رواية العشق الأبدي الفصل التاسع 9 بقلم إسراء خليل
رواية العشق الأبدي الجزء التاسع
رواية العشق الأبدي البارت التاسع
رواية العشق الأبدي الحلقة التاسعة
الفصل التاسع ❤️❤️❤️❤️
وقفنا لما سمعو صرخه جاية من المطبخ
مديحه :بنتي
عفاف بصتلها بصدمه و بعدين جريت على
المطبخ وبعديها جري عزيز و مديحه
ساره بخوف :خلي بالك يا مسك تعالى اوديكي
المستشفى
مسك بوجع وهي ماسكه رجليها أللى وقعت
عليها الميه السخنه :آه مش قادره يا ساره
مش قادره
عفاف بقلق :فى اية يا بنات يلهوي إيه ده
ساره بخوف :وإحنا بنعمل الاكل يا ماما
الحله اتزحلقت من أيد مسك الميه السخنه
وقعت عليها تعالو نوديها للمستشفى
مسك :مش قادرة أمشى مش قادرة
عزيز دخل بينهم وشالها وجري بيها على تحت
بعد شويه وصلو للمستشفى وعزيز دخل بيها
الدكتورة :عزيز باشا أتفضل حطها هنا
عزيز حطها على السرير المتحرك بتاع المستشفى
والدكتوره خدتها
عفاف و ساره كانو قلقانين علي مسك
مديحه كانت عماله تعيط عفاف بصلها بجفاف
ورحتلها: أظن دموع التماسيح دي ملهاش
لازمه أكيد آنتي مش زعلانه عليها أللى تسيب
بنتها من وهي صغيره الزمن يجيبها شمال
ويمين تبقى مش ام بلاش التمثيل ده
عزيز :حضرتك بتتكلمي معاها كده ليه
عفاف بغضب :بتكلم معاها كده علشان
مشوفتش إللي حصل لمسك من تحت راس
الست هانم وهي عايشه حياتها ولا على بالها
بقولك ايه يا ست انتي ابعدي عن مسك كفايه
أللى حصلها منك هي مش ناقصه
مديحه :أنا مش هسيب بنتي ودي بنتي محدش
هيقدر يمنعني عنها
عفاف بسخريه :بنتك دلوقتي بقت بنتك
وايه محدش يقدر يبعدني عنها دي ما جوزك
قدر من زمان وبعدك بلاش تمثيل بقى
احسلك تمشي من هنا مش عايزه نفسيه
مسك تبقى في النازل انا مصدقت رجعت
طبيعيه
مديحه بعند :مش همشي غير لما اطمن عليها
عفاف كانت لسه هتتكلم عزيز قال :يا جماعه
مش وقتو الكلام ده هنا نطمن بس علي مسك
الأول
شويه والدكتوره خرجت عزيز راح عليها :خير يا
دكتورة
الدكتورة :متقلقش يا عزيز بيه هي بخير الحروق
مكنتش شديده أنا كتبت ليها على مراهم
تحط منها و برشام وان شاء الله هتبقى بخير
وياربت متتحركش كتير علشان رجليها
وتقدرو تشوفها عادي الف سلامه عليها
عزيز :الله يسلمك تسلمي يا دكتورة
الدكتوره ابتسمت ومشيت
عزيز :إحنا هنخش نشوف مسك ارجوكم مش
عايزين كلام قدامها
عفاف بتبص لمديحه بقرف :هحاول
عزيز خد نفسه وبعدين دخلو لمسك
مسك على نايمة على السرير رجليها مربوطه
بشاش ابيض
عفاف دخلت عليها جرى :الف سلامه عليكي يا
حبيبتي ان شاء الله انا وانتى لا
مسك بأبتسامه وجع :بعد الشر عليكي يا خالتي
سارة بدموع :الف سلامه عليكي يا مسك
مسك بضحك :بتعيطي ليه يا هبله انتي دي مجرد
حروق ماموتش انا
مديحه بسرعه :بعد الشر عليكي
مسك بصتلها بصدمه إنها موجوده هنا لأنها
مخدتش بالها لما كانت في الشقه
وساره حست بيها مسكتها من أيدها مسك
بصت لساره وشدت أيدها من أيدها وبصت
لمديحه بغضب :انتي اللي جابك هنا إطلعي بره
مش عايزه أشوفك إطلعي برة
عزيز :أهدى يا مسك مامتك كانت
مسك بانهيار :متقولش مامتي أنا مليش أم
أنا أمي ماتت مع أبويا محدش يقولي أمك
فاهمين دي مش امي اللي تتخلي عن بنتها
علشان خاطر راجل تأنى تبقى مش أم إطلعي
برة مش عايزه أشوفك بره
عفاف :أهدي يا حبيبتي اتفضلي إطلعي برة
زي مانت شايفه مش عايزه تشوفك بره بقى
مديحه بصت لمسك بدموع وخرجت وهي ساكته
عفاف :ممكن تهدي بقى..
مسك بعياط :هي اللي جابها انا مش عاوزاها
مش عاوزاها أنا امي ماتت من زمان انا مش
عاوزاها
عزيز :مسك أنا مقدر الحاله اللي انتي فيها بس
هي غصب عنها
مسك بعصبيه :غصب عنها إيه هو أللى غصب
عنها متقوليش غصب عنها كل حاجه بمزاجها
مغيش حاجه إسمها غصب عنها ثم إنت مالك
محموق عليها كده ليه انت مالك بيها أصلا
عزيز :مامتك تبقى مرات أبويا
مسك بصدمه :إيه يعني انت ابن الراجل اللي
بسببو هي سابتني السنين اللي فاتت دي كلها
اطلع بره انت كمان مش عايز أشوف أي حاجه
من طرفها انت بره خالتي عفاف مشيهم من
هنا
عفاف :حاضر يا حبيبتي اهدي بس
عزيز :إحنا هنمشي ولما تهدي بينا كلام تآني
وخرج وسابهم
عفاف :ممكن تهدي بقى علشان صحتك
محدش يستاهل إنك تتعبي علشانه
مسك بعياط :هي جت لية لية خلتيها تخشلي
أنا مش عايزاها خليها تمشي من هنا
عفاف بطبط عليها :حاضر حاضر بس اهدي إنت
الدكتوره دخلت أديتها إبرة مهدئه ونامت
عند عزيز ومديحه
عزيز :يلا بينا نمشي
مديحه :أنا مش هسيب بنتي يا عزيز
عزيز :معلش نفسيتها ترتاح وهنروح تآني
بس هي تهدأ
مديحه :مش هقدر اسيبها تأنى يا عزيز أنا
مصدقت لاقيتها
عزيز :هنرجع تأنى واللة بس تهدأ الأول
مديحه :ماشي يا عزيز يلا
ومشي عزيز و مديحه
في القصر
منه دخلت الاوضه لأحمد :حموااااااا ولا يا
حموااااااا احماااااااااا
احمد بخضه :يابنت المجانين في إيه
منه :جهزت هدومك
احمد بعصبيه :يعني مصحياني بصوتك ده علشان
تسأليني مش انتي سألتيني من ساعتين يا بت
هي شغلانه
منه :الله مش لازم اطمن
احمد مسك شبشبه وحدفه عليها وهي جريت
على بره وهي بتضحك
تآني يوم الصبح
منه وأحمد مشيو علشان الرحله
عزيز :صباح الخير
مديحه و سراج : صباح النور
عزيز :احمد ومنه مشيو
مديحه :أيوة يا حبيبي لسه ماشين من نص ساعة
عزيز :تمام
عند منه وأحمد وصلو المخيم
منه بإعجاب ;واو الجو تحفه يلا يا احمد بسرعه
انصب الخيمه قبل الليل ما يليل
احمد :يليل اية يا متخلفه آنتى الساعه 11 الظهر
لسة ماذنش
منه :ايش فهمك انتي الأوقات دي بتعدي
بسرعه يلا بقي بسرعه علشان أغير علشان
نبدأ اليوم
احمد :اوف صبرني يا رب حاجه تقرف أنا كان
مالي وكان مال القرف ده أوف
وابتدا ينصب الخيمه وطبعا كل البنات وقفين
متنحين فيه علشان هو قلع التيشرت و عضلاته
كانت بارزه وكان شكله وسيم
منه بتبص ليهم وراحت طلعت تيشرت كت
من شنطه احمد ورحلتو
منه :خد ده يا أخويا البسو علشان البنات
إللي عينها هتطلع عليك دي
احمد بضحك :اخوكي جامد برضو يا بنتي
منه بضحكه : أيوة يا اخويا مانا عارفه البس بقي
احمد خد منها التيشرت ولبسو وكمل نصب
الخيمه
بعد ساعتين كان خلص
منه :جدع يا احمد خلصت قبل العصر
شبح يا واد
احمد وهو بيمسح العرق بتاعه الفوطه : عيب
عليكي يا بنتي مش أول مرة انا اعمل خيمة
عملتها كتير في الرحلات أللى كنت بتطلعها
تبع الجامعه المهم دلوقتي انا هروح أخد دش
عند الحمام علشان مش طايق نفسي والجو
حر
منه :حمام اية هو فى حمام هنا
احمد :آه يا اختي في حمام اومال انتو لو عوزتو
هتخشة إزاى
منه :تصدق مكنتش اعرف
احمد :لا أعرفي المره الجاية بقى وسابها
وراح علي الشنطه بتاعته طلع بنطلون و تيشرت
ومشي
وهو ماشى خبط في حد
احمد :آه مش تحسبي
البنت رفعت وشها :أنا أسفه
احمد بصدمه :هو آنتي
عند منه جاية تخش الخيمة اتكعبلت في طوبه
وقعت :اااه
احمد بصدمه : منه
استووووب
أسفه جدا علي التاخير أنا كتبت البارتين بس
البرنامج مسحهم أنا نزلت ده ولما إكتب التاني
هنزلو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق الأبدي)