا قمر ..
و فعلا طلعت ترتاح شوية قبل كتب الكتاب و سابت نجوى تشرف ع كل حاجة و لسة بتفتح باب اوضتها و حد شدها بسرعة دخلها اوضة تانية..
فارس:: وحشتينى
حلم:: اخص عليك يا فارس خضتنى
فارس:: بهمس .. بقولك وحشتييينى
حلم:: و انت كمان وحشتنى أوى
فارس:: بيقرب منها و بغمزة .. طب ايه
حلم:: بترجع بضهرها .. ايييه
فارس:: بمكر .. مافيش حاجة عربون كدا جاية منك
حلم:: حاجة ايه دى اللى عايزها
فارس:: عينيه ع شفايفها .. حاجة كدا من هنا
حلم:: بتزقه ع السرير و بتجرى برا الاوضة .. ده بعينك يا حبيبى
فارس:: حصلها ع اوضتها .. دايما اول كل حاجة أحلى حاجة و الأحلى لما تيجى فـ وقتها و انا هستنى وقتها بفارغ صبر يا حلم عمري
حلم:: مجنون بس بحبك يا فارس قلبى
هشام:: من ورا فارس .. بتعمل ايه عندك يا أخ
فارس:: برفعة حاجب .. و انت مالك
حلم:: حطت ايدها ع وشها بمرح .. ااااه هنبتدى مشاكسة توم و چيرى زى كل يوم .. بقولكم ايه انتوا الاتنين انزلوا تحت كملوا مناقرة فـ بعض يلا و بتزقهم برا الاوضة
فارس:: لـ هشام يلا يا هادم اللذات قدامى ياخويا
هشام:: ياض انت مش عامل حساب انى حماك ليه و كلها ساعتين و تحط ايدك فـ أيدى أحترمنى شوية
فارس:: مضطر أحترمك بس لغاية ما أكتب كتابى عليها و أخدها منك
هشام:: اممممم ماااشى مااااشى عدى بقى كدا خلينى أقولها الكلمتين اللى جاى عشانهم
حلم:: خير يا حبيبى فى ايه
فارس:: بغيرة .. بت انتى انا بس اللى حبيبك فاهمة
حلم:: بضحك من غيرته .. انت حبيبى و روحى يا فارس و هو حبيب قلبي و نور عيني و ماليش غنى عنكم انتوا الاتنين
فارس:: حبيبتى اللى بتثبتنى يا ناس
هشام::هههههههههههه ثبتتك يا معلم .. و لـ حلم .. حبيبتى انا كلمت حسام عشان ينزل يحضر الفرح قالى مش هيقدر ينزل
حلم:: بدموع .. كان نفسي هو اللى يسلمنى لـ فارس بنفسه .. خلاص مش مهم .. المهم انه يكون بخير
هشام:: بيمسح لها دموعها .. معلش يا حبيبتى ما تزعليش .. ماتعلميش ظروفه ايه .. و بعدين يعنى هو انا مش كفاية يعنى و لا ايه
فارس::بهزار .. لأ ياخويا انت كفاية و كفاية اوى كمان
هشام:: طيب يا فالح يلا قدامى خليها ترتاح شوية و احنا ننزل نشوف ورانا ايه
فارس:: ع فكرة انا العريس برضوا .. يعنى انزل انت كدا زى الشاطر مع البشر اللى تحت خلصوا اللى بتعملوه .. يلا يا عسل و انا كمان هرتاح شوية هههههههههه
و فعلا نزل هشام مع الشباب و فارس دخل اوضته يرتاح شوية
فـ الليڤنج
مَر الوقت بسرعة و الكل جهزوا و استعدوا لـ كتب الكتاب و نزل
فارس:: بأبتسامة صافية .. لـ أدهم مين راح يجيب المأذون
أدهم:: سيف يا باشا راح يجيبه ما تقلقش
فارس:: طيب أتصل بيه شوفه اتأخر ليه
قصي:: بص فـ ساعته و رجع بص لـ فارس ع فكرة لسة فاضل ساعتين
فارس:: بس انا قولت اتأخر يبقى اتأخر ايييه هتعارضنى
أدهم:: ههههههههههههه صحيح يا ولاد الحب بهدلة
هشام:: معلش يا أدهم يابنى اصله لسة مستجد ههههههههههههه
قصي:: سيبوه بكرة يغنى ظلمووووه ههههههههههههه
فارس:: اممممم ماشى يا ظريف منك ليه له اتريقوا براحتكم أكتب كتابى بس و افضالكم .. و لـ أدهم أتصل يا ظريف انت استعجل سيف و أخلص
أدهم:: حاضر يا سيدى هستعجله بس أهدى انت شوية
فـ أوضة حلم
قاعدة متوترة و قلقانة و باين عليها الحزن
نجوى:: مالك يا حور فيكى ايه يابنتى
حلم:: بأبتسامة حزينة .. مافيش يا خالتو
عاليا:: هيكون مالها يعنى يا ست ماما واحدة كتب كتابها النهاردة عايزاها تبقى ازاى يعنى
أمل:: لـ حلم .. عارفة يا سلفتى لو ما كانش أبن أدهم ده و بتشاور ع بطنها مكتفنى كنت عملتلك سوبر أمل و اتنططلك هنا فرفشتك
ياسمين:: لـ أمل ده ع اساس انك بتبطلى تنطيط يا أمل ده انتى مجننة أدهم بتنطيطك ياشيخة
عاليا:: جرا ايه يا سمسمة ما تسيبوها تتنطط براحتها ده حتى انا كمان هتنطط واتشقلب بس تحت
حلم:: لـ عاليا هتتشقلبى ازاى بقى واللى فـ بطنك انتى كمان مش خايفة عليه
عاليا:: لاااااا يا ماما انا عايزة بنتى تطلع بت فرفوشة كدا زيى و زى أبوها
أمل:: أه يابت يا عاليا تصدقى كدا لما العيال دى تيجى و يطلعوا مزز كدا زى ابهاهتهم
نجوى:: مزز زى أبهاهتهم .. عوض عليا عوض الصابرين يارب
أمل:: مالك بس يا نوجتى زعلانة ليه
ياسمين:: ههههههههههههه هى بتستعوض ربنا فيكى انتى و عاليا عشان خلاص قربتوا تجننونا كلنا
عاليا :: قصدك ايه ياختى بقى ..انا مجنونة يعنى و لا ايه
نجوى:: لأ لا سمح الله انتى ست العاقلين هههههههههههه و انتبهت لـ حلم .. و بعدين ليه الدموع
حلم:: بدموع .. كان نفسي تبقى معايا و تشوفنى عروسة زى ما كانت بتتمنى
نجوى:: أدعيلها يا حور .. هى أكيد حاسة بيكى و فرحانة عشانك
أمل:: و بعدييين بقى هو فى عروسة تعيط كدا يوم كتب كتابها قومى قومى و انتى مزة كدا اغسلى وشك القمر ده
عاليا:: يا حور يا بنتى كام مرة اقولك بلاش عياط بتحلوى بزيادة يابنت اللذينا و أبيه فارس لو شافك كدا مش هيستنى المأذون يا حبيبتى و لا ايه
أمل:: أيوا يا بت يا عاليا هيجى يقول لاااااابد ان ……. بهااااااا ههههههههههههه
نجوى:: ههههههههههههه طيب يلا منك ليها ع تحت و سيبوها تجهز يلا
عاليا:: حاضر يا قمر هننزل اهو يلا بطيخة أدهم ورايا
أمل:: اسم الله عليكى يا كورة سيف انتى انزلى ياختى ادحرجى قصادى انزلى
ياسمين:: ماشاء الله عليكم كورة و بطيخة ههههههههههههه انا قربت انسى اساميكم
و نزلوا كلهم فعلا و سابو حلم تجهز و معاها نجوى
فـ الليڤنج
بعد ساعتين فعلا وصل المأذون و الكل موجودين حتى سمير و فُتنة حضروا و أخيرا فارس حط إيده فـ إيد هشام و أدهم و سيف الشهود و ابتدى المأذون يكتب الكتاب و ختم بجملته الشهيرة بارك الله لكما و بارك عليكما و جمع بينكما فى خير
فارس:: قام و عينيه عليها بعد ما بارك له هشام و أدهم و كل اللى موجودين .. راح لغاية عندها و عينيه فـ عينيها .. و أخيرا بقيتى حلالى و بقيتى مني
حلم:: بخجل و عيونهم متعلقة ببعض .. أخيرا بقيت ع أسمك
فارس:: بحبك يا أجمل حلم حققته
حلم:: بحبك يا أحلى فارس خطـ ف قلبى
سيف:: الووووو يا بشررررر نحن هنا
فارس:: مالك يا رخم افندى
قصي:: يا عم راعى وجودنا طيب
فارس:: ده ع اساس انكم سناجل يعنى و لا ايه
بعد شوية وقت كله ضحك و هزار و رقص و غنى خلصت الحفلة و خلاص قرروا يستعدوا للفرح و بالفعل مر الاسبوعين بين تجهيزات الفرح و أختيار الفستان و البدلة و اختيار القاعة و تجهيز الڤيلا اللى هيتجوزوا فيها و أخيرا جه اليوم الموعود
يوم الفرح
فارس جاب ميك اب ارتست فـ البيت لـ حلم بناءاً ع رغبتها و جهزت فـ شقتها هى و البنات كلهم حتى هاجر و الاء .. و هو جهز فـ شقته و معاه الشباب بيساعدوه حتى أمجد و حازم
و الكل جهز خلاص و خرج من شقته
فارس:: راح لـ حلم شقتها و أول ما شافها تاه فـ جمالها الملائكى و هى بفستانها الأبيض
كيف انظر الى النساء
و انتِ…… اميرتهم
و كيف لا يغارون منكِ
و انتِ…… جميلتهم
و كيف اغازلهم و انا لا اجيد
الغزل الا…. فيكِ
و كيف احاكيهم و سحر الكلام
يكون….. بحضورك
و كيف اجالسهم و انتِ بـ
مجلسك يحضر…. القمر
و كيف انظر الى القمر
و انتِ….. محبوبتي
و كيف انظر الي النجوم
و انتِ…… اميرتى
حلم:: بخجل ..لا تسألني عن الندى فلن يكون أرق من صوتك، و لا تسألني عن وطني فقد أقمته بين يديك، و لا تسألني عن اسمي فقد نسيته عندما أحببتك.
فارس:: باس جبينها و أخدها و نزل تحت نظرات و دعوات جيرانها لها بالسعادة و ركبت العربية معاه
و الكل طلعوا ع السيشن يتصوروا كلهم مع بعض و أخيرا وصلوا القاعة
قبل ما ينزلوا من العربية جه المسؤول عن القاعة طلب
المسؤول:: لو سمحتوا العريس هيدخل لوحده من الباب الرئيسى .. و العروسة هتدخل من الباب الجانبى و تطلع الدور التانى
فارس:: ليه كل ده
المسؤول:: عشان أخوها يسلمها لـ حضرتك
فارس:: تمام
و فعلا دخل من الباب الرئيسى و حلم دخلت من باب جانبى و طلعت السلم زى ما طلب منها المسؤول و شافت واحد بضهره و قلبها ضرباته بتزيد و حاسة انها مش قادرة تاخد نفسها
حلم:: بصوت مهزوز .. انت مين
حسام::……….
حلم:: ابتدت الدموع تتجمع فـ عينيها .. انت ساكت ليه قول انت مين لانك أكيد مش هشام
حسام:: لف ليها .. بدموع الله أكبر عليكى ماشاء الله قمر يا قلب أخوكى
حلم ::بدموع .. حسااااااااااااام لاااااا مش ممكن انت رجعت امتى
حسام:: شالها و لف بيها كتير و بعدها نزلها و باس جبينها .. مقدرتش اتأخر عليكى جيت من المطار ع هنا و مش بس انا ده كمان ولادى و مراتى جم معايا
تحت فـ القاعة
الكل متابع الموقف من خلال شاشة العرض و هشام بدموع لـ فارس كنت متأكد انها هتتبسط بالمفاجأة دى
فارس:: ربنا يخليكم لبعض
هشام:: حاولت أكون أخ حقيقى و أعمل حاجة تفرح أختى
فوق عند حلم
وقفت هى و حسام فـ نص القاعة زى ما قال لها المسؤول و فجأة المكان أتحرك و ابتدا ينزل
تحت فـ القاعة
فارس واقف و رافع عينيه ع مكان سقف معلق بينزل ببطء ع نغمات اغنية طلى بالابيض و عليه حلم مع حسام لغاية ما وصلت عنده
حسام:: سلم ع فارس و حط ايد حلم فـ ايده .. مش هوصيك عليها لانى عارف قد ايه انت بتحبها .. بس هقولك لو فـ يوم حسيت انك بطلت تحبها اوعى تجرحها
فارس:: أطمن و انا عمرى ما هبطل أحبها ما تقلقش من الناحية دى .. و لـ حلم بعد ما باس جبينها اهلا بيكى فـ قلبى و بيتى
وقفوا فـ نص القاعة و كل الانوار انطفت و مسلط عليهم أضاءة خفيفة
و ابتدا الفرح بالفريست دانس ع أغنية من اول دقيقة و غنوها الاتنين مع بعض بعد ما مسؤول القاعة ظبط مايك معلق عشان يقدروا يغنوا سوا و هما بيرقصوا
فارس:: و عينيه فـ عينيها ..
بغير من عيني و أنا شايفك
و ده اللي وصلت ليه
لو أسمع اسمي بشفايفك بقولك كرريه
و عمري ما هقدر أوصفلك بحبك قد إيه
حلم:: ارسمني في ليلك نجمة،
ضيها يلمع في العين
اكتبني في عمرك كلمة
يحكوها الناس بعدين
أنا نفسي أعيش فوق عمري
يا حبيبي معاك عمرين
فارس:: لو تطلبي مني عينيا،
لو تطلبي عمري كمان
هاديكي سنيني الجاية
و هكون راضي و فرحان
أنتي اللي وجودك جنبي
حسسني إن أنا إنسان
حلم :: ده من أول دقيقة
لحبك قلبي مال
عرفت بمية طريقة تغير حال بحال
بتوه بين الحقيقة يا عمري و الخيال
فارس:: ده من أول دقيقة
لحبك قلبي مال
عرفت بمية طريقة تغير حال بحال
بتوه بين الحقيقة يا عمري والخيال
حلم:: أنا عايزاك تفضل جنبي
سندي و فارس أحلامي
قلبي في قربك متطمن
خليك دايمًا قدامي
أنا قبل ما بنطق كلمة
بتكمل ليا كلامي
فارس:: ده وجودك بيكملني
خليتي حياتي حياة
إحساسي بحبك خدني
و أنا هفضل ماشي وراه
حضنك يا حبيبتي لا يمكن
لو ثانية أعيش براه
حلم:: في واحدة تملي في ظهرك
و في ضعفك هتقويك
تؤمرها حبيبي و أمرك
هتقول شبيك لبيك
جنبك و لآخر عمرك
هتعيش علشان ترضيك
فارس و حلم :: مع بعض
ده من أول دقيقة لحبك قلبي مال
عرفت بمية طريقة تغير حال بحال
بتوه بين الحقيقة يا عمري والخيال
ده من أول دقيقة لحبك قلبي مال
عرفت بمية طريقة تغير حال بحال
بتوه بين الحقيقة يا عمري والخيال
خلصت الاغنية .. و شالها و لف بيها و هما فـ دنيا تانية .. ما حسوش غير لما البنات سقفت و الشباب صفرت
أدهم:: و هو بيصفر الله عليك يا كبير ايييه الحلاوة دى
سيف:: الله الله يا باشا كمان يا عمونا
قصي:: والله اول مرة اعرف انك صوتك حلو غنى كمان يا باشا
هشام :: جاب مايك و حطه فـ ايد فارس غنى يا باشا يلا
فارس :: مسك المايك فـ ايد و قعد ع ركبة و نص و مسك إيد حلم بإيده التانية و قبل ما يغنى ..
دخلت حياتى امرأة
ليست كـ باقى النساء
منفردة بـ قلبى و حطمت
كل القيود و الأشياء
امرأة ثائرة شقية لا تعرف
اى خطوط حمراء
امرأة تقاسمت معى العيش
و الملح فى المساء
امرأة أقسمت بالوعد
معى دائما بالبقاء
امرأة تذوقت منها الإحساس و الأنفاس حتى العطاء
امرأة تتلاعب بالمشاعر و الحب و تتصرف مثل الأطفال ببراء
أضحكتنى كثيرآ أفعالها
و لكن لمست بـ داخلها معنى الوفاء
لأنها مجنونة فى العشق تريد الغزل و أذا صمت قلبها شعر بـ الجفاء
أعشق جنونها و غيرتها
و كل شئ فيها من الأرض حد السماء
و باس ايدها و قام وقف و غنى
زيديني عشقا زيديني يا احلى نوبات جنوني زيديني
زيديني غرقا ياسيدتي ان البحر يناديني
زيديني موتا عل الموت اذا يقتلني يحييني
يا احلى امرأه بين نساء الكون احبيني
يامن احببتك حتى احتـ ـرق الحب احبيني
ان كنتِ تريدين السكنى اسكنتِ في ضوء عيوني
حبك خارطتي ماعادت خارطه العالم تعنيني
انا اقدم عاصمه للحزن و جرحي نقش فرعوني
وجعي يمتد كسرب حمام من بغداد الى الصين
زيديني عشقا زيديني يا احلى نوبات جنوني زيديني
عصفورة قلبي نيساني
يا رمل البحر و روح الروح
و يا غابات الزيتون
يا طعم الثلج و طعم النار
ونكهة شكي و يقيني
اشعر بالخوف من المجهول فآويني
اشعر بالخوف من الظلماء فضميني
اشعر بالبرد فغطيني و ظلي قربي غنيلي
فأنا من بدأ التكوين ابحث عن وطن لجبيني
عن حب امرأه يأخذني لحدود الشمس و يرميني
زيديني عشقا زيديني يا احلى نوبات جنوني زيديني
نواره عمري مروحتي قنديلي فوح بساتيني
مدي لي جسرا من رائحه الليمونِ
و ضعيني مشطا عاجيا في عتمه شعركِ و انسيني
من اجلكِ اعددت رثائي وتركت التاريخ ورائي
و شطبت شهادة ميلادي و قطعت جميع شراييني
زيديني عشقا زيديني يا احلى نوبات جنوني زيديني
خلص فارس الأغنية و باسها فـ جبينها و بعدها البنات صممت ان حلم كمان تغنى لـ فارس و مع إصرارهم
حلم :: غنت بكل احساسها…
عايشة ليك عمري ايه لو مش و ياك
أيوة عايشة عشان بهواك كل حلم لقيتو معاك بيك الحياة يا حبيبي حياة
و اللي قبلك مش فاكراه
و اللي بعدك مش عايزاه
عايزة اعيش عمري بيك و انسي خوفي و انسى ضعفي بين ايديك
قويني بيك
قوي قلبي عشان يعيش
عمري بعدك ما يساويش
من زمان أنا بستناك
قويني بيك
عايزة جوة عينيا اداريك
عايزة اعيش لك واموت فيك
عمري ايه لو مش وياك
كل يوم عشته قبلك عمر و راح جوة حضنك انا برتاح و اللي
عدى خلاص نسياه
ايه أحلى من اللي معاك عايشاه و اللي و انا جمبك حساه كنت
قبلك مش عارفاه
مش هكون إلا ليك كل حاجة حبيبي فيا بتناديك
قويني بيك
قوي قلبي عشان يعيش
عمري بعدك ما يساويش
من زمان انا بستناك
قويني بيك
عايزة جوة عينيا اداريك
عايزة اعيش لك واموت فيك
لو مش وياك
قويني بيك
قوي قلبي عشان يعيش
عمري بعدك ما يساويش
من زمان انا بستناك
قويني بيك
عايزة جوة عينية داريك
عايزة اعيش لك واموت فيك
عمري ايه لو مش وياك
خلصت الأغنية و فارس هيتجنن و نفسه ياخدها و يجرى ع بيته من كتر ما هو مش قادر يسيطر ع مشاعره و فرحته انها خلاص بقت حلاله و ملكه هو و بس و بعد شوية قدم لها الشبكة و كانت عبارة عن طقم سوليتير و انبهرت بجماله فعلا و جات فقرة التورتة اللى كانت عبارة عن 10 أدوار هدية من أحد رجال الاعمال للاسطورة فـ فرحها و رجعوا تانى للفرح و الرقص و كلهم بيغنوا و يرقصوا و كل كابل مع بعض و بعد شوية الشباب هشام و أدهم و سيف و قصي فجأو فارس بأغنية بطلو ده واسمعو ده
هشام:: و هو بيلوى شفايفه ..
بطلو ده و اسمعو ده
ياما لسة نشوف و ياما
و بيشاور ع فارس الغراب يا
وقعة سودة .. و شاور ع حلم
جوزوه أحلى يمامة
بطلو ده و اسمعو ده
أدهم:: و هو بيشاور ع حلم .. هى كانت فين عينيكي يا يمامة
لما دورتي بإيديكي ع الندامة
الصدامة اللمامة
فارس:: بغيظ منهم .. الكلام ده عليا انا
سيف:: بيكمل و هو بيشاور ع فارس .. انتى عاجبك
فيه جنانه .. وللا لخبطته ف كيانه
وللا تعويجة سنانه
بطلو ده واسمعو ده
قصي:: بطلو ده و اسمعو ده
ياما لسه نشوف و ياما
الغراب يا وقعة سودة
جوزوه أحلى يمامة
بطلو ده و اسمعو ده
فارس:: بضحك .. صبركم عليا ان ما ربيتكم من اول و جديد ههههههههههههه
هشام:: أترك البلبل يا خيبة للقيافة
هيا دي مش تبقا عيبة ع الظرافة
اللطافة الخفافة
فارس:: ههههههههههههه بعينك اسيبها تانى
أدهم :: كل ده يجرا عشانه
اللي لو خبا ف ودانه
جوز أرانب لم يبانو
كلهم :: بطلوووووو ده واسمعووووو ده ههههههههههههه
و البنات ياسمين و عاليا و أمل و هاجر و الاء هم كمان غنوا لـ حلم
ياسمين:: أتفرج على الحلاوة حلاوة
دي بلدي و نقاوة نقاوة
عاليا:: و بص على الحلاوة حلاوة
دي بلدي و نقاوة نقاوة
تعال دوق يا حلوى بلدي
تعال دوق خودلك صندوق
أمل:: يا حلوة يا شايله البلاص من فضلك دلي اسقيني .. و بتشاور ع فارس
دا قلبه يحبك باخلاص زي ما حبك حبيني زي ما ودك وديني
هاجر:: لمى الملاس لمي
يا حلوة يا زينة
عقلي شرد مني من
جمالك يا حلوة يا زينه
الاء:: ياللى جمالك عجب
يا محلى خلخالك
جمال و عقل و ادب و مشرفة خالك
على الدلال يا ابو كحل سبا سايب ع الدلال ع الدلال
كلهم:: و بيشاوروا ع فارس .. ميل
ميل و اسقيني يا واد عمي ميل و اسقيني انا مش عشطانه يا واد عمي حبك يروني
حلم:: غنت معاهم .. يا واد يا واد يا واد يا ولا من صغري سني
و انا في الهوى
و بتشاور ع نفسها .. انا العليل
و بتشاور عليه و انت الدوا
يا واد يا واد يا يا ولا
كلهم مع بعض:: دقي يا ساعه و قولي
بالحق قولي بالحق
و الله يا قلبي انا سامع
دق سامع دق
الساعه كام على باب
السيما الساعه كام الساعة كام
و كان فعلا فرح اسطورى بمعنى الكلمة و غنوا مع بعض سوا ميكس من أغنيتين
فارس :: ولا ليك عليّ حلفان
ده أنا روحي فيك من زمان
ولا ليك عليّ حلفان
أنا روحي فيك من زمان
وبحبك أنا، أنا بحبك أنا
بحبك أنا، أنا بحبك أنا
بحبك مهما كان
حلم:: مش قادرة لسه أصدق
إنك انت بقيت معايا
و خلاص كل اللي ياما
حلمت بيه بقى بين ايديا
مش عايزة حاجة تاني
خلاص حبك كفاية
و احلم و اتمنى إيه
من الدنيا ده انت كتير عليا
فارس:: يا سلام على القد و لون الخد
جمال ملا عيني هنا
و إن كان ع الحب أنا و الله بحب
و أيوة أنا راحتي هنا
و بحبك أنا، أنا بحبك أنا
بحبك أنا، أنا بحبك أنا
بحبك مهما كان
حلم::ربنا يخليك لـ قلبي
تبقى طول العمر جنبي
كل ما أسمع حاجة عنك
بعرف اني اخترت صح
كان لقانا أحلى صدفة
ياللي جنبك ببقى عارفة
انك انت جيت حياتي
تملي كل سنيني فرح
فارس:: لو زاد عليّ الملام
أنا مش هبطل كلام
من يوم ما شفتك خلاص
مش بدي حد إهتمام
و بحبك أنا، أنا بحبك أنا
بحبك أنا، أنا بحبك أنا
بحبك مهما كان
حلم:: من حسن حظي اني قابلتك تقدر تقول جتني في وقتك
انا كنت قبلك مش عايشة
و خلاص هعيش
ياما عليك كنت بدور
و بجد مش قادرة اتصور
لو عمري كان قبلك عدى ماقبلتنيش
فارس:: يا سلام على القد و لون الخد
جمال ملا عيني هنا
وإن كان ع الحب أنا والله بحب
وأيوة أنا راحتي هنا
وبحبك أنا، أنا بحبك أنا
بحبك أنا، أنا بحبك أنا
بحبك مهما كان
وبحبك أنا، أنا بحبك أنا
بحبك أنا، أنا بحبك أنا
بحبك مهما كان
خلصوا الاغنية مع بعض
فارس:: بصلها و بعلو صوته بحباااااااااااك يا حلم عمرى كله يا كل دنيتى
حلم:: و انا بعشقك اوى يا عشقى الأبدي
و أخيرا ختموا الفرح و كل واحد فيهم غنى أغنية لـ التانى
فارس:: و عينيه عليها
يا لالا و يالالا يا ليل يا عين
ليلي ليلي يا عيني يا ليلي يا ليل
مغرم مغرم انا بيك على طول
و انا صابر و صبري في هوايا دليل
ليل ورا ليل ولا دوقت النوم
شوق و غرام لا عتاب و لا لوم
داري انا داري حيرتي و مراري و انت و لا داري
انت الي حبيته و انت الي ناديته
من بين الناس و انا قلت خلاص
و انت بتهواني و في يوم تنساني
وانا دوقت معاك طعم الاحساس
آه يا زمان يا زماني آه
آه من العين و اليل و الـ آه
الصبر جميل قالوا في المواويل
و القلب يا دوب يا دوب يرتاح ليل
يا شوق مع صبري صباح
قادر تنساني طيب انساني
صعب انا انساك و انا روحي معاك
و افضل انا داري حيرتي و مراري
و انت و لا داري
حلم:: غنتله و عينيها متعلقة بيه ..
شوفت الدنيا على ايديه
و بخاف من قلبي عليه
و شايلني جوه عنيه
اكتر مانا كنت اتمنى
كل اللي انا بتمناه افضل
طول عمري معاه
ده انا احساسي فـ دنياه
ايام عايشها في جنة
هو حبيبي اللي اتمنيته يكون ليا
كل ما فيه اجمل من الدنيا
دي في عينيا
و وجوده معايا في
عمري ده احلى هدية
نساني ايام كانت فعلا صعبة عليا
لم عليا بينادي ياحبيبتي يا ام ولادي
و بشوفه ساعتها قصادي
انا بنسى الناس والدنيا
احلى سنين و انا وياه و في قلبي مليني هواه
عشت العمر استناه احساسي معاه حاجة تانية
هو حبيبي اللي اتمنيته يكون ليا
كل ما فيه اجمل من الدنيا دي في عنيا
و وجوده معايا في عمري ده احلى هدية
نساني ايام كانت فعلا صعبه عليا
و أخيرا خلص الفرح و سلموا ع كل الموجودين
نجوى:: بدموع الفرح .. مبروك يا حبايب قلبى ربنا يسعدكم ويتملكم فرحتكم بخير
فارس:: باس ايدها ربنا يبارك لنا فـ عمرك يا ست الكل
حلم:: ربنا يخليكى لينا يا أحلى نوجة
نجوى:: لـ فارس .. حافظ ع الأمانة يابنى و صونها دى قبل ما تكون وصية الغالية هى وصية رسول الله عليه الصلاة والسلام أكرمها بقدر حبك ليها و مهما حصل منها اوعى تهينها فاهم يابنى و قبل ما تعمل اى حاجه حط أخواتك قصاد عينيك و أفتكر كما تدين تدان
فارس:: ما تخافيش يا أمى حلم دى روحى و اكيد مش محتاج وصاية وصيها هى بس عليا ههههههههههه
نجوى:: أكيد يا حبيبى و لـ حلم .. أبنى أمانة بين أيديكى انا عارفة انك بتحبيه .. مش هقولك أكتر من انه تعب كتير اوى و أختارك تكونى راحته .. حافظى عليه و ماتسمحيش لـ اى حد يدخل بينكم مرة تانية عافرى بكل قوتك لان أكيد اللى حاول مرة هيحاول التانية فهمانى يابنتى
حلم:: ما تقلقيش يا ماما اللى حصل قبل كدا قوى الرابط بيننا و أكيد مش هنسمح لـ اى حد مهما كان مين انه يدخل بيننا و ماتخافيش فارس فـ قلبى و عينى
وأخيرا سلموا ع الكل و ركبوا عربيتهم و مشيوا ع جنتهم
بقلمى✍️___________________لبنى دراز
هشام:: اننننتتتى ايييييه جايبة السواد ده كله منيييين
# :: ……….؟؟؟؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق الأبدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى