رواية العدو العاشق الفصل الرابع 4 بقلم مجهول
رواية العدو العاشق الجزء الرابع
رواية العدو العاشق البارت الرابع
رواية العدو العاشق الحلقة الرابعة
وبعد أن جلس أدم في مكتبه يفكر في مكيده جديده لنور فجأه خطرت علي باله فكره قام أتصل علي هشام الحارس الخاص بتاعه….
أدم… أيوه يابني أطلعلي مكتبي دلوقتي حالا…
هشام… حالا يافندم.. وبعد ثواني طلع هشام مكتب أدم.وخبط..
أدم… أدخل..
هشام… أوامرك ياأدم باشا.
أدم… أسمعني كويس في الي هاطلبه منك وعايذك تنفذه بالحرف..
والبصدفه كان عمر صاحب أدم خرج من مكتبه وراح مكتب أدم فسمع أدم بيتكلم مع هشام في تدبير مؤامره ضد نور فقال عمر لنفسه أنا لازم أعرف البنت المسكينه بالمؤامره الي عاملها أدم ضدها فانصرف عمر راح مكتبه فأخذ أشيائه وقرر يروح بيت نور
وبعد مانور روحت حكت لساره كل الي حصل..
ساره.. ياخبر ابيض يانور.ده مديري في المطعم وانا خايفه عليكي هو أكيد مش هايسيبك في حالك.. 🙄🙄🙄🙄🙄
نور.. ماتخافيش عليا أنا صحياله ومش بديله فرصه يتغلب عليا
ألمهم ماتعرفيش خالتو بالي قولتهولك عشان خالتو هاتقلق عليا
وهاتقولي سيبي الشركه وأنتي عارفه أني ماضيه شرط جذائي
ومش هاينفع أسيب الشغل دلوقتي خالص 🫵🫵
ساره.. ماتخافيش ياقلبي ده كويس أنها نايمه…
نور.. طيب أنا هاخش أخود شاور وبعد ما أخلص نتعشا ساوا أحسن المدير المفتري الي أشوف فيه يوم كان طالب مني شغل كتير وماعرفتش أتغدا… 😉😉😉😉
ساره… 😅😅😅 ياقلبي معلش روحي أنتي خودي شاور وأنا هاحضر الاكل..
نور.. شكرا ياموزه ربنا مايحرمك مني يارب.. 😅😅😅
ساره… 😅😅😅طب يله يامجنونه روحي شوفي هاتعملي أيه علي ماأحضر الاكل وبعد ثواني فجأه الجرس رن خرجت ساره عشان تفتح وكانت سايبه شعرها وبلبس البيت فكرتها نعمه جارتها
وفتحت الباب لاقت عمر قدامها…
ساره.. أفندم مين حضرتك.. فجأه عمر تنح من جمالها وقالها..
عمر.. ها.. مش عارف 🙄🙄🙄🙄
ساره.. نعم هو حضرتك تايه ولا أيه حضرتك عايذ مين
وفجأه فاق عم لنفسه وقال لساره..
عمر… أحم.. مش ده بيت نور.. 🤔🤔😉😉
ساره.. أيوه دي صاحبتي مين حضرتك..
عمر.. أنا عمر المدير التنفيذي للشركه وصاحب أدم كنت عايذها في موضوع مهم…
ساره… أه أهلا وسهلا أتفضل.. وبعد مادخل عمر قالها
عمر.. حضرتك ممكن أسألك سؤال..
ساره….. أتفضل
عمر.. هو ده شعر حضرتك ولا باروكه. أصله جميل جدا..
ساره…. ها يانهار اسود الحجاب وجريت من قدام عمر تلبس..
وفجأه ضحك عمر عليها وقال.. 😅😅😅😅
عمر.. قمر يابنت اللذينا..
وبعد ثواني خرجت نور من الحمام ودخلت غرفه النوم لاقت ساره
بتلبس الحجاب ودريس طويل…
نور… بتعملي أيه ياساره هو أنتي خارجه ولا أيه.
ساره… أسكتي يانور علي كسفتي دلوقتي هاقابله أذاي..
نور.. كسفه أيه وتقابلي مين..
ساره… ده واحد أسمه عمر بيقول أنه صاحب أدم وعايذك باره
نور.. عمر غريبه عايذني وفي الوقت ده طب معلش ياساره روحي قدميله حاجه وأقعدي معاه علي ما ألبس واجي..
ساره.. ماشي بس بسرعه.. وراحت ساره عند عمر وهي مكسوفه
ساره.. أحم أنا أسفه أصلي فتحتلك وكنت ناسيه ألبس حجابي
فنظر لها عمر بأعجاب لما عرف أنها محجبه.. 😍😍😍
عمر.. ها.. لا أنا الي أسف أني جاي في وقت مش مناسب بس مضطر عشان أقول لنور حاجه مهمه..
ساره… لا أبدا حضرتك شرفتنا تحب تشرب أيه..
عمر.. لو مافيهاش أذعاج ياريت فنجان قهوه مظبوط..
ساره.. حاضر عن أذنك..
وبعد ثواني جت نور وسلمت علي عمر وقال لها عمر..
عمر.. طبعا ياأنسه نور حضرتك مستغربه من مجي دلوقتي بس كنت مضتر أجي وأعرفك المؤامره الي بيعملها أدم ضدك أنا وعدتك أني هاساعدك لو عرفت شئ..
نور.. لاء أبدا ياأستاذ عمر حضرتك تشرف في أي وقت بس مؤامره أيه دي الي بتحصل ضدي مش فاهمه أرجوك وضح..
وفجأه جت ساره وقدمت القهوه لعمر..
عمر.. شكرا ياأنسه هو حضرتك أسمك أيه.. 🤔🤔🤔
ساره.. أسمي ساره..
نور.. دي ساره صحبتي وهي صاحبه الشقه..
عمر… أهلا يا أنسه ساره وأنا أسف كمان مره علي مجي فجأه كده.
ساره.. لا أبدا حضرتك تشرف في أي وقت وبعدين ده بيت نور كمان..
عمر.. متشكر أوي.. بوصي ياأنسه نور أنا كنت رايح مكتب أدم أعرفه أني مراوح قولت يمكن يمشي معايا لاقيت السكرتيره مشيت وكنت لسه هاخبط علي الباب سمعت أدم بيقول لهشام الحارس الخاص بتاعه زي مانتي عارفه أنه يوصلك بكره البنك ويبدل الشنطه بتاعه الفلوس الي هايدهالك بشنطه تانيه فاضيه
عشان تبقي أنتي المهمله في شغلك وتفضلي مزلوله ليه فقولت لازم أعرفك لاني بعتبرك زي أختي بالظبط زي ما وعدتك..
نور.. أولا أنا بشكر حضرتك علي المعروف الي عملته دلوقتي وبتاسفلك علي تعبك ومجيك لحاد عندي عشان تنبهني بالي هايحصل بكره..
عمر.. وقام عمر بص لساره وقال لنور… لا تعب أيه دانا الي بشكرك أنك السبب في مجي النهارده هنا يا أنسه نور 😉😉😉
نور.. وطبعا نور فهمت أن عمر معجب بساره..فقالت.. تقصد أيه ياأستاذ عمر… 🤔🤔😉😉😉
عمر…. ها.. أحم… قصدي عشان أريح ضميري بعد ما عرفت الي هايحصل بكره.. 🤔🤔🤔😉😉😉😉😉😉
ساره… طب هاتعملي أيه بكره يانور في المشكله دي…
نور… ماتقلقيش ياساره أنا هاتصرف سيبهولي أنتي تايهه عن صحبتك وأفكارها ولا أيه… 🤔🤔🤔👌🏻
ساره… لاء مانا عارفاكي لاما بتحطي حد في دماغك يبقا عليه العوض.. وفضلت ساره تضحك وفضل عمر باصص لساره وقال
عمر… يالهوي علي الجمال. زي السكر..
ساره… أفندم.. 🙄🙄🙄🙄
عمر… ها. قصدي القهوه بتاعه حضرتك حلوه اوي وذي السكر.. 😉
نور…. 🤔😉😉😉😉فعلا واضح يا أستاذ عمر
عمر طب هاستأذن أنا بقا وأشوفك بكره في الشركه أي خدمه
نور.. لاشكرا بجد يا أستاذ عمر مش عارفه من غيرك كنت هاضيع
عمر.. لا شكر علي واجب يانور تسمحيلي أقولك نور لاني بعتبرك ذي أختي ده لو ما كانش يضايقك طبعا..
نور… أبدا يا أستاذ عمر أنا صحيح ماليش أخوات وبعتبرك زي أخويه..
عمر.. خلاص يانور من هنا ورايح أنا أخوكي وأنتي أختي ماشي
وقام بص لساره وقالها..
عمر… أنا سعيد جدا أني أتعرفت بيكي يا أنسه ساره وأتمنا ماتكونش دي أخر مره أشوفك فيها. وغمز لها بعنيه وقالها علي فكره قهوتك زي القمر عجبتني فأتكسفت ساره وقالتله..
ساره.. شكرا يا أستاذ عمر.. وشرفتنا
وقام خرج عمر نزل ركب عربيته وراح الفيلا بتاعته دخل لاقا مامته وأخته سلمي قاعدين بيتكلمو..
عمر.. مساء الجمال علي أحلي موزتين..
والده عمر.. مساء النور ياحبيبي
سلمي.. مساء النور يا أبيه أيه الروقان ده كله خير ياتري. 🤔🤔
عمر.. يابت بطلي لاماضه هو أنتي مش هاتبطلي تحشري مناخيرك في كل حاجه..
سلمي.. أصلك يا أبيه رايق النهارده غير كل يوم ياتري ليه ها 🤔
عمر.. بردو مش هاريحك واقولك ألا لما أحس أني عايذ أتكلم فريحي نفسك وبطلي زن ياقراره.. 🤨🤨🤨
الام.. بس بقا ياسلمي سيبي أخوكي في حاله.. أعملك تتعشا ياحبيبي..
عمر.. لا ياأمي شكرا أنا النهارده فضلت باصص للقمر وشبعت أوي
الام.. قمر مين ياحبيبي تقصد أيه..
عمر… هو في قمر غيرك ياعسل أنتا..
الام.. ياواد يابكاش أنا بردو الي قمر ولا القمر الي مخالياك طاير من الفرحه ومش عايذ تاكل وشبعت لما شوفتها..
عمر.. أنتي علي طول كده فهماني ياأمي ❤❤
الام.. طبعا ياحبيبي دانتا أبني ولاذم أحس بيك أطلع دلوقتي خود شاور ونام وبكره تحكيلي كل حاجه ياحبيبي ماشي
عمر ماشي يامي يله تصبحي علي خير.. تصبحي علي خير يا لمضه..
سلمي.. أنا لمضه. ماشي يا أبيه بس بردو مسيري هاأعرف.. 🤔
نور.. علي فكره ياساره عمر شكله معجب بيكي ده طول ماهو قاعد عينه مانزلتش من عليكي ياقمر..
ساره.. ها لا ده بس بيتهيألك يانور. 🙄☺️☺️☺️
نور.. أه صح بأماره… أما بصلك وقالك يالهوي علي الجمال زي السكر.. ولا لما غمزلك وقالك.. قهوتك زي القمر عجبتني. هو طبعا يا سوسو قصده عليكي أنتي الي قمر مش القهوه.. 🤔🤔😅😅
ساره.. بطلي بقا هزار يانور وخالينا نتعشا ونخوش ننام..
وتاني يوم قامت نور من النوم لبست وراحت الشركه ودخلت مكتبها لاقت زميها تامر قاعد علي المكتب..
نور.. صباح الخير يابرنس عامل أيه يامعلم..
تامر.. صباح النور ياختي أيه الي أخرك وسايبه الشغل كله علي دماغي وياريت بيطمر..
نور…. أيه يابني تاخير أيه دي هيا ربع ساعه. وبعدين أنا مش وعدتك هاعذمك علي الغدا النهارده يامفجوع عايذ أيه تاني..
تامر.. أصلي مصدع بقولك أطلبيلي واحد قهوه دماغي هاتنفجر
من الصداع..
نور… ماشي ولسه هاتطلب الحاجه لاقتتليفون المكتب بيرن
نور.. أيوه يافندم..
أدم تعالي ألمكتب دلوقتي حالا ياأنسه نور. وقفل السكه..
نور.. يلعن أبو شكلك نفسي مره أقفل السكه في وشك راجل رخم
تامر.. يابنتي لسانك الطويل ده هايواديكي في داهيه.. 😉😉
نور… مالكش دعوه أنتا خود خالي الشنطه دي جمبك علي ماجي
تامر.. ماشي يخرب بيتك هي تقيله كده ليه أنتي حاطه فيها حديد ولا وأيه..
نور.. ياعم الحيشري مش وقته هاقولك بعدين أنا راحه للمدير سلام. وراحت نور للمدير وخبطت علي الباب..
أدم… أدخل..
نور.. حضرتك طلبتني يافندم..
أدم.. أه أقعدي يا أنسه نور أتفضلي الشنطه دي فيها 100ألف جنيه.. هاتروحي البنك وتعملي أيداع بأسمي وتحوطيهم في البنك..
نور.. أيوه يافندم بس ده مش أختصاصي..
أدم.. معلش يانور أصل الموظف المختص للمهمه دي ماجاش النهارده فياريت لو تروحي بداله أنتي أثبتيلي أمبارح أنك قد االمسؤليه الي بدهالك وأنك أهل للثقه فياريت ماتكسفنيش وترفضي طلبي…… وبعدين ماتقلقيش هشام الحارس الشخصي بتاعي هايوصلك لحاد البنك ومن البنك لحاد هنا هو مستانيكي تحت قدام باب الشركه..
نور.. حاضر يافندم.. عن أذنك وأخدت الشنطه وراحت المكتب.
وأخدت الشنطه من تامر وفتحت الشنطتين وقالت لتامر
نور.. بسرعه ياتامر بدل الفيلوس دي معايا قبل حد ما يجي
تامر…. يخرب بيتك أنتي هاتسرقيهم ولا أيه لا أنا مش هاساعدك في ده يانور…
نور… أسرق أيه ياغبي.. أفهم دي خطه متفق معايا فيها أستاذ عمر
هو الي قالي علي مؤامره هاتتم من ورايا يله بس أما أجي من البنك هاحكيلك كل حاجه.. وقام تامر بدل مع نور الفيلوس وحطها في شنطه نور الخاصه وبدلها بحاجات تانيه في شنطه أدم..
ونزلت نور لاقت.. هشام مستانيها تحت قدام الشركه.. وركبت وأخد هشام الشنطه الكبيره وحطها في شنطة العربيه وبدلها بشنطه تانيه وبعد ثواني وصلت نور البنك وأدالها هشام الشنطه التانيه الي بدلها.. فدخلت نور البنك وطلعت من شنطتها الخاصه الفلوس وعملت أيداع وخدت الوصل وراحت تركب العربيه وقالت لهشام.. بسرعه واديني عند المدير حالا
وراحت نور عند أدم خبطت ودخلت المكتب لادم. وقالت..
نور.. أتفضل يا أدم ده وصل المبلغ الايداع ودي الشنطه الفاضيه الي بدلها الحارس الخاص بتاع حضرتك..
أدم.. أيه أنتي كنتي عارفه..
نور.. لا بس حاسيت من كلامك أنها أكيد مكيده فاتصرفت وحاطيت طوب في شنطه حضرتك والفيلوس معايا في شنطتي الخاصه حضرتك تؤمر بحاجه تانيه..
أدم.. لا شكرأ 😡😡😡😡😡😡
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العدو العاشق)